Inet fejkar omdömen? (eller är det nån som har för mycket fritid?)

Permalänk
Medlem

Inet fejkar omdömen? (eller är det nån som har för mycket fritid?)

Visa signatur

Detta meddelande skrevs på en porrfylld dator, av en elak skitstövel. Det innehåller ingen praktisk eller användbar information, och skrevs faktiskt enbart för att förvilla och föra dej bakom ljuset.

Permalänk
Medlem

Finns inga spår what so ever att Inet har fejkat detta, släng inte iväg anklagelser utan underlag.

Jag röstar på att de är någon/några jolle som haft småkul eller samma snubbe som lagt liknande kommentar alla gånger, bara att varje gång så har han uppgraderat något i sin datorhörna som gjort att han känt sig tvingad att lägga en ny recension.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nikkop:

Finns inga spår what so ever att Inet har fejkat detta, släng inte iväg anklagelser utan underlag.

Jag röstar på att de är någon/några jolle som haft småkul.

i vilket fall som helst har de haft två likadana omdömen i nästan 2 (!) år ... hade de legat kvar lika länge om de varit negativa, kan man fråga sig?

Visa signatur

Detta meddelande skrevs på en porrfylld dator, av en elak skitstövel. Det innehåller ingen praktisk eller användbar information, och skrevs faktiskt enbart för att förvilla och föra dej bakom ljuset.

Permalänk
Medlem

Jodu ser skuuuumt ut, men tvekar på att det är fejk

Permalänk
Medlem

Jag hade gjort samma sak Dock på ett sätt som kanske inte syns..inte helt omöjligt att Inet gjort bort sig

Edit; Men det gör inte mig något, ska man köpa något kollar man även andra recensioner.
Kommer alltid älska inet för deras kundservice mm ;M

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tunezz:

Jag hade gjort samma sak Dock på ett sätt som kanske inte syns..inte helt omöjligt att Inet gjort bort sig

Edit; Men det gör inte mig något, ska man köpa något kollar man även andra recensioner.
Kommer alltid älska inet för deras kundservice mm ;M

har faktiskt aldrig behövt utnyttja servicen .. har handlat en del i Uddevalla, och där stör jag mig mest på deras kölappssystem ...

Visa signatur

Detta meddelande skrevs på en porrfylld dator, av en elak skitstövel. Det innehåller ingen praktisk eller användbar information, och skrevs faktiskt enbart för att förvilla och föra dej bakom ljuset.

Permalänk

http://www.it-shoppen-butik.se/it-shoppen-home-a10/141447-0 kolla kommentaren längre ner där. Börjar på samma sätt som dom på inet-länken. "Jag tycker om att och ha en stationär dator" och bla bla comhems internet som inte har ett skit med datorn att göra.

Visa signatur

Asrock P67 Extreme6 | Intel 2600k @ 4.5Ghz) | Noctua NH-D14 | Corsair 8GB DDR3 1600Mhz
ASUS GTX 770 DCII OC @ 1260/7900 | Intel X25-M G2 80GB| ~3.2TB HDD
Antec 1200 | Corsair HX 620 80+
ASUS PB278Q

Permalänk
Medlem
Skrivet av Drömmaren:

http://www.it-shoppen-butik.se/it-shoppen-home-a10/141447-0 kolla kommentaren längre ner där. Börjar på samma sätt som dom på inet-länken. "Jag tycker om att och ha en stationär dator" och bla bla comhems internet som inte har ett skit med datorn att göra.

intressant ... nån med mer mkt tid alltså ... eller är det en konspiration? typ som man kan köpa "likes" på facebook?

Visa signatur

Detta meddelande skrevs på en porrfylld dator, av en elak skitstövel. Det innehåller ingen praktisk eller användbar information, och skrevs faktiskt enbart för att förvilla och föra dej bakom ljuset.

Permalänk

Ända skillnaden där på it-shoppen är att han "plötsligt" fått 100mbit internet istället för 25mbit som på inet.

Visa signatur

Asrock P67 Extreme6 | Intel 2600k @ 4.5Ghz) | Noctua NH-D14 | Corsair 8GB DDR3 1600Mhz
ASUS GTX 770 DCII OC @ 1260/7900 | Intel X25-M G2 80GB| ~3.2TB HDD
Antec 1200 | Corsair HX 620 80+
ASUS PB278Q

Permalänk
Inaktiv

Personer som har så mycket fritid att de kan skriva meningslösa och värdelösa "recensioner" på webbshoppar kan bara ta och dö. Tack.

Permalänk
Moderator
Moderator

Tror inte de själva fejkar omdömen men däremot tar de inte med alla, har skrivit några stycken som inte visas.

Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MrNeikter:

Personer som har så mycket fritid att de kan skriva meningslösa och värdelösa "recensioner" på webbshoppar kan bara ta och dö. Tack.

eller skaffa ett jobb, kanske?

Visa signatur

Detta meddelande skrevs på en porrfylld dator, av en elak skitstövel. Det innehåller ingen praktisk eller användbar information, och skrevs faktiskt enbart för att förvilla och föra dej bakom ljuset.

Permalänk
Permalänk

Men visst ser det skumt ut! Är det två år mellan dessa inlägg och så är det formulerat på samma sätt/ det ser ju ut som att samma person skrev det där under samma dygn.

Är datorn två år gammal?

Visa signatur

Kraschfield

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mr_no_one:

jahapp. man fick inte vara först där heller ...

men då kan vi lägga till ett omdöme 2012, och ett likadant på en annan webshop .. mystiken tätnar ..

Visa signatur

Detta meddelande skrevs på en porrfylld dator, av en elak skitstövel. Det innehåller ingen praktisk eller användbar information, och skrevs faktiskt enbart för att förvilla och föra dej bakom ljuset.

Permalänk
Medlem

Tro mig, ville Inet fejka recensioner skulle de göra det på ett mycket mer kreativt och intelligent sätt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Modellören:

Men visst ser det skumt ut! Är det två år mellan dessa inlägg och så är det formulerat på samma sätt/ det ser ju ut som att samma person skrev det där under samma dygn.

Är datorn två år gammal?

Datorerna uppdateras ibland när nya komponenter kommer ut, och jag tror att de brukar låta de gamla recensionerna vara kvar om det är en liknande dator. Det är säkert något som blivit fel när de kopierat en gammal recension.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av fizzdan:

eller skaffa ett jobb, kanske?

Ja, det blir nog alternativ 2. x)

Permalänk
Medlem

Det är nog knappast fejk, utan snarare någon lustigkurre som skojat till det. Den som ägnar sig åt att fejka sådant gör det bra mycket prydligare och transparentare än sådär :>

Visa signatur

Nu lurade jag dig att slösa bort ett par värdefulla sekunder av ditt liv på att läsa denna fullständigt poänglösa signatur!

Permalänk
Skrivet av Marcusk:

Datorerna uppdateras ibland när nya komponenter kommer ut, och jag tror att de brukar låta de gamla recensionerna vara kvar om det är en liknande dator. Det är säkert något som blivit fel när de kopierat en gammal recension.

Då skulle de tre recensionerna vara identiska vilket de inte är.

Det är klart och tydligt att samma person har skrivit recensionerna och förhoppningsvist så har vederbörande minst köpt 3 såna datorer, vilket är fullt möjligt. Jag tycker dock är konstigt att ingen annan har skivet något betyg, men denna dator säljs nog främst inte till privatpersoner. (jag har själv köpt in några sådana åt ett företag)

Dock ifrågasätter jag om man kan se en butik som seriös om de använder betyg som de har fått på en viss produkt och sätter den på en helt annan? D.v.s. är det samma dator som de säljer idag som de sålde för två år sedan? Visst en enskild komponent går att byta och ha samma recension, men säg att processor, moderkort, ramminne, hårddisk och grafikkort är utbytt. Så anser jag det inte precis vara samma dator, även den viktigaste komponenten musmattan skulle vara densamma.

Många säljare väljer ut bra betyg när de vill sälja en produkt, detta syns inte minst på filmer där recensionerna kan stå på fodralet. Men skulle en butik göra betygsystemet sådant som att man som kund får uppfattning av att alla betyg visas och de sorterar bort de dåliga, så skulle jag kalla det för vilseledande marknadsförening. Nu har jag dock inte sett något tecken på att Inet gör just detta.

Visa signatur

[Core i7-3930K med 32GB ram, 2*256GB SSD] & [Core i7 3770K med 16 GB RAM, 256GB SSD] som tillsammans har ett [HD 5850 1GB] och 3st 24".

Permalänk
Medlem

Tror inte direkt dom skulle vara så pass dumma och göra detta, och inte på ett så klantigt sätt i så fall. Har sett en andra omdömen från vissa andra sidor som ser lika konstiga ut, dvs. exakt samma omdömen rad-i-rad. Finns ju inget bevis på detta, kanske är ett ett inlägg som hamnat i loopen?

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem

Jag skrev och frågade i Inets tråd förut idag om just detta
#12449646

Lär ju får något svar nästa vecka om det.

Min personliga gissning är att någon hemsida har någon slags mall för att ge review, där man fyller i i en dropdown list vad man använder datorn till, internet uppkoppling ljud och så vidare, och Inet har inte varit nogrann med att kolla att dom är identiska

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Reyintaz:

Jag skrev och frågade i Inets tråd förut idag om just detta
#12449646

Lär ju får något svar nästa vecka om det.

Min personliga gissning är att någon hemsida har någon slags mall för att ge review, där man fyller i i en dropdown list vad man använder datorn till, internet uppkoppling ljud och så vidare, och Inet har inte varit nogrann med att kolla att dom är identiska

Det kanske kan stämma.

Permalänk
Skrivet av Batman:

kanske är ett ett inlägg som hamnat i loopen?

Knappast, då inlägget varken är identisk och att det är år emellan dem.

Det är allt en och samma kund som har gjort dem, allt annat tycker jag verkar orimligt. Liksom skulle de ljuga, så skulle försöka få det att se ut som att det är flera som har gett datorn ett betyg.
*edit*
Alltså samma kund som förhoppningsvis har köpt en likadan dator ett antal gånger, vilket många gör då flera i familjen har behov av en egen dator etc.

Visa signatur

[Core i7-3930K med 32GB ram, 2*256GB SSD] & [Core i7 3770K med 16 GB RAM, 256GB SSD] som tillsammans har ett [HD 5850 1GB] och 3st 24".

Permalänk

Knappast fejkat, tror inte de skulle gjort det så dåligt. Däremot kan man undra varför inet inte tagit bort dessa, trotts att de tydligen ser över vilka kommentarer som ska visas (eftersom alla som skrivs inte kommer med).

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Medlem
Skrivet av TheDaemon:

Tror inte de själva fejkar omdömen men däremot tar de inte med alla, har skrivit några stycken som inte visas.

Dedär har jag också varit med om en hel del gånger, tex när man ger produkten 1 eller 2 stjärnor.. synd att det inte kommer ut till andra som vill veta om det :/

Permalänk
Medlem

rheerhhreehr

Dold text

okej da, det var ja

Visa signatur

| Case: Fractal Design R2 | Nätagg: Be Quiet | Moderkort: Asus crosshair formula IV | CPU: Amd phenom 1055t | Ram: 8GB | Hdd: Samsung f3 500GB | Grafikkort: xfx 460 ti |

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av Tunezz:

Dedär har jag också varit med om en hel del gånger, tex när man ger produkten 1 eller 2 stjärnor.. synd att det inte kommer ut till andra som vill veta om det :/

De omdömen jag lämnat har dock inte varit 1-2 stjärnor utan över det, välformulerade (någorlunda iaf xD) och sakliga. Kanske handlar om någon bugg snarare än att de väljer ut.

Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk

eeehm jag vet inte vad jag ska säga mer än tack för tipset om dator till min mor..

Visa signatur

Palit RTX 3060 Ti | Ryzen 7 7800X3D | Gigabyte B650M DS3H | 32GB Vengeance 5600 MHz CL36

Permalänk
Medlem
Skrivet av Itchy Trojan:

eeehm jag vet inte vad jag ska säga mer än tack för tipset om dator till min mor..

Haha, vad som än händer, Inet vinner...

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Detta meddelande skrevs på en porrfylld dator, av en elak skitstövel. Det innehåller ingen praktisk eller användbar information, och skrevs faktiskt enbart för att förvilla och föra dej bakom ljuset.