Permalänk

Kan inte se bios

Hallå! sedan jag skaffade crossfire har jag inte kunnat se amdloggan då problemet är att jag inte kan komma in i bios.
Skärmen kommer igång då vid inloggningen.
Någon som kanske råka veta hur man ska lösa detta?

Asus Crosshair IV Formula/ socket AM3 / DDR3
AMD Phenom II X6 1100T 3,3GHz AM3
Corsair Dominator 16GB
1TB S-ATA 7200RPM
Corsair TX 750W V2 /80+ Bronze
Asus HD6970 2GB PCI-E x2

Permalänk
Medlem

Vore bra om du skrev skärm också, är ju kombination med grafikkort och skärm som orsakar problemet på nått sätt antagligen
samt bevövs vetas hur du kopplar skärmen också VGA, DVI, HDMI, DP

Visa signatur

Acer Predator Helios 300

Permalänk
Skrivet av ggustavsson:

Vore bra om du skrev skärm också, är ju kombination med grafikkort och skärm som orsakar problemet på nått sätt antagligen
samt bevövs vetas hur du kopplar skärmen också VGA, DVI, HDMI, DP

Skärmen är en Philips222EL och jag använder HDMI

Permalänk
Medlem

Var knepigt att hitta specar för skärmen, jag skulle om möjligheten fanns testa med en DVI kabel istället, problemet verkar vara att du får inte bild förrän drivrutinen har laddats.

Men om det beror på att grafikkortet (dock osannolikt) inte skickar signal via HDMI förren den gjort det, eller om skärmen inte kan ta emot signalen via HDMI förrän drivrutinen har ställt in signalen till kompatibel med skärmen (mer sannolikt)

Visa signatur

Acer Predator Helios 300

Permalänk
Avstängd
Skrivet av suddenboy:

Hallå! sedan jag skaffade crossfire har jag inte kunnat se amdloggan då problemet är att jag inte kan komma in i bios.
Skärmen kommer igång då vid inloggningen.
Någon som kanske råka veta hur man ska lösa detta?

Asus Crosshair IV Formula/ socket AM3 / DDR3
AMD Phenom II X6 1100T 3,3GHz AM3
Corsair Dominator 16GB
1TB S-ATA 7200RPM
Corsair TX 750W V2 /80+ Bronze
Asus HD6970 2GB PCI-E x2

Tryck på "Starta Om". Spamma DELETE (har jag för mig att asus använder), så fort skärmen blir svart efter att det har stått "Windows avslutas". Om det fungerar så, grattis - du är nu i BIOS.

Om det inte fungerar, testa att använda DVI/VGAkabel istället för HDMI. Om detta inte fungerar, ta ut det andra grafikkortet för tillfället.

Visa signatur

Delid 3770k@5.9GHz, Mpower, 32GB Corsair Dominator@2600MHz/CL10
XFire 390x@1335/1750, Carbide 540 AIR
E34 S36B38Turbo 897WHP

Permalänk
Skrivet av ggustavsson:

Var knepigt att hitta specar för skärmen, jag skulle om möjligheten fanns testa med en DVI kabel istället, problemet verkar vara att du får inte bild förrän drivrutinen har laddats.

Men om det beror på att grafikkortet (dock osannolikt) inte skickar signal via HDMI förren den gjort det, eller om skärmen inte kan ta emot signalen via HDMI förrän drivrutinen har ställt in signalen till kompatibel med skärmen (mer sannolikt)

Det funkade innan jag satte i det andra kortet. jag har också testat med DVI kabel. Funkade inte heller. Och jag tänkte att jag skulle slippa plocka ut ena kortet varje gång :/

Permalänk
Skrivet av Demonoidz:

Tryck på "Starta Om". Spamma DELETE (har jag för mig att asus använder), så fort skärmen blir svart efter att det har stått "Windows avslutas". Om det fungerar så, grattis - du är nu i BIOS.

Om det inte fungerar, testa att använda DVI/VGAkabel istället för HDMI. Om detta inte fungerar, ta ut det andra grafikkortet för tillfället.

Att komma in i Bios är väl inte så svårt. Men jag ser ju ingenting