lagligt alternativ till thepiratebay (filmer,serier)

Permalänk
Avstängd

lagligt alternativ till thepiratebay (filmer,serier)

innan jag börjar så är detta inte om någon nerladdning utan åsikten om det ser inte det som att bryta mot reglerna

alla säger att thepiratebay är en så fruktansvärd sida men ingen försöker ersätta det titta på spotify och steam dem har gjort rätt när det kommer till lagliga alternativ

men filmer och serier finns absolut inga bra lagliga alternativ till

vill betala runt 400.kr per månad för att få obegränsad tillgång till serier och filmer som är lika nya som i usa

har letat överallt men tpb är helt enkelt den bästa sidan med bäst utbud där helt nya avsnitt visar sig direkt max hastighet dem klagar på att tpb är så fruktansvärt men det finns inga lagliga alternativ till det som fungerar likadant

har letat överallt men jag hittar inget alla sidor jag hittar har inte allt jag vill ha näst intill uselt utbud

sen fungerar inte sidor som netflix i sverige om dem ska klaga så mycket på tpb varför gör dem inget åt det då?

så min fråga är finns det någon bra sida där man kan se filmer och serier online för ett månadspris? med lika stort utbud som tpb? helt nya filmer helt nya serier etc

Permalänk
Medlem

Går helt säkert att få fart på Netflix i Sverige med en proxy. Har dock ingen som helst erfarenhet av tjänsten men det låter ju på dig som att den är bra

Edit: F2 säger polaren

Permalänk
Medlem

Finns ju alternativ, typ Voddler. Däremot funkar de riktigt dåligt.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Snacker:

Finns ju alternativ, typ Voddler. Däremot funkar de riktigt dåligt.

Skickades från m.sweclockers.com

utbudet är uselt där med

vill ha sidor där tex helt nya serier som sänts i usa minuter/timmar sedan visar sig precis som tpb

Permalänk
Hedersmedlem

nu när du säger det så finns det inga :/ jag letar eller vill ha något liknade där man både kan hyra en film eller ladda ned en film/TV-serie (köpa) och betala vad det kostar att hyra eller respektive köpa en film/TV-serie istället för att köpa skivor som blir repandes hemma..

om man inte skulle varit så dålig på kodning av hemsidor eller en så låg budget man har i dagsläget så skulle jag nog kunna tänka mig starta upp en liknande firma..

hmm

EDIT:

det finns men utbudet som TS säger är väldigt snålt, sen är ofta kvalitén väldigt dålig, sen vad jag vet så finns det inga filmer man kan digitalt köpa och ladda hem så som det finns musik, finns lite i itunes med men det är väl bara till apple's produkter..

Visa signatur

MODERKORT: ASRock Z68 Extreme4 | CPU: Intel Core i5 2500K | CPU Kylare: Noctua NH-D14 | RAM: Corsair 16GB 1600Mhz Vengeance |
GPU: GTX 580 1536MB X2 SLI | PSU: Corsair TX 850W 80+ Bronze M | Chassi: Fractal Define Arc | Skärm: LG IPS Panel
Guide: Hur man gör rent i sin dator.

Permalänk
Sötast

Itunes hade säkert funkat riktigt jävla bra.....
Om man vore Amerikan?!

Det är som om USA ber oss att piratkopiera, ha hela världens utbud liggandes men nej nej.... Utlänningar ska icke få lov att betala för att använda våra tjänster.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Allexz:

Itunes hade säkert funkat riktigt jävla bra.....
Om man vore Amerikan?!

Det är som om USA ber oss att piratkopiera, ha hela världens utbud liggandes men nej nej.... Utlänningar ska icke få lov att betala för att använda våra tjänster.

precis det jag menar dem gör allt dem kan för att få stopp på det men av någon anledning så blockerar dem dem lagliga alternativen också

Permalänk
Medlem

Det suger att det finns flera amerikanska sidor som lägger upp serier/film gratis för USA också.
Men bor man inte i USA så kan man inte titta *facepalm*

Permalänk
Medlem

Ledsamt men sant... det finns inget alternativ.

SyFy ger gratis tillgang till alla deras serier etc via streaming t.ex... Om du befinner dig i USA. Övriga världen maste vänta pa att dvd/bluray släpps och köpa till ockerpriser.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Allexz:

Itunes hade säkert funkat riktigt jävla bra.....
Om man vore Amerikan?!

Det är som om USA ber oss att piratkopiera, ha hela världens utbud liggandes men nej nej.... Utlänningar ska icke få lov att betala för att använda våra tjänster.

Har de täppt igen säkerhetshålet som gjorde det möjligt för svenskar att skaffa amerikanska iTunes-konton?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av adfi:

Det suger att det finns flera amerikanska sidor som lägger upp serier/film gratis för USA också.
Men bor man inte i USA så kan man inte titta *facepalm*

om det fanns en sida där utbudet var som tpb för runt 200-400.kr i månaden 1080 kvalite precis som tpb

så hade det varit underbart

istället för att straffa oss ge bättre service

som gabe newell sa

Citat:

“Our goal is to create greater service value than pirates, and this has been successful enough for us that piracy is basically a non-issue for our company.”

Citat:

“For example, if a pirate offers a product anywhere in the world, 24 x 7, purchasable from the convenience of your personal computer, and the legal provider says the product is region-locked, will come to your country 3 months after the US release, and can only be purchased at a brick and mortar store, then the pirate’s service is more valuable.”

respekterar honom verkligen efter det han vill ge bättre service istället för att stoppa dem så vill han bli bättre därför tar steam över eftersom det är bättre än att ladda ner från tpb

varför kan inte alla vara så problemet är inte att precis alla laddar ner för att det är gratis dem laddar ner för att det är bättre och lättare

Permalänk
Medlem

Man kan ju hoppas att Netflix expanderar till Sverige inom kort, som jag förstått det ska utbudet där vara väldigt bra.

Permalänk
Medlem

Kör http://www.headweb.com/sv/
funkar sjukt bra, snabba med nya filmer osv. Jätte nöjd.

Visa signatur

Jag vet jag har fel ;) Men vi kan ju prata om saken?

Permalänk
Medlem

Ehh ingen som tänkt på Viaplay.se?

Visa signatur

LMAOSHMSFOAIDMT = Laughing my ass off so hard my sombrero fell of and I dropped my taco

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Massy:

Man kan ju hoppas att Netflix expanderar till Sverige inom kort, som jag förstått det ska utbudet där vara väldigt bra.

fråm vad jag har hört så blir det lika uselt som allt annat såg att någon sa att canadas utbud var uselt betyder att vi får troligen lika uselt

men ja om netflix kommer till sverige med lika stort utbud så betalar jag gladeligen för det

Skrivet av skanepiraten:

Ehh ingen som tänkt på Viaplay.se?

finns inte mycket med viaplay har tittat otroligt dålig kvalite

http://www.sweclockers.com/forum/101-skarmar-och-tv-apparater...

Permalänk
Medlem
Skrivet av skanepiraten:

Ehh ingen som tänkt på Viaplay.se?

Har tittat lite på det, är det bra? Dom hade en hel del sist jag kollade. men vet inget om kvaliten. Och headweb hade mer som passar mig

Visa signatur

Jag vet jag har fel ;) Men vi kan ju prata om saken?

Permalänk
Medlem

Har också letat lite, men finns verkligen inga alternativ, voddler, via osv, ja egentligen alla siter där man kan betala en liten peng, eller gratis har bara kvalificerat och gammalt skräp

Visa signatur

Acer Predator Helios 300

Permalänk
Medlem
Skrivet av Neeb:

Har tittat lite på det, är det bra? Dom hade en hel del sist jag kollade. men vet inget om kvaliten. Och headweb hade mer som passar mig

Ptja finns en "del" HD men ja kan ju bli mycket bättre....
Men finns en del på sidan och ja man kan ju hoppas dom kommer bli bättre.

//skane

Visa signatur

LMAOSHMSFOAIDMT = Laughing my ass off so hard my sombrero fell of and I dropped my taco

Permalänk
Avstängd
Skrivet av skanepiraten:

Ptja finns en "del" HD men ja kan ju bli mycket bättre....
Men finns en del på sidan och ja man kan ju hoppas dom kommer bli bättre.

//skane

betalar helst inte 100 kr per månad för en del

det är verkligen synd att det inte finns några alternativ dem blockerar personer som vill vara lagliga

är det värre att använda netflix med en proxy betala för det än att ladda ner från tpb?

enligt dem så är det lika fruktansvärt

Permalänk
Medlem

Vad jag vill ha för att vara villig att betala är färska avsnitt av serier dvs max en vecka gamla i HD + 5.1 ljud samt filmer som finns i samma kvalitet och som är ganska nyss släppta på blue ray

Lägre kvalitet än 720P tittar jag inte på ändå.

Ungefär så här måste det nog vara för att betalalternativ ska kunna konkurrera, är dock samma med alla filmkanaler som finns via "vanlig TV" bara gammalt eller ointressant.

Har haft dom olika filmkanaler som funnits via dom olika kabelnäten för TV i omgångar, och har max varit 2 eller 3 filmer som jag har varit intresserad av att se, så inte värt att ha det för 5 öre.
Sen så blir man ju mer kräsen också med tiden, så ska man betala ska det vara minst 720P på det allra mesta tycker jag.

Visa signatur

Acer Predator Helios 300

Permalänk
Avstängd
Skrivet av ggustavsson:

Vad jag vill ha för att vara villig att betala är färska avsnitt av serier dvs max en vecka gamla i HD + 5.1 ljud samt filmer som finns i samma kvalitet och som är ganska nyss släppta på blue ray

Lägre kvalitet än 720P tittar jag inte på ändå.

Ungefär så här måste det nog vara för att betalalternativ ska kunna konkurrera, är dock samma med alla filmkanaler som finns via "vanlig TV" bara gammalt eller ointressant

gamla filmer går med normal kvalite men helt nya filmer vägrar jag titta på under 1080p

verkar itne finnas något lagligt alternativ för oss om vi vill vara lagliga så får vi betala 500.kr för en blueray dvd och ha en blueray spelare

istället för att lagligt kunna ladda ner filmen att spela den på datorn utan problem

vill inte ladda ner känner mig skyldig men det finns ju inget annat alternativ om inte jag vill se filmen över huvudtaget blir riktigt arg när jag tänker på det har inte sett nya filmer på månaden nu eftersom jag stoppar mig själv från att göra det jag vill ha ett lagligt alternativ men ingen bryr sig

Permalänk

Jag tror att det är väldigt osannolikt att det någonsin kommer komma en tjänst som släpper alla dvd/tv färska filmer och avsnitt på lagligt vis. Möjligen en för vardera kanal vad gäller serier, men ett ihopkok av allt tror jag bara inte på. Och när det kommer till film vill bolagen helt enkelt inte konkurrera med sin egna försäljning. Så där får vi också nöja oss med lite mindre färska eller att betala styckvis.

Må vara tråkigt, jag kan hålla med om att en sådan tjänst vore bra. Men tyvärr tror jag att det är den hårda sanningen, helt enkelt så det ser ut.

Permalänk
Medlem

Ända lagliga och bra sättet att se färska filmer idag är det samma som för 50 år sen, gå på bio

Visa signatur

Acer Predator Helios 300

Permalänk
Avstängd
Skrivet av ggustavsson:

Ända lagliga och bra sättet att se färska filmer idag är det samma som för 50 år sen, gå på bio

inget alternativ för mig får helt enkelt ge upp att försöka eftersom ingen bryr sig

om filmer kunda släppas på en sida att laddas ner direkt efter dem har släppts på blueray/dvd fritt och titta på

samma sak mer serier om serier avsnitt kunda släppas direkt efter att dem visats på tvn så hade det varit underbart är allt jag begär sen kan det också vara som steam där man köper styck med bra priser

vill tex se the avengers nu när den släpps i augusti samma sak med the dark knight rises när den släpps men enda sättet är att jag köper blueray och får allt meny reklam i början skräp med sen behöver jag inte se filmen mer en en gång så jag vill ha det digitalt behöver inte allt skräp som tillkommer om man köper som dvd/blueray

avengers tex för 200-300.kr att ladda ner i 1080 format skulle vara helt ok för mig

Permalänk
Medlem
Skrivet av skanepiraten:

Ehh ingen som tänkt på Viaplay.se?

Via play är ett skämt, och det är ju det som är pudelns kärna - piratsiterna erbjuder idag bättre utbud, såväl kvalitetsmässigt som bekvämlighetsmässigt, än de svenska kommersiella aktörerna. Lägg dessutom till att det finns mer att välja på på vilken torrenttracker som helst.

De kommersiella aktörerna måste tänka i alternativkostnader. Det funkar att ta betalt för något som går att få tag på gratis, om man kan ge ett mervärde till den som betalar. Kan man erbjuda ett bättre organiserat och bredare utbud, med högre bild/ljudkvalitet än det man hittar på TPB, med någon slags garanti om hur lång tid det får ta från att man initierar downloaden tills att man kan se filmen, så tror jag att det skulle funka alldeles utmärkt att sälja/hyra ut film över nätet. Men så länge chansen är mycket större att man hittar det man söker på TPB med tillräckligt bra kvalitet, och det dessutom är lättare att spela upp i vilken mediaspelare man vill, då man inte behöver en massa specialspelare med DRM-klabb hit och dit, så tror jag branschens framtid ser ganska mörk ut.

I all korthet: vill man ta betalt för filmer och serier som kan tillgås gratis, så måste man helt enkelt erbjuda en produkt som totalt sett är bättre än gratisalternativet. Svårare än så är det inte.

Visa signatur

Nu lurade jag dig att slösa bort ett par värdefulla sekunder av ditt liv på att läsa denna fullständigt poänglösa signatur!

Permalänk
Avstängd
Skrivet av kaput:

Via play är ett skämt, och det är ju det som är pudelns kärna - piratsiterna erbjuder idag bättre utbud, såväl kvalitetsmässigt som bekvämlighetsmässigt, än de svenska kommersiella aktörerna. Lägg dessutom till att det finns mer att välja på på vilken torrenttracker som helst.

De kommersiella aktörerna måste tänka i alternativkostnader. Det funkar att ta betalt för något som går att få tag på gratis, om man kan ge ett mervärde till den som betalar. Kan man erbjuda ett bättre organiserat och bredare utbud, med högre bild/ljudkvalitet än det man hittar på TPB, med någon slags garanti om hur lång tid det får ta från att man initierar downloaden tills att man kan se filmen, så tror jag att det skulle funka alldeles utmärkt att sälja/hyra ut film över nätet. Men så länge chansen är mycket större att man hittar det man söker på TPB med tillräckligt bra kvalitet, och det dessutom är lättare att spela upp i vilken mediaspelare man vill, då man inte behöver en massa specialspelare med DRM-klabb hit och dit, så tror jag branschens framtid ser ganska mörk ut.

I all korthet: vill man ta betalt för filmer och serier som kan tillgås gratis, lagligt eller ej, så måste man helt enkelt erbjuda en produkt som totalt sett är bättre än gratisalternativet. Svårare än så är det inte.

det som är synd med det är att dem inte bryr sig om det dem vill bara straffa oss men dem vill inte erbjuda bättre service sen bryr jag mig inte om det är bättre bara det inte är sämre

tpb har perfekt kvalite 1080p allt man kan välja bara gör tpb lagligt så är iallafall alla mina problem lösta

Permalänk
Medlem
Skrivet av zzcool:

det som är synd med det är att dem inte bryr sig om det dem vill bara straffa oss men dem vill inte erbjuda bättre service

Nja, straffa oss vill de väl inte. Att det inte finns några vettiga onlinetjänster är nog snarast en biverkan av ett förlegat synsätt och att man desperat klamrar sig fast vid gamla affärsmodeller, som förvisso funkade tidigare då digital distribution inte ens var ett alternativ, men som är alldeles för rigida och oflexibla idag. Utöver det behöver man nog luckra upp de snåriga rättighetskedjor man ser i branschen, om man någonsin ska få till en onlinetjänst med bra utbud någon annanstans än i USA.

Men jag förstår vad du menar. R*vkn*llade blir vi ju i vilket fall som helst, oavsett vilka skälen är.

Visa signatur

Nu lurade jag dig att slösa bort ett par värdefulla sekunder av ditt liv på att läsa denna fullständigt poänglösa signatur!

Permalänk
Medlem

Undrar hur många sådana här tjänster det skulle ha funnits om alla dem pengarna som lagts till att ta fast pirater istället skulle gått till en film/serie tjänst på nätet XD

Det är ju sjuka summor som lagts ner i jakten på pirater, och alla sjuka skadestånd!

Det ska inte ta 3 månader för en film att komma ut på Bluray och Dvd från det att den gått på bio... Va jättelänge sedan jag såg The Avengers på bio och den har ju inte kommit ut på Bluray än... Men samma dag som den kommer ut så kommer den också ut på TPB! Varför inte en tjänst som gör så också?

Visa signatur

Chassi:BeQuietDarkBase900Pro PSU:BeQuietDarkPowerPro1000w Moderkort:AsusZ170ProGamingAURA
CPU:i7-6700K 4.2Ghz Kylare:BeQuiet!SilentLoop240mm Ram:Corsair 32GB DDR4 3200MHz Vengeance
GPU:AsusRadeonRX5700XT8GBRogStrixGamingOC SSD:Corsair 2x120GB, M.2 1TB HDD:Seagate/WD->30TB Skärmar:3xBenQ 24" LCD G2450HM, LG 65"UHD65UM7100 OS:W10
Tillbehör:LogitechG915,G915TKL,ProX,G502,MxMaster3,G930,Z906,G510,K350,M705,G440,C922Pro,MionixNaos3200,5000,7200,8200,NaosQG
Mobiler:Xperia 1 III,Xperia1,SonyZ5 🎮 🖥️ ⌨️ 🖱️ 🎧

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Extremaz:

Undrar hur många sådana här tjänster det skulle ha funnits om alla dem pengarna som lagts till att ta fast pirater istället skulle gått till en film/serie tjänst på nätet XD

Det är ju sjuka summor som lagts ner i jakten på pirater, och alla sjuka skadestånd!

Det ska inte ta 3 månader för en film att komma ut på Bluray och Dvd från det att den gått på bio... Va jättelänge sedan jag såg The Avengers på bio och den har ju inte kommit ut på Bluray än... Men samma dag som den kommer ut så kommer den också ut på TPB! Varför inte en tjänst som gör så också?

http://i.eatliver.com/2010/5387.jpg

den där fick mig att skratta faktiskt det är också sant

men börjar känna mig mindre skyldig nu

om inte dem bryr sig varför ska jag bry mig?

Permalänk
Medlem

Tv.com? Men du behöver en proxy för att kunna titta på det. De ska ha de nyaste avsnitten av de flesta serierna som finns. :/

Visa signatur

Beyerdynamic DT770 Pro 80 Ω
CM Storm Quick Fire TK Brown
Zowie FK1+