Permalänk
Avstängd

Aircondition

Hej, nu under sommaren är det som alla vet väldigt varmt under dagarna och även om man inte sitter vid datorn blir det extremt varmt i rummet, vilket jag tänkte lösa med en billig luftkylare som även renar luften (är pollen allergiker så låter mycket bra).

http://www.siba.se/Products/Product.aspx?id=4163117&ref=secti...

Någon som vet ifall den är bra? Billig är den i alla fall!

Mvh

Permalänk
Medlem

Den är troligen helt meningslös då den "kyler" luften med kylklampar, dvs du måste byta hela tiden och förmodligen så sänker den inte tempen mer än 1-2 grader. Jag hade en billig riktig AC för ca4k för några år sen och den åkte tillbaka till affären efter 3dagar pga att den lät som ett flygplan och man var tvungen att ha fönstret öppet för att släppa ut varm luften den alstrade..

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av chainzaw:

Hej, nu under sommaren är det som alla vet väldigt varmt under dagarna och även om man inte sitter vid datorn blir det extremt varmt i rummet, vilket jag tänkte lösa med en billig luftkylare som även renar luften (är pollen allergiker så låter mycket bra).

http://www.siba.se/Products/Product.aspx?id=4163117&ref=secti...

Någon som vet ifall den är bra? Billig är den i alla fall!

Mvh

Den du länkar till är skräp. Möjligt att den går att använda som fläkt men inte så mycket mer. Ska du ha en AC så ska du ha en ordentlig variant med en slang som spottar ut varmluften utomhus, typ http://www.webhallen.com/se-sv/hushall/134476-delonghi_air_co...

Skrivet av The Mutt:

man var tvungen att ha fönstret öppet för att släppa ut varm luften den alstrade..

Skickades från m.sweclockers.com

Ja, det är så en AC fungerar.

Permalänk
Medlem

Var tvungen att dra fram min AC igår för första gången i år(så bra har denna sommaren varit fram tills nu). Det är fortfarande ett köp jag är riktigt nöjd med (köpte för 3 år sedan) även om den kostade dryga 6 tusen kronor.
Den låter mycket men det kyler bra. Det går ej att sova med den på. Jag brukar köra den en timme eller två innan jag ska lägga mig så hinner sovrummet bli riktigt svalt och skönt.
När jag skaffar annat boende än hyreslägenhet så kommer jag att det första jag gör, installera en luftpump för att kunna kyla. En sån med ute och inne del. Mycket effektivare och inne-delen är nästan ljudlös . AC har för mig blivit en vardagslyx jag ej vill leva utan på sommarn.

Till ts: Produkten på länken är skräp. Det kyler knappt alls och dessutom blir det fuktig luft av kondensen vilket gör att du kan uppleva att det blir ännu varmare såfort du stänger av den.
En riktigt portabel AC av kvalitet kostar från 4 tusen och uppåt, och avfuktar oftast luften samtidigt som den kyler.
Kolla efter förbrukning, ju högre desto bättre. Köp en maskin som klarar att kyla mycket mer än bara det rummet du ska ha den i, tillverkarnas siffror stämmer inte alltid, köp överkapacitet. Det kostar att ligga på topp!

Visa signatur

[D'feldt Audioengine 5+][NuForce ICON HDP][Shure SRH1840][Sennheiser HD650][Alessandro MS1]

Let's go Rangers!

Permalänk
Avstängd

Tack för svaren, de som ni tipsat om är mer anpassade för ett helt hus antar jag, förmodade att de jag länkade inte var så bra heller.

Permalänk
Medlem

De där billiga luftkonditioneringarna med kyklampar är inte värda pengarna. Sätt kylklamparna framför din vanliga borsfläkt så får du uignefär samma effekt.

Visa signatur

In the real world, size matters. And the big guy always win.

Jag har en svart dator med skärm och tangentbord.

Permalänk
Medlem

Jag har en sån här: http://www.jula.se/portabel-luftkonditionering-2490-w-416094
Kyler bra men låter en hel del.

Visa signatur

I am Thon, eat my spread!

Permalänk
Avstängd
Skrivet av oobum:

De där billiga luftkonditioneringarna med kyklampar är inte värda pengarna. Sätt kylklamparna framför din vanliga borsfläkt så får du uignefär samma effekt.

Ska testa det idag, bra att ha under dagen

Permalänk
Medlem

Se bara till att ha någonstans att göra av varmluften.

Visa signatur