Permalänk
Medlem

JTH back@folding

Nu gör vi en ny satsning på lite folding för sweclockers räkning! Gamla datorer i labbet är bytta till nya: Core i7 2600, 16 GB RAM. Det har hänt en del med foldingklienterna sedan jag använde den sist. Beräknad PPD i FAHControl på Win7 säger nånstans mellan 15k och 22k PPD per maskin. Extremeoverclockings statistik visar något i stil med 4k poäng per maskin (?). Kör vi fullt ös så blir det nåt i stil med 70 maskiner som foldar under någon månad.

Just nu experimenterar vi med native win7 vs nätbootad linux och vad som är lättast att administrera och ger mest PPD, vi inväntar också en laddning nya hårddiskar och lite annat godis, men hoppas vara igång om nån vecka.

Visa signatur

ecce
#NATisNotASecurityFeature

Permalänk
Medlem
Skrivet av ecce:

Nu gör vi en ny satsning på lite folding för sweclockers räkning! Gamla datorer i labbet är bytta på nya: Core i7 2600, 16 GB RAM. Det har hänt en del med foldingklienterna sedan jag använde den sist. Beräknad PPD i FAHControl på Win7 säger nånstans mellan 15k och 22k PPD per maskin. Extremeoverclockings statistik visar något i stil med 4k poäng per maskin (?). Kör vi fullt ös så blir det nåt i stil med 70 maskiner som foldar under någon månad.

Just nu experimenterar vi med native win7 vs nätbootad linux och vad som är lättast att administrera och ger mest PPD, vi inväntar också en laddning nya hårddiskar och lite annat godis, men hoppas vara igång om nån vecka.

... 70 maskiner? O_o
WOHOOO!!!!

Det ser vi fram emot!
Vete tusan hur extremeoverclocking har kommit fram till 4k för smp-folding på i7 2600k? Kan tänka mig att det bara blir 4k om bara en kärna skulle folda cpu-arbeten och inte smp-arbeten.

Välkomna tillbaka!

Visa signatur

AMD Ryzen R7 3800x, XFX rx 480 4 Gb, AX370-Gaming K3, 16 Gb Corsair DDR4 3000M, Seasonic Prime 750W Platinum, Seagate Barracuda 7200.12, Fractal Design Core 3500: OS: Windows 10

Permalänk
Medlem

Huston, we have liftoff! Min ytterst kompetenta labbassistent hackade ihop en livelinuximage som bootar över nätet och kickar igång foldingklienten automatiskt. Hårdisklöst i foldingdatorerna alltså. Det fattas lite maskiner, men runt 800.000 PPD känns okej...

Visa signatur

ecce
#NATisNotASecurityFeature

Permalänk
Medlem

Två år sen senast eller hur?

Men se för guds skull till att alla har passkey (samma till alla, men det kanske du redan vet), ser ett par WUs med grundpoäng här.

Om det inte är för mycket pill skulle jag även confa för max-packet-size=small och client-type=advanced. Detta resulterar för mig i något bättre PPD än standardinstäkllningen. 15k på vanliga SMP är tyvärr antagligen lite för lågt för att köra bigadv, annars vore det ytterligare en boost (max-packet-size=big och client-type=bigadv), BA till 8 trådade system delas inte ut så ofta men med 70 maskiner snurrandes borde man kunna få nån iaf.

Visa signatur

Intel i7 3770K@4,5GHz | EK-Supremacy | ASUS P8Z68-V| Samsung 30nm 1600 CL11@1866 CL9 4x4GB | Geforce GTX780 Ti | EK-FC Titan Plexi | Enermax Platimax 1500W | Ubuntu 20.04 & Windows 10

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rba:

http://s3.amazonaws.com/rapgenius/1291131680_two-thumbs-up.jp...

Två år sen senast eller hur?

Men se för guds skull till att alla har passkey (samma till alla, men det kanske du redan vet), ser ett par WUs med grundpoäng här.

Om det inte är för mycket pill skulle jag även confa för max-packet-size=small och client-type=advanced. Detta resulterar för mig i något bättre PPD än standardinstäkllningen. 15k på vanliga SMP är tyvärr antagligen lite för lågt för att köra bigadv, annars vore det ytterligare en boost (max-packet-size=big och client-type=bigadv), BA till 8 trådade system delas inte ut så ofta men med 70 maskiner snurrandes borde man kunna få nån iaf.

Satt igår och läste lite om diverse options. Vi ska pilla lite med olika inställningar så får vi se vad som händer med PPDn. Nu går alla med standardinställningarna. Tipsa gärna om vad ni tror kan påverka PPDn positivt.

EDIT: Note to self: http://www.overclock.net/t/979691/info-v7-list-and-uses-of-advanced-options

Visa signatur

ecce
#NATisNotASecurityFeature

Permalänk
Medlem

1.9 MPPD.

Visa signatur

ecce
#NATisNotASecurityFeature

Permalänk
Medlem

haha, OH SNAP!

Permalänk
Medlem

Trevligt vi behöver en liten knuff upp i PPD.
Tänk om bara några procent av Sweclockers skulle folda på sina datorer vilken skjuts upp det skulle bli.

Visa signatur
Permalänk
Skrivet av khg:

Trevligt vi behöver en liten knuff upp i PPD.
Tänk om bara några procent av Sweclockers skulle folda på sina datorer vilken skjuts upp det skulle bli.

Vilken dröm. Hur många datorer står inte på idle hos alla medlemmar... Med lite mer fart på alla så är 10^7ppd inom räckhåll.

Hade inte kollat någon staistik på några dagar och höll på att sätta kaffet i halsen när jag så ökningen för SweC

Hoppas att Linköping ser detta som en utmaning för och ser om de kan överträffa er med sin nya superdator

Visa signatur

Jag kan ha fel, men jag tror att jag har rätt.

Permalänk
Medlem

Joråmensåatte...

Visa signatur

ecce
#NATisNotASecurityFeature

Permalänk

Fooooolding!
Ska väl försöka folda lite då och då men sommaren är inte direkt optimalt till folding hos mig
Men till vintern när jag behöver värme i rummet då jävlar

Permalänk
Medlem

Ska se om jag kan låna ihop lite fler maskiner så vi spränger 5 miljoner-gränsen.

Ser man till PPD endast är vi i topp 10. Just nu.

Visa signatur

ecce
#NATisNotASecurityFeature

Permalänk
Medlem

Bra jobbat.

Här vill jag se jth-node4 överst: http://folding.extremeoverclocking.com/individual_list.php?s=...

Visa signatur

Intel i7 3770K@4,5GHz | EK-Supremacy | ASUS P8Z68-V| Samsung 30nm 1600 CL11@1866 CL9 4x4GB | Geforce GTX780 Ti | EK-FC Titan Plexi | Enermax Platimax 1500W | Ubuntu 20.04 & Windows 10

Permalänk
Entusiast

Deprimerande. Det tog mig typ ett år att få ihop en miljon poäng och då körde jag både på min processor och mitt grafikkort samtidigt. Här kommer du och smiskar in det på 12 timmar.

Kanske blir folding för mig igen senare när jag köper ny dator som ska stresstestas ett tag.

Visa signatur

Q9450, HD4850, 8 GB DDR2 800 MHz, 3x750 GB, Antec 300, Dell 2408WFP, U2410, Qnap TS-419p+ 4x2 TB Samsung F4, Asus UL30A-QX056V, Logitech Z-680, Sennheiser HD380pro, M-Audio FastTrack Pro, Ibanez sa160qm, Ibanez TB 15R, Zoom 505II, Ibanez GSR 200, Ibanez SW 35, Cort AC-15, Squier SD-3 BBL, Yamaha PSR 270, Røde NT1-A, Nikon D200, Nikkor 18-70/3,5-4,5, 70-300VR, 50/1,8, 28/2,8, Tamron 17-50/2,8, 90/2,8, Sigma 30/1,4, SB-800, SB-25, SB-24

Permalänk
Medlem

Alla bäckar små.… ju fler som foldar och bidrar desto bättre är det.
Jth-node4 har just nu cirka 70st I7 2600 tänk om en bråkdel av alla sweclockers som har liknande maskiner skulle folda, då skulle vi stiga rejält i rankingen.

Visa signatur
Permalänk
Skrivet av khg:

Alla bäckar små.… ju fler som foldar och bidrar desto bättre är det.
Jth-node4 har just nu cirka 70st I7 2600 tänk om en bråkdel av alla sweclockers som har liknande maskiner skulle folda, då skulle vi stiga rejält i rankingen.

Problemet med det är att jag är lite för rädd om min dator för att köra processorn i full load 24/7 :-\ tänkte att den skulle hålla ett bra tag till

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av _MmattiasS_:

Problemet med det är att jag är lite för rädd om min dator för att köra processorn i full load 24/7 :-\ tänkte att den skulle hålla ett bra tag till

Skickades från m.sweclockers.com

Då gör man som jag, kör en SMP-klient på fyra kärnor på min 2500K@4,5GHz när datorn är igång och jag inte spelar (stänger av klienten när jag ska spela typ BF3). Med några timmar per kväll och mer på helgerna så ligger jag på ett snitt kring 3k ppd. Det är inte mycket men det blir något. Skulle 5000 av SweCs medlemmar göra så skulle vi ha chansen att vara nummer fyra bara på de poängen.

Visa signatur

Jag kan ha fel, men jag tror att jag har rätt.

Permalänk
Skrivet av _MmattiasS_:

Problemet med det är att jag är lite för rädd om min dator för att köra processorn i full load 24/7 :-\ tänkte att den skulle hålla ett bra tag till

Skickades från m.sweclockers.com

Du behöver ju inte köra dygnet runt. Min processor ligger på 42°C när jag foldar, tror knappast den tar mycket stryk för de.
Processorer ska väl kunna gå 24/7 utan att bli allt för skadade, värre med grafikkort då.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Jag vet inte men har lite av känslan att Folding inte längre pressar CPUerna som förut? Eller så konfiguerade jag åt skogen. Vad är en ultimat konfig under linux?

Permalänk
Medlem
Skrivet av _MmattiasS_:

Problemet med det är att jag är lite för rädd om min dator för att köra processorn i full load 24/7 :-\ tänkte att den skulle hålla ett bra tag till

Skickades från m.sweclockers.com

Jag vågar nog säga att du kommer byta ut din CPU långt innan du hinner slita ut den..

Visa signatur

WS: Asus P8Z77-I Deluxe mITX | Intel 3770K@4.6 | NH-U12P | Asus 780 GTX | Corsair 2x8GB 1600Mhz CL9 | Samsung 840 512GB | Ubuntu 16.04.3 x86_64 | Corsair AX750 | 2x Dell U2412M | Puppe.se | NAS: i7 860, 16GB DDR3, GA-P55M-UD4, FD Define R3, 8x2TB Samsung F4EG, Serveraid M1015, EVGA 750W G2 PSU, FreeBSD x64

Permalänk
Medlem

Vad har hänt med din PPD? Oflyt med vilka WU du får eller något som havererat?

Visa signatur

i7 8700k @ 4.7GHz | NH-L12 | ASUS Z270i ROG Strix Gaming | EVGA 1080 FTW | 32GB Corsair Vengeance 3000MHz | Samsung 970 Evo M.2 500GB, 840 250GB, Crucial MX500 2TB | Loque Ghost S1 | XB271HU | QX2710 | U2412M | U2719D | Filco Majestouch 2 MX Brown TKL

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jimi84:

Jag vet inte men har lite av känslan att Folding inte längre pressar CPUerna som förut? Eller så konfiguerade jag åt skogen. Vad är en ultimat konfig under linux?

Standard v6 med -smp och -advmethods flaggorna, välj small packets i config.

Visa signatur

Intel i7 3770K@4,5GHz | EK-Supremacy | ASUS P8Z68-V| Samsung 30nm 1600 CL11@1866 CL9 4x4GB | Geforce GTX780 Ti | EK-FC Titan Plexi | Enermax Platimax 1500W | Ubuntu 20.04 & Windows 10

Permalänk
Skrivet av _MmattiasS_:

Problemet med det är att jag är lite för rädd om min dator för att köra processorn i full load 24/7 :-\ tänkte att den skulle hålla ett bra tag till

Skickades från m.sweclockers.com

Min rigg har foldat 24/7 i nästan 2 år nu. har inte behövt sänka klocken något på varken CPU eller GPU och har inga stabilitetsproblem alls.
har tom kunnat pressa ut högre klock på grafikkortet när bf3 kom bara för att det var kul. Kör visserligen allt med vatten så det är ju inga farliga temperaturer jag har haft, CPU snittar 60-65grader och grafikkortet ligger runt 50grader.

OT: helt galet mycket PPD du drar in ecce! säger som nån tidigare, satte i halsen när man ser ökningen

/S

Visa signatur

Louqe Raw S1,||H2O||, AMD R5 7600, ASUS B650E-I, 32GB DDR5 6000MHz, AMD 5700 XT EKWB vattenblock, Corsair SF600, WD Black SN850 1TB, Crucial MX500 1TB, Win 11 Pro 64bit, Gigabyte G34WQC, Sennheiser HD650, Objective 2.

Permalänk

Ytterligare kan tillägas att elen blir snorbillig under sommaren jämfört med vintermánaderna.

Permalänk
Medlem

Skulle kanske göra samma på jobb.
Men vi har riktigt tråkiga maskiner @ E8500 så det lär väl inte bli några poäng..

Visa signatur

[ Corsair 460X ] [ Corsair HX750i ] [ AMD Ryzen 5800X ] [ Zotac RTX3080 Trinity OC] [ Asus ROG Strix X570-F Gaming]
[ 32GB G.Skill TridentZ Neo 3800Mhz DDR4 ] [ Samsung 980 Pro 500GB + 960 EVO 500GB ] [ Logitech PRO X 2 ] [ Corsair H115i ] [ Win11 ] [Asus TUF Gaming VG27AQ]

Permalänk
Skrivet av SirMacke:

Skulle kanske göra samma på jobb.
Men vi har riktigt tråkiga maskiner @ E8500 så det lär väl inte bli några poäng..

Jag foldar på en E7400 så kan jag så kan du

Om du nu får göra det på jobbet vill säga.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av johan_1991:

Jag foldar på en E7400 så kan jag så kan du

Om du nu får göra det på jobbet vill säga.

Körde in klienten nu, 1200ppd.
Bättre än inget.

Visa signatur

[ Corsair 460X ] [ Corsair HX750i ] [ AMD Ryzen 5800X ] [ Zotac RTX3080 Trinity OC] [ Asus ROG Strix X570-F Gaming]
[ 32GB G.Skill TridentZ Neo 3800Mhz DDR4 ] [ Samsung 980 Pro 500GB + 960 EVO 500GB ] [ Logitech PRO X 2 ] [ Corsair H115i ] [ Win11 ] [Asus TUF Gaming VG27AQ]

Permalänk
Medlem
Skrivet av era909:

Vad har hänt med din PPD? Oflyt med vilka WU du får eller något som havererat?

Antar att några maskiner använts och sedan stängts av. Imorron bygger vi om labbnätet så de kan bli en liten dipp, men det borde öka till över 2 miljoner igen efter vi är klara.

Visa signatur

ecce
#NATisNotASecurityFeature

Permalänk

7300PPD på e I7 920 inte inser att dags att byta till sandy eller ivy!
dock endast 50 grader på cpun! vattenkylt!

Visa signatur

Define XL R2 ||Core I7 3930K @ 4,0 || 32GB DDR3 1600Mhz ||GTX 780 Ti SLI || 2st 480GB SSD ||
Fractal Design R5 || XEON X5650 X2 || 48GB DDR3 ECC 1600Mhz || SUPERMICRO || 2st 250GB SSD || 8 x 3 TB HDD ||
MacBook Pro 15 Retina 2018 || 16GB RAM || 512 SSD || 555X || I7 2,2 Ghz ||

Permalänk

Haha, det är ju helt ok