Datorn hänger sig när jag spelar BF3!!

Permalänk
Medlem

Datorn hänger sig när jag spelar BF3!!

Hej jag har ett stort problem!

Igår köpte jag BF3 och installerade det och allt gick som vanligt men sen när jag skulle spela med några polare så hinner jag kanske köra 10 min in i gamet sedan hänger sig hela datorn och ett konstigt ljud kommer från högtalarna/hörlurarna typ som ett "Brrrrrr" ljud. Jag höll in powerknappen och startade om datorn eftersom det var det ända sättet jag kunde starta om min dator. Prövade ca 5 gånger och det hände samma sak alla gångerna. Jag har uppdaterat grafikkortets drivrutiner så jag kör Catalyst Version 11.10 har även testat med lägre versioner såsom 11.7, 11.8 etc. Fortfarande samma fel. Läste någonstans att det kan ha och göra med ljudkortet? Men jag vet inte. Har testat att köra på alla grafiker i BF3 händer fortfarande samma sak. Sedan idag efter skolan så märkte jag att min ena skärm hade börjat flimra och skumma sig men det löste jag tror jag för den flimrar inte mer men tror att det har med Origin eller BF3 att göra. Kanske kommer någon update som fixar detta? Vet inte ifall jag har för dåligt dator men det tror jag inte eftersom den är inköpt förra året för en ganska stor summa pengar. Så vill jättegärna ha hjälp med detta! Jag sitter på denna hårdvara:

Intel i7 960 3.2 Ghz processor
6 GB DDR3 Minnen (Corsair Dominator 3x2 GB 1600 Mhz)
Asus P6T Deluxe V2 moderkort
Corsair CMPSU-750TX 750W nätaggregat
Noctua NH-U9B SE2 CPU kylare
Asus Radeon 5870 HD 1GB grafikkort
Kingston SSDNow V+180 128GB
Windows 7 Ultimate x64

Vore väldigt tacksam för svar!

MVH / Hampiizz

Permalänk
Medlem

Svårt att säga vad det kan vara, men jag läste på offical bf3 forum när jag titta runt lite efter "green flashes" att någon hade haft ett liknande problem ditt och han ändrade i ljudsettings i bf3, från stero till headphones eller något liknande. Och det löste hans problem, Du kan testa ialf

Visa signatur

^____________^

Permalänk
Medlem

BF: Bad company 2 hade ju problem med inbyggda ljudkort (i moderkortet) i alla fall, det vet jag, krascha hela tiden. Jag har green flashes buggen och "auto change of weapon bug" (Byter rifle av sig självt för varje ny map). Jag har dock aldrig upplevt krascher av spelet, kör senaste drivrutiner från AMD.

Visa signatur

i7-10700K 5.1Ghz / 32GB 3600Mhz / RTX 4070 Ti // OnePlus 8T
Dark mode √

Permalänk
Medlem

Jeasa: Ok tack för svar ska testa detta senare !!!
MiKEARN: Aa har också hört nåt om det :S jag har också senaste drivrutinerna från AMD men har också hört att dice och ea ska fixa denna bugg lr va man kan kalla den i nästa patch.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hampiizz:

Jeasa: Ok tack för svar ska testa detta senare !!!
MiKEARN: Aa har också hört nåt om det :S jag har också senaste drivrutinerna från AMD men har också hört att dice och ea ska fixa denna bugg lr va man kan kalla den i nästa patch.

Hoppas dem jobbar stenhårt! Spelet är så vackert, roligt & bra så man vill bara kunna få spela det utan buggarna!

Visa signatur

i7-10700K 5.1Ghz / 32GB 3600Mhz / RTX 4070 Ti // OnePlus 8T
Dark mode √

Permalänk
Medlem

Exakt samma sak hände mig fast i ett annat spel, visade sig att det var värmerelaterat.. Kollat dina temperaturer?

Permalänk
Medlem

MiKEARN: Aa hoppas jag med! hände samma sak igen fast efter ett längre tids spelande efter att jag installerade om spelet och ändrade till hörlurar i ljud inställningar istället för att ha speaker
Phidde: Ok! vet du hur man ändrar det där med värmerelaterat? mina temperaturer är nog helt normala skulle jag tro :S mitt grafikkort har varit som max lite över 100 grader men ligger runt 70 - 85 när jag spelar på medel. Processorn och sånt går inte över 50

Permalänk
Medlem

Gå in på cmd och skriv SFC /Scannow

Löste samma problem i BFBC2 och BF3 för min del.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

3900XT - Dark Rock 4 PRO, 48GB 3600mhz, KFA2 RTX3080ti - Phanteks Evolve - RM850x
LG OLED C9 - Samsung Odyssey G9 - Rival 650 wireless - Xtrfy K4
Bärbart: Macbook Pro 15 - i7 2018 & Huawei Matebook 3K - i5 2020 - EGPU: TUF 3070 RTX
Ljud: focusrite 2i2 - KRK rokit RPG5 - sE 2200a
Klav: Akai MPK249, MPD226 & MPK mini

Permalänk
Medlem

Tack ska testa detta när jag kommer hem!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Det hjälpte inte Så testar nu att formatera om min dator. Återkommer med svar senare!

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Hampiizz:

Hej jag har ett stort problem!

Igår köpte jag BF3 och installerade det och allt gick som vanligt men sen när jag skulle spela med några polare så hinner jag kanske köra 10 min in i gamet sedan hänger sig hela datorn och ett konstigt ljud kommer från högtalarna/hörlurarna typ som ett "Brrrrrr" ljud. Jag höll in powerknappen och startade om datorn eftersom det var det ända sättet jag kunde starta om min dator. Prövade ca 5 gånger och det hände samma sak alla gångerna. Jag har uppdaterat grafikkortets drivrutiner så jag kör Catalyst Version 11.10 har även testat med lägre versioner såsom 11.7, 11.8 etc. Fortfarande samma fel. Läste någonstans att det kan ha och göra med ljudkortet? Men jag vet inte. Har testat att köra på alla grafiker i BF3 händer fortfarande samma sak. Sedan idag efter skolan så märkte jag att min ena skärm hade börjat flimra och skumma sig men det löste jag tror jag för den flimrar inte mer men tror att det har med Origin eller BF3 att göra. Kanske kommer någon update som fixar detta? Vet inte ifall jag har för dåligt dator men det tror jag inte eftersom den är inköpt förra året för en ganska stor summa pengar. Så vill jättegärna ha hjälp med detta! Jag sitter på denna hårdvara:

Intel i7 960 3.2 Ghz processor
6 GB DDR3 Minnen (Corsair Dominator 3x2 GB 1600 Mhz)
Asus P6T Deluxe V2 moderkort
Corsair CMPSU-750TX 750W nätaggregat
Noctua NH-U9B SE2 CPU kylare
Asus Radeon 5870 HD 1GB grafikkort
Kingston SSDNow V+180 128GB
Windows 7 Ultimate x64

Vore väldigt tacksam för svar!

MVH / Hampiizz

Det har med vissa servrar att göra IAF för mig hänger det sig på vissa servrar men aldrig dom som jag har på favoriter.

Visa signatur

Moderkort Asus crosshair V formula 990FX|Shassi Antec twelve hundred|Nätagg XFX 750W 80+ silver|Processor AMD phenom2 x4 970 BE 4.1|Cpu kylare Corsair hydro H80|ram minnen Corsair VENGEANCE 8GB 1600 DDR3|Grafikkort XFX HD 6970 2GB|Grafikkortkylare ARCTIC COOLING ACCELERO XTREME| SSD Corsair force F60|Hårddisk WD green caviar 1TB|Bildskärm ACER G245H LCD HDMI| W7 ultimate 64| Razer Imperator BF3 edition|Ljudkort Asus xonar D2|

Permalänk
Medlem

har du löst ditt problem? har samma problem och det är väldigt jobbigt när man vill spela spelet, om du har löst berätta hur du gjorde

Permalänk
Medlem

Är pga. den integrerade ljudkretsen. Gå in i BIOS och stäng av den, så ska du (ni) se att det funkar. Visserligen försvinner allt ljud, men ett hyfsat ljudkort kostar ju inte mer än typ 300:- .

Visa signatur

AMD R9 5900X | Asus Strix X470-F | 32GB G-Skill @ 3,6GHz | RTX 3090Ti

Permalänk
Medlem

Hej

Jag köpte ett nytt ljudkort för cirkus 1200 och jag kunde spela i flera timmar på högsta grafik efter att ha bytt ut grafikkort och ram minnen till Sapphire 6970 och 12gb corsair vengeance. Men sen helt plötsligt idag så började det krasha igen :S ska testa att stänga av den integrerade ljudkretsen i BIOS för att se om det funkar och angående omformateringen av datorn så hjälpte inte det heller utan ljudkort är vad som har hjälpt mig att kunna spela mer men som sagt så har de börjat skumma sig igen så ska testa Rixxz tips om BIOS inställningen återkommer med svar sen.

Ha det!

Permalänk
Medlem

Tack som fan för tipset Rixxz! funkade nu igen får la hoppas att det fortsätter så

Permalänk

Har samma problem som dig, skillnaden är bara att detta inte funkar att fixa. :/
Har testat allt som står i tråden även att stänga av moderkorts ljudkortet och lånat min brors, men det fungerade ej
Finns det några fler tips?

Permalänk
Avstängd

Bc2 och ev bf3 krashar också med msi afterburner när inte kernel mode är på pga att spelet har punkbuster som söker igenom lokalt minne vilket också åstadkommer den typ av krash.
fuskare kommer ändå runt punkbuster, bra jobbat dice.

Visa signatur

Träna bort dyslexin. Ryzen 3600 - asus B350plus - Msi Vega56 - Acer 1440p 144hz - M.2 ssd - asus essence stx - Sennheiser hd600 - Corsair 750w - 16gb ram 3ghz - atcs 840 - luftkylt - Felsökning? (Lär dig Googla)