Bitfenix Prodigy utan fötterna/fiberflex

Permalänk
Medlem

Bitfenix Prodigy utan fötterna/fiberflex

Har planer på att bygga ihop ett mini-ITX-system i höst och valet på chassi har ramlat på Bitfenix Prodigy. Då jag inte kommer flytta runt datorn någonting känner jag att själva "fötterna" som sitter både uppe och nere är något onödiga framför allt när bygget trots allt är rätt litet. Jonas nämnde aldrig något om möjligheten att ta bort dessa på ett enkelt sätt. Någon som vet om de är monterade med skruv eller nit?

Visa signatur

Underskatta inte Citera-funktionen

Permalänk
Medlem

http://www.sweclockers.com/forum/52-nyhetskommentarer/1116741...

Permalänk
Medlem

Ska du få in alla hårddiskar i den också?

Visa signatur

Citera för svar!!

Permalänk

Hade man bara kunnat köpa lister att täcka över skruvhålen med hade det blivit ett riktigt snyggt även utan handtagen och fötterna.

Visa signatur

Bärbar Speldator: AMD Ryzen 5 5600H I Nvidia RTX 3050 Ti
Xiaomi Poco X3 Pro I Nvidia Shield TV V2 I PS4 I

Permalänk
Medlem

Ja utan lister så såg det inget vidare ut.

Visa signatur

Ryzen 5600x | 32GB DDR4 Vengeance LPX 3600MHz | Gigabyte X570-I Aorus Pro | Louqe Ghost S1 + Medium top hat | MSI GTX1080 Gaming X | Corsair SF600 V2 600W | Noctua NH-L12S | Samsung 970 EVO Plus 500GB | Crucial MX300 525GB | ASUS ROG Swift PG278QR | QPAD MK-85 MX Red | Logitech G602 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Galarix:

Ska du få in alla hårddiskar i den också?

Hehe.. nä har redan ett externt chassi som tar hand om fem st av de iaf. Blir väl en SSD och två 3,5" som monteras in i Prodigy plus lite rolig hårdvara som jag inspirerades av när de släppte ett litet gamingsystem här. Hårdvara jag ska använda blir Bitfenix Prodigy, Asus P8Z77-I Deluxe, i7 3770K, Corsair 8x2GB, Corsair H80 samt ett Asus 690! Detta ska drivas med ett AX850W som jag har sedan tidigare.

Huvudsaklig uppgift för denna rigg blir Battlefield 3 i ultra. Ny skärm med upplösning 2560x1440(1600). Skärm är ej vald än. Vet inte vad som rekommenderas för bästa spelupplevelse. Har kollat på Dell UltraSharp U2711 och Samsung S27A850T. Måste gå att hänga skärmen på väggen.

Visa signatur

Underskatta inte Citera-funktionen

Permalänk
Medlem

Synd att den blev osnygg när man tar bort handtagen, går ju att fixa med fintmaskigt nät och fint polyesterspakel (samma grejer som när man fixar rostskador på bilar) och sen omlackning

Visa signatur

Acer Predator Helios 300

Permalänk
Medlem
Skrivet av light44:

Hehe.. nä har redan ett externt chassi som tar hand om fem st av de iaf. Blir väl en SSD och två 3,5" som monteras in i Prodigy plus lite rolig hårdvara som jag inspirerades av när de släppte ett litet gamingsystem här. Hårdvara jag ska använda blir Bitfenix Prodigy, Asus P8Z77-I Deluxe, i7 3770K, Corsair 8x2GB, Corsair H80 samt ett Asus 690! Detta ska drivas med ett AX850W som jag har sedan tidigare.

Huvudsaklig uppgift för denna rigg blir Battlefield 3 i ultra. Ny skärm med upplösning 2560x1440(1600). Skärm är ej vald än. Vet inte vad som rekommenderas för bästa spelupplevelse. Har kollat på Dell UltraSharp U2711 och Samsung S27A850T. Måste gå att hänga skärmen på väggen.

För att inte värmen ska stanna kvar i chassit pga 690 så tycker jag att du ska "vända luftflödet" i motsatt riktning.
Ja menar att du vänder den bakre fläkten så den skjuter luft inåt i chassit och den främre fläkten så att den blåser utåt, tror detta hjälper luftflödet rejält!
Då forslas all värme ut ifrån chassit!

Visa signatur

Citera för svar!!

Permalänk
Medlem

Dem är skruvade på all de bilder jag sett på nätet.

Visa signatur

42? Seven and a half million years and all you can come up with is 42?!
► FD Define R2 | Win10Pro | i7-3770K | Hyper212+ SP120PWM | P8P67 PRO | CML8GX3M2A1600C9 | 1080 Ti | AX750 | Asus VG27WQ | Eizo S2100 | HP Z24n |► OnePlus 6 |

Permalänk
Medlem

Tänk på att du också måste höja chassit över golvet med typ fötter för att nätagget ska kunna få luft om du inte använder originalfötterna.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Marcusk:

Tänk på att du också måste höja chassit över golvet med typ fötter för att nätagget ska kunna få luft om du inte använder originalfötterna.

Precis som han nämde så är fötterna där under till för att nätaggregatet ska kunna få tillräckligt med luft. Men du det går att köpa lian li fötter som är snygga utav gummi. Men att fixa in dem och sedan lister låter mycket arbete enligt mig för inget. Ser snyggare ut med fötter så jag skulle behålla dem.