Permalänk
Medlem

Hjälp, hittar inte någon bra Kantlist!

Jag har sökt efter en kantlist (U formad) som jag behöver för min dator, och även inte hittat en tillräckligt stor plexiglasskiva.
och då söker jag er hjälp här i forumet.

plexiskivan behöver vara
höjd 38cm
Längd 22cm

Och Listen
114 cm lång

Mvh Patrik

Permalänk
Medlem

plexi hittar du på biltema nr 26210. biltema har en kromad kantlist med annars åk till tools eller nå liknande stor kjedja så e de löst

Visa signatur

ORD POLISER O FOLK SOM STÖR SEJ PÅ SÄTTET JAG SKRIVER HITTA ER EN VETTIG MENING ME LIVET IST FÖR SOM I MITT FALL HACKA PÅ EN MED ETT HANDIKAP. FÖR DE E BARA TRÖTTSAMT

Permalänk
Medlem

Tänkte mer på någon plexi som klarade högre temperaturer

Permalänk
Medlem

Tror inte biltemas plastglas klarar höga temperaturer men fråga dem. "Riktigt" plexi (akrylglas) hittar du hos glasmästaren. Clas Ohlson har småbitar. Slöjddetaljer har Polystyren och Akrylplast http://www.slojd-detaljer.se/deptlist.aspx?deptid=177 . Köpte kantlist på AD center (säljer biltillbehör) men det finns säkert fler som har.

Visa signatur

I'd tell you a chemistry joke... But all the good ones Argone

Permalänk
Medlem
Skrivet av pejix:

Tänkte mer på någon plexi som klarade högre temperaturer

hur höga teps får du i närheten av datan????

blev lite nyfiken nu

Visa signatur

ORD POLISER O FOLK SOM STÖR SEJ PÅ SÄTTET JAG SKRIVER HITTA ER EN VETTIG MENING ME LIVET IST FÖR SOM I MITT FALL HACKA PÅ EN MED ETT HANDIKAP. FÖR DE E BARA TRÖTTSAMT

Permalänk
Medlem

har ungefär runt 34 grader i själva datorn, men vill kunna uppgradera till saker som drar åt sig mer värme

Permalänk

biltema plexi

Tekniska data
Mjukningspunkt: >70 °C ISO 306
Antändningstemperatur: 400 °C DIN 51794
Sönderdelningstemperatur: >270 °C
Densitet: 1,08 g/cm3 ISO 1183
Brandinformation: Inga brandfarliga egenskaper
Löslighet: Olösligt i vatten. Lösligt i aromatiska lösningsmedel
Godkänt för kontakt med livsmedel: FDA 21 CFR 181.32
Nedbrytningsprodukt: Monomer
Tjocklekstolerans vid 20 °C
1,5–2,5 mm: ±10%
>2,50 mm: ±5%

om du kommer upp i den lufttempen i chassit så rekomenderar jag att plocka bort sidan helt...

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk
Medlem
Skrivet av pejix:

har ungefär runt 34 grader i själva datorn, men vill kunna uppgradera till saker som drar åt sig mer värme

Ehmm? Om du tänker att en person har en kropps temperatur mellan 36-37 så förstår du att plexit inte smälter hur som helst -.-

Visa signatur

Köp ny mus för 800:- JA, du kommer bli GRYM på cs och sätta huvudskott hela tiden. Du får heller ALDRIG ont i leder.
Eller är det bara så att e-pen*** förlängs om du har en dyrare mus?

Permalänk
Medlem

http://www.chilledpc.co.uk/shop/advanced_search_result.php?ke...

Köpte 3 meter förra veckan. Fungerar bra, och paketet kom från England till min brevlåda på 4-5 dagar.

Visa signatur

Vill ni ha svar från mig underlättar det enormt om ni citerar mig.

AMD R7 1700X | Gigabyte Aorus AX370 Gaming K7 | Zotac 1070Ti Mini 8GB | 16GB Corsair Vengeance DDR4 @ 3000MHz | Seasonic Prime 650W Platinum | NZXT Elite S340

Permalänk
Medlem

Känns inte rätt att beställa utomlands, tänkte mer att de fanns i någon svensk butik Mvh

Permalänk
Medlem

Vet inte om detta är rätt men: http://www.uswebbutik.se/lister/u-list-plat-plast-kanter/826 (Till bilar)

Visa signatur

I'd tell you a chemistry joke... But all the good ones Argone

Permalänk
Medlem

tror inte dessa kommer fungera
men de är den typen ja
vill typ ha i skummgummi eller silikon

Permalänk
Medlem
Permalänk
Permalänk
Skrivet av Jagab:

samma lister som säljs till dator och de är lite hårdare än gummi i nån form av väldigt mjuk pvc plast.

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows