Permalänk
Medlem

Kylare till 6570?

Hej!

Behöver en ny kylare till min 6570 då den gamla tycks inte kyla den nog för den kommer upp till 85 C och då börjar den lagga och låter mycket! Jag har sökt efter kylare på google och inet och såna saker men hittar ingen som det står rakt av att det är kompatibelt med 6570:n. Kan ni föreslå nån kylare som skulle kunna funka till 6570:n utan att det står att det står att det är kompatibelt!
Tack!

Visa signatur

Intel Core i5 3570K @ 4.0GHz / Noctua NH-D14 | Gigabyte Geforce GTX 670 WindForce 3X| ASRock Z77 Pro4 | Cooler Master Silent Pro M 600W | Corsair Vengeance CL9 2x4GB LP | Seagate Barracuda 1TB 7200rpm| Fractal Design R4 | Acer 24'' G245HQbid |||| *Tillbehör* | Razer Megalodon 7.1 Headset | Razer Mamba | Citera gärna! Annars glömmer jag!! | Fri frakt för Swec!

Permalänk
Medlem

Har du testat att blåsa kylflänsen ren med tryckluft?

85°C är ingen katastrof. Vad är det för belastning som ger den tempen?

Permalänk
Medlem

Tror att om du lägger 200Kr, så får du nog ett nytt kortför samma pris.
Så det känns knappt värt?
Annars hittar jag ingen kylare.

Visa signatur

CPU: AMD FX-8350 @ 4,20 GHz GPU: ASUS ROG Matrix R9 290X
RAM: 4x2GB Corsair Dominator CL8 1600Mhz SSD: Samsung 840 250GB
PCB: ASRock 990FX Extreme9 SPU: Xonar D2 PSU: Corsair AX 750 W
Jag har högre V-core än dig! http://valid.canardpc.com/show_oc.php?id=2427150

Permalänk
Medlem
Skrivet av lorgix:

Har du testat att blåsa kylflänsen ren med tryckluft?

85°C är ingen katastrof. Vad är det för belastning som ger den tempen?

Skrivet av Malawie:

Tror att om du lägger 200Kr, så får du nog ett nytt kortför samma pris.
Så det känns knappt värt?
Annars hittar jag ingen kylare.

@lorgix

Visst, kanske inte nån katastrof men det inte lika kul när det börjar lagga (fps-drops) då det blir så varmt... men bara han spelar nåt spel som LoL eller liknande blir det varmt... och den nuvarande fläkten är ju direkt stor heller...

@Malawie

Om det är värt, vilket kort skulle man kunna tänka sig för en 500?
kanske den här?
http://www.inet.se/produkt/5409033/gigabyte-geforce-gt430-102...
Helst Nvidia nu för ja orkar inte radeon kort mer...

Visa signatur

Intel Core i5 3570K @ 4.0GHz / Noctua NH-D14 | Gigabyte Geforce GTX 670 WindForce 3X| ASRock Z77 Pro4 | Cooler Master Silent Pro M 600W | Corsair Vengeance CL9 2x4GB LP | Seagate Barracuda 1TB 7200rpm| Fractal Design R4 | Acer 24'' G245HQbid |||| *Tillbehör* | Razer Megalodon 7.1 Headset | Razer Mamba | Citera gärna! Annars glömmer jag!! | Fri frakt för Swec!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Buzz996:

@lorgix

Visst, kanske inte nån katastrof men det inte lika kul när det börjar lagga (fps-drops) då det blir så varmt... men bara han spelar nåt spel som LoL eller liknande blir det varmt... och den nuvarande fläkten är ju direkt stor heller...

@Malawie

Om det är värt, vilket kort skulle man kunna tänka sig för en 500?
kanske den här?
http://www.inet.se/produkt/5409033/gigabyte-geforce-gt430-102...
Helst Nvidia nu för ja orkar inte radeon kort mer...

Jag kan ingenting säga om det kortet förutom att det verkar vara helt sjukt dålig kyl lösning, 2 st 40mm (?) fläktar är nog ingenting att ha, Efter som att jag gillar den röda sidan mer än den gröna så får du fråga någon annan, men en passiv lösning är nog bra eftersom du inte prioriterar spelandet, typ
http://www.inet.se/produkt/5409308/powercolor-radeon-hd6570-1...
http://www.inet.se/produkt/5409197/xfx-radeon-hd6570-1024mb-p...

Visa signatur

CPU: AMD FX-8350 @ 4,20 GHz GPU: ASUS ROG Matrix R9 290X
RAM: 4x2GB Corsair Dominator CL8 1600Mhz SSD: Samsung 840 250GB
PCB: ASRock 990FX Extreme9 SPU: Xonar D2 PSU: Corsair AX 750 W
Jag har högre V-core än dig! http://valid.canardpc.com/show_oc.php?id=2427150

Permalänk
Medlem
Skrivet av Buzz996:

@lorgix

Visst, kanske inte nån katastrof men det inte lika kul när det börjar lagga (fps-drops) då det blir så varmt... men bara han spelar nåt spel som LoL eller liknande blir det varmt... och den nuvarande fläkten är ju direkt stor heller...

Kontrollera att fläkten snurrar obehindrat. Blås gärna rent med tryckluft.

Även om fläkten är liten så ska inte kortet överhetta om allt är som det ska.

Ska det köpas nytt så är det högst rekommenderat att spara ihop mer än 500:-, om man vill spela.

Uteslut inte Radeon-kort, dom nya har en modernare arkitektur än vad du sitter på. Nvidia har ännu inte släppt sina mellanklasskort denna generation.

Permalänk
Medlem
Skrivet av lorgix:

Kontrollera att fläkten snurrar obehindrat. Blås gärna rent med tryckluft.

Även om fläkten är liten så ska inte kortet överhetta om allt är som det ska.

Ska det köpas nytt så är det högst rekommenderat att spara ihop mer än 500:-, om man vill spela.

Uteslut inte Radeon-kort, dom nya har en modernare arkitektur än vad du sitter på. Nvidia har ännu inte släppt sina mellanklasskort denna generation.

Jag har inte ens haft datorn länge.... och jag tror inte att det är dammigt heller, har blåst lite här o där men fortfarande samma sak... (EGENTLIGEN MIN KUSINS DATOR MEN.. AA... XD) det var så med min med, så jag köpte en ny till min gt 230 (jag vet -_-) och går inte över 50C... men det är saken att min kusin och jag har typ tröttnat på amds drivrutiner (asså catalyst control center o sånt, väldigt obekvämt) och det enda vi/han spelar är LoL, och det behöver inte ens vara högsta eller nåt men för tillfälligt går det i 60 fps men sen efter 10-20 min laggar det en stund sen funkar det igen dom nästa 10-20 min... det är inte så att vi kör bf på high eller nåt ^^ vi kör ens inte bf3 eller liknande spel men får fråga han om han kan gå över 500 :-

Visa signatur

Intel Core i5 3570K @ 4.0GHz / Noctua NH-D14 | Gigabyte Geforce GTX 670 WindForce 3X| ASRock Z77 Pro4 | Cooler Master Silent Pro M 600W | Corsair Vengeance CL9 2x4GB LP | Seagate Barracuda 1TB 7200rpm| Fractal Design R4 | Acer 24'' G245HQbid |||| *Tillbehör* | Razer Megalodon 7.1 Headset | Razer Mamba | Citera gärna! Annars glömmer jag!! | Fri frakt för Swec!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Buzz996:

Jag har inte ens haft datorn länge.... och jag tror inte att det är dammigt heller, har blåst lite här o där men fortfarande samma sak... (EGENTLIGEN MIN KUSINS DATOR MEN.. AA... XD) det var så med min med, så jag köpte en ny till min gt 230 (jag vet -_-) och går inte över 50C... men det är saken att min kusin och jag har typ tröttnat på amds drivrutiner (asså catalyst control center o sånt, väldigt obekvämt) och det enda vi/han spelar är LoL, och det behöver inte ens vara högsta eller nåt men för tillfälligt går det i 60 fps men sen efter 10-20 min laggar det en stund sen funkar det igen dom nästa 10-20 min... det är inte så att vi kör bf på high eller nåt ^^ vi kör ens inte bf3 eller liknande spel men får fråga han om han kan gå över 500 :-

Är det säkert att det är just grafikkortet som spökar?

Om det verkligen bara är LoL så kan han nog hålla igen lite med utgifterna. (Men att köpa ny kylning till ett så enkelt kort är nog inte så ekonomiskt.)

Permalänk
Medlem
Skrivet av lorgix:

Är det säkert att det är just grafikkortet som spökar?

Om det verkligen bara är LoL så kan han nog hålla igen lite med utgifterna. (Men att köpa ny kylning till ett så enkelt kort är nog inte så ekonomiskt.)

aa, resten är ju iaf på bra temps, och det funkar prima ända tills det går upp till ca 83C... hur skulle en ekonomisk lösning se ut ? ^^

Visa signatur

Intel Core i5 3570K @ 4.0GHz / Noctua NH-D14 | Gigabyte Geforce GTX 670 WindForce 3X| ASRock Z77 Pro4 | Cooler Master Silent Pro M 600W | Corsair Vengeance CL9 2x4GB LP | Seagate Barracuda 1TB 7200rpm| Fractal Design R4 | Acer 24'' G245HQbid |||| *Tillbehör* | Razer Megalodon 7.1 Headset | Razer Mamba | Citera gärna! Annars glömmer jag!! | Fri frakt för Swec!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Buzz996:

aa, resten är ju iaf på bra temps, och det funkar prima ända tills det går upp till ca 83C... hur skulle en ekonomisk lösning se ut ? ^^

Om det är säkert att det är grafikkortet som skapar problemen så vore ett nytt grafikkort en ekonomisk lösning.

Ny kylning skulle kosta så mkt i förhållande till kortets värde, och då har han ändå bara ett gammalt kort OM det funkar.

Permalänk
Medlem

500:- får man ju ett begagnat 460 för..
Det kortet presterar fortfarande bra.

Visa signatur

Vill ni ha svar från mig underlättar det enormt om ni citerar mig.

AMD R7 1700X | Gigabyte Aorus AX370 Gaming K7 | Zotac 1070Ti Mini 8GB | 16GB Corsair Vengeance DDR4 @ 3000MHz | Seasonic Prime 650W Platinum | NZXT Elite S340

Permalänk
Medlem
Skrivet av Make.Sense:

500:- får man ju ett begagnat 460 för..

Jo precis, det är ett utmärkt exempel. Ser sådana kort här och på tradera lite då och då.

Permalänk
Skrivet av Buzz996:

@Malawie

Om det är värt, vilket kort skulle man kunna tänka sig för en 500?
kanske den här?
http://www.inet.se/produkt/5409033/gigabyte-geforce-gt430-102...
Helst Nvidia nu för ja orkar inte radeon kort mer...

HAHAHAHA

Visa signatur

« CITERA FÖR SVAR »

CPU: AMD Ryzen 7 3700X ║ MB: ASUS X570-PLUS ║ RAM: 32GB ║ GPU: GeForce GTX 1080 ║ PSU: EVGA SuperNOVA 750 G2 ║ SSD: Samsung 970 EVO+ 500GB ║

Permalänk
Medlem

hahahahaah men ja vill inte ha nån gtx 660 eller liknande ^^ sitter själv med 230 XD funkar fint ändå

Visa signatur

Intel Core i5 3570K @ 4.0GHz / Noctua NH-D14 | Gigabyte Geforce GTX 670 WindForce 3X| ASRock Z77 Pro4 | Cooler Master Silent Pro M 600W | Corsair Vengeance CL9 2x4GB LP | Seagate Barracuda 1TB 7200rpm| Fractal Design R4 | Acer 24'' G245HQbid |||| *Tillbehör* | Razer Megalodon 7.1 Headset | Razer Mamba | Citera gärna! Annars glömmer jag!! | Fri frakt för Swec!

Permalänk
Medlem

MEN JAG KÖPER ETT NYTT J*VLA KORT OCH JAG KÖPER DEN SOM PASSAR MIG...
ursäkta språket o caps lock...

Visa signatur

Intel Core i5 3570K @ 4.0GHz / Noctua NH-D14 | Gigabyte Geforce GTX 670 WindForce 3X| ASRock Z77 Pro4 | Cooler Master Silent Pro M 600W | Corsair Vengeance CL9 2x4GB LP | Seagate Barracuda 1TB 7200rpm| Fractal Design R4 | Acer 24'' G245HQbid |||| *Tillbehör* | Razer Megalodon 7.1 Headset | Razer Mamba | Citera gärna! Annars glömmer jag!! | Fri frakt för Swec!

Permalänk
Skrivet av Buzz996:

MEN JAG KÖPER ETT NYTT J*VLA KORT OCH JAG KÖPER DEN SOM PASSAR MIG...
ursäkta språket o caps lock...

Gör du så

Visa signatur

« CITERA FÖR SVAR »

CPU: AMD Ryzen 7 3700X ║ MB: ASUS X570-PLUS ║ RAM: 32GB ║ GPU: GeForce GTX 1080 ║ PSU: EVGA SuperNOVA 750 G2 ║ SSD: Samsung 970 EVO+ 500GB ║

Permalänk
Medlem

köpte nu KFA2 550 Ti...

Visa signatur

Intel Core i5 3570K @ 4.0GHz / Noctua NH-D14 | Gigabyte Geforce GTX 670 WindForce 3X| ASRock Z77 Pro4 | Cooler Master Silent Pro M 600W | Corsair Vengeance CL9 2x4GB LP | Seagate Barracuda 1TB 7200rpm| Fractal Design R4 | Acer 24'' G245HQbid |||| *Tillbehör* | Razer Megalodon 7.1 Headset | Razer Mamba | Citera gärna! Annars glömmer jag!! | Fri frakt för Swec!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Buzz996:

köpte nu KFA2 550 Ti...

Ja så kan de gå
Får man fråga varför du inte gillade catalyst control center? Kan inte säga att jag gillar den själv riktigt men undra bara lite då hur ofta är man inne och pillar i den ändå? Tror bara jag varit in i den kanske 20 gånger de jaa 7 månader jag har haft kortet tror jag.

Visa signatur

Maximus X Hero - 8700k @5.1GHz - H115i - 32GB LPX@3466MHz - MSI 980Ti Gaming - EVGA SuperNova 750 G2 - Asus vg248qe - FD R5

Permalänk
Medlem
Skrivet av Elghinnarisa:

Ja så kan de gå
Får man fråga varför du inte gillade catalyst control center? Kan inte säga att jag gillar den själv riktigt men undra bara lite då hur ofta är man inne och pillar i den ändå? Tror bara jag varit in i den kanske 20 gånger de jaa 7 månader jag har haft kortet tror jag.

Onödigt avancerat... typ om man vill ändra lite färger o sånt så heter det inte skrivbord eller skärm utan nåt helt annat -.- nu är det där kanske inte sant men som ett exempel... men moderkortet som jag har (inte den i signaturen ) är installerat upp o ner, alltså att grafikkortet fläkt pekar uppåt, och nu undrar jag om kfa2:s kort blåser in eller ut ? för det blir riktigt varmt och det låter mycket när man spelar..

Visa signatur

Intel Core i5 3570K @ 4.0GHz / Noctua NH-D14 | Gigabyte Geforce GTX 670 WindForce 3X| ASRock Z77 Pro4 | Cooler Master Silent Pro M 600W | Corsair Vengeance CL9 2x4GB LP | Seagate Barracuda 1TB 7200rpm| Fractal Design R4 | Acer 24'' G245HQbid |||| *Tillbehör* | Razer Megalodon 7.1 Headset | Razer Mamba | Citera gärna! Annars glömmer jag!! | Fri frakt för Swec!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Buzz996:

Onödigt avancerat... typ om man vill ändra lite färger o sånt så heter det inte skrivbord eller skärm utan nåt helt annat -.- nu är det där kanske inte sant men som ett exempel... men moderkortet som jag har (inte den i signaturen ) är installerat upp o ner, alltså att grafikkortet fläkt pekar uppåt, och nu undrar jag om kfa2:s kort blåser in eller ut ? för det blir riktigt varmt och det låter mycket när man spelar..

Aldrig tänkt på det men så kan det mycket väl vara, har mest känt att det är segt som sirap men pillar så sällan med det xD

Either way, är det så här de kortet du har ser ut ? http://cdn.techiser.com/wp-content/uploads/2011/03/KFA2-Galax...

då det ser ut som det finns hål i båda sidor på kortet och fläkten flåsar rätt ned mot PCB'n så det blåsor nog åt lite varstans skulle jag tro, men jag kan ju ha fel
kylaren ser ju lite ut som en referenskylare så skulle tro att han låter liknande till ett sådant också (lite mindre borde den låta ifs)

Visa signatur

Maximus X Hero - 8700k @5.1GHz - H115i - 32GB LPX@3466MHz - MSI 980Ti Gaming - EVGA SuperNova 750 G2 - Asus vg248qe - FD R5

Permalänk
Medlem
Skrivet av Elghinnarisa:

Aldrig tänkt på det men så kan det mycket väl vara, har mest känt att det är segt som sirap men pillar så sällan med det xD

Either way, är det så här de kortet du har ser ut ? http://cdn.techiser.com/wp-content/uploads/2011/03/KFA2-Galax...

då det ser ut som det finns hål i båda sidor på kortet och fläkten flåsar rätt ned mot PCB'n så det blåsor nog åt lite varstans skulle jag tro, men jag kan ju ha fel
kylaren ser ju lite ut som en referenskylare så skulle tro att han låter liknande till ett sådant också (lite mindre borde den låta ifs)

Nej det är inte referensen, det är den här:
http://www.inet.se/produkt/5409491/kfa2-geforce-gtx-550ti-102...
Kan det vara skillnad mot att fläkten pekar uppåt som kanske blåser IN i kortet än att det skulle peka ner? o värme åker ju upp såå...

P.S
Lite f*ckad grammatik där XD

Visa signatur

Intel Core i5 3570K @ 4.0GHz / Noctua NH-D14 | Gigabyte Geforce GTX 670 WindForce 3X| ASRock Z77 Pro4 | Cooler Master Silent Pro M 600W | Corsair Vengeance CL9 2x4GB LP | Seagate Barracuda 1TB 7200rpm| Fractal Design R4 | Acer 24'' G245HQbid |||| *Tillbehör* | Razer Megalodon 7.1 Headset | Razer Mamba | Citera gärna! Annars glömmer jag!! | Fri frakt för Swec!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Buzz996:

Nej det är inte referensen, det är den här:
http://www.inet.se/produkt/5409491/kfa2-geforce-gtx-550ti-102...
Kan det vara skillnad mot att fläkten pekar uppåt som kanske blåser IN i kortet än att det skulle peka ner? o värme åker ju upp såå...

P.S
Lite f*ckad grammatik där XD

Nope vet att det inte är referens sa bara att den liknande lite, men aja nu ser jag vilken kylare du har!
Kylaren blåser ju rätt ned i ca mitten på ditt kort och sen skulle jag tro som med förra att luften smiter iväg lite varstans! Både ut och in i chassit skulle jag tro.
hur varmt blir det? Funderar på om du kan göra en egen fläktkruva till det om det är så att den inte blir allt för varm. Kan ju vara lite för aggressiv fläktkruva som standard.
sen hur menar du med att fläkten pekar uppåt?

Visa signatur

Maximus X Hero - 8700k @5.1GHz - H115i - 32GB LPX@3466MHz - MSI 980Ti Gaming - EVGA SuperNova 750 G2 - Asus vg248qe - FD R5

Permalänk
Medlem
Skrivet av Elghinnarisa:

Nope vet att det inte är referens sa bara att den liknande lite, men aja nu ser jag vilken kylare du har!
Kylaren blåser ju rätt ned i ca mitten på ditt kort och sen skulle jag tro som med förra att luften smiter iväg lite varstans! Både ut och in i chassit skulle jag tro.
hur varmt blir det? Funderar på om du kan göra en egen fläktkruva till det om det är så att den inte blir allt för varm. Kan ju vara lite för aggressiv fläktkruva som standard.
sen hur menar du med att fläkten pekar uppåt?

det blir riktigt varmt, tror att det blev 80 C o ja vet att kortet kan klara det men det är riktigt jobbigt när man börjar spela och det låter och rummet blir varmt... vad är fläktkurva? XD men tänk dig moderkortet som man skulle montera den vanligt med pci-e slotten under cpu slotten och sen ta moderkortet upp och ner så att pic-e slotten ovanför cpu slotten... fattaru? xd så det blir som om man skulle montera grafikkortet upp o ner så att fläkten pekar upp, istället för ner som den brukar göra. Gör det nån skillnad?
Såhär ser det typ ut

Visa signatur

Intel Core i5 3570K @ 4.0GHz / Noctua NH-D14 | Gigabyte Geforce GTX 670 WindForce 3X| ASRock Z77 Pro4 | Cooler Master Silent Pro M 600W | Corsair Vengeance CL9 2x4GB LP | Seagate Barracuda 1TB 7200rpm| Fractal Design R4 | Acer 24'' G245HQbid |||| *Tillbehör* | Razer Megalodon 7.1 Headset | Razer Mamba | Citera gärna! Annars glömmer jag!! | Fri frakt för Swec!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Buzz996:

det blir riktigt varmt, tror att det blev 80 C o ja vet att kortet kan klara det men det är riktigt jobbigt när man börjar spela och det låter och rummet blir varmt... vad är fläktkurva? XD men tänk dig moderkortet som man skulle montera den vanligt med pci-e slotten under cpu slotten och sen ta moderkortet upp och ner så att pic-e slotten ovanför cpu slotten... fattaru? xd så det blir som om man skulle montera grafikkortet upp o ner så att fläkten pekar upp, istället för ner som den brukar göra. Gör det nån skillnad?
Såhär ser det typ ut

Ja du menar såå!
Fläktkurvan är ju de som styr hur fort fläkten snurrar vid x temperatur eller vid x belstning (går att göra lite olika de där) och de kan se ut så här som exempel : http://i.imgur.com/pJued.png
Sen gör det ingen skillnad om du skulle ha en fläskig kylare som håller den under 50C hela tiden om just värmen i rummet, för hur som helst genererar den lika mycket värme.
Då den ligger runt 80C är det inte mycket man skulle kunna få med en annan fläktkruva som man gör själv då mycket varmare än så är inte just något man vill ha kanske.
Att kortet sitter ovanför processorn kan göra lite skillnad (värmen därifån stiger upp till grafikkortet så de blir varmare) men vet inte exakt hur stor skillnad det skulle vara än om den satt "normalt" så att säga

Visa signatur

Maximus X Hero - 8700k @5.1GHz - H115i - 32GB LPX@3466MHz - MSI 980Ti Gaming - EVGA SuperNova 750 G2 - Asus vg248qe - FD R5

Permalänk
Medlem
Skrivet av Elghinnarisa:

Ja du menar såå!
Fläktkurvan är ju de som styr hur fort fläkten snurrar vid x temperatur eller vid x belstning (går att göra lite olika de där) och de kan se ut så här som exempel : http://i.imgur.com/pJued.png
Sen gör det ingen skillnad om du skulle ha en fläskig kylare som håller den under 50C hela tiden om just värmen i rummet, för hur som helst genererar den lika mycket värme.
Då den ligger runt 80C är det inte mycket man skulle kunna få med en annan fläktkruva som man gör själv då mycket varmare än så är inte just något man vill ha kanske.
Att kortet sitter ovanför processorn kan göra lite skillnad (värmen därifån stiger upp till grafikkortet så de blir varmare) men vet inte exakt hur stor skillnad det skulle vara än om den satt "normalt" så att säga

Jaha det är en fläkt kurva xD men det är på min kusins dator så jag tar en bild på fläktkurvan (använder evgas program) och lägger upp den här
Tänkte inte ens på CPU:n o.O jag menade att värmen åker upp i fläkten som blåser mot den, alltså att fläkten får "motstånd", skulle det kunna vara orsaken till att det blir så varmt? förrutom att man spelar..

Visa signatur

Intel Core i5 3570K @ 4.0GHz / Noctua NH-D14 | Gigabyte Geforce GTX 670 WindForce 3X| ASRock Z77 Pro4 | Cooler Master Silent Pro M 600W | Corsair Vengeance CL9 2x4GB LP | Seagate Barracuda 1TB 7200rpm| Fractal Design R4 | Acer 24'' G245HQbid |||| *Tillbehör* | Razer Megalodon 7.1 Headset | Razer Mamba | Citera gärna! Annars glömmer jag!! | Fri frakt för Swec!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Buzz996:

Jaha det är en fläkt kurva xD men det är på min kusins dator så jag tar en bild på fläktkurvan (använder evgas program) och lägger upp den här
Tänkte inte ens på CPU:n o.O jag menade att värmen åker upp i fläkten som blåser mot den, alltså att fläkten får "motstånd", skulle det kunna vara orsaken till att det blir så varmt? förrutom att man spelar..

Tror inte att värmen stiger så snabbt att de ger något riktigt motstånd för fläkten just

Visa signatur

Maximus X Hero - 8700k @5.1GHz - H115i - 32GB LPX@3466MHz - MSI 980Ti Gaming - EVGA SuperNova 750 G2 - Asus vg248qe - FD R5

Permalänk
Medlem
Skrivet av Elghinnarisa:

Tror inte att värmen stiger så snabbt att de ger något riktigt motstånd för fläkten just

aha ajuste xD

Visa signatur

Intel Core i5 3570K @ 4.0GHz / Noctua NH-D14 | Gigabyte Geforce GTX 670 WindForce 3X| ASRock Z77 Pro4 | Cooler Master Silent Pro M 600W | Corsair Vengeance CL9 2x4GB LP | Seagate Barracuda 1TB 7200rpm| Fractal Design R4 | Acer 24'' G245HQbid |||| *Tillbehör* | Razer Megalodon 7.1 Headset | Razer Mamba | Citera gärna! Annars glömmer jag!! | Fri frakt för Swec!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Buzz996:

aha ajuste xD

Se om någon annan kommer med något bra att säga sen när folk börjar vakna, känner att hjärnan skippar några varv nu när man varit uppe länge

Visa signatur

Maximus X Hero - 8700k @5.1GHz - H115i - 32GB LPX@3466MHz - MSI 980Ti Gaming - EVGA SuperNova 750 G2 - Asus vg248qe - FD R5