SSD till min laptop, 3820TG (SATA II)?

Permalänk
Medlem

SSD till min laptop, 3820TG (SATA II)?

När jag såg tråden om OCZ Agility 3 SATA III SSD - 120GB för 999:- så blev jag sugen på att skaffa en till min laptop. Att en del har problem och så med den gör mig inte så mycket då jag är bekväm med att pilla mycket och risken att behöva byta ut den är en risk jag kan ta för att tjäna ett par hundra på.

Dock så insåg jag sedan att jag bara har SATA II i min laptop (en Acer TimelineX 3820TG). Vad jag förstått så ska det inte vara några problem för det, men min fråga är då om det finns någon annan disk för samma/ungefär samma pris, men bättre staibilitet som skulle fungera bättre? Tänker främst på äldre generationer, om jag ändå inte kan utnyttja diskens fulla kapacitet.

Eller ska jag köra på en OCZ Agility 3?

Permalänk
Medlem

kör på en agility 3 du
ska inte vara några problem

Visa signatur

Chassi: Enthoo EVOLV mATX Moderkort: MSI M75A-E33 CPU: i5 3570K 4.4GHz Kylare: Corsair H75(P&P) Nätagg: FD Newton R2, 650W RAM:Corsair Vengence 16GB GPU: EVGA SSC ACX GTX 970 SSD: Japp Tangentbord: Gigabyte Aivia Ghost (röda brytare) Mus: QPAD 5K Ljud: Turtlebeach Earforce
OS: Win 10 pro Mobil: Motorola G5 Plus.

Permalänk

Hur har det gått?

Jag har nämligen också en 3820TG och går i SSD tankar..

Permalänk
Medlem

Stoppade in en ssd i min timeline 3820TG

Riktigt snabb blev den, och tystare.
Gör en usb windows sticka, och gör en clean install, utan allt bloatware.
Dra ner alla drivers relevanta drivers från acers hemsida, sen har den en riktigt schysst laptop

Visa signatur

They say a little knowledge is a dangerous thing, but it's not one half so bad as a lot of ignorance
- Terry Pratchett
_____________________________

Permalänk

Några fler frågor från SSD novis

Hallå,

Tänkte be er om lite hjälp. Har också en 3820TG som jag tänkt uppgradera lite. Planerna är 8 GB ram och en SSD disk. Har tittat lite på Inet men då jag är rätt så novis inom SSD området så undrar jag lite hur jag skall tänka när jag skall välja. Vilken modell har ni med samma dator valt?