Permalänk

Passar AM3+ till specifikt moderkort?

Hejsan, jag undrar om en AMD AM3+ CPU passa till mitt moderkort ett MSI-7345 ver 1.2. Hittar själv ingen information om moderkortet och undrar om någon vet om det passar. Har inte speciellt mycket pengar så jag kan köpa ett nytt moderkort just nu. Tack på förhand! MVH

Permalänk
Visa signatur

CITERA för svar!

CPU: Athlon X4 630 GPU: Asus 560 Ti DirectCU II Nätagg: Corsair 650 TX Hårddisk: Western Digital Caviar SE 500GB RAM: Corsair Vengeance 8 GB Moderkort: Asus M5A78L LE

Permalänk
Medlem

Har du överhuvudtaget testat att googla

Permalänk

"Socket 775 "

Visa signatur

CITERA för svar!

CPU: Athlon X4 630 GPU: Asus 560 Ti DirectCU II Nätagg: Corsair 650 TX Hårddisk: Western Digital Caviar SE 500GB RAM: Corsair Vengeance 8 GB Moderkort: Asus M5A78L LE

Permalänk

Svar till Matte70: Ja jag har googlat...

Permalänk

Vet ni något bra och billigt moderkort som passar till det då ?

Permalänk
Skrivet av krillegopro:

Svar till Matte70: Ja jag har googlat...

Haha, jadu. Man funderar lite. Första sidan som kom upp (den jag länka) var där som jag hittade svaret på din fråga.

Visa signatur

CITERA för svar!

CPU: Athlon X4 630 GPU: Asus 560 Ti DirectCU II Nätagg: Corsair 650 TX Hårddisk: Western Digital Caviar SE 500GB RAM: Corsair Vengeance 8 GB Moderkort: Asus M5A78L LE

Permalänk

Jag hittade inte det iallafall :S

Permalänk
Medlem

Tycker inte att någon ska svara på frågan då det är VANSINNIGT enkelt att googla fram svaret...

Permalänk

shit vilka solstrålar som hittade till denhär tråden:O

Permalänk
Medlem
Skrivet av krillegopro:

Hejsan, jag undrar om en AMD AM3+ CPU passa till mitt moderkort ett MSI-7345 ver 1.2. Hittar själv ingen information om moderkortet och undrar om någon vet om det passar. Har inte speciellt mycket pengar så jag kan köpa ett nytt moderkort just nu. Tack på förhand! MVH

-----------------
De processorer som stödjs av ditt moderkort finns på denna sida
http://www.msi.com/product/mb/P35-Neo2-FR---FIR.html#/?div=CPUSupport

Det du måste tänka på, är att för vissa processorer behöver du ha uppdaterat till senaste biosversionen på ditt moderkort, det går simpelt att göra via liveupdate t e x

Sen, så vad är din budget, alltså hur mycket pengar kan du lägga ut och vilken processor har du idag?

Visa signatur

fanns inte plats för alla mina leksaker här:(

Permalänk
Skrivet av krillegopro:

Vet ni något bra och billigt moderkort som passar till det då ?

http://www.prisjakt.nu/kategori.php?k=1320#rparams=l=s8921386...
Specifik rekommendation... Moderkortet som jag har:
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=906441
(AM3+)

Visa signatur

Mitt kärnkraftverk
|Asus PRIME-B350-PLUS|PH-TC14PE_OR|Ryzen 5 1400@3890MHz|Vega 56@Vega64bios |Corsair 2x4GB 3200MHz|Corsair TX 650w Bronze|CM Storm Enforcer|AOC G2460PF / 24"144Hz FreeSync|

Permalänk
Medlem
Skrivet av panzerthrash:

shit vilka solstrålar som hittade till denhär tråden:O

Det många stör sig på är att du direkt skulle sett svaret om du googlat då du inte ens har ett moderkort som passar AMD processorer utan Intel. Alla träffar säger dig precis det.

Jag tycker inte du ska köpa en AMD processor utan du borde leta efter en begagnad Q9450/Q9300 då du har ett bra moderkort och AMD har inget bättre än dessa processorer i dagsläget.

Visa signatur

Core i5 2500K@4Ghz, 8 Gb Kingston Hyper X 1600 DDR3, MSI Z68-GD55, OCZ Vertex 4, Asus GTX670 DC2, Corsair VX 450.
Kyld av Hyper 212 Plus Evo: Corsair SP120 Quiet PWM, 3 Nexus Real Silent 120 mm @ 7V.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Typhonos:

Det många stör sig på är att du direkt skulle sett svaret om du googlat då du inte ens har ett moderkort som passar AMD processorer utan Intel. Alla träffar säger dig precis det.

Jag tycker inte du ska köpa en AMD processor utan du borde leta efter en begagnad Q9450/Q9300 då du har ett bra moderkort och AMD har inget bättre än dessa processorer i dagsläget.

BS om att 775 e bättre än am3(+)