Microsoft presenterar Windows Phone 8

Permalänk
Melding Plague

Microsoft presenterar Windows Phone 8

Microsoft fortsätter satsa på operativsystem för mobiltelefoner och näst på tur står Windows Phone 8. Bland nyheterna märks stöd för högre skärmupplösning, flerkärniga processorer och NFC.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Jag vill gärna se att Windows Phone tar en större del av kakan i framtiden. Det behövs många aktörer på alla marknader.
Men just WP8 verkar lovande, om det fortsätter i de positiva intryck som folk har av exempelvis Nokia Lumia.
Jag skulle gärna vilja se att Microsoft stöder dem, snarare än att Nokia stöder Microsoft. Det skulle nog gynna båda till att ta större marknadsandelar.

Permalänk
Medlem

Jag vet inte så mkt om WP men verkar som man inte kan ha bakgrundsbild på WP8 :/

Visa signatur

The honey badger doesn't care.

Permalänk
Medlem

Synd för existerande kunder att inte få tillgång till wp8

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

i5-12600KF | Noctua NH-D15S Chromax Black | MSI MAG B660M | 64 GB G.Skill Trident Z | 3 * WD Black SN750 | Asus TUF OC RTX 3080 | Fractal Design Torrent | Corsair RM750W | Samsung Odyssey G9 49" |

Permalänk

Microsofts ekosystem börjar bli enhetligt nu med Metro i både Windows 8 och Windows Phone 8.

Tycker hemskärmen ser riktigt bra ut och att man nu infört stöd för flera kärnor och HD skärmar gör detta riktigt intressant!

Får se vad Google kan kontra med när Jelly Bean kommer.

Visa signatur

Bärbar Speldator: AMD Ryzen 5 5600H I Nvidia RTX 3050 Ti
Xiaomi Poco X3 Pro I Nvidia Shield TV V2 I PS4 I

Permalänk
Medlem

Ge mig nu!

Visa signatur

i5 4670k 4.2Ghz 1.2v
AMD R9 290
Windows 10

Permalänk
Medlem

Ser najs ut, jag är grymt nöjd med min Lumia 800

Visa signatur

hellre mer fps på skärmen än pengar på banken

Permalänk
Medlem

Tycker WP8 och W8 i helhet är riktigt intressant.
Får hoppas det är så bra som det låter, tänker fan köpa telefon med wp8 när det kommer ut

Visa signatur

not so fast

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swedish Berserk:

Microsofts ekosystem börjar bli enhetligt nu med Metro i både Windows 8 och Windows Phone 8.

Tycker hemskärmen ser riktigt bra ut och att man nu infört stöd för flera kärnor och HD skärmar gör detta riktigt intressant!

Får se vad Google kan kontra med när Jelly Bean kommer.

Allt pekar på att Jelly Bean blir en ny Gingerbread-uppdatering, dvs inget stort. Kampen mellan JB och WP8 kommer bli intressant.

Visa signatur

i5 4670k 4.2Ghz 1.2v
AMD R9 290
Windows 10

Permalänk
Medlem

Ett nytt försök att påtvinga folk att använda ie?

Visa signatur

🎥 - Asus NVIDIA GeForce RTX 2060 Super
⚙️ - Intel(R) Core(TM) i7-9700K CPU @ 3.60 GHz (8 CPUs)
💾 - Corsair 32GB (2x16GB) DDR4 3200MHz CL16
💽 - Samsung SSD 970 EVO 500GB + Corsair MP400 1TB

Permalänk
Hedersmedlem

Hur fan tänker Microsoft? Dom är långt efter redan nu, och ändå dröjer det tills slutet av året Tack och hej Windows phone (och Nokia)

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk
Medlem

Gäsp

Permalänk
Skrivet av Gimbergsson:

Jag vet inte så mkt om WP men verkar som man inte kan ha bakgrundsbild på WP8 :/

Jag har Wp, och jag skulle aldrig vilja ha en bakgrundsbild!

Permalänk
Medlem
Skrivet av SkisBit:

Ett nytt försök att påtvinga folk att använda ie?

Hellre det än Fx.
Ge upp, Internet Explorer är en väldigt bra browser, även om man inte tycker om den.

Permalänk

Det bästa är att man kan få mer minne i telefonen! Alltså ett Sd kort!

Permalänk
Medlem

Lite sena, men men... Bättre sent än aldrig.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SkisBit:

Ett nytt försök att påtvinga folk att använda ie?

IE i WP7 funkar nästan precis lika bra som Safari i iOS så jag klagar inte. IE10 blir säkert ännu bättre så tummarna upp.

Synd bara man inte kan få WP8 på sin Lumia 800, men får ta lösa det på ett eller annat sätt, ny mobil dvs

Visa signatur

Neon
Citera mig om du vill ha svar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kent:

Hur fan tänker Microsoft? Dom är långt efter redan nu, och ändå dröjer det tills slutet av året Tack och hej Windows phone (och Nokia)

Klart de väntar till lanseringen av win 8 för PCs!

Skönt att de kör på med utvecklingen, även om den går ganska söligt men tror väldigt hårt på att man spinner ihop båda operativen! Det kommer betyda väldigt mycket i framtiden att kunna göra samma saker på alla enheter, men förstås i olika skalor.

Permalänk
Medlem

lycka till att få utvecklare att utveckla separat directx tech till windows phones när både android och iphone kör opengl.

finns väl säkert opengl-stöd för windows phones också, men så typiskt ms

Visa signatur

Stationära: Ryzen 7 3700X | 32GB DDR4 3200MHz | EVGA Geforce 1070 8GB | 120GB Intel 520 SSD | 500GB Samsung 850EVO |
Server/ NAS : Phenom2 X4 965 | 6GB DDR2 RAM | Nvidia 6600LE 128MB | WD Red 3TB | Ubuntu server 16.04
HTPC: Raspberry Pi 2 | 8GB class 6 SD card | 900MHz quad core

Permalänk
Avstängd

Det går att titta på presentationen live här nu, men den är nog slut snart:

mms://msstudios-chan1.wm.llnwd.net/msstudios_chan1

Permalänk
Medlem

Så trist gränssnitt, har ingen av dem ens sett en HTC Sense skärm, ren och skär skönhet.

Visa signatur

LianLiPC-V355bequiet!E9-480W-MSIB350M-MortarW10-WD-BlackSN750Ryzen7™2700MSI RX6500XTSONY-65"TV-ZD9
Övriga datorer ej i drift

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jarl:

Så trist gränssnitt, har ingen av dem ens sett en HTC Sense skärm, ren och skär skönhet.

beauty is in the eye of the beholder.

Om jag säger så här:
"Så trist gränssnitt HTC Sense är, har ingen av dem ens sett en Windows Phone skärm? Ren och skär skönhet".

Vad säger du då?

Visa signatur

"Wise men say, 'Forgiveness is divine, but never pay full price for a late pizza'."

Permalänk
Skrivet av Jarl:

Så trist gränssnitt, har ingen av dem ens sett en HTC Sense skärm, ren och skär skönhet.

Det ligger ju hos betraktaren. Första gången jag såg Zune interface eller nu windows phone föll jag direkt för upplägget. Har haft en Zune mp3 spelare i 3 år som jag är grymt nöjd med och gillar verkligen det cleana interfacet. Däremot en klottrig HTC skärm med massa effekter som slukar energi har jag inte mycket för.

Permalänk
Medlem

iOS > WP > Android

Visa signatur

Ryzen 1700 | ASRock X370 Gaming K4 | 16 GB G.Skill Flare X | Corsair AX 750W | Noctua NH-D15 | Samsung EVO 960 | Fractal Design Define C

Permalänk
Medlem

Har inte varit intresserad av Windows Phone förut, och kommer inte bli det nu heller...
Allt som har metro går bort för mig, ink windows 8 för desktop

Visa signatur

Acer Predator Helios 300

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swedish Berserk:

Microsofts ekosystem börjar bli enhetligt nu med Metro i både Windows 8 och Windows Phone 8..
...

Kan lägga till xbox i din lista

Skrivet av Tagert:

lycka till att få utvecklare att utveckla separat directx tech till windows phones när både android och iphone kör opengl.

finns väl säkert opengl-stöd för windows phones också, men så typiskt ms

Fast det finns ju en del stora spelbolag som redan har bra erfarenheter med DirectX så tror detta kan bli jättebra.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Visa signatur

Ni får ursäkta mig för att jag är så glad, men jag föddes sån...

Permalänk
Medlem

hoppas nokia kan göra något grymt med wp8. typ att dom tar fram deras kamera som dom hade på nokia n8 så kan dom göra en värstingtelefon.

Permalänk
Medlem

Denna + nya padden låter ju faktiskt ändå ganska intressant. Har en polare som har en W7 phone och den verkar riktigt nice.

Skrivet av celerity:

iOS > WP > Android

Givande inlägg.

Permalänk
Medlem

Och där sköt Microsoft sig själva i foten (att inte uppgradera nuvarande lurar till WP8).