Permalänk
Medlem

Datorn startar inte korrekt.

Tjena SweC.
Jo nu är det så att när jag startar datorn efter att den varit av en stund så behöver jag stänga av och sedan starta igen och göra det några gånger tills den startar.
Det som händer när jag startar datorn är att allt går igång men datorn piper inte som den brukar och skärmen är helt svart ungefär som om grafikkortet inte var ikopplat riktigt.
Det jag har testat är att reseta CMOS,kolla så att allt sitter fast,prova med en ram stick och flashat om bios.

=====SPECS================
Amd phenom II X4 960T 3.0Ghz
XFX HD 6870
Fractal Design Integra 500W
Corsair XMS3 8GB Ram
Samsung Spinpoint 100GB
Allt sitter i ett Bitfenix Merc Alpha
======================

Permalänk
Hedersmedlem

Dåligt nätagg som inte orkar starta tillräckligt snabbt. Testa annat.

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk
Avstängd

det låter som dåligt agg men man kan även få dom fenomenen ändå vet min gammla x6 gjorde så där vid vissa hastigheter när man klockade och även fast det var stabil när den gick i gång kunde den vara svårstartad om man hade låg cpunb volt tror jag det var
verkar i.a.f vara start strömmen som blir problemet ibland om man kör oc och ligger lite på gränsen med volten kör du datorn i stock speed så är det nog agget som är problemet

Visa signatur

i3 6100 - MSI b150m pro-vd - 8gb 2133 ddr4 - GTX 950 GAMING 2G - z400s 120gb ssd - 1tb WD blue - Corsair 500w

Permalänk
Medlem
Skrivet av lord_vasagos:

det låter som dåligt agg men man kan även få dom fenomenen ändå vet min gammla x6 gjorde så där vid vissa hastigheter när man klockade och även fast det var stabil när den gick i gång kunde den vara svårstartad om man hade låg cpunb volt tror jag det var
verkar i.a.f vara start strömmen som blir problemet ibland om man kör oc och ligger lite på gränsen med volten kör du datorn i stock speed så är det nog agget som är problemet

kör cpun i stock ja.
men finns det något sätt att reseta ett nätagg för datorn fungerade fint tills jag kopplade i extra fläktar.