Problem med battlefield 3

Permalänk
Avstängd

Problem med battlefield 3

Hej!

Har precis laddat ner Windows 8 RP och försökte spela Battlefield 3 men efter 5 minuters spelande får jag upp en ruta om att det har slutat fungera. Kan man fixa detta på något sätt?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sibirius:

Hej!

Har precis laddat ner Windows 8 RP och försökte spela Battlefield 3 men efter 5 minuters spelande får jag upp en ruta om att det har slutat fungera. Kan man fixa detta på något sätt?

Beror på vad som orsakar det.. vad har du för komponenter? temperatur? drivrutiner? kan vara många saker.

Visa signatur

"En dator"

Permalänk
Medlem

Jag hade ett problem med att Punkbuster kickade mig. Det löste jag med hjälp av denna uppdatering:

Högerklicka på "For players" och välj sedan "Spara länk som..." och sedan sparar du den i C:\program(x86)\Origin Games\Battlefield 3\pb

Hoppas det löser sig.

Visa signatur

| Chassi Corsair 350D || PSU Corsair AX760 || Moderkot ASUS MAXIMUS V GENE Z77 ||
| CPU Intel i5 2500K @ 4,0GHz + H100 || GPU ASUS R9 280X || RAM 8GB Vengeance ||
| NAS ReadyNas Ultra 4 + 3TB WD RED || SSD Samsung 840 EVO 250GB || OS Win 8 Pro ||
| Kringutr. DELL U2711 || Qpad 5K || Steelseries QCK || Qpad MK-50 || Sennheiser HD380 Pro || Nikon D3100 ||

Permalänk
Avstängd
Skrivet av ohoy:

Beror på vad som orsakar det.. vad har du för komponenter? temperatur? drivrutiner? kan vara många saker.

Skrivet av lp0l:

Jag hade ett problem med att Punkbuster kickade mig. Det löste jag med hjälp av denna uppdatering:

Högerklicka på "For players" och välj sedan "Spara länk som..." och sedan sparar du den i C:\program(x86)\Origin Games\Battlefield 3\pb

Hoppas det löser sig.

Har inga problem med Punkbuster då jag inte blir kickad eller något spelet stängs bara av. Kmponenterna jag har är Core i5 2500k och gtx 560ti 1gb med helt okej tempraturer. Kan säga att detta händer i singleplayern också fast då med omkring 30 minuters mellanrum. Nu får jag istället upp en error om att grafikkortets minne tar slut vilket jag tycker är konstigt då jag inte kör med allt på high. Misstänker att det har något med drivrutinen att göra vad tror ni?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Sibirius:

Har inga problem med Punkbuster då jag inte blir kickad eller något spelet stängs bara av. Kmponenterna jag har är Core i5 2500k och gtx 560ti 1gb med helt okej tempraturer. Kan säga att detta händer i singleplayern också fast då med omkring 30 minuters mellanrum. Nu får jag istället upp en error om att grafikkortets minne tar slut vilket jag tycker är konstigt då jag inte kör med allt på high. Misstänker att det har något med drivrutinen att göra vad tror ni?

Kör du NVIDIA:s Windows 8-drivrutiner?

http://www.nvidia.com/object/win8-64bit-302.80-preview-driver...

Permalänk
Avstängd
Skrivet av karatefylla:

Ja det gör jag.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Sibirius:

Ja det gör jag.

Antar att du inte har varit inne och ändrat virtuellt minne manuellt på något sätt? Allt är Windows standardinställningar?

Edit: Hitta denna:

http://geekmontage.com/texts/battlefield-3-game-fixes-crashin...

"This issue happens more commonly to users with older hardware or low memory hardware (GPU, RAM). The best thing to do would be to lower your graphics settings. This includes your resolution."

Testa sänk upplösning och inställningarna i BF3 och se om du fortfarande får samma fel. Kan du ta ett screenshot på felmeddelandet?

Kanske kan det hjälpa att installera denna om du inte redan gjort det:
https://www.microsoft.com/sv-se/download/details.aspx?id=35

Permalänk
Medlem

Yep. Händer för mig också.

Visa signatur

Fractal Design Meshify 2 Compact - Corsair RM850 850W - EK-AIO Basic 240 - Intel Core i9 12900K 3.2 GHz 30MB - Kingston Fury 64GB (2x32GB) DDR4 3200MHz CL - MSI MAG Z690 TOMAHAWK WIFI DDR4 - ASUS GeForce GTX 1080Ti ROG Strix - Samsung 980 M.2 NVMe SSD 1TB

Permalänk
Medlem

jag får DirectX error. Vågar inte installera Nvidias egna. Första jag gjorde när jag installerade windows 8 var att installera dessa drivisar, efter det fick jag inte logga in i datorn. Så blåste rent burken och gjorde precis som innan fast inte installera grafikkortets drivrutiner och allt har funkat.

Kunde spela i 10 minuter iaf, sen la skiten av och jag har inte lyckats starta upp spelet igen.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 7800X3D + NH-D15 | ASUS B650E-E | 64GB (2x32GB) Corsair Vengenace 6000MHz | Kingston Renegade 1TB | WD SN850 1TB | ASUS RTX 4090 TUF | Lian Li PC-O11 Mini Air | Corsair HX850

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pliind:

jag får DirectX error. Vågar inte installera Nvidias egna. Första jag gjorde när jag installerade windows 8 var att installera dessa drivisar, efter det fick jag inte logga in i datorn. Så blåste rent burken och gjorde precis som innan fast inte installera grafikkortets drivrutiner och allt har funkat.

Kunde spela i 10 minuter iaf, sen la skiten av och jag har inte lyckats starta upp spelet igen.

Om ni har ett grafikkort som är OC:at (av er eller tillverkaren) så kan det vara värt att klocka ner det. Ska lösa problemet.

Permalänk

mitt origin krachar, bf funkar i 3 - 5 inuter sen kickas jag av olika anledningar varje gng, punkbuster installerat osv... men så snart jag startar origin så får jag ett felmeddelande och kan inte klicka på någonting i origin eller äns flytta på fönstret, något som däreemot fungerar är när jag startar spelet, välja moln eller lokal data för sparade inställningar. stört surt.

Visa signatur

Silverstone TJ08-E, Corsair AX860i, Asus Maximus IV Gene-z, i5 3570K @ 4.7GHz, MSI GTX 680, Corsair Vengeance LP 16GB, Samsung 830 256GB, Intel 510 120GB Asus Xonar STX custom Dirvers,
allt vattenkylt med TYST som prio1
Länk

Permalänk
Avstängd

har du usb controller?
i sådana fall dra ut dem innan du startar upp datorn.

men troligen nvidia som skrivit dåliga drivrutiner.

Visa signatur

Träna bort dyslexin. Ryzen 3600 - asus B350plus - Msi Vega56 - Acer 1440p 144hz - M.2 ssd - asus essence stx - Sennheiser hd600 - Corsair 750w - 16gb ram 3ghz - atcs 840 - luftkylt - Felsökning? (Lär dig Googla)

Permalänk
Konsolpleb 🕹

Mitt Battlefield kraschar också i Windows 8.
(Har inte ändrat något annat i datorn och fungerade klockrent i Windows 7).

Att det skulle vara NVIDIAs fel har jag svårt att tro. Drivrutinsmodellen för nuvarande grafikkort har inte förändrats från Windows 7 så i praktiken är det exakt samma drivrutin som körs på 8 som på 7 (än så länge iaf).

Får också upp fel titt som tätt att ESN Sonar inte har startat ordentligt (chatt-programmet som installeras med BF3)

Visa signatur

240p är livet

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sibirius:

Har inga problem med Punkbuster då jag inte blir kickad eller något spelet stängs bara av. Kmponenterna jag har är Core i5 2500k och gtx 560ti 1gb med helt okej tempraturer. Kan säga att detta händer i singleplayern också fast då med omkring 30 minuters mellanrum. Nu får jag istället upp en error om att grafikkortets minne tar slut vilket jag tycker är konstigt då jag inte kör med allt på high. Misstänker att det har något med drivrutinen att göra vad tror ni?

Det kan ändå vara punkbuster som bråkar. Jag hade samma precis samma bekymmer som dig (uppdaterade till W8 idag) och gjorde som ovan, dvs körde pbsetup.exe och uppdaterade PB för BF3. Har spelat en eller två timmar efter det och inte haft en krasch än. Kör NVIDIAS senaste beta-drivrutiner, men det är nog inte detta som är bekymret och borde därför kvitta. Kanske inte lösningen i ditt fall (om det även inträffar i singenplayer), men kanske någon annan som blir glad.

Jag får inga felmeddelanden i andra program som t ex Origin eller ESN Sonar, allt fungerar som det ska.

Permalänk
Konsolpleb 🕹

Mina problem försvann efter att jag uppdaterade punkbuster manuellt

Visa signatur

240p är livet

Permalänk
Medlem

Hade problem med att BF3 bråkade under W8. Installerade senaste drivare samt ominstallerade PB. nu rullar det hur stabilt som helst.

Visa signatur

Phanteks Evolv mITX, i7 8700K, ASUS GeForce RTX 4070 12GB DUAL, Corsair DDR4 3200mhz 16GB, M.2 Samsung 970 EVO 500GB, Samsung EVO 860 SSD, OCZ ARC 100 SSD, WD Black 1TB, Gigabyte Aorus Pro WiFi Z390 mIXT. Audient ID14, Dynaudio LYD48. LG45GR95QE

Permalänk
Skrivet av Sibirius:

Har inga problem med Punkbuster då jag inte blir kickad eller något spelet stängs bara av. Kmponenterna jag har är Core i5 2500k och gtx 560ti 1gb med helt okej tempraturer. Kan säga att detta händer i singleplayern också fast då med omkring 30 minuters mellanrum. Nu får jag istället upp en error om att grafikkortets minne tar slut vilket jag tycker är konstigt då jag inte kör med allt på high. Misstänker att det har något med drivrutinen att göra vad tror ni?

Punkbuster kan skapa alla möjliga problem. Brukar vara så att spelet kraschar när man blir kickad så testa att uppdatera PB!

Permalänk
Medlem

Lånar tråden då denna verkade relevant.

Får alltid detta felmeddelande efter 1-4 minuter spelande:
Game disconnected: you were kicked by PunkBuster. Stated reason: PunkBuster kicked player 'xXx' (for 0 minutes) ... RESTRICTION: Service Communication Failure: PnkBstrB.exe initialization failed

Testat hittils:
¤ Uppdatera Punkbuster manuellt
¤ Laddat ned denna filen

Faktum är dock att jag letar efter processerna i Aktivitetshanteraren -> Processer men de finns inte ens där. Vad händer egentligen?

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9