Varför har man USA:s flagga i sovrummet?

Permalänk
Medlem

Varför har man USA:s flagga i sovrummet?

Till att börja med hoppas jag att tråden ligger rätt då det klassas lite som en livsstil.

Sett det i flera gallerier att folk har satt upp USA:s flagga och har hängt den över sängen.
Nu handlar det inte om placeringen av flaggan utan varför du väljer just den flaggan och hänger över sängen?

Är inte kritisk till att folk hänger flaggan i sovrummet utan vill bara veta varför, att det kan vara dekoration förstår jag men andra anledningar?

Permalänk
Medlem

Det har jag också undrat, faktiskt. Går inte riktigt ihop i mitt huvud.

Permalänk
Medlem

Det kan ju bero på att dem kan vara från USA eller har släkt där. Det kan även vara så att dem vill bo i USA.

Alternativt, att dem tycker det är "inne" att ha en USA flagga i rummet^^

Permalänk
Medlem

Samma som med alla andra flaggor, tillhörighet eller att man helt enkelt tycker att det är snyggt.

Dock tycker jag att flaggor inte har något att göra inomhus.

Visa signatur

In the real world, size matters. And the big guy always win.

Jag har en svart dator med skärm och tangentbord.

Permalänk
Medlem

För att man är wt och/eller har dålig smak.

Permalänk
Medlem

Varför hänger man saker på väggen över huvud taget? Löjligt!

Permalänk
Medlem
Skrivet av tomten51:

Varför hänger man saker på väggen över huvud taget? Löjligt!

Tja,..vissa har tavlor, affischer. Andra har flaggor, älghuvuden och gud vet vad på väggarna. Alla har vi olika tycke och smak när det kommer till dekorationer.

Visa signatur

👻 Konstnär på Hyttgatan 18 & en hängiven spöksamlare på hobbybasis
ASUS M52AD-NR001T | Intel Core i5-4460 | 8GB | Nvidia GTX 960 | Windows 10

Permalänk
Medlem
Skrivet av tomten51:

Varför hänger man saker på väggen över huvud taget? Löjligt!

Så du har ingenting på någon av dina väggar?

Visa signatur

In the real world, size matters. And the big guy always win.

Jag har en svart dator med skärm och tangentbord.

Permalänk

För att vissa tycker att USA är något coolt? I alla fall vad jag tror

Visa signatur
Permalänk

är väl inge märkvärdigare än att det är en fin flagga=/, behöver inte ha nån mening eller stå för något, man tycker den är fin helt enkelt.
jag har en hel del flaggor, dock inte upp hängda just nu då jag inte har så stor boende, som jag brukar pryda mina väggar med, bla USA flaggan, sydstats, en del andra länders, flaggor från vissa regementen från karoliner krigen och tom flaggor från WWII där bla hakkors flaggor och SS flaggor är inräknade, har ingen som helt mening med dem eller innebörd, det jag ser då jag tittar på dessa flaggor är ett par snygga flaggor, thats it.

Visa signatur

keep your friends close but your enemies even closer

Permalänk
Medlem

Sydstatsflaggan e snygg.. men jag är inte volvoraggare

Eller.. jo visst fan, jag kör ju Volvo 240

Visa signatur

GUD VÄLSIGNE DIG!
Ryzen 7 5700X3D - 64Gb DDR4 - RTX2060 - Coolermaster Stacker
---------------------------- www.roaddogs.se ------------------------
------- Bofors Interstellar - A Star Citizen Corporation --------
---------------------------------- Twitch ---------------------------------

Permalänk
Skrivet av Fenix:

Sydstatsflaggan e snygg.. men jag är inte volvoraggare

Eller.. jo visst fan, jag kör ju Volvo 240

Raggarna kör skitförti (740) idag.. Men dom kan inte sladda med bilarna, klassar ut dom lätt med min quattro, till och med min dodge van..

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Kebabrulle

Desktop = AMD A10-6800K, 8GB, AMD R9 290 4GB

Permalänk
Musikälskare

Att ha en Svensk flagga på väggen väcker väll mer anspråk än en Amerikansk?

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB DDR5 Vengeance ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Medlem
Skrivet av quattro-2.6:

Raggarna kör skitförti (740) idag.. Men dom kan inte sladda med bilarna, klassar ut dom lätt med min quattro, till och med min dodge van..

Skickades från m.sweclockers.com

Här kör raggarna Amerikanare. De som kör 740 och liknande är ju volvoraggare. Rätt stor skillnad på de olika "folken" Ialla fall om du pratar med en av de "riktiga" raggarna

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av quattro-2.6:

Raggarna kör skitförti (740) idag.. Men dom kan inte sladda med bilarna, klassar ut dom lätt med min quattro, till och med min dodge van..

Skickades från m.sweclockers.com

Det är bara blöjraggare som kör 2-740, riktiga raggare kör amerikanskt.

Visa signatur

In the real world, size matters. And the big guy always win.

Jag har en svart dator med skärm och tangentbord.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Olegh:

För att man är wt och/eller har dålig smak.

This!

Permalänk
Medlem
Skrivet av quattro-2.6:

Raggarna kör skitförti (740) idag.. Men dom kan inte sladda med bilarna, klassar ut dom lätt med min quattro, till och med min dodge van..

Skickades från m.sweclockers.com

Imponerande!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Agile:

Det finns en Gilla-knapp.

Bryr mig inte om vad folk har på väggarna så länge inte jag bor där.

Permalänk
Medlem

När jag var 15 så sydde jag fast en USA flagga på baksidan av min vinterjacka, antar man tyckte det var coolt i den åldern.

Permalänk
Medlem

Jag har en 3x5 fot stor Amerikansk flagga, ordentligt sydd flagga och inget syntet med bara lite tryck på.
Jag har länge funderat på att sätta upp den någonstans för att den för mig har ett värde.
Jag spenderade en månad i Minnesota i Mars och hjälpte till att sätta upp en webbsida åt ett nystartat kristet stift,
och när jag kom dit så hade jag aldrig träffat familjen jag skulle bo hos, och fyra veckor senare så var de liksom som en till familj.

I alla fall, några dagar innan vi skulle åka (Jag var där med en vän) så höll familjen ett event i samhället för att sprida sitt budskap liksom och lite så. Det var väl bortemot 200 personer där i alla fall, och under detta event blev vi uppdragna på scenen och så gav de oss en flagga som Minnesota Memorial Firing Squad vikt åt oss (efter att ha visat oss flaggetikett och flaggvikning) som tack för att vi hjälpt dem liksom.
Den flaggan har för mig ett personligt värde, och därför skulle jag kunna hänga upp den om jag nu vill vika upp den fina trekant den ligger vikt i.

Men hade jag haft flaggan men inget personligt värde eller så bakom den hade jag aldrig tänkt tanken att hänga upp den.
Nog för att det kommer mycket bra från USA och Minnesota där jag var var riktigt trevligt, så har USA enorma brister i rätt mycket
och att dyrka USA som många gör känns rätt dumt IMO. Hänga upp flaggor på väggar rent allmänt tycker jag känns rätt dumt.
Det känns lite trashigt ändå.

Visa signatur

Vill ni ha svar från mig underlättar det enormt om ni citerar mig.

AMD R7 1700X | Gigabyte Aorus AX370 Gaming K7 | Zotac 1070Ti Mini 8GB | 16GB Corsair Vengeance DDR4 @ 3000MHz | Seasonic Prime 650W Platinum | NZXT Elite S340

Permalänk
Medlem

fick en usa flagga i julklapp av någon anledning av min farmor (dollarstore såklart där hon även köper schampo och axe spray vilket uppskattas förutom flaggan då det enda jag gillar med usa är hur klantiga vissa är och de gamla fina bilarna kromade överlyxklassen som fått lite hotrodstuk typ en
chevrolet belair med en 427 och en supercharger som höjer sig igenom huven insug som liknar de som dragracingbilar har fast såklart kromat eller åtminstone ljus och silveraktig i färgen ^^
har bara sagt att jag inte tycker det passar att ha den i rummet bara som det är just nu och dessutom inte hittar någon plats då man har lite annat på väggarna eller så är någon hylla i vägen om jag inte sätter den i närheten av min säng men nae tvekar där har fått en tavla i huvudet då den inte satt riktigt redan när man haft en tavla där (glas ram i stort sett sen en platta bakom och få det alldeles brevid ögat fick ett fint snitt där var inte det trevligaste direkt vaknar halv tre på morgonen av att man får något i huvet som skär upp ett sår som blöder skapligt brevid ögat alldeles under ögonbrynet på vänster sida)
det är Betong vägg där jag bor så det sitter inte alltid så länge ibland om man inte sätter i något som greppar tag i skruven eller spiken bättre loctite den ljusblåa blev bra att sätta på tippen av spiken :3) men flaggan ligger i någon låda i mitt rum just nu

använde den ibland för att rengöra min gamla datorskärm crt ftw men tung var den allt 13 kilo nu när jag har en plattskärm använder jag nog i värsta fall disktrasa som är mjuk med lite disk medel så det skummar lite och sen drar ur den ganska rejält så den knappt är fuktig och drar försiktigt på skärmen annars är det den lilla trasan jag fick med skärmen (stog i instruktionerna att den ska vara blöt när man använder den men jag gör den bara fuktig antar att det var så de menade att de skulle vara)

det kan vara en av anledningarna att man fått den av en släkting som vet att man kanske gillar något som relaterar mkt med usa som T ex att jag gillar de äldre amerikanska bilarna älskar vrålen från v8or :3 T ex

http://www.youtube.com/watch?v=yi0u-Wa3WcI&list=FLrcqccFeipPm...

och ja klippet kommer ifrån det första monstertruck madness när man klarade av ett championship eller drag tror jag så kom det upp ett klipp på den monstertrucken man kört med

Visa signatur

Ryzen 5 5600, MSI B450 Tomahawk Max, 2x8 gb kingston reaper 3200 mhz Gigabyte GTX 1660 Super OC och nätagg be quiet 700w SSD: 120 gb pny cs 900, Kingston Fury 1 tb, wd blue ssd 500gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av Olegh:

För att man är wt och/eller har dålig smak.

Kunde inte sagt det bättre själv.

Visa signatur

[Intel Core i5 2500K][Nvidia GTX 760]

Permalänk
Skrivet av SUMITOMO:

Imponerande!

Visst är det.
Tycker att det är sååå löjligt att jag är bara tvungen att visa bjöjhängen hur man sladdar, fungerar faktiskt då dom get upp försöken.
Alla letar sig till områden där dom kan bli "kungar", ligger i mupparnas natur.. Sen att någon klassar ut dom är en annan sak, dom försvinner.. Kanske gråter hos sina morsor.

Moppe fjantarna försvann när jag blåste förbi dom där skrikande grisarna med min symaskin a.k.a Honda MT5, Stylade kebabsvarvarna försvann efter 100m svarta streck med en sleeper 360GLT..

Idioterna som bara var tvungna att hävda sig med onödiga omkörningar gav upp när dom inte orkade/vågade hänga med upp i 240.

Gäller bara att sätta dom på plats.

Finns massor av muppar överallt, hoppas dom kör ihjäl sig utan att skada andra.

Sen att du är imponerad, ja, roligt för dig då

Visa signatur

Kebabrulle

Desktop = AMD A10-6800K, 8GB, AMD R9 290 4GB

Permalänk
Skrivet av jOnÄTÄn:

Här kör raggarna Amerikanare. De som kör 740 och liknande är ju volvoraggare. Rätt stor skillnad på de olika "folken" Ialla fall om du pratar med en av de "riktiga" raggarna

Riktiga raggare kör jänkare, Volvo är för dom med blöjhäng och sned keps a.k.a Volvoraggare/leftovers/wannabe

Jo riktiga raggare umgås man med, svåger är en sådan med 9st jänkare på sin gård, med min Dodge klassas jag inte som raggare, den är ju tillverkad i Kanada

Visa signatur

Kebabrulle

Desktop = AMD A10-6800K, 8GB, AMD R9 290 4GB

Permalänk
Medlem

Volvo raggare kan man leva med men raggare är Sveriges "white trash".

F.ö ang. tidigare inlägg; Nej.

Permalänk
Medlem
Skrivet av quattro-2.6:

Visst är det.
Tycker att det är sååå löjligt att jag är bara tvungen att visa bjöjhängen hur man sladdar, fungerar faktiskt då dom get upp försöken.
Alla letar sig till områden där dom kan bli "kungar", ligger i mupparnas natur.. Sen att någon klassar ut dom är en annan sak, dom försvinner.. Kanske gråter hos sina morsor.

Moppe fjantarna försvann när jag blåste förbi dom där skrikande grisarna med min symaskin a.k.a Honda MT5, Stylade kebabsvarvarna försvann efter 100m svarta streck med en sleeper 360GLT..

Idioterna som bara var tvungna att hävda sig med onödiga omkörningar gav upp när dom inte orkade/vågade hänga med upp i 240.

Gäller bara att sätta dom på plats.

Finns massor av muppar överallt, hoppas dom kör ihjäl sig utan att skada andra.

Sen att du är imponerad, ja, roligt för dig då

Läsa/förstå ironi är inte din starka sida va?

Skrivet av Handa:

Det finns en Gilla-knapp.

Bryr mig inte om vad folk har på väggarna så länge inte jag bor där.

Tack polisen.
Synd att du håller på rätt lag.

Permalänk
Medlem

Det som förvirar mig ännu mer är att jag inte förstår meningen med att ha en traditionell sovrum såvida man inte bor i en stor villa med 10 rum. Det jag inte riktigt kan fatta är att man ägnar ett helt rum endast åt att varje kväll gå in i den och ligga där medvetslöst under några timmar. Jag stör mig på tanken att förutom då jag ligger där så är rummet helt oanvänd. Själv skulle jag förutom sängen ha massa datorer eller andra saker för att kunna använda utrymmet dygnet runt...

Visa signatur

AMD Athlon xp 2100+ | Asus A7M266 | 512 DDR | GeForce3 | 40 GB Hdd | DVD Plextor 16X

Permalänk
Medlem
Skrivet av tomten51:

Volvo raggare kan man leva med men raggare är Sveriges "white trash".

F.ö ang. tidigare inlägg; Nej.

Du är inte lite trångsynt nu eller? Det är som att säga att folk som hänger på sweclockers är Sveriges nördar som endast dricker läsk och runkar framför datorn ;). Visst finns det raggare som kör runt i äckliga bilar men det är inte alla.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av jOnÄTÄn:

Du är inte lite trångsynt nu eller? Det är som att säga att folk som hänger på sweclockers är Sveriges nördar som endast dricker läsk och runkar framför datorn . Visst finns det raggare som kör runt i äckliga bilar men det är inte alla.

Är vi inte det och gör inte ni det? :S

Visa signatur

Fractal Design Tesla 650W 80+ > Asus P8Z77-I Deluxe > BitFenix Prodigy (Vit) > Intel Core i7 2700K > Crucial 16GB 1600MHz > Scythe Mugen III > Gigabyte GTX 660 > 640GB WDB > 120GB OCZ Agility 3

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dahle86:

Är vi inte det och gör inte ni det? :S

Lägg märke till att jag använde ordet endast. Men det jag ville få sagt var att det bara var en stereotyp av raggare, på samma sätt som det jag påstod är det om nördar

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb