Permalänk
Medlem

Blir det för varmt?

Tjenare, Har fått ett litet problem..
Jag har 2 st HD 6970 Referens, och när jag spelar battlefield 3 så laggar det , och jag har testat att ställa ner grafiken etc, men det laggar fortfarande.
Men sen så ser jag att korten ligger runt 90 grader styck, och då slog det mig att det kan vara värme relaterat problem? 2 stycken fläktar blåser mot korten och jag ställde upp fläkthastigheten till 60 % men det blev fortfarande väldigt varmt och det laggade ändå.

Referenskylare brukar ju inte vara så hemskt bra... Undrar bara om det är nån som har nån annan idé om vad det kan vara istället för värmen? För jag har kört bf3 på korten i drygt 4 månader och det har inte vart några problem alls!

Får väl köpa nytt kyl till dom.. Jaja tack på förhand!

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Axelind:

Tjenare, Har fått ett litet problem..
Jag har 2 st HD 6970 Referens, och när jag spelar battlefield 3 så laggar det , och jag har testat att ställa ner grafiken etc, men det laggar fortfarande.
Men sen så ser jag att korten ligger runt 90 grader styck, och då slog det mig att det kan vara värme relaterat problem? 2 stycken fläktar blåser mot korten och jag ställde upp fläkthastigheten till 60 % men det blev fortfarande väldigt varmt och det laggade ändå.

Referenskylare brukar ju inte vara så hemskt bra... Undrar bara om det är nån som har nån annan idé om vad det kan vara istället för värmen? För jag har kört bf3 på korten i drygt 4 månader och det har inte vart några problem alls!

Får väl köpa nytt kyl till dom.. Jaja tack på förhand!

Laggar det eller är det s.k. microstuttering? 90c är ju ganska varmt, har du rengjort dina kort?

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk
Medlem

Temperaturgränsen för 6970 är 100 grader innan systemet stängs av. Men max tempen där det är säkert att spela med ligger på runt 80-85 grader så om du har legat på 90 grader i några månader nu så kan de ha blivit skadade av värmen Men är inte helt säker på det, får se vad andra säger

Visa signatur

Moderkort: Gigabyte Z490M Gaming X CPU: i5 10600k @ 4,9ghz CPU kylare: Corsair H60v3 GPU: MSI GeForce RTX 3080 GAMING Z TRIO RAM: 16GB Corsair Vengeance DDR4 2933 mhz Nätagg: Antec HCG Gold 750W Lagring: Samsung 250gb SSD + M.2 Samsung 970 EVO 1TB Chassi: Fractal Design Focus G Mini

Permalänk
Medlem
Skrivet av WardonE:

Temperaturgränsen för 6970 är 100 grader innan systemet stängs av. Men max tempen där det är säkert att spela med ligger på runt 80-85 grader så om du har legat på 90 grader i några månader nu så kan de ha blivit skadade av värmen Men är inte helt säker på det, får se vad andra säger

Jasså, ja får hoppas att dom inte har blivit skadade ...

Permalänk
Medlem
Skrivet av WardonE:

Temperaturgränsen för 6970 är 100 grader innan systemet stängs av. Men max tempen där det är säkert att spela med ligger på runt 80-85 grader så om du har legat på 90 grader i några månader nu så kan de ha blivit skadade av värmen Men är inte helt säker på det, får se vad andra säger

Skrivet av screamin-daemon:

Laggar det eller är det s.k. microstuttering? 90c är ju ganska varmt, har du rengjort dina kort?

Nej jag har inte rengjort dom, men ska börja med att köpa 2 st Arctic cooling Accellero och se hur det går

Permalänk
Medlem
Skrivet av WardonE:

Temperaturgränsen för 6970 är 100 grader innan systemet stängs av. Men max tempen där det är säkert att spela med ligger på runt 80-85 grader så om du har legat på 90 grader i några månader nu så kan de ha blivit skadade av värmen Men är inte helt säker på det, får se vad andra säger

Varför skulle de bli skadade av 90 grader? 6970 med referenskylaren blir så varma.

Permalänk
Hedersmedlem

Köp tryckluft på burk och blås dem rena från dammråttor i kylaren.

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jalle64:

Köp tryckluft på burk och blås dem rena från dammråttor i kylaren.

Dom blev så varma när dom var nya med... Men dom säljs säkert med damm i Nej skämt åsido, ska köpa nytt kyl se om det hjälper

Permalänk
Medlem
Skrivet av simme300:

Varför skulle de bli skadade av 90 grader? 6970 med referenskylaren blir så varma.

Kommer du och säger, som har ett 580 med windforce..... Du behöver inte oroa dig över ditt kort-.- Referens blir så varma och det är inte bra, det är som han sa, det kan gå åt helvete med för mycket överhettning...

Permalänk
Master of Overkill
Skrivet av Axelind:

Kommer du och säger, som har ett 580 med windforce..... Du behöver inte oroa dig över ditt kort-.- Referens blir så varma och det är inte bra, det är som han sa, det kan gå åt helvete med för mycket överhettning...

90 är inte överhettning. mot 96 + då kan du ju börja kolla runt lite.

Visa signatur

CASE Caselabs SMA8-A + TH10+PED + Louqe Ghost S1 CPU 9900k @5.3GHz (No AVX) 9800X @4.8GHz GPUs RTX 3090 FE RAM 4x16GB Corsair Dominator Platinum 3533MHz CL13 + 2x16GB Corsair Dominator Platinum RGB 3000MHz PSU EVGA T2 1600W + Corsair SFF 750W SSD 905p 480GB, 4x Samsung 970 Pro M.2 Headphones Audeze Maxwell + FOSTEX TR-X00 + Audeze LCD-2 + Moon Cable DAC/AMP Chord Mojo, Schiit Magni&Modi Screen LG 48CX 4K 120Hz HDR + ASUS ROG SWIFT PG258Q 240Hz
Motherboard X299 EVGA DARK + ASUS ROG Strix Z390-I Watercooling 560+480+480+280+360. 240+240

Permalänk
Medlem

Jag brukar ofta få ca 90 grader, dock så har jag ett HD5850,
men vad jag syftar på är att på mitt HD5850 så är värmen ALLTID runt 90 grader när jag spelar,
den går inte många grader under eller över 90 grader utan att kylaren ser alltid till att hålla den värmen oavsett belastning,
så kanske är det samma med ditt HD6970 ?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Axelind:

Kommer du och säger, som har ett 580 med windforce..... Du behöver inte oroa dig över ditt kort-.- Referens blir så varma och det är inte bra, det är som han sa, det kan gå åt helvete med för mycket överhettning...

woot? Skrev INGET om mitt kort, skrev bara att de skadas inte vid 90 grader, vet inte vad du fick resten ifrån ;O

Permalänk
Medlem
Skrivet av simme300:

woot? Skrev INGET om mitt kort, skrev bara att de skadas inte vid 90 grader, vet inte vad du fick resten ifrån ;O

Nej jag har bara vaknat på fel sida och sen fun kar det inte korrekt att spela, blir lite näsvis bara, vet att du inte sa nåt om ditt kort, sa bara att DU behöver inte ora dig för ditt kort, nämnde bara det ..

Permalänk
Medlem
Skrivet av icelaw:

Jag brukar ofta få ca 90 grader, dock så har jag ett HD5850,
men vad jag syftar på är att på mitt HD5850 så är värmen ALLTID runt 90 grader när jag spelar,
den går inte många grader under eller över 90 grader utan att kylaren ser alltid till att hålla den värmen oavsett belastning,
så kanske är det samma med ditt HD6970 ?

Hmm Njaa jag vet inte om det är samma, men som jag har nämnt några gånger tidigare, ska beställa nytt kyl senare. Om det inte funkar då eller Om det funkar så återkommer jag!

Permalänk

Det har varit stora problem med samtliga BF3 servrar speciellt det senaste dygnet. I stort sett samtliga spelare världen över har upplevt "lagg" sedan i går eftermiddag.

Visa signatur

BeQuiet Dark Base 700 White Ltd Edition ll Intel i9-9900K ll Asus Prime z390-a ll 32GB Corsair Vengeance RGB Pro White DDR4 3200Mhz ll Asus RTX 4070Ti Strix OC ll Corsair RM850x white PSU ll Corsair H100i RGB Platinum ll Samsung 850 EVO 500GB SSD ll Samsung 860 EVO 2TB SSD ll Acer X34 Predator ll Win10 Pro ll Razer Black Widow ll Logitech G305 II Thrustmaster Hotas Warthog ll RX-Viper pedals ll Beyerdynamic MMX300 ll Track-IR ll Oculus Quest

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aqua_HeaD:

Det har varit stora problem med samtliga BF3 servrar speciellt det senaste dygnet. I stort sett samtliga spelare världen över har upplevt "lagg" sedan i går eftermiddag.

Jo jag vet att det va så men som sagt, det laggar fast ibland för det blir för varmt , men nytt kyl är påväg från inet!