XBOX går det att spela spel utan skiva?

Permalänk
Medlem

XBOX går det att spela spel utan skiva?

Halloj
Vet inte på vilken tunn linje för ett regelbrott jag ligger gällande denna fråga, om det är ett regelbrott så ber jag om ursäkt och hoppas inte jag blir bannad efter 8 års medlemskap här på forumet.
Jag har ett gammalt XBOX, inte 360, utan det gamla "1:an", och jag undrar om det går att spela spel på maskinen utan att behöva ha skivan i, typ som att man "sparar" spelet på den inbyggda disken, min har 80GB, så man slipper stoppa i skivan och byta spel varje gång man vill göra detta.
(de flesta vet nog vad jag pratar om, men jag tänker inte gå in på några detaljer, men om vi säger såhär, mitt xbox är "inte" i originalt skick)
Om denna tråd är ett regelbrott snälla ge mig en fet smäll på fingrarna istället för att banna mig...
Har googlat mycket om detta men ej funnit svar och jag har aldrig riktigt satt mig in i konsoler och heller aldrig varit någon direkt spelnörd, men ibland är det skönt att lägga sig i soffan å lira lite bilspel.

//rMx

Visa signatur

-=[ Asus M2N-SLI Deluxe ] - [ AMD x2 4200+ 65w ] - [ 4x1GB Kingston DDR2-667 ] - [ AMCC 3ware Escalade 8506-8 PCI-X ] - [ ~8 TiB HD ] - [ ATI Radeon HD 2600XT ]=-

Permalänk

Ja. Använd bara ett ripprogram så kan du kopiera över dina originalskivor till boxen.

Visa signatur

Dålig yttrandefrihet på detta forum, hejdå.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Braxfarfar:

Ja. Använd bara ett ripprogram så kan du kopiera över dina originalskivor till boxen.

Vet du om tex. XBMC (antar att det inte är olagligt att prata om just det programmet) läser dessa "rippade" skivor när de tex. är i .img form?

Visa signatur

-=[ Asus M2N-SLI Deluxe ] - [ AMD x2 4200+ 65w ] - [ 4x1GB Kingston DDR2-667 ] - [ AMCC 3ware Escalade 8506-8 PCI-X ] - [ ~8 TiB HD ] - [ ATI Radeon HD 2600XT ]=-

Permalänk
Medlem

Ja med hjälp av Xk3y.

Du får googla

Visa signatur

Case: Silverstone Alta F1 PSU: Corsair HX1200 Cablemod MB: Asus ROG Z790 Maximus Hero CPU: i9 13900K Cooler: Arctic Liquid Freezer II 360 Memory: Kingston 32GB DDR5 6400MHz CL32 FURY Renegade GFX: Palit RTX 4090 Gamerock OC HDD: Samsung 990 Pro 2 TB / 2 x Samsung 860 Pro 4 TB Monitors: Alienware AW3423DW QD-OLED + XB271HU T-Board: Logitech G915 Mouse: Logitech G502 Lightspeed Headset: Steelseries Pro Wireless Speakers: Harman Kardon GLA-55 Consoles: Playstation 5 / XBSX /Switch

Permalänk
Medlem
Skrivet av Blackie:

Ja med hjälp av Xk3y.

Du får googla

Xk3y är till för 360, jag pratar om vanliga Xbox, inte 360.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

-=[ Asus M2N-SLI Deluxe ] - [ AMD x2 4200+ 65w ] - [ 4x1GB Kingston DDR2-667 ] - [ AMCC 3ware Escalade 8506-8 PCI-X ] - [ ~8 TiB HD ] - [ ATI Radeon HD 2600XT ]=-

Permalänk
Medlem

Jag vet inte vad vi har i våran xbox, men vi har XBMC där vi går in på spel och spelar från den interna hårddisken. Dock sitter det ett chip på sidan av boxen så något mer än mjukvara har ju ändrats. (det var såpass länge sen och hade inte samma förståelse för saker då) men kan bekräfta att det går via xbmc!

Visa signatur

MAIN:   | 4770k | r9 290 tri-x OC | 16GB | Be Quiet Shadow Rock 2 | Corsair 350D | EVGA Supernova G2 850w |
HTPC:   | 4360 | 8GB | Scythe Shuriken Rev. B | Cooler Master Elite 120 |
Laptop: HP spectre x360

Permalänk
Medlem

kan rekommendera http://psxbutiken.se/ som finns i jönköping.
Lämnade in mitt xbox som ja hade lagt in en större hdd i. Dom fixade chip o så.
Nu kan jag göra backup på mina spel så jag slipper byta skiva hela tiden ( XBMC )
Väldigt smidigt o kolla på bilder, lyssna på musik o kolla på film.
Sedan finns det något som heter xlink kai, vilket är ett gratis alternativ till xbox live.
Dock måste man köra det via datorn, vet inte om det fortfarande är aktivt, var ett par år sen jag spelade..

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jonathanknet:

kan rekommendera http://psxbutiken.se/ som finns i jönköping.
Lämnade in mitt xbox som ja hade lagt in en större hdd i. Dom fixade chip o så.
Nu kan jag göra backup på mina spel så jag slipper byta skiva hela tiden ( XBMC )
Väldigt smidigt o kolla på bilder, lyssna på musik o kolla på film.
Sedan finns det något som heter xlink kai, vilket är ett gratis alternativ till xbox live.
Dock måste man köra det via datorn, vet inte om det fortfarande är aktivt, var ett par år sen jag spelade..

Ah, så det går att göra backup av spelen i XBMC, då fick jag ju min fråga besvarad
Och jag tänker inte lägga några pengar på att chippa en gammal konsol jag fått, och det är emot reglerna att diskutera om just chippning etc.
Tack

Visa signatur

-=[ Asus M2N-SLI Deluxe ] - [ AMD x2 4200+ 65w ] - [ 4x1GB Kingston DDR2-667 ] - [ AMCC 3ware Escalade 8506-8 PCI-X ] - [ ~8 TiB HD ] - [ ATI Radeon HD 2600XT ]=-

Permalänk
Medlem
Skrivet av radimax:

Vet du om tex. XBMC (antar att det inte är olagligt att prata om just det programmet) läser dessa "rippade" skivor när de tex. är i .img form?

Fungerar alldeles utmärkt.

Visa signatur

Jag är en optimist; det är aldrig så dåligt så att det inte kan bli sämre.