Glasskiva i sidopanelen - Cooler Master Haf 922

Permalänk
Medlem

Glasskiva i sidopanelen - Cooler Master Haf 922

hej jag tänkte att jag ska modifiera mitt chassi (Cooler Master Haf 922)ska ta bort det som är inringat i rött och ersätta det med en glasskiva med en fläktplats vad tror ni kommer det att funka några tips på glasskiva eller något annat snyggt jag kan göra med det här chassit öpen för förslag

mvh

Visa signatur

CM Haf 922,KFA2 GTX570,Intel I5 2500K Sandy Bridge,Team Elite 2x4Gb 1600mhz,Gigabyte Z68AP-D3,Cooler Master GX 650W,1x 200MM fläkt front 1x 120MM fläkt bak

Permalänk
Medlem

Skulle nog använda vanligt "plexiglas".
Finns hyfsat billigt på Biltema eller hos din lokala glasmästare.

Permalänk

ska du underlätta för dig så så ska du nog bara kapa vid gallret kan bli lite knivigt om du ska göra de där det är "upphöjt"

Visa signatur

NZXT H700i - ASUS Z390-F Strix - 32GB Vengeance PRO 3200Mhz - Intel I9 9900k - PALIT 2080 TI - Corsair HX850 - 500Gb Sandisk Ultra SSD - 1TB Samsung SSD - Custom Watercooled

Corsair K70 Lux RGB - Logitech G502 - Astro A50 - Acer Predator 35" Curved 200hz

Permalänk
Medlem

Skulle göra som Dunderpuffarn eller gjort det på utsidan om upphöjningarna, varför vill du ha plexiglas där?
Hur ser det ut på insidan? Bild?

Permalänk
Medlem

Utan att trampa någon på tårna (vill jag inte) så måste jag inflika att Biltema säljer skivor av styren-akrylnitril (SAN). Det blir "kladdigare" vid bearbetning. Plexi (acrylglas) har de hos Clas Ohlson och är vanligast hos glasmästaren. Funderade också på vad det egentligen är som TS försöker göra. Hade jag satt in ett fönster i detta chassi hade jag inte tagit bort så mycket som skissen visar, utan bara sågat bort och ersatt "gallret". Ett sådant chassi finns dock redan: http://www.pricerunner.se/pl/186-2619173/Chassin/Cooler-Maste.... Dessutom faller ju kylningen bort (som jag ser det). Observera att det är personliga åsikter (no hard feelings).

Visa signatur

I'd tell you a chemistry joke... But all the good ones Argone

Permalänk
Medlem

jo mest anledningen till att jag vill modda mitt chassi är för att jag gärna vill börja med sånt om ni förstår och jag vet inte var jag ska börja

Visa signatur

CM Haf 922,KFA2 GTX570,Intel I5 2500K Sandy Bridge,Team Elite 2x4Gb 1600mhz,Gigabyte Z68AP-D3,Cooler Master GX 650W,1x 200MM fläkt front 1x 120MM fläkt bak

Permalänk
Medlem

Okej, då förstår jag, oftast vill man öppna upp ett hål i datorn om man har något man tycker är värt att visa på insidan
Hur ser det ut inne i din dator så kan jag ge dig förslag på var du ska skära upp plåten

Har du verktyg?
Vad har du moddat i datorn innan?

Permalänk
Hedersmedlem

*Rubrik redigerad*

Tänk i fortsättningen på att sätta en rubrik som tydligt visar vad tråden handlar om.