MSI Slider S20 lanseras i oktober

Permalänk
Melding Plague

MSI Slider S20 lanseras i oktober

Med infällbart tangentbord och pekskärm satsar MSI på dubbla marknader med Slider S20. Nya uppgifter pekar på lasering i oktober eller november.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Hoppas den blir bättre än tidigare kommentarer från Emil

Permalänk
Medlem

Spännande! Då är det rätt säkert att windows 8 kommer i oktober. Undrar om man kan få en msdn licens direkt

Visa signatur

i7 4770k @4.3GHz | Asus z87-pro | Asus 1080 | 16GB RAM | Samsung 840 Pro 256GB | 3TB HDD| Corsair RM850
Thinkpad x60 tablet | 3GB RAM | Crucial M4 128GB
Amiga 500+, Commodore 64/128D

Permalänk
Medlem

Jäkligt konstiga datorer de kommer släppa med Win8, vet inte riktigt om jag gillar denna utveckling, ser halvstörigt ut.

Permalänk
Medlem

Det kommer nog att komma många med tangentbord till win8, speciellt om de har x86 processor, då kan man använd desktop läget ordentligt och det bli som en riktig dator. Denna ser intressant ut men kanske är lite stor...

Permalänk

TN panel kan de knappast ha kvar om den ska kosta 7-8k. Det är ju något man förväntar sig på en platta för under 2k.

Permalänk
Skrivet av Likvid:

Jäkligt konstiga datorer de kommer släppa med Win8, vet inte riktigt om jag gillar denna utveckling, ser halvstörigt ut.

Inte bättre var det på vistatiden, och alla vet ju hur det gick för vista. Ja på grund av detta kommer det gå åt helvete.

Permalänk
Skrivet av Likvid:

Jäkligt konstiga datorer de kommer släppa med Win8, vet inte riktigt om jag gillar denna utveckling, ser halvstörigt ut.

Tycker denna lösning bara ser smidig ut, kan bli eventuellt köp i höst. Microsoft surface är också en kandidat, verkar välbyggd och genomtänkt den med. Varför dessa datorer blir attraktiva är för att de verkligen är portabla pc:s, med riktigt tangentbord, påkostade komponenter samt med fullduglig mjukvara. Hoppas bara på att den där TN-panelen byts ut på slidern.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Snålt, smått och raffinerat är min melodi :-)

Permalänk

Hade varit trevlig om inte tjockleken legat på 2cm. Känns som att Microsoft Surface ligger ett steg före fortfarande, hoppas bara att priset på den inte skenar iväg allt för mycket...

Permalänk
Musikälskare
Skrivet av Likvid:

Jäkligt konstiga datorer de kommer släppa med Win8, vet inte riktigt om jag gillar denna utveckling, ser halvstörigt ut.

Ställer mig också tveksam

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB DDR5 Vengeance ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Likvid:

Jäkligt konstiga datorer de kommer släppa med Win8, vet inte riktigt om jag gillar denna utveckling, ser halvstörigt ut.

Udda OS, udda datorer - undrar bara vem de hade tänkt att kunden är? Tjock, dålig skärm, dåligt OS och ful.... Sugen - nä....

Permalänk
Medlem
Skrivet av smurfisen2k:

Inte bättre var det på vistatiden, och alla vet ju hur det gick för vista. Ja på grund av detta kommer det gå åt helvete.
http://upload.souq.com/uploaded/051110/253c9605b125cb2bcaa3ab...

Fast skillnaden är ju att med Vista så försökte de sälja plattor med ett Desktop OS på. Till skillnad från Vista så är inte Windows 8 ett desktop OS utan en utveckling av Windows för att konkurrera med just iOS och Android på diverse plattor.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Likvid:

Jäkligt konstiga datorer de kommer släppa med Win8, vet inte riktigt om jag gillar denna utveckling, ser halvstörigt ut.

Kommer nog släppas en hel del konstiga för att se om det finns någon ny modell som går hem bland konsumenterna. Har svårt att tänka mig något som kan slå dagens klassiska modell av laptops, men det kanske kommer det med.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Jag gillar inte alls dessa plattor (den här och surface). Men kan helt klart förstå att vissa gillar dom.

MEN en prislapp på 7000-8000:- känns förjävla saftigt enligt mig. Visst den värsta iPaden kostar 7195:- (på applestore). Men apple har ett grymt bra rykte + att dom som köper den plattan har antagligen användning för just den. Att börja sälja halvtaskiga plattor i den prisklassen tror jag helt ärligt inte fungerar. Sen att en ultrabook inte ligger många tusingar ifrån det här gör inte det hela bättre.

Slutsats: IPS panel och tunnare + lägre prislapp. Då kan man börja snacka om konkurrent till iPad.
Att sälja den för 6500:- tror jag gör en hel del.

Fotnot: Kunde jämfört mot Galaxy Tab. Men iPad ligger långt före enligt mig.

EDIT: Visst att det sitter ivy-bridge + 4GB ram. Men för att slå igenom krävs en konkurrent prismässigt också.

Visa signatur

Köp ny mus för 800:- JA, du kommer bli GRYM på cs och sätta huvudskott hela tiden. Du får heller ALDRIG ont i leder.
Eller är det bara så att e-pen*** förlängs om du har en dyrare mus?

Permalänk
Medlem
Skrivet av zillio:

Jag gillar inte alls dessa plattor (den här och surface). Men kan helt klart förstå att vissa gillar dom.

MEN en prislapp på 7000-8000:- känns förjävla saftigt enligt mig. Visst den värsta iPaden kostar 7195:- (på applestore). Men apple har ett grymt bra rykte + att dom som köper den plattan har antagligen användning för just den. Att börja sälja halvtaskiga plattor i den prisklassen tror jag helt ärligt inte fungerar. Sen att en ultrabook inte ligger många tusingar ifrån det här gör inte det hela bättre.

Slutsats: IPS panel och tunnare + lägre prislapp. Då kan man börja snacka om konkurrent till iPad.
Att sälja den för 6500:- tror jag gör en hel del.

Fotnot: Kunde jämfört mot Galaxy Tab. Men iPad ligger långt före enligt mig.

EDIT: Visst att det sitter ivy-bridge + 4GB ram. Men för att slå igenom krävs en konkurrent prismässigt också.

Fast iPad är inte en riktig dator. Windows 8 är ett rikigt dator OS med fler möjligheter samt har flera modeller fysiskt tangetbord vilket gör att dessa konkurrerar mer mot ultrabooks också.

Permalänk
Medlem
Skrivet av leafbranch:

Fast iPad är inte en riktig dator. Windows 8 är ett rikigt dator OS med fler möjligheter samt har flera modeller fysiskt tangetbord vilket gör att dessa konkurrerar mer mot ultrabooks också.

Så länge man gömmer menyer kommer ett system aldrig bli användarvänligt, öppenhet är det som gäller.

Se bara på denna video http://www.youtube.com/watch?v=v4boTbv9_nU

Permalänk
Medlem
Skrivet av Likvid:

Så länge man gömmer menyer kommer ett system aldrig bli användarvänligt, öppenhet är det som gäller.

Se bara på denna video http://www.youtube.com/watch?v=v4boTbv9_nU

Det säger inget mer en vad en person i hela värden tycker och agerar.

Smaken är delan vissa tycker det är framtiden, andra tycker det ska va som det alltid har varit.

Permalänk
Medlem
Skrivet av smurfisen2k:

Inte bättre var det på vistatiden, och alla vet ju hur det gick för vista. Ja på grund av detta kommer det gå åt helvete.
http://upload.souq.com/uploaded/051110/253c9605b125cb2bcaa3ab...

Fast om du vet varför Vista blev en flopp så är det lustigt att du drar parallelll med W8.

Permalänk
Medlem

är OHYGGLIGT sugen på denna bara den har en bättre skärm än prototypen! det jag inte gillar med ipad/android plattorna är att jag tycker det är för små! jag vill kunna skissa lite i ett ritprogram och sitta på swec och skriva kommentarer, hatar touch tangentbord! till och med min tele är en xperia pro bara för det

Visa signatur

Den är så gammal så specifikationerna är suddiga...

Permalänk
Medlem

Åren går och dessa asiatiska hårdvarutillverkare lär sig ingenting. Fortsätter att producera mediokra produkter fula som stryk, utan tanke på användarvänlighet eller kvalitet. Finns det någonting de kan göra bra, eller är dom bara fast i att kränga ut så mycket skit det går och se vad som fastnar?

Hehe.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Likvid:

Jäkligt konstiga datorer de kommer släppa med Win8, vet inte riktigt om jag gillar denna utveckling, ser halvstörigt ut.

Altså det är ju inte så att det bara finns ett företag som producerar W8 produkter. Vill du ha en vanlig laptop eller surfplatta så finns det säkert flera hundra eller tusen modeller att välja mellan.