Använda bärbardator som skärm till stationär

Permalänk
Medlem

Använda bärbardator som skärm till stationär

Hej! Har en ASUS N56VZ som jag skulle vilja använda som skärm till min stationära dator.
Specs hittar ni i signaturen, det jag tänkte mig är att man ska kunna koppla HDMI kabel från mitt graffe till den bärbara och på något sätt på den vägen få display signal från min stationära dator.

Visa signatur

Desktop|Corsair HW 850W 80+|ASUS P8P67 PRO REV 3.1|I5 2500K(4.4Ghz OC)|Scythe BIG Shuriken|
Corsair Vegeance DDR3 8GB|W7 Ultimate|OCZ Vertex 2 120GB|3TB HDD|XFX Radeon HD6970 2GB GDDR5|
Notebook|ASUS N56VZ + 256GB M4 SSD|

Permalänk
Medlem

Tror nog det blir svårt. Då om man vill koppla skärmen direkt (skruva sönder laptopen) behöver en dyr konverterare. Om du inte har någon HDMI-in på laptopen tror jag det är att glömma om det inte finns något program som kan fixa det via nätverket.

Permalänk
Medlem
Skrivet av jocke92:

Tror nog det blir svårt. Då om man vill koppla skärmen direkt (skruva sönder laptopen) behöver en dyr konverterare. Om du inte har någon HDMI-in på laptopen tror jag det är att glömma om det inte finns något program som kan fixa det via nätverket.

Fasen också, aja tack för hjälpen.

Visa signatur

Desktop|Corsair HW 850W 80+|ASUS P8P67 PRO REV 3.1|I5 2500K(4.4Ghz OC)|Scythe BIG Shuriken|
Corsair Vegeance DDR3 8GB|W7 Ultimate|OCZ Vertex 2 120GB|3TB HDD|XFX Radeon HD6970 2GB GDDR5|
Notebook|ASUS N56VZ + 256GB M4 SSD|

Permalänk
Medlem

Rakt av lär det som sagt bli svårt, då laptopen inte lär ha några videoingångar. Däremot finns det ju capturekort/donglar man kan använda till sånt om man nu verkligen ger sig fan på det. Du kan ju kolla om det finns några USB-donglar som fixar HDMI, så borde du vara någotsånär hemma i alla fall. De lär dock inte vara superbilliga.

Visa signatur

Nu lurade jag dig att slösa bort ett par värdefulla sekunder av ditt liv på att läsa denna fullständigt poänglösa signatur!

Permalänk
Medlem

Om du redan har en skärm och vill ha en till skärm via laptopen så skulle du kunna kolla på Synergy, då kan du dela tangentbord och mus mellan laptopen och stationära, tyvärr kan du inte dra fönster och sånt mellan fönstrena och så då det faktiskt är 2 olika datorer, men du kan använda båda skärmarna från samma tangentbord och mus.

Det ska finnas en windows version har jag för mig.

Visa signatur

"Riktig fakta? kolla ut genom fönstret på snön och all jävlighet där har du riktig fakta, eller de som går där i kylan, idioter, det är riktig fakta" -- Ett fyllo på bussen, ganska trevlig ändå :)

Permalänk
Medlem
Skrivet av shenjin:

Om du redan har en skärm och vill ha en till skärm via laptopen så skulle du kunna kolla på Synergy, då kan du dela tangentbord och mus mellan laptopen och stationära, tyvärr kan du inte dra fönster och sånt mellan fönstrena och så då det faktiskt är 2 olika datorer, men du kan använda båda skärmarna från samma tangentbord och mus.

Det ska finnas en windows version har jag för mig.

Grymt! Använder det just nu

Visa signatur

Desktop|Corsair HW 850W 80+|ASUS P8P67 PRO REV 3.1|I5 2500K(4.4Ghz OC)|Scythe BIG Shuriken|
Corsair Vegeance DDR3 8GB|W7 Ultimate|OCZ Vertex 2 120GB|3TB HDD|XFX Radeon HD6970 2GB GDDR5|
Notebook|ASUS N56VZ + 256GB M4 SSD|

Permalänk
Medlem
Skrivet av Crispin:

Grymt! Använder det just nu

Nice, Jag använde det i jobbet när jag hade en bärbar och en stationär, totalt fick jag 3 skärmar med det hela även om det var lite irriterande att inte kunna flytta fönster mellan alla fönster.

Visa signatur

"Riktig fakta? kolla ut genom fönstret på snön och all jävlighet där har du riktig fakta, eller de som går där i kylan, idioter, det är riktig fakta" -- Ett fyllo på bussen, ganska trevlig ändå :)