Permalänk

Var hittar man kapskivor till dremel?

Hej!

Nu har jag nästan fått slut på kapskivor till min dremel. Jag har dels använt de som följde med dremell 300, men också en tjockare av samma sort som jag hittade i en järnaffär i Piteå. Men nu bor jag i Stockholm och vet inte vart det kan finnas.

Skulle helst behöva av båda sorterna igen, någon som vet en affär som har, fysisk eller nätbaserad? Kan även vara en fackhandel då jag har firma. Clas Ohlson verkar inte ha dessa skivor alls i sortimentet utan bara den betydligt dyrare med snabbfäste.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SkunkFunk:

Hej!

Nu har jag nästan fått slut på kapskivor till min dremel. Jag har dels använt de som följde med dremell 300, men också en tjockare av samma sort som jag hittade i en järnaffär i Piteå. Men nu bor jag i Stockholm och vet inte vart det kan finnas.

Skulle helst behöva av båda sorterna igen, någon som vet en affär som har, fysisk eller nätbaserad? Kan även vara en fackhandel då jag har firma. Clas Ohlson verkar inte ha dessa skivor alls i sortimentet utan bara den betydligt dyrare med snabbfäste.

du kan ju kolla in http://www.conrad.se de verkar ha en del sånt

Visa signatur

Bygglogg | Alumex HTPC Ta en titt och glöm inte att kommentera! :)
---------------------------------------------------------------
Corsair Obsidian 650D - Corsair Dominator 16GB 2133Mhz - Corsair H100 - Intel i7 3930K - Asus Radeon 7950 OC - Samsung SSD 250gb

Permalänk
Medlem

Jag har köpt på Bauhaus, visserligen inte i ngn av stockholms butikerna, men det är ju troligt att dom har samma sortiment. Dom hade också minst 2 om inte 3 olika tjocklekar och minst 2 olika diametrar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av zorp:

Jag har köpt på Bauhaus, visserligen inte i ngn av stockholms butikerna, men det är ju troligt att dom har samma sortiment. Dom hade också minst 2 om inte 3 olika tjocklekar och minst 2 olika diametrar.

De har vad som förmodligen är samma grejer i sthlmsbutikerna också, har köpt en del sådant på Bauhaus i Solna

Elfa bör också ha, men det är garanterat dyrt.

Visa signatur

Nu lurade jag dig att slösa bort ett par värdefulla sekunder av ditt liv på att läsa denna fullständigt poänglösa signatur!

Permalänk
Medlem

http://www.clasohlson.com/se/Diamantkapskivor/Pr307985000

Tror det är dessa jag har till min CO-dremel. Har kapat en hel del tjock chassiplåt och kan fortfarande inte se att första skivan är sliten när jag jämför med en oanvänd.

Visa signatur

i5 750@3,6GHz(vatten), 4GB DDR3, HD6870@1000/1100(vatten), 1TB, Proton AM10 + Dynavoice Challenger S5
Asus U36SD
FreeNAS - Intel G620, MSIH67MA-E35, 8GB DDR3, 5x2TB RAIDZ, Intel PRO 1000GT Desktop

Permalänk
Medlem

Clas ohlsson butikerna har och alla järnia butiker och som tidigare sagts Bauhaus och övriga byggvaruhus borde ha slipskivor och stift som passar till dremel och liknande maskiner.

Permalänk
Medlem

Lånar tråden, jag har också en dremel 3000, är galet nöjd. Gillar det lilla extra verktyget som man kan göra precisions arbeten med!
Men jag är ute efter lite olika gravyr och sliphuvuden.

Är det som en standard som för tex borrar eller har dremel en egen storleks standard?
Vart kan man hitta sånt?

Visa signatur

~. Citera så jag hittar tillbaka .~

Permalänk
Medlem
Skrivet av 19KeVVa93:

Lånar tråden, jag har också en dremel 3000, är galet nöjd. Gillar det lilla extra verktyget som man kan göra precisions arbeten med!
Men jag är ute efter lite olika gravyr och sliphuvuden.

Är det som en standard som för tex borrar eller har dremel en egen storleks standard?
Vart kan man hitta sånt?

Har sett både roterande filar och gravyrstift med wolframkarbidskär på Bauhaus.

Vad det gäller axeldiameter så finns det chuckinsatser av olika storlekar för Dremel. Det ska alltså inte vara något problem. Och hittar du ändå inget i rätt storlek så finns det en varierbar chuck a la borrmaskinschuck till dremel att köpa för en tvåhundring.

Visa signatur

Nu lurade jag dig att slösa bort ett par värdefulla sekunder av ditt liv på att läsa denna fullständigt poänglösa signatur!

Permalänk
Medlem

rusta, harald nyborg och till och med öob har kapskivor nu! 100kr för typ 20stycken plus en massa andra saker(öob pris)
tools/järnia de har också kapskivor, lite dyrare men bättre kvalitet

Permalänk
Medlem

själv tycker jag man ska köpa de lite dyrare men som är bättre kvalité och håller längre, de billigare tar slut eller går sönder väldigt fort.

Permalänk
Medlem
Skrivet av 19KeVVa93:

Lånar tråden, jag har också en dremel 3000, är galet nöjd. Gillar det lilla extra verktyget som man kan göra precisions arbeten med!
Men jag är ute efter lite olika gravyr och sliphuvuden.

Är det som en standard som för tex borrar eller har dremel en egen storleks standard?
Vart kan man hitta sånt?

såg ett gäng tillbehör på clas ohlsson när jag var där i dremel avdelningen, vet dock inte om det just du sökte fanns.

Permalänk

Tack för alla svar! Hittade lite billiga av Clas ohlsons egna i en låda. De funkar så länge, men skiten bryts ju av hela tiden! Ska nog prova något av det ni har tipsat om när jag passerar någon butik.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Permalänk
Medlem
Skrivet av SkunkFunk:

Tack för alla svar! Hittade lite billiga av Clas ohlsons egna i en låda. De funkar så länge, men skiten bryts ju av hela tiden! Ska nog prova något av det ni har tipsat om när jag passerar någon butik.

Skickades från m.sweclockers.com

är kapskivorna burna? ja de bryts snabbt!! vad har du för tjocklek? man måste ta det lugnt när man kapar för alla kan gå sönder

Permalänk

Glasfiberskivorna ser lockande ut! Jag försöker vara så försiktig som möjligt, men när man ska göra skåror i 3mm aluminium räcker minsta lilla skakning för att skivan ska låsas fast och brytas av.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av SkunkFunk:

Glasfiberskivorna ser lockande ut! Jag försöker vara så försiktig som möjligt, men när man ska göra skåror i 3mm aluminium räcker minsta lilla skakning för att skivan ska låsas fast och brytas av.

Skickades från m.sweclockers.com

Ja köp du Glasfiberskivorna! Eller varför inte en hel sats på Jula med 200st olika kapskivor, eller en sats på biltema med olika tillbehör för 149kr!

Och när du har kommit en bit och har rätt mycket kvar, så kanske du kan slå ett öga på länken Rattnalle länkade till om Diamantkapskivor

Visa signatur

Pc 1--> [AsRock DualSata2][AMD4600+X2][7800GT] [Intel SSD X-25 80GB G2][1TB F3][750GB IDE][4GB XMSCorsiar]Pc 2--> [Asus Crosshair] [AMD 4800+X2] [2st 8800GT i SLI] [RAID 0 2x250GB] [6GB XMSCorsair] [Corsair HX750]Pc 3-->[HP Microserver 12TB]Pc 4--> AsRock P67 Extreme 4,i7 2600K @ 4.0 GHz,830 256GB,16GB 1600MHz, R9 290X Foto [Nikon D7000][70-300/35 1,8/18-55 [Skärmar=24",24",24" Eyefinity]