Kjell & Co - 30% rabatt om man heter Kjell

Permalänk

Så bara för att jag heter oliwer så borde jag få en oliver twist bok helt gratis på min namnsdag?

Visa signatur

GPU: Nvidia GeForce 2x GTX 670 CPU: Intel 3570K 4.2 GHz PSU: Corsair TX750W Moderkort: MSI Z77A-S01 CPU kylare: H70 Chassi: Corsair Obsidian 650D SSD: Samsung SSD Desktop 830- Series 128GB HDD: Western Digital 2TB + 1TB Skärm: XL2420T 120Hz LED www.ohfoto.se www.onroaders.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Frux:

Exempelvis är det förbjudet för företag att lotta ut produkter helt random bland sina kunder. Det måste finnas en motprestation från kunden, t.ex. svara på frågor, hitta på en slogan eller nåt.

???

Källa?

Fo3

Visa signatur

“There will be people that are burdened by only having the capacity to see what has always been instead of what can be.
But don’t you let that burden you.”

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av Frux:

Exempelvis är det förbjudet för företag att lotta ut produkter helt random bland sina kunder. Det måste finnas en motprestation från kunden, t.ex. svara på frågor, hitta på en slogan eller nåt. Vem som helst kan ju registrera sig på Sweclockers eller ICA och få ta del av de rabatterna. Däremot kan inte alla heta Kjell, och att heta Kjell är ju ingen direkt aktiv motprestation, så därför blir jag tveksam.

Även bland företag så har många dålig koll på marknadsföringslagen så bara för att andra företag kört liknande namn-kampanjer är inte nödvändigtvis ett bevis på att man faktiskt får göra så. Jag har inte heller koll iofs.

Kan väl bara understryka att jag inte blir upprörd alls av Kjell-kampanjen, blir bara lite fundersam rent principiellt.

Alla har väl möjlighet att heta Kjell om man verkligen vill, det går att byta namn, men jag förstår vad du menar.

Skrivet av FatherOfThree:

???

Källa?

Fo3

Lotterilagen 15 §
http://www.riksdagen.se/sv/Dokument-Lagar/Lagar/Svenskforfatt...

Vem som kan få tillstånd

15 § Tillstånd att anordna ett egentligt lotteri får lämnas till en svensk juridisk person som är en ideell förening och som
1. enligt sina stadgar har till huvudsakligt syfte att främja ett allmännyttigt ändamål inom landet,
2. bedriver verksamhet som huvudsakligen tillgodoser sådant ändamål,
3. inte vägrar någon inträde som medlem, om det inte finns särskilda skäl för detta med hänsyn till arten eller omfattningen av föreningens verksamhet eller syfte eller av någon annan orsak, och
4. för sin verksamhet behöver lotteriinkomster.

Tillstånd får lämnas också till en annan juridisk person än en ideell förening eller en juridisk person som har till huvudsakligt syfte att främja ett allmännyttigt ändamål utom landet, om det finns särskilda skäl för det.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem

Nu himlars ska farsan få köpa saker ^^

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Meshify-C Moderkort: Asus P8Z77V-Pro Hårddisk: 128GB SSD+1TB SSD CPU: i5 3570K 3.4GHz RAM: Corsair 8GB vengeance CPU kylare: Cooler Master Hyper 212+ GPU: ASUS GTX 680 2GB PSU: Corsair TX650W
P280 Crossfire Citera för svar

Permalänk

Ganska relevant! Kjell har tur han!

Visa signatur

Stationär Dator : FD define r3|Corsair RM 750W|i7 4770K +NH-U9B SE2|Z87-DS3H|ASUS R9 290 4GB DirectCuII|A-data 1600 DDR3 8GB|2TB + 1TB + 1 TB + 120Gb SSD
Bärbar dator : Acer Aspire TimelineX 5820TG

BeErNwHiSkY:Beer and Whisky!

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av Frux:

Man kan inte hitta på kundgrupper riktigt hur som helst. Tänk själv "du måste vara blond och ha blå ögon, annars får du betala 300% av priset". Tveksamt stöd i lagen.

Fast i ditt exempel så höjs priset för en viss målgrupp, istället för att temporärt sänkas för en målgrupp, tror det anses vara lite värre.

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Inaktiv

Och om man heter Kjell Kjellsson? Får man 60% då?

Permalänk

Det är ju inte så att de höjer priset för alla utom en målgrupp.

De sänker ju priset för alla. Mer för en viss målgrupp. Detta väljer företaget själv och tycker bara att det är snällt av de att ge rabatt över huvudtaget. Men samtidigt så är det för att locka kunder.
Det är inte som att sålla ut människor som ska få mindre rabatt utan sålla ut personer som får en ökad rabatt. Hade det varit tvärtom t.ex. alla utom kjell får 30% rabatt så hade jag blivit sur.

Men somsagt. En rolig grej och ganska nytt egentligen. Inte sätt någon annan ha en sådan rabatt. Dessutom en liten "present" på namsdagen för alla som heter kjell

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen

Då borde ju alla som heter Andreas (Som jag t.ex) få rabatt eller royalties varje gång en kopia GTA San Andreas säljs?

För övrigt är det bara en kul grej:)

Permalänk
Medlem

Om det inte är lagligt att för en tjänst ta olika betalt av olika människor baserat på någon gemensam nämnare, borde det inte vara lagligt att för varor ta olika betalt av olika människor baserat på någon gemensam nämnare såsom deras namn.

Permalänk
Medlem

Kjell är snell. Hur foixr jag hax å så?

Permalänk
Avstängd

Jag tycker att det är orättvist att bilister inte får köra på trottoaren medans gående får vara där.
Det är ju en solklar diskriminering av folkgrupp. Kanske lite rasistiskt också?
Hur har de lyckats med det rent juridiskt, hur funkar en sådan sak?

Permalänk
Inaktiv

^

Ja, verkligen vad denna tråd behöver.. fler efterblivna "jämförelser" från folk som inte fattar vad trådskaparn frågar.....

Permalänk
Medlem

Jag är glad över att de flesta i den här tråden INTE jobbar med marknadsföring, för då skulle vi fan aldrig få se några roliga kampanjer här i landet...

Visa signatur

i7-10700K + Corsair H90 | Z490 | 64GB | RTX3080 | SSD 3*512GB + 500GB + 128GB | HDD 3TB | Phanteks P400S | TUF 750W | 31.5"+27"+24" | Corsair K95 RGB | Logitech G902 | Sennheiser RS 175

Permalänk
Avstängd
Skrivet av anon146897:

^

Ja, verkligen vad denna tråd behöver.. fler efterblivna "jämförelser" från folk som inte fattar vad trådskaparn frågar.....

Att antyda att jag inte förstår kvalificeras som nätmobbing och bryter antagligen mot forumreglerna. Du förtrycker mig vilket gör mig ledsen.
Att tala nedsättande om efterblivna är ju helt klart hets mot folkgrupp. Du borde tänka över ditt beteende.

Permalänk

Hur kan man bli sur för något sånt här? Skrattretande
edit: och så no offence och allt det där andra också Inget fel på er som blir sura, men seriöst, det finns väl viktigare saker att gnälla på? Detta är ju bara en kul grej

Permalänk
Skrivet av _MmattiasS_:

Inget fel på er som blir sura, men seriöst, det finns väl viktigare saker att gnälla på? Detta är ju bara en kul grej

Håller med om att det är löjeväckande att bli sur över en sådan här sak. Däremot är den juridiska aspekten klart intressant.

Permalänk
Medlem

Tror TS är lite sur för att han inte heter Kjell

Visa signatur

Vill ni ha svar från mig underlättar det enormt om ni citerar mig.

AMD R7 1700X | Gigabyte Aorus AX370 Gaming K7 | Zotac 1070Ti Mini 8GB | 16GB Corsair Vengeance DDR4 @ 3000MHz | Seasonic Prime 650W Platinum | NZXT Elite S340

Permalänk
Medlem

tycker nog alla som heter Kjell förtjänar ett break.

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint

Permalänk

Sluta gnäll på Kjell, va snäll!

Jag tycker inte att detta är fel, förstår att dem inte hade givit alla 30% och endast ger Kjell då där inte finns allt för många och en bråkdel lär handla på kjell.

Dock är det surt att man inte har tillgång till falskleg nu, tar minst 1 vecka att få ett och erbjudandet slutar imorgon, kunde tjänat sjukt med pengar, 10% känns inte lönt sålänge du inte ska ha något, men 30% så kan man fynda ssd m.m

Visa signatur

I5 2500K | 16GB DDR3 "1600" | CORSAIR FORCE GT 128GB | 38TB WD | |ASUS P8P67 DELUXE REV 3 | XFX 7970 | OCZ ZX 1000W | LG 27" | 6.0 STEREO

Permalänk
Medlem

Är väl bara att byta namn! Åandra sidan om ja hade så dåligt med pengar så mitt inköp på Kjell stod o föll med
20% utebliven rabatt så skulle nog ja med vara en bitter och sorglig människa.

Visa signatur

Spelburk: ASUS Maximus VI Hero . Intel Core i7 4770K . Noctua NH-D14 . 16 GB Corsair Vengeance 2x8 GB . Gigabyte Radeon HD 7990 . 240 GB Intel 335 SSD . Fractal Design R4 . Corsair AX 1200w . 2 st Samsung 24" Gästdator: ASUS P8 Z68-V . Intel Core i5 3570K . Noctua NH-D14 . 16GB G.Skill Ripjaws DDR3 4x4 GB Asus Radeon HD7870 CF . 128gb Samsung SSD . 2 x 1 TB Seagate SATA . Fractual Design R3 Corsair HX 750w v2 . 1 st Sony 40"

Permalänk
Medlem

Seriöst, svenskar klagar på allt, en kul grej, svårt att släppa det där?

Permalänk
Medlem
Skrivet av toxicstone:

Sluta gnäll på Kjell, va snäll!

Jag tycker inte att detta är fel, förstår att dem inte hade givit alla 30% och endast ger Kjell då där inte finns allt för många och en bråkdel lär handla på kjell.

Dock är det surt att man inte har tillgång till falskleg nu, tar minst 1 vecka att få ett och erbjudandet slutar imorgon, kunde tjänat sjukt med pengar, 10% känns inte lönt sålänge du inte ska ha något, men 30% så kan man fynda ssd m.m

Fynda på Kjell? De ligger ju sällan lägst på prisjakt direkt ...

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Detta meddelande skrevs på en porrfylld dator, av en elak skitstövel. Det innehåller ingen praktisk eller användbar information, och skrevs faktiskt enbart för att förvilla och föra dej bakom ljuset.

Permalänk

Eftersom jag bara läst halva tråden behöver vi en bil jämförelse!

Tänk dig att du har en bil, med halv tank och skall in på statoil, då kan dom som heter kjell tanka 30% mer bränsle för pengarna medan dom som har skånebils kort kan tanka med 10% rabbat!

Visa signatur

12900K, 48GB DDR5, RTX 3070Ti

Permalänk
Avstängd
Skrivet av roykio:

Eftersom jag bara läst halva tråden behöver vi en bil jämförelse!

Tänk dig att du har en bil, med halv tank och skall in på statoil, då kan dom som heter kjell tanka 30% mer bränsle för pengarna medan dom som har skånebils kort kan tanka med 10% rabbat!

Det är ju fördjävligt! Menar du att de som har den ceremoniella prästvästen rabbat på sig, får någon slags begränsning? Det måste ju vara olagligt! Något religionsförtryck va?
Du skriver lite osammanhängande. Jag förstår inte om det är någon som klipper sönder västen på prästerna eller vad som händer. Hur kommer tankningen in i det hela? Det är säkert någon olaglig kartellbildning med oljebolagen. Kan någon förklara hur det funkar rent juridiskt.

Permalänk
Medlem

Skrämmande hur många det är som inte kan stava till rabatt..

H&M hade ju någon kampanj där alla mammor fick rabatt på morsdag. Det är ju diskriminering om något! *troll*

Visa signatur

/////Beeos (!)

Permalänk
Skrivet av anon179444:

Det är ju fördjävligt! Menar du att de som har den ceremoniella prästvästen rabbat på sig, får någon slags begränsning? Det måste ju vara olagligt! Något religionsförtryck va?
Du skriver lite osammanhängande. Jag förstår inte om det är någon som klipper sönder västen på prästerna eller vad som händer. Hur kommer tankningen in i det hela? Det är säkert någon olaglig kartellbildning med oljebolagen. Kan någon förklara hur det funkar rent juridiskt.

Det är en kartll mellan olje bolagen och kjell o Co!

Visa signatur

12900K, 48GB DDR5, RTX 3070Ti

Permalänk

Lite hjälp till alla som ska köpa något dyrt på kjell tex 6000:- +

Det kostar 1000kr att byta namn !

http://www.rfsl.se/?p=3690

Permalänk
Skrivet av fizzdan:

Fynda på Kjell? De ligger ju sällan lägst på prisjakt direkt ...

Skickades från m.sweclockers.com

http://www.kjell.com/sortiment/dator-kringutrustning/datortil... Den SSD blir 1400kr ca, det är lite mer än 400kr än billigast på prisjakt som är pixmania dessutom.

Visa signatur

I5 2500K | 16GB DDR3 "1600" | CORSAIR FORCE GT 128GB | 38TB WD | |ASUS P8P67 DELUXE REV 3 | XFX 7970 | OCZ ZX 1000W | LG 27" | 6.0 STEREO

Permalänk
Medlem

Kjellvklart är detta ett roligt erbjudande för alla Kjell's där ute.

Visa signatur

Cooler Master HAF 912 * MSI P67A-GD65 * Intel i5 2500k 3,3 gHz med Cooler Master Hyper 212 Evo * 8 GB Ram * Sapphire R9 280X Vapor-X 3 GB GDDR5* 3 TB HDDs * XFX 650W 80+ * Asus Xonar DGX *

Edifier S530 2.1
Razer Kraken 7.1 v2
Intellimouse Explorer 3,0 anno 2001