Hur ser jag om Sata II eller III används

Permalänk
Medlem

Hur ser jag om Sata II eller III används

Min emigrering från mekanisk HD till en SSD blev en besvikelse. Men efter att installerat amd chipset, vilket jag hade glömt, så började det hända saker när ATA blev SATA

Nu till min fråga, hur vet jag hurvida SATA III används?

Med Benchmark
Visa signatur

"Maybe I should code a Tipping bot, instead of these well-known DDos bots. I would tip your wallets until these were overloaded"

CPU: Phenom II 1095T @3.85GHZ - Hyper 212 Plus Cpu Cooler Moderkort: M4A89GTDPRO/USB3 (CPU/NB Frequency: 2814 MHZ) Grafikkort: Sapphire HD 7970 (GPU 1170MHZ - VRAM 1600MHZ)

Permalänk
Medlem

Du får väl kolla i BIOS vilken standard som följs

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Medlem

Jag tänkte att man eventuellt kunde räkna ut det. Men i Bios har jag satt SATA till 6GB/s

Visa signatur

"Maybe I should code a Tipping bot, instead of these well-known DDos bots. I would tip your wallets until these were overloaded"

CPU: Phenom II 1095T @3.85GHZ - Hyper 212 Plus Cpu Cooler Moderkort: M4A89GTDPRO/USB3 (CPU/NB Frequency: 2814 MHZ) Grafikkort: Sapphire HD 7970 (GPU 1170MHZ - VRAM 1600MHZ)

Permalänk
Medlem

Jag tror inte det har någon större betydelse vilket utav gränssnitten du kör, eftersom bechmark-värdena ändå inte kommer nära gränsen av vad SATA II klarar av.

Permalänk
Medlem

Gör ett test med atto, ligger maxfarten runt 270mb/s använder du sata 3gbit/s (sata II), toppar du runt 550mb/s så använder du sata 6gbit/s (sata III). Toppar du runt 380mb/s så kör du i sata 6gbit/s fast via en kontroller från marvell

Permalänk
Medlem

Tackar för tipset, jag ska kolla det ikväll. Anl att jag började fundera på II vs III var att trots jag hade definerat i BIOS sata till 6 gbit/s, kördes inte gränssnittet eftersom min nyinstallation av windows 7 körde grunkorna med ATA.

Visa signatur

"Maybe I should code a Tipping bot, instead of these well-known DDos bots. I would tip your wallets until these were overloaded"

CPU: Phenom II 1095T @3.85GHZ - Hyper 212 Plus Cpu Cooler Moderkort: M4A89GTDPRO/USB3 (CPU/NB Frequency: 2814 MHZ) Grafikkort: Sapphire HD 7970 (GPU 1170MHZ - VRAM 1600MHZ)

Permalänk
Medlem

Atto says Write: 500 MB/s Read: 560 MS/s

Tack för infon Frispel!

Visa signatur

"Maybe I should code a Tipping bot, instead of these well-known DDos bots. I would tip your wallets until these were overloaded"

CPU: Phenom II 1095T @3.85GHZ - Hyper 212 Plus Cpu Cooler Moderkort: M4A89GTDPRO/USB3 (CPU/NB Frequency: 2814 MHZ) Grafikkort: Sapphire HD 7970 (GPU 1170MHZ - VRAM 1600MHZ)