Är ni trogna er tillverkare?

Permalänk
Medlem

Är ni trogna er tillverkare?

Tja.

En polare frågade mig om vilket grafikkort jag tyckte han skulle köpa nu när han ska skaffa nytt. Innan jag ens tänkt hade jag redan hasplat ur mig gtx 670 el 680.
Jag har alltid kört nvidia och det föll mig aldrig in att ta upp AMD. När jag tänker efter har jag aldrig provat det röda laget utan bara av vana köpt Nvidia. Jag är grymt nöjd med mina kort, men inser också att jag kanske inte ger de mest opartiska råden. Är ni likadana eller hoppar ni mellan lagen när ni byter? Att bli en fanboy liksom smög sig på

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Intel Core i7 6850K 3,6 GHz 15MB @ 4,7GHz kyld med Noctua NH-U9S på MSI X99A Raider
Corsair Vengence LPX 64GB (8x8GB) DDR4 3000MHz @ 3200 MHz
2x MSI GeForce GTX 1080 8GB Aero OC i SLI
HyperX Predator 480GB M.2 och 4x Samsung 750-Series 250Gb i raid 0
Oculus Cv1. Win10 pro

Permalänk
Medlem

Viva la Nvidia

Nej men det är ju lätt att bli partisk/fanboy, man vill ju helst ha det man tror är bäst själv och sedan är det ju så självklart och man vill rekommendera det till alla, skulle kanske bli mer objektiv om jag fick testa ett AMD vilket jag inte gjort för jag bara ägt ett graffe i hela mitt liv

Permalänk
Medlem

Ja, men är det verkligen det eller har våra glasögon grönt glas?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Intel Core i7 6850K 3,6 GHz 15MB @ 4,7GHz kyld med Noctua NH-U9S på MSI X99A Raider
Corsair Vengence LPX 64GB (8x8GB) DDR4 3000MHz @ 3200 MHz
2x MSI GeForce GTX 1080 8GB Aero OC i SLI
HyperX Predator 480GB M.2 och 4x Samsung 750-Series 250Gb i raid 0
Oculus Cv1. Win10 pro

Permalänk
Medlem

Det verkar som att du skulle startat en omröstning med alternativen "jag är fanboy" och "jag är objektiv" istället?
Nu skapar du ju en tråd med i princip enda syftet att starta flamewar. Starkt jobbat...

Visa signatur

Den här texten är helt j*vla onödig, men den ska vara här helt enkelt.
The Sleeper: Intel Core i7 930+Noctua NH-C12P SE14, Gigabyte GA-X58A-UD3R, XFX HD6970, Corsair 6GB 1600MHz, be quiet! Dark Power Pro P8 750W, WD Black 640GB, Lian Li PC-A77F
MacBook Pro 4,1 17" iMac 12,2 27" Retina MacBook Pro 12,1 13"
CITERA VID SVAR PÅ MINA INLÄGG SÅ ATT JAG FÅR EN NOTIS!

Permalänk
Medlem

Varför skulle det bli ett flamewar? Jag var bara nyfiken, jag säger inte att något märke är bättre. Tvärtom så säger ju jag att jag inte tagit reda på hur det ligger till.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Intel Core i7 6850K 3,6 GHz 15MB @ 4,7GHz kyld med Noctua NH-U9S på MSI X99A Raider
Corsair Vengence LPX 64GB (8x8GB) DDR4 3000MHz @ 3200 MHz
2x MSI GeForce GTX 1080 8GB Aero OC i SLI
HyperX Predator 480GB M.2 och 4x Samsung 750-Series 250Gb i raid 0
Oculus Cv1. Win10 pro

Permalänk
Medlem

Jag har hoppat lite mellan, jag valde dock nu att köra nvidia enbart för att drivrutinerna strulade nåt så fruktansvärt med 5770 som jag hade. CF fungerade mer sällan samt att drivrutinerna inte verkade vara direkt bra optimerade ens för singelkort. Nu kanske jag hade otur men jag bytte då till Nvidia å har varit nöjd sen dess

Nu är inte det "röda laget" dåligt tvärt om men har man mycket strul så håller då jag mig borta från det, ett tag i alla fall. Tills dom kommer med nåt som är bra mycket bättre än nvidias jämlike

Visa signatur
Permalänk
Hedersmedlem

Det blir alltid flamewar när nån ointelligent säger "Nvidia rules FTWKJJDFSDMMWEDFJW Yeah man!" (kunde likaväl ha varit AMD)

Fattar inte varför folk vill lura sig själva. Ta det som presterar bäst till rätt pris, oavsett tillverkare.

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk
Medlem

Jag har använt datorer sedan jag var 6-7 år, och någon gång tidigt 2000-tal köpte vi ett grafikkort till vår dåvarande stationära dator.
Det kortet var något tidigt nVidiakort, och jag var väl en 8 år gammal eller så och hade noll koll på grejer. Men boxarten på kartongen och nVidias gröna logga etsade sig fast i minnet, och sen blev det så av ren slump att de stationära datorerna vi skaffade därefter också hade nVidia i sig. Jag har liksom växt upp med nVidia i princip och när jag byggde min första dator och skulle ha ett grafikkort så var det ju en självklarhet att jag skulle ha nVidia, och nu sitter jag också på ett nVidiakort.

Helt enkelt har jag hela mitt datorliv haft nVidia, och jag vet inte varför men att se den gröna loggan känns som en enorm trygghet i mina ögon. Jag vet att jag får bra grejer som alltid kommer att fungera. Eftersom denna kärlek för nVidia kommer från en så ung ålder så tror jag aldrig den kommer gå över. Självklart har jag spanat in AMD-kort för att se vad det handlar om, men jag skulle aldrig göra något så dumt som att sätta ett Radeon i min dator.

Sen är det precis samma sak med ThinkPad-laptops. Det är de laptops jag växte upp med, så självklart har jag en förkärlek till ThinkPads och deras design, även om Lenovo gör dem nu istället för IBM som när jag var liten. Och självklart sitter jag med en ThinkPadlaptop, för även det känns som en trygghet.

Dock har det av någon anledning suttit AMD/ATI-kort i de flesta av mina laptops. Det har jag liksom inte kunnat göra något åt.
Även min nuvarande ThinkPad har AMD i sig, och det fungerar ju men det känns inte lika bekvämt som om jag haft nVidia.
Jag har haft AMD-grafik i mina laptops de senaste 5-6 åren, och jag förstår mig fortfarande inte på hur man gör någonting i Catalyst Control Center. Oerhört rörigt och ologiskt. Kanske är det så att jag inte vill förstå, eller så är det så att nVidias kontrollpanel helt enkelt är ljusår bättre.

nVidia for life här i alla fall. Sitter i sen barnsben, och det ändrar man inte på.
Fanboy? Som fan.

Dock ser jag inga problem med att folk köper AMD. De fungerar ju tydligen bra och de är billigare än nVidiakort, och vill någon köpa AMD så
börjar jag inte tjata om att de ska ha nVidia istället. Tror till och med jag rekommenderat folk att köpa AMD p.g.a. prestanda per krona efter lite benchmarks och så. Så länge det sitter nVidia i mina desktops är jag nöjd. Och den tryggheten jag känner med nVidia betalar jag med nöje någon krona extra för.

Visa signatur

Vill ni ha svar från mig underlättar det enormt om ni citerar mig.

AMD R7 1700X | Gigabyte Aorus AX370 Gaming K7 | Zotac 1070Ti Mini 8GB | 16GB Corsair Vengeance DDR4 @ 3000MHz | Seasonic Prime 650W Platinum | NZXT Elite S340

Permalänk
Medlem

Jag är totalt opartisk när det gäller tillverkare som Nvidia etc. Äger sen cirka 2 dagar tillbaka ett nvidia-kort istället för AMD och märker 0 skillnad, hur ska man kunna göra det?
Inget av lagen har ju egentligen någon teknik man inte kan leva utan, så det är ju bara att köpa det kort som passar en bäst själv, mest FPS/krona eller FPS/watt eller FPS/dB, beror ju helt på vad man är ute efter.

Visa signatur

i5 750 @ 3.9 GHz | NH-D14 | P7P55D |GTX 960 | Vulcan 8GB | Seagate 600 480 GB | Newton 650w | P280 | Dell U2515H

Permalänk
Medlem

Att påstå att mitt syfte var att starta ett flamewar känns lite väl hårt. Jag ville bara snacka fritt om fenomenet fanboyism som jag tydligen drabbats av själv

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Intel Core i7 6850K 3,6 GHz 15MB @ 4,7GHz kyld med Noctua NH-U9S på MSI X99A Raider
Corsair Vengence LPX 64GB (8x8GB) DDR4 3000MHz @ 3200 MHz
2x MSI GeForce GTX 1080 8GB Aero OC i SLI
HyperX Predator 480GB M.2 och 4x Samsung 750-Series 250Gb i raid 0
Oculus Cv1. Win10 pro

Permalänk
Medlem

Jag tar det som är mest prisvärt för stunden vilket resulterat i varannan gång i mitt fall. Vad gäller drivrutiner så har jag nog varit lyckligt lottad som inte haft några större problem med endera AMD eller Nvidia.... bortsett från lite strul med Bf3, men det kommer och går med uppdateringar från både Dice och AMD.

Saknar dock omröstning på denna tråd: 1 Enbart Nvidia, 2 Enbart AMD, 3 Oväsentligt

Visa signatur

There are two kinds of people: 1. Those that can extrapolate from incomplete data.
Min tråkiga hemsida om mitt bygge och lite annat smått o gott: www.2x3m4u.net

Permalänk

Personligen har jag alltid kört AMD, men skulle jag köpa nytt idag så skulle det nog bli ett 670, även om det bär mig emot. Tror det är lite som med hockeylag, man väljer ett, och sen håller man på det oavsett resultaten...
Edit: dock föredrar jag Gigabyte som partnertillverkare på mina kort, har alltid funkat bra för mig.
Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Hittar inte hur jag skapar en omröstning i den mobila versionen, jag ids inte kliva ur sängen för att göra det

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Intel Core i7 6850K 3,6 GHz 15MB @ 4,7GHz kyld med Noctua NH-U9S på MSI X99A Raider
Corsair Vengence LPX 64GB (8x8GB) DDR4 3000MHz @ 3200 MHz
2x MSI GeForce GTX 1080 8GB Aero OC i SLI
HyperX Predator 480GB M.2 och 4x Samsung 750-Series 250Gb i raid 0
Oculus Cv1. Win10 pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av Adrenochrome:

Personligen har jag alltid kört AMD, men skulle jag köpa nytt idag så skulle det nog bli ett 670, även om det bär mig emot. Tror det är lite som med hockeylag, man väljer ett, och sen håller man på det oavsett resultaten...

Så kanske det är... Jag stödjer mitt hockeylag och formel 1 team i vått och torrt.. Det stämmer kanske in på hårdvarutillverkare också. Det förstärks ju av "the green/red team"

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Intel Core i7 6850K 3,6 GHz 15MB @ 4,7GHz kyld med Noctua NH-U9S på MSI X99A Raider
Corsair Vengence LPX 64GB (8x8GB) DDR4 3000MHz @ 3200 MHz
2x MSI GeForce GTX 1080 8GB Aero OC i SLI
HyperX Predator 480GB M.2 och 4x Samsung 750-Series 250Gb i raid 0
Oculus Cv1. Win10 pro

Permalänk
Medlem

Jag blandar märken hejvilt på processorer, grafikkort, minnen. Moderkort försöker jag dock köra gigabyte för att jag tycker mig kunna deras BIOS.

Visa signatur

Citera om du vill ha svar.

Permalänk

Jag tenderar att själv välja nvidia, dock så har jag bara gjort 4-5 grafikkortsköp själv, inte tillräckligt många för att det ska ha någon betydelse. Åt kompisar har jag rekommenderat både och, men eftersom det ofta finns driverproblem med AMD (installationen är ett helvete och ibland slutar drivers bara att fungera, och vad man än gör så går det inte att installera om utan att formatera om allt...) så har jag börjat rekommendera nvidia oftare än AMD.

Permalänk
Medlem

har alltid kört med AMD kort och brandade HIS. Aldrig haft strul med drivisar eller likande. Som det är nu rekomenderar/köper ajg det som är mest pengar / krona. Som någon sa innan märker inte någon större skillnad på AMD/intel proppar så vete fan om jag skulle märka någon skillnad på GPUna.
Sitter på ett 6970 och kör iaf aldrig spel i max tvärt om för att få ut ett snabbare spel.

Visa signatur

Jag vet jag har fel ;) Men vi kan ju prata om saken?

Permalänk
Medlem

Jag väljer inte rena budgetmärken/tillverkare längre då jag lärt mig att det bara blir dyrare i längden. Efter det blir nästa kriterie priset.

Vad det gäller dessa 2 företag så har jag ägt flera kort av dem båda under 15 år och de har alla funkat bra, men jag väljer Nvidia över AMD om inte man skulle hitta ett riktigt billigt AMD kort.

Visa signatur

Hobby #1 Ryzen 7 5700G 3060ti 1tb ssd Hobby #2 Glock 19, Remington 700 .308, Mossberg 500.

Permalänk
Medlem

Har kört både rött och grönt När jag valt grafikkort har jag tagit det jag tycker varit mest prisvärt. Innan mitt 5850 körde jag 8800gtx. I dagens läge vet jag faktiskt inte riktigt vad jag skulle köpa, men lutar nog mest åt nVidia p.g.a bättre (om det fortfarande är så?) drivrutiner.

Visa signatur

Ryzen 7800x3d, Noctua nh-d15, ASUS B650Plus, 32GB DDR5 6000MHz, KFA2 RTX 4080, AW2723DF, Corsair RM850x, Zalman Z9 Iceberg Vit, Logitech G502 Lightspeed, Galaxy S23, Xbox Series X, Triangle Esprit Comete EZ, Triangle Esprit Titus EZ, Triangle Esprit Voce EZ + SVS SB2000 pro drivs av Yamaha RX-V6A, Beyerdynamic - DT 770 PRO 250 Ohm + Røde AI-1, Moza R5, Meta Quest 3.

Permalänk

Nä jag brukar ta det som ger bäst prestanda per krona. Bäst så tycker jag.

Skrivet av Rydisen:

Inget av lagen har ju egentligen någon teknik man inte kan leva utan,

Jo tyvärr, för mig. Cudakärnor är något man knappt klarar sig utan vid videoredigering och här står AMD dåligt till. Det samma gäller intel vs amd, prestandaökningen att välja den första istället för amd är enorm. För ett intel/nvidia system kan vara upp till 30 gånger snabbare än en amd/amd-system, och då pratar vi samma prislapp ungefär.

Edit: Här vill jag slänga in en liten edit. Såg att bulldozer faktiskt har stöd SSE4.1, vilket gör att AMD troligen (på processorsidan) är *ikapp* Intel. Men några cudakärnor verkar inte hittat till amds läger än, och lär väl inte göra heller.

Permalänk
Inaktiv

Jag väljer nästan alltid de mest prisvärda kortet. Oftast har det inneburit Ati/AMD men har ägt flera Nvidia också. Tycker märket är sak samma. Har haft ungefär lika mycket krångel med Nvidia som Ati/AMD. Det enda man gör om man låser sig till en tillverkare är att man får sämre pris/prestanda.

Permalänk
Medlem

Kul att se att så många endå är smarta och balanserade. Nästa gång jag ska köpa grafikkort, även om det är låååångt dit, ska jag i alla fall ta en ordentlig titt på båda sidor

Skickades från m.sweclockers.com

Edit: kanske bryta mönstret som alltid sett ut så här Intel/Asus/Nvidia

Visa signatur

Intel Core i7 6850K 3,6 GHz 15MB @ 4,7GHz kyld med Noctua NH-U9S på MSI X99A Raider
Corsair Vengence LPX 64GB (8x8GB) DDR4 3000MHz @ 3200 MHz
2x MSI GeForce GTX 1080 8GB Aero OC i SLI
HyperX Predator 480GB M.2 och 4x Samsung 750-Series 250Gb i raid 0
Oculus Cv1. Win10 pro

Permalänk
Avstängd
Skrivet av drefk2000:

Tja.

En polare frågade mig om vilket grafikkort jag tyckte han skulle köpa nu när han ska skaffa nytt. Innan jag ens tänkt hade jag redan hasplat ur mig gtx 670 el 680.
Jag har alltid kört nvidia och det föll mig aldrig in att ta upp AMD. När jag tänker efter har jag aldrig provat det röda laget utan bara av vana köpt Nvidia. Jag är grymt nöjd med mina kort, men inser också att jag kanske inte ger de mest opartiska råden. Är ni likadana eller hoppar ni mellan lagen när ni byter? Att bli en fanboy liksom smög sig på

Skickades från m.sweclockers.com

Så länge det fungerar och du har råd med det.. varför byta märke? Föredrar själv AMD pga. att de oftast brukar vara mer "Bang for the buck.." Dock är jag inget fanboy av något märke.. Sedan har det bara råkat bli AMD iom X1950XTX, HD4850 och HD6950.. Före det hade jag ett X800XT och före det ett ATI 9800 pro (nog det bästa grafikkort jag har haft i mina ägor). På den tiden man hade en dator med X800XT och 9800 pro så var ATI den dominerande parten på marknaden och Nvidia hade hamnat på efterkälken efter deras 6000 serie inte lyckades så väl. Sedan dess är det som sagt "Bang for the buck.." där man har en begränsad budget.

Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||
Software is like sex, it's better when it's free. - Linus Torvalds

Permalänk
Medlem

Jag kan bara tänka mig att använda Nvidia som den gamla 3DFX:are som jag är.

Permalänk

Nej, jag köper det som är mest prisvärt och mest aktuellt för min budget.
Märkesbög har jag aldrig varit

Nuvarande rigg är bara amd.
Förra riggen var amd (propp) och nvidiakort

Fast ibland verkar jag ha en tendens att kolla AMD innan jag kollar nvidia/intel.

Visa signatur

Spelburk: Fractal Design R4 * AMD Ryzen 1600X kyld av H80i V1 * ASUS GTX770 DCII * Corsair Vengeance LPX 16GB DDR4 2666MHz * ASUS PRIME B350-PLUS * EVGA Supernova G2 750W * 1TB HDD * Samsung EVO 250GB SSD
Tillbehör: Steelseries Rival 300 * SweC Qpad Musmatta * BenQ XL2411T 144hz * BenQ 24" * Qpad MK-50 * Hyper X Cloud *

Permalänk
Entusiast

Jag är helt opartiskt i rekommendationer men själv väljer jag nvidia. Det är en bieffekt av att det senaste amd kortet jag hade bokstavligen gick upp i rök (äckligt svart rök dessutom). Även fast jag vet att det bara var otur och att det hade kunnat hända vilket defekt kort som helst, oavsett tillverkare. Men det sätter ändå prägel på något sätt.

Men som dom säger, tiden läker alla sår, så det kanske blir amd nästa gång

Permalänk
Medlem

Mmmm, vilka härliga minnen man har av voodoo 1 och 2. Ah, nostalgi

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Intel Core i7 6850K 3,6 GHz 15MB @ 4,7GHz kyld med Noctua NH-U9S på MSI X99A Raider
Corsair Vengence LPX 64GB (8x8GB) DDR4 3000MHz @ 3200 MHz
2x MSI GeForce GTX 1080 8GB Aero OC i SLI
HyperX Predator 480GB M.2 och 4x Samsung 750-Series 250Gb i raid 0
Oculus Cv1. Win10 pro

Permalänk
Medlem

har haft både det ena och det andra av dem också men gillar amd lite mer då amd och physx blanda ihop sig och visa bluescreen samt intensiva grafiska glitchar speciellt i mafia 2 trodde grafikkortet skulle dö då jisses det ändrade sig lite titt som tätt med fina färger och massa sprakande i högtalarna så fort något spel startade det efter en massa sökning och ominstallering så funkade det när jag jag laddade ner ett nyare net framework som hade någon fix med sig strax efter då funkade det klockrent
hade det som följde med mafia 2 då jag tyckte det var lika bra att updatera det och jag testade med äldre och det blev likadant och det funkade inte alls bra. laddade ner 4.0 och då löste sig allt där.

lite offtopic kanske men varför inte det är ju med amd's grafikkort
och nu för ett tag sedan så tröttnade jag på xfx dual fan lösning på mitt HD 6870 små jobiga fläktar som surrade intensivt trots fin fläktprofil i msi afterburner monterade bort dem och stripade fast två av mina chassiefläktar fractal design på 1000 rpm styck knappt så det går när det belastas hårt på 100% ligger på 83 grader oklockat då men nu är den tyst som min cpu kylare :3 så nu kan jag spela utan headset med öppen dator ^^ ska dock fixa ett bättre chassie då nuvarande har nätagg i toppen vilket gör nätagget ganska varmt då min cpu kylare sprutar all luft antingen neråt mot gpun eller upp mot nätagget (tror inte det går och montera om heller...)
kikar på chassien med atx moderkort mellan 0 till 700 kr som har fläktplats i toppen av chassiet och nätagget i botten då min cpu kylare kan vinklas ner eller upp :c och inte bakåt mot chassiets baksida som jag helst vill att den ska sitta så jag kör med öppen låda nu så inte nätagget blir för varmt har 24 grader i rummet just nu med fönstretgluggen öppen

Visa signatur

Ryzen 5 5600, MSI B450 Tomahawk Max, 2x8 gb kingston reaper 3200 mhz Gigabyte GTX 1660 Super OC och nätagg be quiet 700w SSD: 120 gb pny cs 900, Kingston Fury 1 tb, wd blue ssd 500gb

Permalänk
Medlem

När det gäller proccessorer så har jag alltid kört på intel.

Först för att jag inte visste bättre ( pentium 4 )
Och senare för att det var just intel som var det uppenbara valet.

När det gäller minnen har jag en gång kört kingston, vilket funkat prima, för att sedan köra corsair, det har inte spelat någon större roll.

För hårddiskar har jag också valt lite huller om buller, samsung, WD, seagate, det mesta har funkat bra.

Samma sak gäller grafikkort, har kört både Nvidia och AMD, och en hel del olika subvendors, där bland sparkle, xfx och powercolor.
Inga problem där heller.

Visa signatur

| HAF932 | Ryzen 3700X @ 4,3 GHz | Gigabyte X570 Aorus Ultra | 32 GB G.Skill @ 3600 MHz | RTX 2070 @ 2 GHz | O2 + ODAC | MP600 1TB + 2x 2TB RAID 1 + 2x 2TB RAID 1 | Win10 Pro 64-bit |

Permalänk
Avstängd
Skrivet av drefk2000:

Mmmm, vilka härliga minnen man har av voodoo 1 och 2. Ah, nostalgi

Skickades från m.sweclockers.com

Minns att min morbror hade en dator med Voodoo 2 i.. Nostalgi... Var någon gång på början av 2000-talet eller slutet av 90-talet.. Då 3DFX var den dominerande parten.

Skrivet av Devildoll:

När det gäller proccessorer så har jag alltid kört på intel.

Först för att jag inte visste bättre ( pentium 4 )
Och senare för att det var just intel som var det uppenbara valet.

När det gäller minnen har jag en gång kört kingston, vilket funkat prima, för att sedan köra corsair, det har inte spelat någon större roll.

För hårddiskar har jag också valt lite huller om buller, samsung, WD, seagate, det mesta har funkat bra.

Samma sak gäller grafikkort, har kört både Nvidia och AMD, och en hel del olika subvendors, där bland sparkle, xfx och powercolor.
Inga problem där heller.

På CPU sidan har man faktiskt varit mer ombytlig.. Pentium 2 (Gammal Compaq dator från början av 2000-talet), Pentium 4 (Dell Dator från farsans jobb), AMD Athlon 64 x 2 5200+ (Min första egna dator), AMD Phenom II x4 940 BE och nu en Intel 2500K.

Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||
Software is like sex, it's better when it's free. - Linus Torvalds