www.rabattpris.com Fejk eller real deal?

Permalänk
Medlem

www.rabattpris.com Fejk eller real deal?

Hejsan, ja kollade efter lite kameror på pricerunner och då låg dom som billigast, men kände inte igen dom som namn etc så redan där blev det humm.

Kolllade in hemsidan, men fick snabbt dåliga vibbar med hemsida som inte är på ren svenska utan lite blandat ?
Sen är det EN person som gett dom betyg 10/10 och allt är perfekt.

Va tror ni?

Visa signatur

LMAOSHMSFOAIDMT = Laughing my ass off so hard my sombrero fell of and I dropped my taco

Permalänk
Skrivet av Ivybridge:

Kunde du inte ge ett lite mer utförligt svart?

Sen skulle jag kolla på en annan sida, bara namnet ger lite dåliga vibbar enligt mig... Men ska inte säga något då aldrig har hört om dom

Visa signatur

Citera Så Hittar Jag Tillbaka!

Permalänk
Medlem

Nej, bara nej. Undvik den!

Visa signatur

Citera mig för svar!
[ASUS Sabertooth P67] [Intel Core i5 2500K @ 4.2ghz] [Gigabyte Radeon 7970]
[16GB Corsair Vengeance @ 1600Mhz] [Corsair Force Series 3 GT 120GB] [Seagate Barracuda 1TB 7200RPM]
[Corsair Obsidian 800D] [Corsair CX V2 600W]

Permalänk
Medlem

Testa så får du se? Själv skulle jag aldrig handlat därifrån.

Permalänk
Medlem

Ja då fick jag svaren som jag behövde ialla fall ^^
Håller mej ifrån där

Visa signatur

LMAOSHMSFOAIDMT = Laughing my ass off so hard my sombrero fell of and I dropped my taco

Permalänk
Medlem

man kan ju alltid köra med postförskott så skickar de iaf någonting till dig innan du behöver betala. Accepterar de ej postförskott så skulle jag undvika det, eventuellt ringa/maila och fråga lite

Visa signatur

Dator: i7 4770K, MSI RTX 2060, 16 GB RAM, blandade SSD:s, en gul kabel från HDD till modermodemet

Permalänk
Medlem

va i helvetes satans ? skojar personen som satt ihop sidan eller? den är sååå dåligt gjord och bara skriker "SCAM SCAM SCAM!"

Permalänk
Medlem

Deras amerikanska sida:

Citat:

Although our heaquarters are not in USA, around 85% of our customers are USA based. The rest are devided between Asia, Australia and Europe.

Deras brittiska

Citat:

Although our heaquarters are not in UK, around 80% of our customers are UK based. The rest are devided between USA, Australia and Europe.

Antingen halvslappt men riktigt företag eller bluff

Visa signatur

i7-2700K 5GHz | 32GB DDR3-1600 | ASUS Maximus V Gene | GTX 980 2-way SLI

Permalänk
Medlem

Folk som luras av den där sidan förtjänar nästan att aldrig mer få se sina pengar, det har ju inte ens gjort ett ärligt försök till att luras.
Man måste ju vara hyfsat lost på "sunt förnuft" om man går på skiten..

Visa signatur

Citera om du skriver till mig. Annars läser jag troligtvis INTE.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Teddis:

Deras amerikanska sida:

Deras brittiska

Antingen halvslappt men riktigt företag eller bluff

Ser ut och vara 3 olika företag, men samma ägare.

Visa signatur

- Xbox One Series X -
- Mac Mini M1 -
- MacBook Pro 14 M3 Pro -
- iPhone 15 Pro -

Permalänk
Medlem

Alla betalning går igenom Paypal på hemsidan.... Så inget postförskott-.-.

Visa signatur

LMAOSHMSFOAIDMT = Laughing my ass off so hard my sombrero fell of and I dropped my taco

Permalänk
Citat:

om RabattPris.com

RabattPris har vuxit som efterfrågan på bättre pris kamerautrustning har varit stort.

Jag tror det säger allt.

Visa signatur

Fractal Design Arc | MSI Z87-G43 Gaming | Intel Core i5-4670K | AMD Powercolor R9 280X | Kingston HyperX 4x2 GB|Kingston SSDNow V300 120GB + 2 X 500GB HDD | Phanteks PH-TC14PE | Fractal Design Newton R2 650W

Permalänk
Inaktiv

Handla aldrig från en websida du inte tror på inte kul ifall dom snor lite cash ^^

Permalänk
Permalänk

hahah rabattpris, du hör ju bara på namnet xD

Permalänk

I lol'd

Visa signatur

Intel i5 2500K | GTX 980 | ASRock P67 Extreme4

Permalänk
Medlem
Citat:

om RabattPris.com
RabattPris har vuxit som efterfrågan på bättre pris kamerautrustning har varit stort. Många konsumenter / fortografer har länge varit upptagen med konkurrenskraftiga priser som är tillgängliga från främmande återförsäljare, som ta den populära märkena Nikon,Sony och Canon. Men de var också smärtsamt medvetna om att ibland köper utlänska innebär ingen lokal garanti, opålitliga leverans och ingen lokal support.

Under 2008 RabattPris överbryggas detta gap genom att vara en av de första två Svenska importörer stöd sina kunder med en lokal garanti. Tack vare den initiala stöd till lokala kameraklubbar, fotografiska entusiaster och proffs, har RabattPris fortsatt att växa till en favorit online shopping destination bland Svenska köpare.

Vår unika metod för att hjälpa svenska köpare att ta bättre bilder, genom att bara anställa passionerade fotografer har hjälpt oss att ge en enastående nivå av service, kundsupport och kreativitet.

Vår webbplats lanserades i september 2011 och det markerar vårt förnyade åtagande att tillhandahålla den bästa köpupplevelse på nätet för svenska köpare. Vårt stöd av den interna team av fotografer och tekniker sådana Party är viövertygade om att vi kan fortsätta att tillhandahålla utrustningkvalitet kamera till de bästa priserna konsekvent på svenska marknaden.

Vi hoppas att ditt köp hos oss ger det en total upplevelse som bara ger dig en möjlighet att berätta för andra om det.

Läge:

Vi är ett multinationellt företag med en dedikerad online-fotografi webbplatser:

Vår logistikcentrum ligger i: Japan, Indien, Hong Kong.

Läs mer om våra transportsätt i vår Fraktpolicy

VÅRA KÄRNVÄRDEN

Customer Value

Vi ser människor i kunderna och inte kunder till folket. Världenöversvämmas med företag som försöker sälja produkter i alla tillgängliga medel, även om de tar lite eller inget värde alls. Vi tror att varje produkt du köper bör ha ett värde för dig, kan detvara kort sikt njutning eller lång sikt tillfredsställelse. Men produkten i sig är inte den enda källan av värde, kanske det viktigaste värdet vi erbjuder våra kunder. Hos oss kan du vara säker på vår fulla uppmärksamhet på alla dina frågor, behov eller problem som stör dig.

Integritet

Genom att vara ståndaktiga etiska, ärlig och inspirerande, vi litar på genom att säga vad vi menar, en sammanslagning av vårt beteende till våra ord. . Vi fokuserar på integriteten i alla aspekter av vår verksamhet, vilket resulterar i ett område som är betrodd av våra kunder och besökare. Vi står för vad vi tror och vi gör det så konsekvent att behålla och skapa värde för våra kunder.

Ansvarighet

Vi tar ansvar för våra handlingar om vi gjorde något felkommer vi att vara de första att ta upp frågan och göra det rätt. Om vi ​​inte uppfyller dina förväntningar, kommer vi att gå utöver att säkerställa din tillfredsställelse. Att ta ansvar är bara ett steg, och många företag gör, utan att ge mer och mer viktigt, betonar vi det andra steget för att säkerställa att alla våra kunder är nöjda.

Effektivitet

Vi ger fullt försök att utföra och fungera på sitt bästa så att minimal tid går till spillo för att säkerställa din tillfredsställelse. Vi gör jobbet åt dig inte för vår egen skull, utan för dig att få bästa resultat för dig.

ABpris har vuxit som efterfrågan på bättre pris kamerautrustning har varit stort. Många konsumenter / fortografer har länge varit upptagen med konkurrenskraftiga priser som är tillgängliga från främmande återförsäljare, som ta den populära märkena Nikon,Sony och Canon. Men de var också smärtsamt medvetna om att ibland köper utlänska innebär ingen lokal garanti, opålitliga leverans och ingen lokal support.

hämtat från sidan ... kan bara säga lol

Permalänk

En enkel whois-uppslagning på namnet ger följande information.

Citat:

Rabattpris.com Whois
Registrar

GoDaddy.com, LLC (http://www.godaddy.com)
Whois Server

whois.godaddy.com
Referral URL

http://registrar.godaddy.com
Status

clientDeleteProhibited
clientRenewProhibited
clientTransferProhibited
clientUpdateProhibited
Contact Email

Creation Date

03/25/2012
Updated Date

03/25/2012
Expiration Date

03/25/2013
Registrant

Texas 47997
United States
Administrative Contact

Texas 47997
United States
Telephone: +1.9999999999
Email:
Technical Contact

Texas 47997
United States
Telephone: +1.9999999999
Email:
Nameservers

NS1.BIGCOMMERCE.COM
NS2.BIGCOMMERCE.COM
Rabattpris.com Website Information
Title:
RabattPris.com
Description:
n/a
Keywords:
n/a
Rabattpris.com Server Details
IP address:
173.193.56.130
Server Location:
Minneapolis, MN in United States
ISP:
SoftLayer Technologies

Så nej, jag skulle hålla mig borta.

//Freezer

Visa signatur

Cooler Master Silencio S600, MSI x99A SLI Plus, i7-5820, Hyper 212 Evo, Geforce GTX 770, 16 GB Corsair Vengeance, Kingston SNV2S1000G, HDD *6, EVGA G2 750W, Windows 10 Pro 64bit.
Dell Latitude 5490, Win 11 Pro 64bit. Synology DS413j.
*Citera om du vill ha svar*

Permalänk
Medlem

"Fyll inn din informasjon"

Jag undrar ifall det är någon som går på den här uppenbara bluffen?!

Permalänk
Hedersmedlem

Undvik,
Jag hatar oseriösa spammande företag som skriver egna påhittade recensioner.

Permalänk
Medlem

haha hur fan hittar alla bluffmakare hit? Så fort deras oseriösa verksamhet kommer på tal här så hittar trollen hit.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Styler:

haha hur fan hittar alla bluffmakare hit? Så fort deras oseriösa verksamhet kommer på tal här så hittar trollen hit.

Jo jag har märkt det själv, gissar att google placerar swec trådar högt bland resultaten.
Men det riktigt skumma är att de gör det så fruktansvärt uppenbart att ingen går på det, som om de driver med sin egen butik.

Permalänk
Medlem

Måste bara tillägga att jag inte tycker den ser ut som en total bluff. Många eBay-butiker ser ut så och har ungefär likvärdigt språk (även om de då är på dålig engelska och inte svenska). Det skulle helt enkelt kunna vara en eBay-säljare som fått kontakt med någon snubbe som "kunde" svenska och kinesiska för att slänga upp en sida och kränga grejer lättare här utan att vara bunden av eBay/Tradera.
Jag säger inte att man bör köpa av dem men jag köpte ett objektiv från eBay som levererades med FedEx och det blev efter tull och skatt (enda gången jag behövt betala det vid order från Asien faktiskt) ändå 1500kr billigare än att köpa i Sverige.

Så döm inte ut butiken totalt, men ska den testas kanske en produkt för 20 kr är en bra inkörsport

Visa signatur

Storburk: Ryzen 7 3700X, MSI B450M Mortar, FD Define Mini, CM M2 Silent 720W, 32 GB, RX 5700 XT 8GB, NVME SSD + HDD - HTPC: Ryzen 5 2400G, 16 GB, NVME SSD, BeQuiet 550W

Permalänk
Avstängd

Då lägger vi ner projektet med att svara på spam.

*rensat*

Visa signatur

R7 3700X | X570 Aorus Master | 32GB | EVGA 1080 Ti FTW3 | Noctua NH-D15S | FD Meshify C Copper
R7 1700 | X370 Gaming-ITX | 16GB | RX Vega 64 LE | Noctua U12S | Node 304
2 x HPE ProLiant Microserver Gen 8 | 1265L V2 | 16GB | 20TB

Permalänk

haha....

Objektiver helt otroligt inte äns en invandrare skulle böja ett ord så miserabelt fel...

rekomenderar nog att du tar näst billigaste istället...

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk
Medlem

Det var någon på fotosidan som hade beställt en kamera därifrån. en D600, men fick en asiatisk version istället:
http://www.fotosidan.se/forum/showthread.php?t=144597

Permalänk
Medlem

"devided"? Eh? Är det inte divided?

Visa signatur

”Det är en myt att det inte finns arbete att söka i svåra tider. Det finns alltid lediga platser. […] En viktig orsak till att ungdomar inte får jobb är att de inte söker jobb.” ~ Fredrik Reinfeldt , 2010

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Hzup:

"devided"? Eh? Är det inte divided?

Nejdå. Devided: Devil divided; Devided. xd

Visa signatur

Delid 3770k@5.9GHz, Mpower, 32GB Corsair Dominator@2600MHz/CL10
XFire 390x@1335/1750, Carbide 540 AIR
E34 S36B38Turbo 897WHP

Permalänk
Medlem
Skrivet av Demonoidz:

Nejdå. Devided: Devil divided; Devided. xd

Jaha! Det är därför det är ett sånt jäkelskap att dela! Alltid någon som blir sur och missnöjd!

Visa signatur

”Det är en myt att det inte finns arbete att söka i svåra tider. Det finns alltid lediga platser. […] En viktig orsak till att ungdomar inte får jobb är att de inte söker jobb.” ~ Fredrik Reinfeldt , 2010

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Hzup:

Jaha! Det är därför det är ett sånt jäkelskap att dela! Alltid någon som blir sur och missnöjd!

Haha, exakt!^.-

Visa signatur

Delid 3770k@5.9GHz, Mpower, 32GB Corsair Dominator@2600MHz/CL10
XFire 390x@1335/1750, Carbide 540 AIR
E34 S36B38Turbo 897WHP