Steam installering av spel

Permalänk
Medlem

Steam installering av spel

Ja jag har precis köpt arma 2 operation arrowhead o installerade men sen när jag klickade på starta spelet så kom det upp ett fel meddelande

> No entry 'bin\config.bin/CfgInGameUI/MPTable.shadow

Och sen när jag har klickat några gånger på ikonen när den ^ texten har kommit några gånger så till slut så kommer detta

> Error compiling pixel shader PSSspeculear/alpha:0

vad är det för fel? vill gärna spela Dayz

Visa signatur

Chassi:Taurus CPU:Intel Core i9 9900K MB:ASUS ROG STRIX Z390-F GAMING SSD:Samsung 1tb HDD:3TB + Extern:5.5TB RAM:Corsair VENGEANCE LPX 2666MHz 32gb GPU:ASUS GeForce RTX 2080 Ti ROG STRIX GAMING OC PSU:BeQuiet Kraft 700 Ljud:logitech Z-5500/Corsair VOID Wireless RGB Vit Skärm:Acer Predator x34"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Affe69:

Ja jag har precis köpt arma 2 operation arrowhead o installerade men sen när jag klickade på starta spelet så kom det upp ett fel meddelande

> No entry 'bin\config.bin/CfgInGameUI/MPTable.shadow

Och sen när jag har klickat några gånger på ikonen när den ^ texten har kommit några gånger så till slut så kommer detta

> Error compiling pixel shader PSSspeculear/alpha:0

vad är det för fel? vill gärna spela Dayz

Jag fixade detta men har ett annat problem vart vilket program ska jag ta hem för spela dayz lite förvirrad...

Visa signatur

Chassi:Taurus CPU:Intel Core i9 9900K MB:ASUS ROG STRIX Z390-F GAMING SSD:Samsung 1tb HDD:3TB + Extern:5.5TB RAM:Corsair VENGEANCE LPX 2666MHz 32gb GPU:ASUS GeForce RTX 2080 Ti ROG STRIX GAMING OC PSU:BeQuiet Kraft 700 Ljud:logitech Z-5500/Corsair VOID Wireless RGB Vit Skärm:Acer Predator x34"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Affe69:

Jag fixade detta men har ett annat problem vart vilket program ska jag ta hem för spela dayz lite förvirrad...

http://dayzmod.com/

Står allt hur man ska göra

Visa signatur

Sweclockers.se världens bästa sida för alla sorts konspirationsteorier mot ryssar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xenoz:

http://dayzmod.com/

Står allt hur man ska göra

Tack så mycket

Fast är lite lat dock, ska jag klicka på download alpha test elr finns de riktigt version av detta?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Chassi:Taurus CPU:Intel Core i9 9900K MB:ASUS ROG STRIX Z390-F GAMING SSD:Samsung 1tb HDD:3TB + Extern:5.5TB RAM:Corsair VENGEANCE LPX 2666MHz 32gb GPU:ASUS GeForce RTX 2080 Ti ROG STRIX GAMING OC PSU:BeQuiet Kraft 700 Ljud:logitech Z-5500/Corsair VOID Wireless RGB Vit Skärm:Acer Predator x34"

Permalänk
Skrivet av Affe69:

Jag fixade detta men har ett annat problem vart vilket program ska jag ta hem för spela dayz lite förvirrad...

Hur fan gjorde du? Jag har samma problem :/

Visa signatur

Bio & Ljud: Optoma HD67, B&W 805D, Dali Fazon Sat, Dali Lektor Sub, Denon AVR3313
Dator: CPU: i5 2500K@4.5 GHz GPU: 2x6950 2GB Mobo: Asus P8P67 RAM: 16GB HDD: Corsair Force 3 120GB + WD 1TB + WD 2TB Kylning: Thermalright Silver Arrow + 4st Noctua 120mm + 2st Noctua 140mm Skärm: Samsung SA23700d
Övrigt: Synology DS413j + WD Red 12TB, Playstation 3, Xbox 360, Nintendo Wii

Permalänk
Medlem
Skrivet av saindrenan:

Hur fan gjorde du? Jag har samma problem :/

de första han gör

för en enklare förklaring gå in där steam ligger sen där alla dina spel ligger i steam mappen sen höger klick på arma sen egenskaper sen säkerhet sen ta du användare (gjorde jag iaf) om inte de funka så prova som adrimstratör "hur de nu stavas" om inte de funka så berätta han de på videon

Visa signatur

Chassi:Taurus CPU:Intel Core i9 9900K MB:ASUS ROG STRIX Z390-F GAMING SSD:Samsung 1tb HDD:3TB + Extern:5.5TB RAM:Corsair VENGEANCE LPX 2666MHz 32gb GPU:ASUS GeForce RTX 2080 Ti ROG STRIX GAMING OC PSU:BeQuiet Kraft 700 Ljud:logitech Z-5500/Corsair VOID Wireless RGB Vit Skärm:Acer Predator x34"

Permalänk
Medlem

Rekommenderar att ni laddar ner DayZ via Six Updater. Då behöver du bara trycka på en knapp så sker allt automatiskt och den uppdaterar när det kommer en ny version. Six Updater hittar du här.

Om ni hade läst på hemsidan så rekommenderar dev teamet också Six Updater...

Permalänk
Medlem

Säger samma som Exaliez Six Updater är underbart smidigt!
jag har satt upp en genväg som kontrolerar om det finns beta uppdatering samt om det finns dayz uppdatering (tankar och installerar dessa om det finns), sedan startar igång Mumble där man ofc sitter när man spelar dayz, och sist men inte minst joinar min favoritserver

Allt detta med ett dubbelklick!

Visa signatur

CPU: Ryzen 3700X | CPU-Kyl: Alpenföhn Black Ridge + NF-A9x14 | GPU: ASUS Nvidia 1080 Ti 11GB | RAM: Corsair LPX 3000MHz 2x16GB | MB: MSI B450I | Chassi: Sliger SM560 | SSD: Samsung 970 EVO 1TB | PSU: Corsair SF 600W

Permalänk
Medlem
Skrivet av Linkus:

Säger samma som Exaliez Six Updater är underbart smidigt!
jag har satt upp en genväg som kontrolerar om det finns beta uppdatering samt om det finns dayz uppdatering (tankar och installerar dessa om det finns), sedan startar igång Mumble där man ofc sitter när man spelar dayz, och sist men inte minst joinar min favoritserver

Allt detta med ett dubbelklick!

japp jag läste lite på sidan o fattade att man ska ladda ner Six Updater Suite men sen under så står att man måste har 1.6 verisonen innan " är riktigt förvirrad" är ingen höjdare på att installera spel på de här sättet. aldrig gjort så mene vart ska jag lägga denna filen då?

ja jag har bara kollat dayZ på youtube o så kommer vara klassad som en noob

Visa signatur

Chassi:Taurus CPU:Intel Core i9 9900K MB:ASUS ROG STRIX Z390-F GAMING SSD:Samsung 1tb HDD:3TB + Extern:5.5TB RAM:Corsair VENGEANCE LPX 2666MHz 32gb GPU:ASUS GeForce RTX 2080 Ti ROG STRIX GAMING OC PSU:BeQuiet Kraft 700 Ljud:logitech Z-5500/Corsair VOID Wireless RGB Vit Skärm:Acer Predator x34"

Permalänk
Medlem

Va drygt det blir!

Skrivet av Affe69:

Ja jag har precis köpt arma 2 operation arrowhead o installerade men sen när jag klickade på starta spelet så kom det upp ett fel meddelande

> No entry 'bin\config.bin/CfgInGameUI/MPTable.shadow

Och sen när jag har klickat några gånger på ikonen när den ^ texten har kommit några gånger så till slut så kommer detta

> Error compiling pixel shader PSSspeculear/alpha:0

vad är det för fel? vill gärna spela Dayz

Jag har samma problem... har typ kollat allt och inget funkar. Några säger att man ska ''Verifiera integriteten hos spelcache..'' när jag gör det så validerar den 1 fil och den inte gick och validera och att den kommer skaffas på nytt. inget händer problemet är kvar.

snäälla hjälp mig! jag har försökt fixa detta problem jätte länge nu. Den som vet hur man gör, snälla säääääg! tack i förhand.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Affe69:

http://www.youtube.com/watch?v=DqTwbn22Jqs
de första han gör

för en enklare förklaring gå in där steam ligger sen där alla dina spel ligger i steam mappen sen höger klick på arma sen egenskaper sen säkerhet sen ta du användare (gjorde jag iaf) om inte de funka så prova som adrimstratör "hur de nu stavas" om inte de funka så berätta han de på videon

Jag har gjort det där 2 gånger nu och det har aldrig funkat för mig :/. Snälla vet någon vad man ska göra?

Permalänk
Medlem
Skrivet av dayzing:

Jag har gjort det där 2 gånger nu och det har aldrig funkat för mig :/. Snälla vet någon vad man ska göra?

nu är det lugnt! efter typ en lååång tid så kom jag på hur man ska göra om allt annat inte funkar ahhhhhhhhhh såååå jääävla glad! ;D emaila mig om ni har samma problem och måste fixa det. jag svarar så fort jag ser det

Permalänk
Medlem
Skrivet av dayzing:

nu är det lugnt! efter typ en lååång tid så kom jag på hur man ska göra om allt annat inte funkar ahhhhhhhhhh såååå jääävla glad! ;D emaila mig om ni har samma problem och måste fixa det. jag svarar så fort jag ser det

skicka till peterqvarn@hotmail.com

Permalänk
Medlem

Tja!
Hur fixade du det har samma problem har testa med Cache grejen i inställning funkar inte reinstallade spelet ffunkar inte hur gjorde du ? Tack på förhand!

Permalänk
Medlem

For what its worth: jag installerade precis allt och stötte på samma problem (med felmeddelandet etc.) För mig löste det sig genom att jag helt enkelt stängde ner STEAM (högerklicka steam och välj exit). Efter det så högerklickade jag på STEAM-ikonen och valde "run as administrator". När jag hade startat upp STEAM på det här sättet så gick det av någon anledning alldeles utmärkt att starta spel osv.

Permalänk

För dom som har problem med > No entry 'bin\config.bin/CfgInGameUI/MPTable.shadow och > Error compiling pixel shader PSSspeculear/alpha:0
Jag har själv haft samma problem med det, har testat följa olika guider på youtube men utan att någon funkade.
Efter ungefär 5 timmars försök så tog jag bara bort "arma2oa.cfg" efter att jag hade installerat om allt så startade spelet utan något problem.
Finns även lite info här https://dev-heaven.net/issues/28552

Permalänk
Medlem
Skrivet av hjaldrgod:

För dom som har problem med > No entry 'bin\config.bin/CfgInGameUI/MPTable.shadow och > Error compiling pixel shader PSSspeculear/alpha:0
Jag har själv haft samma problem med det, har testat följa olika guider på youtube men utan att någon funkade.
Efter ungefär 5 timmars försök så tog jag bara bort "arma2oa.cfg" efter att jag hade installerat om allt så startade spelet utan något problem.
Finns även lite info här https://dev-heaven.net/issues/28552

Fungerade för mig! Tack! Tack! Tack!

Visa signatur

Chassi: Corsair Vengeance C70 | Skärm: Acer 27" | CPU: i5 3570K [Noctua NH-D14] | MoBo: Asrock extreme 4 | GPU: Gigabyte GeForce GTX 670 2048MB OC | HDD: 1TB Seagate Barracuda 7200 rpm | SSD: 2x Samsung EVO 120GB | Minne: 8GB Kingston 1866MHz | PSU: Corsair HX 750W