Permalänk

Komma längst fram på konsert

Hej!

Jag ska se en Justin Bieber koncert i Parken nästa år och har fått golden circle biljetter vilket är en area närmast scenen.

Jag vill komma längst fram och undrar om folk hade gått på om jag hade med mig en sån man kan ha runt halsen med nycklar i, istället göra en typ pappersbit på 8cm bred och 4cm hög med mitt namn och kanske något till, en bild på honom eller något. Och lägga plast om den (Minns inte vad det heter)

Sedan säger man bara ursäkta till folket som står där och visar "brickan" utan att säga att man jobbar där, bara säga ursäkta..

Hade detta funkat?

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen

Du vill alltså "lura" dig fram på en tjejkonsert? Ok...

Har du ett område närmast scen är det väl bara gå dit och ställa dig längst fram?

Permalänk
Medlem

gå dit så tidigt som möjligt bara

Visa signatur

Citera så att jag hittar tillbaka! AMD Ryzen 7 5800X3D | MSI B450 Tomahawk Max | 32GB Ballistix @ 3733/16 | EVGA 2070 | Crucial MX500 2TB | EVGA G2 750W | Windows 10

Permalänk
Medlem

Aldrig varit på konsert förut eller? Bara pressa dig igenom folkmassan som alla andra gör. (Förekommer antagligen inte på en JB konsert).

Visa signatur

» Bytt namn ifrån "cyme"
» Citera mig vid svar så jag hittar tillbaka!
» Gillar du Trance/Vocal-Trance? Spana in min playlist på Spotify här.

Permalänk

This is awesome

Använd armbågar, tryck hårt i revbenen och påstå att någon annan trycker, stå alltid med axeln mot scen för att kunna lägga helavikten framåt och pressa dig fram. Detta är egna erfarenheter, men det var nog lite större folk som var där.

Visa signatur

Ride wit me, or collide wit me
jag älskar trådar som spårar ur redan vid första inlägget :)

Permalänk
Medlem

Är väl bara 12åriga tjejer där, så luft bara dom åt sidan!

Visa signatur

Xbox live: Fisk nacke
System: MSI GeForce GTX 970 4gb - Intel Core i7 2600 @ 3.40 GHz - 8gb RAM - 1.8 TB HDD - 75gb SSD - Razer arctosa - Qpad mus - Asus 24" LED VG248QE - Samsung Syncmaster S22B370

Permalänk
Skrivet av kvnwpts:

Sedan säger man bara ursäkta till folket som står där och visar "brickan" utan att säga att man jobbar där, bara säga ursäkta..

Hade detta funkat?

Om du menar att du skulle få komma fram till scendiket och stå och titta intill de som jobbar med säkerheten eller med fotograferna under de tre första låtarna... så kan jag väl säga så här. Lycka till!
På ren svenska: Inte en chans

Däremot får du väl armbåga dig genom havet av småflickor och stå och trängas om du vill.

Permalänk
Medlem

Tänk på att det kan bli brutala moshpits långt fram, speciellt på Biebers konserter. Har jag hört.

Visa signatur

På A svarar jag B, och på C vill jag höra om frågan.

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av akka:

Tänk på att det kan bli brutala moshpits långt fram, speciellt på Biebers konserter. Har jag hört.

Oja otroligt våldsmma moshpits på hennes konserter, förstår inte heller varför.

Permalänk
Medlem
Visa signatur

CITERA FÖR SVAR

Ah, MX Blues, the power of nuclear bombs at your fingertips!

13700KF / Gigabyte Z790UD / 32gb DDR5@6000mhz / Powercolor RX 6700 XT 12Gb / NZXT HALE90 750 / NZXT H2 White

Permalänk

Slå på MP3an. Sätt på valfri Pantera låt. Börja röra dig framåt.

Visa signatur

NR200P || 5600X || 3080 Strix ||

Permalänk
Medlem
Skrivet av MIFFo_BEast:

This is awesome

Använd armbågar, tryck hårt i revbenen och påstå att någon annan trycker, stå alltid med axeln mot scen för att kunna lägga helavikten framåt och pressa dig fram. Detta är egna erfarenheter, men det var nog lite större folk som var där.

Gör detta på en valfri riktig konsert och du kommer få duktigt med stryk.

Och till TS just till Justin Bieber så kommer det vara du och massvis med 12 åriga flickor. SÅ det är bara att trava rakt fram till första staketet.
Om du inte har lite framförhållning och är där tidigt och hamnar längst fram per automatik.

Visa signatur

In the real world, size matters. And the big guy always win.

Jag har en svart dator med skärm och tangentbord.

Permalänk
Medlem

Har varit på flera hundra spelningar och är det något jag hatar så är det folk som kommer i sista minuten och sen ska tränga sig längst fram utan någon som helst respekt för de som redan är på plats.
Antingen kommer du i god tid, och hamnar då automatiskt långt fram, eller så får du gilla läget med att stå lite längre bak.
Att armbåga 10-12 åriga tjejer för att komma längst fram känns ju inte riktigt helt ok...
Inte ok annars heller, kör nån den stilen mot mig på en spelning så tackar jag honom med samma kort.

Visa signatur

...

Permalänk
Medlem
Skrivet av MIFFo_BEast:

This is awesome

Använd armbågar, tryck hårt i revbenen och påstå att någon annan trycker, stå alltid med axeln mot scen för att kunna lägga helavikten framåt och pressa dig fram. Detta är egna erfarenheter, men det var nog lite större folk som var där.

Gör det där och du får en armbåge i nyllet.

Visa signatur

"Happiness is only real when shared"