Transmission på ReadyNAS Ultra 2?

Permalänk
Medlem

Transmission på ReadyNAS Ultra 2?

Tja!

Köpte mig nyligen en Netgear ReadyNAS Ultra 2 för att använda som mediaserver och för torrenttrafik.

Får dock inte Transmission v.2.52 att fungera, lägger jag till en torrent så stratar nedladdningen men den stannar efter en stund och felmeddelandet permission denied "c\målmappen" dyker upp. Testat att googla efter olika lösningar och testat endel men inte fått det att fungera.

Någon som råkat ut för samma sak och fått det att fungara som kan beskriva hur jag skall konfigurera Transmission / NAS:en?

Har version 4.2.20 på RAIDiator.

//Christoffer

Permalänk
Medlem
Skrivet av chrigr:

Tja!

Köpte mig nyligen en Netgear ReadyNAS Ultra 2 för att använda som mediaserver och för torrenttrafik.

Får dock inte Transmission v.2.52 att fungera, lägger jag till en torrent så stratar nedladdningen men den stannar efter en stund och felmeddelandet permission denied "c\målmappen" dyker upp. Testat att googla efter olika lösningar och testat endel men inte fått det att fungera.

Någon som råkat ut för samma sak och fått det att fungara som kan beskriva hur jag skall konfigurera Transmission / NAS:en?

Har version 4.2.20 på RAIDiator.

//Christoffer

-> Gå in på webUI för din NAS
-> Gå till "Utdelningar"
-> "Utdelningslista"
-> Klicka på en av ikonerna som sitter bredvid namnet på Media, den som ser ut som ett papper,
-> Gå in på "Avancerade alternativ"
-> Kontrollera att "Ägare till delad mapp" är "nobody"
-> Kontrollera att "Grupp till delad mapp" är "nogroup"
-> Klicka i "Rutan för Ange ägarskap och behörighet för befintliga filer och mappar på den här utdelningen bla bla bla"
-> Klicka på "Tillämpa"

Det fungerade för mig

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dvudd:

-> Gå in på webUI för din NAS
-> Gå till "Utdelningar"
-> "Utdelningslista"
-> Klicka på en av ikonerna som sitter bredvid namnet på Media, den som ser ut som ett papper,
-> Gå in på "Avancerade alternativ"
-> Kontrollera att "Ägare till delad mapp" är "nobody"
-> Kontrollera att "Grupp till delad mapp" är "nogroup"
-> Klicka i "Rutan för Ange ägarskap och behörighet för befintliga filer och mappar på den här utdelningen bla bla bla"
-> Klicka på "Tillämpa"

Det fungerade för mig

Tack för hjälpen

Fungerade klockrent för mig med nu, var den lilla rutna jag missat klicka i..