Permalänk
Medlem

Nytt chassi för gaming-dator?

Tja,

Ska köpa mig ett nytt chassi och tänkte då vara extra nogrann på vad jag väljer. Har siktat mig in på Antec Performance P280, men har just nu en tidigare version av denna och känner att jag skulle vilja ha en annan design på det hela.

Finns det andra grymma chassin med minimala nackdelar etc, såsom Antec Performance P280? Vad rekommenderar ni?

Nu är det som så att jag kör med ett stort Asus GTX680 DCII TOP, och har planer att sätta in ett till sådant i framtiden. Så ni får gärna ha det i baktanken om ni ska rekommendera mig något. Har inga begränsningar på priser direkt, så skjut på bara.

Tack!

Permalänk
Medlem

Silverstone Fortress ft02, Fractal Design Arc, Corsair 600 D

Visa signatur

Min Dator: AMD 3600 | GTX 680 | 16 GB RAM | Asus X570 Prime | Fractal Design Arc R2 | Thermalright Silver Arrow | Dell U2412M | Ibm Model M

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gnasty:

Tja,

Ska köpa mig ett nytt chassi och tänkte då vara extra nogrann på vad jag väljer. Har siktat mig in på Antec Performance P280, men har just nu en tidigare version av denna och känner att jag skulle vilja ha en annan design på det hela.

Finns det andra grymma chassin med minimala nackdelar etc, såsom Antec Performance P280? Vad rekommenderar ni?

Nu är det som så att jag kör med ett stort Asus GTX680 DCII TOP, och har planer att sätta in ett till sådant i framtiden. Så ni får gärna ha det i baktanken om ni ska rekommendera mig något. Har inga begränsningar på priser direkt, så skjut på bara.

Tack!

Har själv ett NZXT Phantom som jag är skitnöjd med! Har aldrig byggt en egen dator innan men det gick superbt i detta chassi. Gott om plats och bra lösningar på montering/kabeldragning. Fläktkontrollen och portar/knappar uppepå fungerar utmärkt. Men till sist det bästa med chassit...

Det ser ut som ett jävla ballt rymdskepp!

Dold text
Visa signatur

'Three things are infinite. The universe, human stupidity and Winrars trial period.' - Albert Einstein

Permalänk
Medlem

Har ett p280(Som är grymt!), hur tänkte du annan design på det hela?

Visa signatur

i9 11900k ||32GB 4000MHz CL15||ASUS ROG STRIX Z590-E||Noctua NH-D15s
Intel Arc a750 ||Samsung 980 pro|| EVGA Supernova G3 850W
Asus xonar essence STX|| Lian-Li O11 Dynamic XL
Asus VG27AQ 165Hz IPS, Sennheiser HD650, Logitech g502 Hero, fUnc f30r, Vortex TAB90M, Audio-Technicha ATR2500x-USB
Server: x10SL7-F, Xeon E3 1230v3, 32GB Samsung ECC ram, 6x3TB WD RED, FD Node 804.

Permalänk
Medlem
Skrivet av BergEr:

Har ett p280(Som är grymt!), hur tänkte du annan design på det hela?

Det enda som jag tänker med "annan design" är fronten?

Visa signatur

Hemmabio ljud Denon x2700h - Dali Oberson 7 - Dali Oberson 1 - Dali Vokal - Dali Altevo - Dali Sub e-12
Kamera Sony a7r iv - Sony 16-35 - Sony 105 - Sony 100-400
Hemsida Instagram

Permalänk
Medlem
Skrivet av BergEr:

Har ett p280(Som är grymt!), hur tänkte du annan design på det hela?

Tänkte att alla Antec Performance ser ut som ett rostfritt kylskåp. Ville ha något annat. Dock är det väldigt snyggt ändå

Tack för svaren, ska checka in de som ni nämnt!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gnasty:

Tänkte att alla Antec Performance ser ut som ett rostfritt kylskåp. Ville ha något annat. Dock är det väldigt snyggt ändå

Tack för svaren, ska checka in de som ni nämnt!

p280 är ju svart, utom fronten.
Har mitt med fronten mot väggen, enklare att komma åt I/O panelen.

Visa signatur

i9 11900k ||32GB 4000MHz CL15||ASUS ROG STRIX Z590-E||Noctua NH-D15s
Intel Arc a750 ||Samsung 980 pro|| EVGA Supernova G3 850W
Asus xonar essence STX|| Lian-Li O11 Dynamic XL
Asus VG27AQ 165Hz IPS, Sennheiser HD650, Logitech g502 Hero, fUnc f30r, Vortex TAB90M, Audio-Technicha ATR2500x-USB
Server: x10SL7-F, Xeon E3 1230v3, 32GB Samsung ECC ram, 6x3TB WD RED, FD Node 804.

Permalänk

Jag skulle rekommendera Corsair 650D. Ett jäkligt trevligt och bra chassi. Stilrent och bra med plats för att bygga i

Permalänk
Medlem

Silverstone Fortress FT02 är riktigt trevligt, även vattenkyld!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Lenovo Legion 5 Pro 16ACH6H: AMD Ryzen 7 5800H |16GB DDR4 @3200Mhz |GeForce RTX 3070 | NVMe: WD Blue 1TB + Samsung PM981 1TB | Logitech G Pro X Superlight