Permalänk
Medlem

Vilken surfplatta?

Hej,

jag tänkte köpa en surfplatta nu i dagarna och tänkte bara höra lite snabbt om vilken Ni tycker är bäst av apple (Ipad3) och Samsung... jag kan betala 5000 kr, lite drygt och vill nog helst ha 32 GB hårddisk... jag har en samsung galaxy S2 som mobil om nu det skulle påverka valet av surfplatta...

Mvh

Permalänk
Medlem

ASUS Transformer serien ska ju annars vara bra men ska du ha en android platta kolla in på xda forumet eller swedroid och se vad de säger där.

Visa signatur

"One is always considered mad, when one discovers something that others cannot grasp."
- Ed Wood

Permalänk
Medlem

1. Det finns väldigt få surfplattor med hårddiskar....
2. Jag gillar Asus transformer prime, dock kan du kolla upp när samma platta fast med 1080p display släpps(under namnet Asus transformer prime infinity).
Jag tror helt enkelt att tegra 3 är rätt väg att gå

Visa signatur

Why procastinate now when I can do it tomorrow?

Permalänk
Skrivet av LTsm:

1. Det finns väldigt få surfplattor med hårddiskar....
2. Jag gillar Asus transformer prime, dock kan du kolla upp när samma platta fast med 1080p display släpps(under namnet Asus transformer prime infinity).
Jag tror helt enkelt att tegra 3 är rätt väg att gå

Har man pengarna då köper man en ipadda.. you did heat that from Me. upplösningen på gamla primen är äcklig, och tegra 3 är endast intressant om man spenderat typ en timme per dag med att gejma, vänta på 1080p plattan eller en win8 platta. Beroende på vad du skall göra med den.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Palit RTX 3060 Ti | Ryzen 7 7800X3D | Gigabyte B650M DS3H | 32GB Vengeance 5600 MHz CL36

Permalänk
Medlem

Så enligt Dig, Itchy_Trojan, är Ipaden den bästa surfplattan i nuläget? Om det kostar 3, 4 eller 5 tkr spelar mindre roll...jag är hellre nöjd med produkten "in the long run" så att säga...

Jag känner att jag är väldigt dåligt insatt i den här frågan för Tegran visste jag inte ens vilken det var...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Itchy Trojan:

Har man pengarna då köper man en ipadda.. you did heat that from Me. upplösningen på gamla primen är äcklig, och tegra 3 är endast intressant om man spenderat typ en timme per dag med att gejma, vänta på 1080p plattan eller en win8 platta. Beroende på vad du skall göra med den.

Skickades från m.sweclockers.com

A5X är snabbare än Tegra 3, så inte ens om man verkligen vill spela är en Tegra 3-platta det bättre valet.

Jag håller med i övrigt, vänta in Infinity eller W8 om du verkligen inte vill ha en iPad, annars är iPad klart den bättre plattan jämfört med vad som finns på marknaden idag.

Visa signatur

i5 4670k 4.2Ghz 1.2v
AMD R9 290
Windows 10

Permalänk
Medlem

Samsungs 7.7'a med amoled är galet bra.
Perfekt storlek och den bästa skärmen av alla plattor.
Att den även har en bra batteritid (10-12 timmars videotittande) gör ju inte saken sämre.

Permalänk
Inaktiv

Det verkar som att nya ipad har bäst specs av alla plattor som finns ute (pga dess skärm och kraftfulla GPU som krossar Tegra 3).

Permalänk
Avstängd

Nya iPad helt klart. Om man ska vänta in Microsoft surface (Windows 8) kan man få vänta länge. En del tror inte den kommer till marknaden 2013 nån gång.
Dessutom ska den endast säljas via MS egna butiker:
http://www.businessinsider.com/microsoft-only-selling-the-sur...
http://content.microsoftstore.com/Home.aspx

Hur det blir i Sverige kan man fråga sig.

Permalänk
Skrivet av anon89918:

Det verkar som att nya ipad har bäst specs av alla plattor som finns ute (pga dess skärm och kraftfulla GPU som krossar Tegra 3).

Glöm inte bort att det som fungerade på iPad 2 inte alltid fungerar på 3:an pga att man inte förbättrat GPU:n proportionellt med skärmstorleken. Upplösning är inte allt.

Vill du inte ha en iPad och inte bryr dig om eller orkar vänta på W8, köp något som ASUS gjort.

Permalänk
Inaktiv

Jag gillar inte Apple, men iPad 3 är den absolut bästa. I annat fall är Asus Transformer Pad Infinity den bästa, om du inte gillar iPad.

Länk till ASUS-plattan:

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=1245379

Permalänk
Medlem

Asus transformer!

Skrivet av GNR:

Hej,

jag tänkte köpa en surfplatta nu i dagarna och tänkte bara höra lite snabbt om vilken Ni tycker är bäst av apple (Ipad3) och Samsung... jag kan betala 5000 kr, lite drygt och vill nog helst ha 32 GB hårddisk... jag har en samsung galaxy S2 som mobil om nu det skulle påverka valet av surfplatta...

Mvh

Har en transformer pad tf300t och jag är väldigt nöjd.
bra prestanda, snygg UI, chrashar aldrig, Tegra 3, bra batteri tid och bra skärm!
3600:- så e de ett kap

Permalänk
Medlem

Ska du ha 3G-uppkoppling tycker jag att nog Samsung är bäst. Dock är senaste ipaddan bättre än de äldre modellerna... Men eftersom ett 3G-sim kostar skjortan kanske man ändå bör köra thethering med mobilen

Permalänk
Medlem

Tack för alla svaren... jag tror nog det får bli en Ipad trots allt...det är ju ändå den "enklaste" vägen att gå... Dessutom verkar ju merparten av de som skrivit här hävda att det är den bästa eller åtminstone väldigt bra...