BSOD - drivrutins uppdatering

Permalänk
Medlem

BSOD - drivrutins uppdatering

Tjena,

Har nu suttit och fixat lite på en polares dator (han hade massor av skit och saker som nu är fixat).
Tänkte sedan på vilken version han kunde på på sina driver för grafik kortet (då han själv aldrig uppdaterar). Så jag gick in och kollade och såg att han låg kvar på 10.8, och jag tänkte att detta är ju hur gammalt som helst och måste uppdateras!

Jag googlade lite snabbt på AMD 5770 drivers och hittade någon AMD sida som visade att man skulle välja 12.7/(6). Så jag tog då och drog först ner 12.7 och började installera, och som vanligt så blinkar ju skärmen efter man tagit sig viss långt i installationen (alltså bilden blir svart och kommer tillbaka), men när den kom till andra eller tredje så tog det ovanligt lång tid, så jag blev lite brydd och sedan kom en BSOD. Jag tänkte, denna betan kanske inte funkar så bra på det här kortet. Så jag tankade ner 12.6 och avinstallerade först driverserna denna gång. Men jag uppnådde samma resultat. När skärmen ska bli svart under installationen, så blir det BSOD istället. Och när man sedan startar datorn så kommer det upp något om att drivrutinerna inte installerades korrekt eller något sånt.

Så det jag undrar nu är,
Är dessa drivers inte för 5770? Det står trots allt att 5000-series är supported.
Och annars, vilka bör jag testa?

Mvh Max.

Visa signatur

Mobo: ASUS Z97-Pro Gamer CPU: Intel Core i7 4790K RAM: Corsair Vengeance 1600MHz 4x2GB GPU: ASUS STRIX GTX 970 DirectCU II PSU: Corsair CX 750W 80+ Bronze Chassi: Fractal Design Define R5 SSD: Corsair Force 3 Series F120 120GB

Permalänk
Medlem

12.6 borde fungera. Prova att rensa gamla drivrutiner med Driver Sweeper, starta om och installera om.

Visa signatur

MacBook Pro 14" | M1 Pro 10/16-Core | 32GB | 1TB
Legion Pro 16" | Ryzen 7 5800H | 16 GB | 1TB | GeForce RTX 3060

Permalänk
Medlem
Skrivet av iFraja:

12.6 borde fungera. Prova att rensa gamla drivrutiner med Driver Sweeper, starta om och installera om.

Det var det jag gjorde, bör jag prova att installera 12.6 i felsäkert läge?

Visa signatur

Mobo: ASUS Z97-Pro Gamer CPU: Intel Core i7 4790K RAM: Corsair Vengeance 1600MHz 4x2GB GPU: ASUS STRIX GTX 970 DirectCU II PSU: Corsair CX 750W 80+ Bronze Chassi: Fractal Design Define R5 SSD: Corsair Force 3 Series F120 120GB