Permalänk
Medlem

Filserver / chassimod

här kan ni följa bygget som beskrivs i mitt galleri.
http://www.sweclockers.com/galleri/9657-filserver-chassimod

bygglogg kommer uppdateras med bilder här, och stora förändringar kommer också hamna i galleriet.

har ni tips eller frågor så är jag glad över att ta emot det

Visa signatur

/W

| Fractal Design Arc | Asus p8z77-v | corsair CL9 vengence LP 16GB @1600mhz | IB 3770K @4.5Ghz | NZXT HALE 1000W 80+ Gold | MSI GTX580 Twinfrozr |

Permalänk
Medlem

galleriet är uppdaterat med första arbetsdagen. kommer lägga bilder i galleriet direkt. för de är mycket lättare

Visa signatur

/W

| Fractal Design Arc | Asus p8z77-v | corsair CL9 vengence LP 16GB @1600mhz | IB 3770K @4.5Ghz | NZXT HALE 1000W 80+ Gold | MSI GTX580 Twinfrozr |

Permalänk
Medlem

Om du ska ha server så behöver du ju inte cdrom och de uttagen.
En snygg sak vore om du tillverkade en platta som har samma form som fronten har där det är nedsänkt.
Men gör den mindre, typ 1cm mindre. Så du har 5mm luft runtom kanten, sätt sedan spacers så den kommer ut till samma nivå som resten av fronten.
Belys baksidan på den med någon soft nedtonad LED, typ vitt.
Dra ut USB etc. i den plattan istället t.ex.

Visa signatur

Mitt modermodem är trimmat!

Permalänk
Medlem
Skrivet av HCP:

Om du ska ha server så behöver du ju inte cdrom och de uttagen.
En snygg sak vore om du tillverkade en platta som har samma form som fronten har där det är nedsänkt.
Men gör den mindre, typ 1cm mindre. Så du har 5mm luft runtom kanten, sätt sedan spacers så den kommer ut till samma nivå som resten av fronten.
Belys baksidan på den med någon soft nedtonad LED, typ vitt.
Dra ut USB etc. i den plattan istället t.ex.

aa jag har tänkt att göra en helt ny front. tror ja förstår hur du menar. tror de kan bli snyggt och inte allt för mycket jobb

Visa signatur

/W

| Fractal Design Arc | Asus p8z77-v | corsair CL9 vengence LP 16GB @1600mhz | IB 3770K @4.5Ghz | NZXT HALE 1000W 80+ Gold | MSI GTX580 Twinfrozr |