Tab 8.9 för 2790 kr vs. Tab 2 10.1

Permalänk
Medlem

Tab 8.9 för 2790 kr vs. Tab 2 10.1

Är det värt att satsa på en Galaxy Tab 8.9 P7310 för 2790 kr nu när Galaxy Tab 2 har släppts, eller är specsen för Tab 2 10.1 så pass mycket bättre än de för Tab 8.9 att det är motiverat att satsa på en Tab 2 istället?

Galaxy Tab 8.9 får genomgående bättre recensioner än vad 10.1 (P7500,7510) fick, så den tilltalar mig. Även priset tilltalar mig. Detta blir min första surfplatta och jag resonerar som så att nu när det inte finns någon androidplatta som riktigt kan tävla med iPad, så är jag inte beredd att lägga en summa som närmar sig vad en iPad kostar. Helst håller jag mig under 3000 kr. Om det är motiverat så kan jag sträcka mig högre.

Recensionerna av Tab 2 10.1 verkar vara minst sagt ljumma. Men vad säger ni som har hands-on-experience av Galaxy Tab 8.9 (eller v1 10.1)? Det som v2 har men inte v1 har är plats för minneskort. V2 kommer också med ICS förinstallerat.
Märks avsaknaden av möjlighet att expandera minnet på Tab v1 8.9 så mycket att det är värt att köpa Tab v2 10.1 istället eller kan man leva utan detta?

Permalänk

Varför just en Galaxy Tab? Nexus 7 väntas om några timmar.

Visa signatur

PC Kontoret: Ryzen 5700X, 32GB, 6800 XT
PC Spelrum: Ryzen 5800X, 32GB, 7900 XT

Permalänk
Medlem
Skrivet av zeroGamer:

Varför just en Galaxy Tab? Nexus 7 väntas om några timmar.

Tack för tipset. Detta är något som jag helt missat. Nexus 7 verkar onekligen mycket intressant, bra specs och framför allt ett väldigt bra pris, åtiminstone enligt förhandsinformationen. Aberet är bara storleken, 7 tum känns i minsta laget, då pratar vi nästan mera om mobiltelefon än platta.

Permalänk
Medlem

Som sagt är nog det bästa att ta det lugnt. Nexus 7 är ju som sagt i minsta laget, men med väldigt tilltalande specs för ett väldigt lågt pris så ska det i alla fall bli min första platta. Förutsatt att priset inte drar iväg i Sverige. Bästa att väl att sen att du klämmer på alla 3 kanske för att avgöra vilket storlek som passar dig.

Visa signatur

Ryzen 5600X | MSI Tomahawk | GTX 3070

Permalänk
Medlem

Jag har inte lyckats få fram någon entydig information om när Nexusen släpps. Finns det ett datum?

När det gäller storlek, så tilltalar mig formatet 8.9 tum fortfarande mer. Samsung Galaxy Tab 8.9 har fått väldigt bra kritik och gav bl.a. iPad 2 en match då den kom ut.

Permalänk
Medlem
Skrivet av krnor:

Jag har inte lyckats få fram någon entydig information om när Nexusen släpps. Finns det ett datum?

När det gäller storlek, så tilltalar mig formatet 8.9 tum fortfarande mer. Samsung Galaxy Tab 8.9 har fått väldigt bra kritik och gav bl.a. iPad 2 en match då den kom ut.

I Australien(Tror i alla fall det var Australien) skulle väl den släppas i Juli. Plattan var väl klar för försäljning, ingen väntetid på 2 månader som kan hända ibland.. Första Keynoten på Google I/O är ju ikväll. Plattan kanske tas upp så. Annars på Keynoten imorgon.

Visa signatur

Ryzen 5600X | MSI Tomahawk | GTX 3070

Permalänk

http://www.swedroid.se/google-presenterar-sin-surfplatta-nexu...

Verkar vara precis enligt alla rykten. Samtliga tidigare Nexus-enheter har ju hittat hit inom någon månad från "release" så denna är nog här snart nog. Ska försöka sälja min Transformer TF101 och införskaffa en Nexus 7. Jag tycker inte 7" är för litet faktiskt.

Visa signatur

PC Kontoret: Ryzen 5700X, 32GB, 6800 XT
PC Spelrum: Ryzen 5800X, 32GB, 7900 XT