Permalänk
Medlem

Röda utslag på underbenen

Ligger tråden i fel del av forumet får en moderator gärna flytta på den.
Har fått röda utslag på smalbenen, fick dom för 3 dagar sedan och tänkte att det är nog bara myggbett (fastän dom inte kliar). Jag har nya varje morgon jag vaknar upp. Dom började se väldigt annorlunda ut för att vara myggbett så jag uteslöt att det var det, misstänkte bett från vägglöss efter det. Jag har kollat upp lite info om bett från vägglöss och dom ska tydligen klia vilket mina utslag inte gör så jag vet inte riktigt vad det är för något. Jag har letat efter vägglöss och hittar inga tecken på att jag har det.
Någon som kan hjälpa mig?

Ligger en tio-krona vid benet så ni får ett litet hum om storleken på utslagen

  • Utslagen finns endast på smalbenen

  • Dom kliar inte men dom kan brännas precis som en solbränna

  • Dom är upphöjda, vissa mer än andra

  • Jag har inga allergier, har inte varit utomlands eller haft fysisk kontakt med någon på senaste tiden som precis kommit hem från utlandet

  • Har inte haft sex på minst två veckor, har inte tagit droger, medicin eller liknande

  • Jag varken röker eller snusar

  • En del av utslagen innehåller genomskinlig vätska och går att klämma som finnar, dock få av dom

Visa signatur

AMD 5800X3D | PowerColor 7900 XT MBA | 32 GB DDR4 2666 MHz | Windows 10 Pro (64-bit)

Permalänk
Medlem

Det är inga loppbett eller liknande? Det där ser inte alls roligt ut!
Jag tycker du ska gå till vårdcentralen direkt och fråga.

Permalänk

Vårdcentralen rekommenderas, ser ju onekligen inte så trevligt ut. Har du gått med shorts i högt gräs eller nåt liknande?

Visa signatur

Simlärare

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fors_89:

Det är inga loppbett eller liknande? Det där ser inte alls roligt ut!
Jag tycker du ska gå till vårdcentralen direkt och fråga.

Jag har ingen aning om jag blivit biten eller ej, har tvättat sängkläderna däremot ifall det är något med dom.

Skrivet av Inveramsay:

Vårdcentralen rekommenderas, ser ju onekligen inte så trevligt ut. Har du gått med shorts i högt gräs eller nåt liknande?

Jag har gått i shorts men inte i högt gräs eller någon åker, har gått i skogen dock.

Vissa innehåller vätska o går att klämma som finnar. Vårdcentralen ska kontaktas på måndag.

Visa signatur

AMD 5800X3D | PowerColor 7900 XT MBA | 32 GB DDR4 2666 MHz | Windows 10 Pro (64-bit)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Eronki:

Ligger tråden i fel del av forumet får en moderator gärna flytta på den.
Har fått röda utslag på smalbenen, fick dom för 3 dagar sedan och tänkte att det är nog bara myggbett (fastän dom inte kliar). Jag har nya varje morgon jag vaknar upp. Dom började se väldigt annorlunda ut för att vara myggbett så jag uteslöt att det var det, misstänkte bett från vägglöss efter det. Jag har kollat upp lite info om bett från vägglöss och dom ska tydligen klia vilket mina utslag inte gör så jag vet inte riktigt vad det är för något. Jag har letat efter vägglöss och hittar inga tecken på att jag har det.
Någon som kan hjälpa mig?

http://i45.tinypic.com/24mapf6.jpg

Ligger en tio-krona vid benet så ni får ett litet hum om storleken på utslagen

http://i45.tinypic.com/15eipm9.jpg

  • Utslagen finns endast på smalbenen

  • Dom kliar inte men dom kan brännas precis som en solbränna

  • Dom är upphöjda, vissa mer än andra

  • Jag har inga allergier, har inte varit utomlands eller haft fysisk kontakt med någon på senaste tiden som precis kommit hem från utlandet

  • Har inte haft sex på minst två veckor, har inte tagit droger, medicin eller liknande

  • Jag varken röker eller snusar

  • En del av utslagen innehåller genomskinlig vätska och går att klämma som finnar, dock få av dom

Ring sjukvårdupplyssningen direkt. Kanske inte ska vänta ändan tills måndag.
Hade jag fått sånna utslag hade jag åkt till akuten direkt, men jag är lite av en hypokontriker

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av thexps:

Ring sjukvårdupplyssningen direkt. Kanske inte ska vänta ändan tills måndag.
Hade jag fått sånna utslag hade jag åkt till akuten direkt, men jag är lite av en hypokontriker

Skickades från m.sweclockers.com

Kanske inte behöver ringa alls. Har två likadana trådar på andra forum och på det ena skriver en användare att jag har bältros. http://www.1177.se/Gavleborg/Fakta-och-rad/Sjukdomar/Baltros/
Symptomen stämmer perfekt. Har fortfarande inte sett några tecken på vägglöss och oroar mig inte för det nu o det känns skönt men samtidigt känner jag av den där FÖRBANNADE BRÄNNAN!!

Visa signatur

AMD 5800X3D | PowerColor 7900 XT MBA | 32 GB DDR4 2666 MHz | Windows 10 Pro (64-bit)

Permalänk

Bältros är osannolikt eftersom du har det på båda benen och över ett större område. Viruset som orsakar bältros bor i dina nervrötter och när det bryter ut är det oftast i en nerv bara vilket ger dig utslag i det området nerven går till, dvs en plätt på en sida. Det brukar dessutom göra bra ont. Bältros är det inte tyvärr

Visa signatur

Simlärare

Permalänk
Medlem
Skrivet av Inveramsay:

Bältros är osannolikt eftersom du har det på båda benen och över ett större område. Viruset som orsakar bältros bor i dina nervrötter och när det bryter ut är det oftast i en nerv bara vilket ger dig utslag i det området nerven går till, dvs en plätt på en sida. Det brukar dessutom göra bra ont. Bältros är det inte tyvärr

Har inte kollat tråden på ett tag men har fått reda på att det är vaskulit jag har. Äter korteson/prednisolon-tabletter och smörjer benen med korteson/betnovat-salva. Blev inlagd på USÖ fr.o.m den 6e t.o.m den 11e. Benen lindas även.

Visa signatur

AMD 5800X3D | PowerColor 7900 XT MBA | 32 GB DDR4 2666 MHz | Windows 10 Pro (64-bit)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Eronki:

Har inte kollat tråden på ett tag men har fått reda på att det är vaskulit jag har. Äter korteson/prednisolon-tabletter och smörjer benen med korteson/betnovat-salva. Blev inlagd på USÖ fr.o.m den 6e t.o.m den 11e. Benen lindas även.

Du fick aldrig reda på varför du nu fick den här åkomman från första början ?

Visa signatur

👻 Konstnär på Hyttgatan 18 & en hängiven spöksamlare på hobbybasis
ASUS M52AD-NR001T | Intel Core i5-4460 | 8GB | Nvidia GTX 960 | Windows 10

Permalänk
Medlem
Skrivet av Liv&helvete:

Du fick aldrig reda på varför du nu fick den här åkomman från första början ?

Glömde skriva det, men både ja och nej. Man får vaskulit genom virus eller infektion, dom har kollat mina lungor, min hals och näsborrarna men hittar inte orsaken till vaskuliten i mitt fall. Samtidigt sa läkaren att i hälften av fallen får man aldrig reda på vad som utlöst vaskuliten.

Visa signatur

AMD 5800X3D | PowerColor 7900 XT MBA | 32 GB DDR4 2666 MHz | Windows 10 Pro (64-bit)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Eronki:

Glömde skriva det, men både ja och nej. Man får vaskulit genom virus eller infektion, dom har kollat mina lungor, min hals och näsborrarna men hittar inte orsaken till vaskuliten i mitt fall. Samtidigt sa läkaren att i hälften av fallen får man aldrig reda på vad som utlöst vaskuliten.

Så med andra ord så var det rena oturen att du nu fick det från första början. Men bra ändå att du nu har fått ut något för att få bort eländet. För det såg ju inte allt för trevligt ut.

Visa signatur

👻 Konstnär på Hyttgatan 18 & en hängiven spöksamlare på hobbybasis
ASUS M52AD-NR001T | Intel Core i5-4460 | 8GB | Nvidia GTX 960 | Windows 10

Permalänk
Medlem
Skrivet av Liv&helvete:

Så med andra ord så var det rena oturen att du nu fick det från första början.

Nånting sånt.

Skrivet av Liv&helvete:

Men bra ändå att du nu har fått ut något för att få bort eländet. För det såg ju inte allt för trevligt ut.

Mmm, det är mycket bättre nu. Har inget ont längre och dom är på väg att försvinna.
Så här såg det ut när det var som värst.

Fötterna hade svullnat rejält.

Dold text
Visa signatur

AMD 5800X3D | PowerColor 7900 XT MBA | 32 GB DDR4 2666 MHz | Windows 10 Pro (64-bit)

Permalänk
Medlem

Sweet jesus, det är ju som ur ett house avsnitt.

Visa signatur

Fuck fruit! Sitting around being all smug on trees and in pies.
En vänlig liten puff blev en hatisk knuff.
Keso är köttfärs gjord på mumintroll.

Permalänk
Medlem

Redo för beach 2012!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Eronki:

Så här såg det ut när det var som värst.

Ja, det var då prickigt värre, det lär jag då säga.

Visa signatur

👻 Konstnär på Hyttgatan 18 & en hängiven spöksamlare på hobbybasis
ASUS M52AD-NR001T | Intel Core i5-4460 | 8GB | Nvidia GTX 960 | Windows 10