Hjälp med dum fråga

Permalänk
Medlem

Hjälp med dum fråga

Ska köpa min första SSD snart och ser ofta att de står listade i 2 versioner, exempelvis http://www.misco.se/Product/Search.aspx?&SearchString=samsung...

Vad är skillnaden?

Tacksam för hjälp

Visa signatur

Guru Fire IV (i7 3610QM CPU, 7970m GPU, 12GB RAM, Samsung 830 256GB SSD)
HTC One X

Permalänk
Medlem

Tillbehör som följer med. Ena är för installation i bärbar, andra för stationär.

Visa signatur

i5 750 @ 3.9 GHz | NH-D14 | P7P55D |GTX 960 | Vulcan 8GB | Seagate 600 480 GB | Newton 650w | P280 | Dell U2515H

Permalänk
Medlem

Och den tredje har inga tillbehör

Visa signatur

“Problems that remain persistently insoluble should always be suspected as questions asked in the wrong way.” ― Alan W. Watts

Permalänk
Medlem

Ska installera en ssd i en laptop, vad är det för tillbehör man får till som behövs för det? Trodde i min enfald att det bara skulle vara att klicka i disken på rätt ställe

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Guru Fire IV (i7 3610QM CPU, 7970m GPU, 12GB RAM, Samsung 830 256GB SSD)
HTC One X

Permalänk
Medlem

För 830 är det väl framför allt padding då den är lite smalare än vad som är normalt, vilket kan ställa till det med vissa monteringslösningar i laptops.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Scab:

För 830 är det väl framför allt padding då den är lite smalare än vad som är normalt, vilket kan ställa till det med vissa monteringslösningar i laptops.

Men jag behöver alltså köpa den versionen för laptops för 2495kr?

Visa signatur

Guru Fire IV (i7 3610QM CPU, 7970m GPU, 12GB RAM, Samsung 830 256GB SSD)
HTC One X

Permalänk
Medlem

Det beror på hur det ser ut inuti din laptop. Du kan komma undan med att köpa bara SSD:n utan tillbehör om smalare diskar passar i monteringslösningen, men det vet du inte utan att titta/Googla. Ser olika ut i olika bärbara. Jag har personligen bara monterat 830 i en Macbook och där behövdes ingen padding.