Kripparrian livestream

Permalänk
Medlem

Kripparrian livestream

Tänkte tipsa om Kripparrians, en något känd youtube:are, livestream.

http://sv.twitch.tv/nl_kripp

Han streamar tillsammans med sina polare från deras nolife-grupp, som också streamar. Deras streams kan man hitta i Kripparrians description. De är dock från US och streamar därför efter deras tidzon.

Imo. är deras stream mer underhållande att kolla på än Kungens, även om Kungen inte alls är tråkig att kolla på

Den senaste halvtimmen har hans polare hittat två Stormshields; den första hittade hans polare i hardcore (gobfarm i Road to Alcarnus act 2)och den andra hittades i softcore.

Permalänk
Medlem

Satan vilken sköld den första var!

Visa signatur

"Half-Life 2 is like Duracell of games. It just keeps owning and owning and owning."
i7 920@3.2 vCore 1.024 | Asus P6T Deluxe v2 | 6GB Corsair Dominator Twin3X 1600MHz (6-6-6-18) | Noctua NH-U12P SE2 | Asus DC2 Top V2@1000/1344 vGpu 1.025 | WD Raptor 1500ADFD | Corsair HX 750 | Vista Home Premium 64-bit|

Permalänk
Medlem
Skrivet av mAster9:

Satan vilken sköld den första var!

lol?

den andra är ju mycket bättre...

Visa signatur

Jag brukade ha mina dator komponenter listade här men efter att ha bytt vissa och sedan glömt bort vilka som nu sitter i datorn får jag skriva den här tråkiga texten istället. Om någon mot förmodan läser så här långt kan jag inte annat än be om ursäkt för hur meningslös min signatur nu är...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Se33:

lol?

den andra är ju mycket bättre...

skulle säga att physical resistance är bättre änj 7% life pga att de gör din hp mer "effektiv" eller vad man ska kalla de..
för övrigt skiljer de inte mkt på dom

Visa signatur

| i7 4770k | Asus z87-pro | 8GB Corsair CL9/1600Mhz Vengeance | EVGA GTX 970 | Asus Xonar DX 7.1 | Intel 180GB SSD | Samsung 2TB 5400 | Samsung 1TB 7200 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av devel:

skulle säga att physical resistance är bättre änj 7% life pga att de gör din hp mer "effektiv" eller vad man ska kalla de..
för övrigt skiljer de inte mkt på dom

skillnaderna är följande: (alltså hur dessa stats förhåller sig till det andra itemet)
#2
+7% life
+17 all resistance

#1
+18 physical res
+40 armor

så ni väljer alltså den där lilla physical ressen före högre all res och mer hp?
förövrigt skiljer det ingenting.

Visa signatur

Jag brukade ha mina dator komponenter listade här men efter att ha bytt vissa och sedan glömt bort vilka som nu sitter i datorn får jag skriva den här tråkiga texten istället. Om någon mot förmodan läser så här långt kan jag inte annat än be om ursäkt för hur meningslös min signatur nu är...

Permalänk
Medlem

Var får du +17 och +18 ifrån? Är jag blind?

Visa signatur

"Half-Life 2 is like Duracell of games. It just keeps owning and owning and owning."
i7 920@3.2 vCore 1.024 | Asus P6T Deluxe v2 | 6GB Corsair Dominator Twin3X 1600MHz (6-6-6-18) | Noctua NH-U12P SE2 | Asus DC2 Top V2@1000/1344 vGpu 1.025 | WD Raptor 1500ADFD | Corsair HX 750 | Vista Home Premium 64-bit|

Permalänk
Medlem
Skrivet av mAster9:

Var får du +17 och +18 ifrån? Är jag blind?

håller med, tittar vi på samma sköld ? :io

Visa signatur

hejpa

Permalänk
Medlem

Det står inte +81 all res på andra skölden

Visa signatur

PSN: Kurisumasu

Permalänk
Medlem

Exakt! Klart hade det varit 81 på anda skölden så hade man ju givetvis valt den.

Visa signatur

"Half-Life 2 is like Duracell of games. It just keeps owning and owning and owning."
i7 920@3.2 vCore 1.024 | Asus P6T Deluxe v2 | 6GB Corsair Dominator Twin3X 1600MHz (6-6-6-18) | Noctua NH-U12P SE2 | Asus DC2 Top V2@1000/1344 vGpu 1.025 | WD Raptor 1500ADFD | Corsair HX 750 | Vista Home Premium 64-bit|

Permalänk
Medlem

Det sjuka är att båda fått perfect block (32%). Sedan är ju physres-modden sjuk, och något som verkas missas är att den första även har 5% elite-reduktion, istället för 4%.

#1 vilken dag som helst. Såg en mycket sämre än denna gå på JSP HC för 20mil guld. Motsvarar ca 80-120mil softcore. Undrar vad han skulle få för den där...

Visa signatur

Fractal Design Arc | Fractal Design Newton R2 650W | Asus Maximus Gene V | Asus GTX 680 | i7-2700k @ 4.6GHz w. Kühler 620 | 2133MHz 8GB RAM | A-data S510 SSD 120GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av mAster9:

Var får du +17 och +18 ifrån? Är jag blind?

Skrivet av Ectazy:

håller med, tittar vi på samma sköld ? :io

Skrivet av Godo:

Det står inte +81 all res på andra skölden

Skrivet av mAster9:

Exakt! Klart hade det varit 81 på anda skölden så hade man ju givetvis valt den.

nu skäms jag...

Efter det här inlägget får jag fan kila till optikern...

Jag trodde det stod +81 all res, that's it.

Nej nu när jag fattat att det är +61 all res så kan jag medge att den första är helt klart bäst...

Mer armor, All res, och 35 physical res

Visa signatur

Jag brukade ha mina dator komponenter listade här men efter att ha bytt vissa och sedan glömt bort vilka som nu sitter i datorn får jag skriva den här tråkiga texten istället. Om någon mot förmodan läser så här långt kan jag inte annat än be om ursäkt för hur meningslös min signatur nu är...

Permalänk
Medlem

För er som är vakna kan jag tipsa om att Kripp tydligen ska försöka ta hela akt 4 och Diablo nu inatt/morgon (svensk tid) tillsammans med Krippi, innan 1.0.3 patchen kommer som ska nerfa inferno. De har ca 8-9h på sig. De klarade Azmodan igår.

Visa signatur

Desktop: i7 3770 @4,2ghz, H100 | Maximus V Gene | Vengeance LP 16GB 1600MHz | Asus GTX 970 Strix | Corsair HX750

Permalänk

Sitter också och kollar streamen dock rätt trist att tiderna för oss i europa är helt skruvade. han streamar oftast från 2.00 till kring 14.00 tiden så då brukar jag kolla från 2 till 5 sen sova någon timme sen upp å kolla igen

Permalänk
Medlem

Dom ska ta Diablo på HC om 10min.

Visa signatur

Ryzen 7 5800x3d | RTX 3080 Ti TUF GAMING 12GB

Permalänk
Medlem

Dom tog han nu Worlds first on HC!

Visa signatur

Ryzen 7 5800x3d | RTX 3080 Ti TUF GAMING 12GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av PFall:

Dom tog han nu Worlds first on HC!

Gjorde inte koreanerna de för någon vecka sen?(Har jag hört iallafall så slå inte ihjäl mig om jag har fel)

Permalänk

Dom dödade just Diablo på inferno HC

Permalänk
Medlem

Inte World First, nej. Men awesome ändå.

Visa signatur

Assembly är ett högnivåspråk.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Gramner:

Inte World First, nej. Men awesome ändå.

Finns inga bevis på att någon annan tagit ner diablo på hc inferno utan att fuska eller liknande ännu?

Permalänk
Medlem
Skrivet av gabriel15:

Finns inga bevis på att någon annan tagit ner diablo på hc inferno utan att fuska eller liknande ännu?

Inte world first enligt Bashiok på Twitter, duger som bevis för mig.

Visa signatur

Assembly är ett högnivåspråk.

Permalänk
Medlem

World först som har gått ut public ;>

Permalänk
Medlem

Fett anyway!

Visa signatur

Ryzen 7 5800x3d | RTX 3080 Ti TUF GAMING 12GB

Permalänk

första officeiella killen som har bevis så ja det är officiell world first.

Permalänk
Medlem
Skrivet av DotaPottan:

första officeiella killen som har bevis så ja det är officiell world first.

När t.o.m. Blizzard själva säger att det inte är world first så är det väl raka motsatsen till officiell world first.

Visa signatur

Assembly är ett högnivåspråk.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Gramner:

När t.o.m. Blizzard själva säger att det inte är world first så är det väl raka motsatsen till officiell world first.

Nej bara för de säger något stämmer det inte, ingen annan har gått ut med bevis på att de tagit diablo hc inferno innan kripp.

Kan finnas folk som fuskat etc för att få ner honom men kripp visade upp sin kill live för 43 000 viewers som såg när han dödade diablo.

Permalänk
Medlem
Skrivet av gabriel15:

Kan finnas folk som fuskat etc för att få ner honom men kripp visade upp sin kill live för 43 000 viewers som såg när han dödade diablo.

De använde ju exploits de med så ska man hårddra det är det väl inte legit det heller, jag bryr mig inte om sånt dock, en kill är en kill.

Visa signatur

Assembly är ett högnivåspråk.

Permalänk
Medlem

Fan! Jag somna nån gång vid 06-07 med laptopen i sängen. Aja, får väl se avgörandet senare när han lägger upp det på youtube. Tills vidare är det här för mig world first iaf, spelar ingen roll vad nån till synes korkad CM på Blizzard kräker ur sig på twitter. Om det nu är så att det finns någon som klarat HC inferno kan det ju lika gärna vara ett lag på 100 kineser som boostat ett account med guld/gear, och då är det inte värt ett piss enligt mig. Det finns ju så vitt jag vet inga riktiga bevis alls på att någon annan klarat det än, och har man klarat av en sån här bedrift (som det faktiskt är) så är det ganska konstigt ifall man inte offentliggör det.

Visa signatur

Desktop: i7 3770 @4,2ghz, H100 | Maximus V Gene | Vengeance LP 16GB 1600MHz | Asus GTX 970 Strix | Corsair HX750

Permalänk
Medlem

Vad någon från Blizzard säger betyder ju oerhört mycket mer än någon slumpmässig, anonym person på ett forum. Inte minst som de inte har någon som helst anledning att nedvärdera någons bedrifter medan forumbesökare brukar bete sig avsevärt mer godtyckligt.

Men hursomhelst är det väldigt imponerande att ta Inferno Diablo på HC, oavsett om man är först eller inte.

Permalänk
Medlem

Kripp och Kripparian har ju kört exploit på exploit så att dom tog diablo var ju inget otroligt. Kungen's stream är legit däremot, http://www.twitch.tv/kungentv

Permalänk
Medlem

Bashiok bad om ursäkt för sitt misstag och Kripp var först med inferno diablo hc.