Cooler Master Silencio 650

Permalänk

Ett trevligt chassi men det finns alldeles för många i den här prisklassen med det här stuket.

Visa signatur

Razer Blade Pro 17 | RTX 2070 Max-Q

Permalänk
Medlem

Tyckte de såg ut som ett ganska så trevligt chassi.. Även en trevlig recension;)

Visa signatur

FRACTAL DESIGN R3|| GIGABYTE GA- Z68X-UD3H|| INTEL 2500K ||GIGABYTE R9 290 WF||OCZ PRO 700W|| CORSAIR H60|| CORSAIR 8GB VENGEANCE 1600MHZ || SAMSUNG spintpoint f3 || CORSAIR SSD 120gb || SAMSUNG dvd || OS win7|| DELL U2311H"
MEDIADATOR:INTEL I3 540|| ASUS P7H55-M LX P55 || HD5450 || DDR3 2GB || FINLUX 47"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dallebull:

Är sugen på detta, kan man inte lösa vagg-problemet på nått sätt? -.-

Går väl och köpa vanliga HD vaggor och köra med istället

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem

mer sd-kortläsare i chassin! tummen upp

Visa signatur

Rgeek L65, hdplex 200w, 4650G, Asrock a520 ITX, Crucial 32gb 3600 cl16, Black ridge.

Permalänk
Medlem

Den främre takluckan verkar vara huvudnumret på detta chassi

Förutom:
Powerknapp
Resetknapp
USB 2.0 kontakter
USB 3.0 kontakter
Mikrofonanslutning
hörlursanslutning

Så har man även:
SD kortläsare
Steglös fläktkontroller
Boot väljare
Diskret Powerled
Diskret HDD Led

Lite mer än bara en Powerknapp...
Bootväljaren var ju en smart funktion. Men lite nischad. Säkert väldigt bra för några, men totalt onödig för andra. Bootväljare i kombination med hotswap hade varit riktigt smidigt ibland.

Var snygg lösning med lysdioderna också. Framförallt eftersom det är blå lysdioder.
Jag har inget emot färgen blå rent generellt. En blå bil eller motorcykel kan vara snygg. Men ljust lysdioder så gillar jag inte blått.
Men placeringen av dioderna i Silencio 650 innebär att de bara blir irriterande om man sitter bakom chassit och tittar ovanifrån och ner (och dessutom har luckan öppen). Troligtvis inget vanligt problem.

Själv har jag ett Cooler Master 690 II Advanced. Det har 2 små röda diskreta lysdioder för powerled och HDD led. Är jag rätt nöjd med.

Hotswap bayen var väl också hyfsat smart. Annars så var det väl inte så mycket som utmärkte chassit från mängden.

Permalänk
Medlem

Både ris och ros, CM skulle nog ha breddat chassit 2cm eller så, då kan utrymmet för alla kablar bli bra, samt öppnar upp för 140mm fläktar.
Sen numera tittar jag sällan åt chassin som inte är byggda helt i aluminium, om dom inte är extra bra.

Visa signatur

Acer Predator Helios 300

Permalänk
Medlem

Kommer aldrig köpa det där chassiet. Gjorde, det sög.

Permalänk

det bästa sättet att få en tyst dator på är i min åsikt att skaffa ett ganska öppet chassi och satsa på komponenter som är väldigt tysta i sig..
jag kör själv med ett coolermaster haf x med fläktkontroll till alla chassifläktarna, noctua nh d14 med fläktar som går helt tysta, ssd och passivt grafikkort.
Det är tur att där är ledlampor som lyser i fronten annars hade jag inte vetat ifall datorn är på eller inte^^

Visa signatur

AMD Ryzen 3700X | ASUS Rog Strix X570-F | WD Black SN850 1TB | 32Gb | 3060Ti | Fractal Design Meshify C TG | Windows 11
LG 48GQ900 | Qpad 8K | Varmilo VA88M

Permalänk
Medlem

Har byggt i detta chassit o måste bara säga att i like coolermaster chassin. visst lite trångt på basidan men inget som stör offanligt. men tysta är dom. Galet tysta!!!