Permalänk
Medlem

Apple TV 3

Tjenare!
Jag har köpt mig en IPAD 3 + Apple TV 3, och jag håller på att för tillfället streama över film från min dator och även IPAD:en till Apple TV:n.
Jag vet att man måste konvertera filmerna vilket jag gör med programmet HandBrake, men jag lyckas inte få in någon svensk undertext. Jag förstår inte vad jag gör fel heller, jag har googlat och följt guider på hur man ska göra men inte fått det att fungera endå, och i VLC kan man välja att det ska vara svensk undertext på filmerna men inte i iTunes eller på Apple TV:n så man måste bränna in texten och göra den till default på något sätt.
Hoppas någon vet hur man gör.
Tack på förhand!

Permalänk
Medlem

http://img338.imageshack.us/img338/259/handbreak.png

Detta skall fungera:
Klicka på Subtitles > Add external SRT > Klart

Visa signatur

MacBook Pro 14" | M1 Pro 10/16-Core | 32GB | 1TB
Legion Pro 16" | Ryzen 7 5800H | 16 GB | 1TB | GeForce RTX 3060

Permalänk
Medlem
Skrivet av iFraja:

http://img338.imageshack.us/img338/259/handbreak.png

Detta skall fungera:
Klicka på Subtitles > Add external SRT > Klart

Tackar! Missade helt den fliken!

Permalänk
Avstängd

Jag kör själv med iPad 3 och Apple TV 3. Dock orkar jag inte konvertera och strula för att kolla på filmer så jag tankade Air Video till iPaden, och installerade Air Videos server på min pc som ändå är igång för det mesta.

Nu kan man bekvämt chilla i soffan och bläddra igenom sitt filmbibliotek med .mkv och alla möjliga format i iPaden. När man sen startar en film konverterar datorn den on the fly och iPaden streamar den vidare till Apple TVn, sjukt smidigt

Air Video stöder subtitles och kan prioritera efter vilket språk du vill ha i första- och andrahand osv. En gratis provversion finns i App Store, fullversionen kostar 22kr. Ett alternativ till att konvertera allt...

Permalänk
Medlem
Skrivet av ginux1234:

Jag kör själv med iPad 3 och Apple TV 3. Dock orkar jag inte konvertera och strula för att kolla på filmer så jag tankade Air Video till iPaden, och installerade Air Videos server på min pc som ändå är igång för det mesta.

Nu kan man bekvämt chilla i soffan och bläddra igenom sitt filmbibliotek med .mkv och alla möjliga format i iPaden. När man sen startar en film konverterar datorn den on the fly och iPaden streamar den vidare till Apple TVn, sjukt smidigt

Air Video stöder subtitles och kan prioritera efter vilket språk du vill ha i första- och andrahand osv. En gratis provversion finns i App Store, fullversionen kostar 22kr. Ett alternativ till att konvertera allt...

Rekommenderar denna lösning riktigt skarpt, finns inget smidigare. Realtime-konversionen har ingen som helst latency heller, otroligt nog.

Visa signatur

Asus B550F - 5900X - TUF4080S - 32 GB DDR4 - NH-D15 - Define S - Samsung OLED G9 - LG OLED55CX
PlayStation 5 - Nintendo Switch - Wii U - RPi3
a silent computer is a glorious computer

Permalänk
Medlem

Lånar tråden lite.
Ska koppla in en medialösning till en vän som inte är så teknisk så tänkte då kör jag med apple prylar för det brukar vara simpelt.
Först och främst så vill han streama spotify trådlöst till hemmabio men även film.
Han ska köpa apple tv och iPad. Vad rekommenderar ni för hemmabio 2.1?
Och vad kör ni själva för utrustning för att streama ljud och bild, gärna mkv

Tacksam för svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av thexps:

Lånar tråden lite.
Ska koppla in en medialösning till en vän som inte är så teknisk så tänkte då kör jag med apple prylar för det brukar vara simpelt.
Först och främst så vill han streama spotify trådlöst till hemmabio men även film.
Han ska köpa apple tv och iPad. Vad rekommenderar ni för hemmabio 2.1?
Och vad kör ni själva för utrustning för att streama ljud och bild, gärna mkv

Tacksam för svar

Spotify är ju inga problem att streama från iPad eller valfri smartphone över ATV'n med airplay och vidare till hemmabiosystemet.
Film finns det lite mer alternativ. Själv kör jag med en jailbreakad ATV 2 där XBMC fungerar klockrent och lätt. All film streamas från en NAS. Detta är mycket smidigare än att behöva köra allt genom iTunes eller alternativen ovan genom en ATV 3.