Cooler Master lanserar Elite 120 Advanced

Permalänk
Medlem

Bra pris, som vanligt med cooler master. Men vad i hela friden har gjort så att det är någon som ens överväger att använda 5.25" enheter med en itx maskin? Det borde vara en oskriven regel att köra 2.5" diskar och i värsta krisfall köra optiska enheter i slim-modell, om någon alls.

Permalänk
Medlem

Ser riktigt vettigt ut i den prisklassen

Visa signatur

Gilla min Guide till sweclockers tävlingen! :D : #12510535

Min Sweclockers-låt som aldrig deltog i Jultävlingen. Enjoy! https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=g7gof...

Permalänk
Skrivet av rmd:

Bra pris, som vanligt med cooler master. Men vad i hela friden har gjort så att det är någon som ens överväger att använda 5.25" enheter med en itx maskin? Det borde vara en oskriven regel att köra 2.5" diskar och i värsta krisfall köra optiska enheter i slim-modell, om någon alls.

Jag personligen funderar på att nästa dator ska va ITX eller M-ATX men jag har krav på 2 St 5,25" platser för jag faktisk bränner upp mot 20 DVD/b-Ray i månaden och inte har hittat kabinetter för 5,25"

Visa signatur

Tryck på Citera om du vill ha svar.
____________________________________________________________
Intel 8700k @5Ghz| Corsair 16gb|Asus rog strix z370-g

Permalänk
Medlem
Skrivet av napahlm:

Gillar inte heller placeringen av nätagget. Nej, jag tror att Bitfenix och Fractal leder m-itx rejset så här långt. I alla fall i min bok.

Själv skulle jag nog säga att du missade Silverstone. LianLi har en del av den marknaden åxå.

Om det ser lika bra ut i verkligheten som på bilder så är det lätt värt 450kr. Nästan så man skulle beställa ett för att testa.

Permalänk
Medlem

Mycket intressant prissättning! Detta chassi måste testas av jonas! Skulle jag bygga ett sånt system skulle jag absolut titta på denna! För att spara pengar till mer presterande komponenter.

Visa signatur

I5 2500k@4,6ghz 8gb ram, 6950 Asus Directcu II Fractal design define r3, Corsair h60.
Microsoft sidewinder 4, Logitech mx518, Benq 24", Beats by dr.dre Studio edition.
PSN: Sazern

Permalänk
Medlem

Även jag skulle gärna se att Jonas testade detta, prislappen gör det nästan värt att pröva.

Tycker annars att CM har en extremt ful logga som de gärna smetar på så att den syns alldeles för mycket + att deras konstruktioner känns väldigt plastiga. Det står visserligen att konstruktionen är i plåt, men fronten ser ut att vara plastskit.

Sedan instämmer jag i kören som ifrågasätter 2 x 5.25. Varför? Även om man nu bränner 100 DVD i månaden (vilket måste vara en extremt liten minoritet av potentiella itx-köpare) så räcker det att köra med extern optisk enhet, alternativt att man kör ett DVD-tower för just det specifika ändamålet.

Summa summarum: designen känns sisodär, men priset är bra. För bra?

Permalänk
Medlem
Skrivet av serdyllon:

Sedan instämmer jag i kören som ifrågasätter 2 x 5.25.

Eeh, det är en 5.25 i fronten

Men jo, även en 5.25 kan många uppfatta som overkill... En slim hade ju räckt.

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk

Skulle vilja skaffa mig en sån här. Men av anledningar som man kan förstå så kan de ju inte ta SLI, det kanske blir hemmabygge

Permalänk
Medlem

AnandTech har nu publicerat ett test av denna burk: http://www.anandtech.com/show/6110/cooler-master-elite-120-ad...

Visa signatur

Under uppdatering. Nästan alltid.