Permalänk
Medlem

Två frågor...

Jag har två frågor...

1. Hur funkar fjärrskrivbord, kan man anluta till en dator då och se vad han håller på med eller vad(jag tänker då på win xp)?

2. Finns det någon sida där man kan se vad det är för komponenter i en compaq?

Permalänk

1. Ja, under förutsättning att den personen tillåter det.

2.1 Vad menar du? Du kan ju öppna enhetshanteraren o få rätt mycket info där.
2.2 På Compaq servrar t ex så kan du med den inbyggda webservern knalla in via port 2301 o se en del saker om servern. Det finns nog inte på en klient burk skulle jag tro, men är inte säker.

Visa signatur

... Now what we have here Little Yellow Sister, is a magnificent specimen
of pure Alabama Blacksnake, but ain't too goddamn beaucoup. ...
Project Blacksnake | 7274 3D-mark03

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Blacksnake
1. Ja, under förutsättning att den personen tillåter det.

2.1 Vad menar du? Du kan ju öppna enhetshanteraren o få rätt mycket info där.
2.2 På Compaq servrar t ex så kan du med den inbyggda webservern knalla in via port 2301 o se en del saker om servern. Det finns nog inte på en klient burk skulle jag tro, men är inte säker.

Jag har formatera om en compaq burk o installera win 98 så den hittar inte grejorna själv som i xp, o nej jag vill inte installera det!

Det är en presario 700, någon som har en o vill säja exakt vilka grejor det är i den?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Blacksnake
1. Ja, under förutsättning att den personen tillåter det.

2.1 Vad menar du? Du kan ju öppna enhetshanteraren o få rätt mycket info där.
2.2 På Compaq servrar t ex så kan du med den inbyggda webservern knalla in via port 2301 o se en del saker om servern. Det finns nog inte på en klient burk skulle jag tro, men är inte säker.

Hmm jag testade fjärrskrivbord men då jag ansluter till en dator då säger det på datorn jag ansluter till att den måste logga ut!
Vet någon varför?

Permalänk
Medlem

För det är på det viset, den andra datorn måste logga ut och låt den stå vid "inloggningen". Sen kan du koppla upp till datorn och fjärrstyra den.

Visa signatur

AMD 5900X|ASUS X570-E|Corsair 32GB 3200Mhz|Samsung 990 PRO 4TB + 980 Pro 1TB|ASUS TUF 3080 OC |LG 38GN950-B|Fractal Design Define R6 USB-C|Corsair RM1000X v3|Noctua NH-D15 SE-AM4|Corsair K70 RGB LUX|

Permalänk

Gå till Compaq's hemsida (läs HP) o sedan support, ange vad du har för burk o tanka sedan dom drivers du skall ha... typ!

Visa signatur

... Now what we have here Little Yellow Sister, is a magnificent specimen
of pure Alabama Blacksnake, but ain't too goddamn beaucoup. ...
Project Blacksnake | 7274 3D-mark03

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av XPerion
För det är på det viset, den andra datorn måste logga ut och låt den stå vid "inloggningen". Sen kan du koppla upp till datorn och fjärrstyra den.

ok, tack!

Finns det något prog som gör att man kan se exakt vad en annan dator gör, alltså allt som händer på den datorns skärm?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Blacksnake
Gå till Compaq's hemsida (läs HP) o sedan support, ange vad du har för burk o tanka sedan dom drivers du skall ha... typ!

ok, tack!