Permalänk
Medlem

Dayz - 1.7.2 Ute nu!

"Finally, 1.7.2 Update is released! Server files also need updating. More information at http://dayzmod.com/forum/showthread.php?tid=32371 -Rocket"

https://twitter.com/dayzdevteam/status/222391834591248386

Edit:
Får se hur långt tid det tar nu för servrarna att uppdatera sig... doh

Permalänk
Medlem

Verkar som en hel del blivit av med sina kära ägodelar. Då är det väl lika bra att mentalt förbereda sig att det är mörkt på natten när man väl kommer in.
Någon som blivit av med sin kära L85 och NVG.

Permalänk
Medlem

Något bra eller häftigt som kommit i denna då?

Visa signatur

CPU & Kylning: Ryzen 7 7800X3D & ASUS ROG Strix LC II 360 RAM: Kingston 32GB DDR5 6000MHz FURY GPU: RTX 3090 MB: Gigabyte X670 Gaming PSU: EVGA Supernova G2 850W M.2: Samsung 960 Evo 250GB Chassie: CM Storm Stryker Skärmar: AOC AGON AG271QG G-Sync IPS @165Hz och Qnix QX2710 IPS/PLS @110Hz

Permalänk
Medlem

Verkar inte gå att komma in på några servrar...

Visa signatur

i7-6700K | MSI Z170A | MSI 1080 8GB | 16GB Kingston HyperX | Intel 600P 256GB | Samsung EVO Basic 840 250GB x2 raid 0 | Corsair RM 750W | 3 x Dell U2414H

Permalänk
Skrivet av CruiZin:

Något bra eller häftigt som kommit i denna då?

* [NEW] Set Bear Traps that break player and infected legs, kills animals, when activated
* [FIXED] Infected hear perfectly through objects (noise reduced by 50% through an object)
* [FIXED] Too easy to break legs due to infected (reduced probability of leg damage, reduced amount of leg damage)

är väll dom jag tycker är bäst / viktigast

Även alla performance fixar är ju awesome

Permalänk
Medlem
Skrivet av sodnik:

Verkar som en hel del blivit av med sina kära ägodelar. Då är det väl lika bra att mentalt förbereda sig att det är mörkt på natten när man väl kommer in.
Någon som blivit av med sin kära L85 och NVG.

Japp, verkar som de måste fixa en hotfix för det hela, så man ska väl avråda spelare med gear att spela på äldre servrar tills de fixar allt.

Permalänk
Medlem

Asså, jag är skiiitsugen på DayZ, men hur fan får man tag på det?! Arma 2?!

Visa signatur

en burk som spelar spel

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sebskiii:

Asså, jag är skiiitsugen på DayZ, men hur fan får man tag på det?! Arma 2?!

Du måste köpa "Arma 2: Combined Operations" och sedan är det bara och installera moddet.
Du kan köpa spelet här: https://store.bistudio.com/arma2-combined-operations-steam-version 25% rabatt och du får en kod efter några sekunder som du aktiverar i steam.

OnT
Verkar som de flesta servrar inte fungerar just nu. Och just nu när man är sugen på och spela

Permalänk
Medlem

Jag vågar inte gå in med mina 2 konton, har ju L85 och NVG på ena och den andra har jag NVG och en M4A1 CAMO SD med 16 SD Mag. Lite risky efter allt man läst... Kör nog på de andra servrarna så länge, ironiskt nog kom jag till wilderness idag(vilket ska va fixat med nästa patch, körde den gamla) men lyckades komma ut ifrån canada 2 utan att dö som jag gjorde sist så jag är back in track med character #2!

Skrivet av Seeebexx:

Asså, jag är skiiitsugen på DayZ, men hur fan får man tag på det?! Arma 2?!

Hoppas du är beredd på vad som väntar, det är inte lätt i början och du kommer dö, blir frustrerad och måste kämpa på och ha tålamod, en bra sida du ska ha koll på är http://dayzwiki.com, http://avidblur.com/arma2/ , http://www.dayz.pl/wp-content/uploads/2012/05/chernoWIPmap.jp...
Finns andra trådar om hur man gör som nybörjare, kan va bra och läsa igenom dem också! Lycka till i Dayz-världen!

Permalänk
Medlem

Satt å lira med en polare i ca 1 timme sen krashade serven och allting vi hade gjort försvann.. vi spawnade på det ställe vi loggade ut innan vi patchade.

Helvete.. -.-

Permalänk
Medlem

Varning dock.
Ghillie/Camo/kläder kan förstöra ditt inventory helt och hållet. Samt zombies kan ibland upptäcka dig flera hundra meter bort.

Visa signatur

Twitch - Eldritzh.com
Desktop: Corsair 4000X \ ASUS X570-F \ 3900X \ 32GB DDR4 \ 3090 Suprim X \ 1x Intel6660P M.2 1TB 2x 850 EVO 500GB \ 1000W Corsair \
Server: Node 304 \ 16GB RAM \ 20TB - Plex, RedBot, etc.
Konsoler: NES \ SNES \ N64 \ GameCube \ Wii \ Playstation + Diverse Tillbehör

Permalänk

Blev av med min L85, blev så upprörd att jag rushade rakt in mot flygfältet i Balota, träffade på en bandit utanför flygledartornet och blev av med allt annat också.

Permalänk
Medlem

Nu förstår jag varför min camouflage-dräkt försvann.

Tråkigt, men kul med fler uppdateringar, och bra att de fixat hörseln för Zeds genom väggar. Kanske man faktiskt kan smyga runt i en byggnad utan att saker utanför börjar springa in och jaga en...

Och fan om man inte kommer att kliva i björnsaxar nu då runt det nordvästra flygfältet... Kan tänka mig att folk kommer att sätta upp många sådana där.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Forsberg1:

Blev av med min L85, blev så upprörd att jag rushade rakt in mot flygfältet i Balota, träffade på en bandit utanför flygledartornet och blev av med allt annat också.

Att spela DayZ och inte vara inställd på att förlora sin gear vilken sekund som helst känns lite
självdestruktivt!

Permalänk
Medlem

Finns det L85 i detta?! I must have it!

Permalänk
Medlem

Provade de som hastigast igår, med en polare, som vanligt vid patch så är allt överbelastat... överallat Tyvärr så loosade min polare sin gear, men men, så ni som är nojjiga att loosa eran gear, logga inte in på några dagar och hoppas på en hotfix.

Spännande med beartraps på NW Airfield, har oxå en känsla av att de kommer att vara några stycken där xD

Annars så ser patchnotes'en riktigt nice ut, många vettiga FIXES

Visa signatur

CPU: Ryzen 3700X | CPU-Kyl: Alpenföhn Black Ridge + NF-A9x14 | GPU: ASUS Nvidia 1080 Ti 11GB | RAM: Corsair LPX 3000MHz 2x16GB | MB: MSI B450I | Chassi: Sliger SM560 | SSD: Samsung 970 EVO 1TB | PSU: Corsair SF 600W

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dayz-Nooben:

* [NEW] Set Bear Traps that break player and infected legs, kills animals, when activated
* [FIXED] Infected hear perfectly through objects (noise reduced by 50% through an object)
* [FIXED] Too easy to break legs due to infected (reduced probability of leg damage, reduced amount of leg damage)

är väll dom jag tycker är bäst / viktigast

Även alla performance fixar är ju awesome

Ser bra ut Men dom där fällorna lär väl inte vara så trevliga när dom sätts upp överallt av andra som vill jävlas

Skrivet av Hoster:

Finns det L85 i detta?! I must have it!

Lycka till!

Visa signatur

CPU & Kylning: Ryzen 7 7800X3D & ASUS ROG Strix LC II 360 RAM: Kingston 32GB DDR5 6000MHz FURY GPU: RTX 3090 MB: Gigabyte X670 Gaming PSU: EVGA Supernova G2 850W M.2: Samsung 960 Evo 250GB Chassie: CM Storm Stryker Skärmar: AOC AGON AG271QG G-Sync IPS @165Hz och Qnix QX2710 IPS/PLS @110Hz

Permalänk
Skrivet av Gublo:

Att spela DayZ och inte vara inställd på att förlora sin gear vilken sekund som helst känns lite
självdestruktivt!

Jag visste att jag skulle förlora den, men buggar är lite trista.. Speciellt när den bara äter upp L85:an och lämnar allt annat.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Forsberg1:

Jag visste att jag skulle förlora den, men buggar är lite trista.. Speciellt när den bara äter upp L85:an och lämnar allt annat.

Fast de har väl tagit bort L85:an pga balanssyfte?

Permalänk
Skrivet av Sasha:

Fast de har väl tagit bort L85:an pga balanssyfte?

Är det så? Det hade jag ingen aning om!

Permalänk
Avstängd

Som någon redan tidigare sa, så lönar det sig inte att försöka equippa Ghillie suit, Hittade 2 igår och båda gångerna försvann all min inventory då jag equippa den

Visa signatur

Chassi: Coolermaster HAF XB PSU: Silverstone Strider 850W, MB: MSI Z87-G45, CPU: Intel I5-4670K @ 4,2Ghz (Corsair H100i), GPU: MSI GTX 970 Gaming RAM: Kingston HyperX 16Gb DDR3 1600Mhz, HDD: 2x Samsung F3 7200rpm 1TB, SSD: Samsung 830 series 128Gb, OS: Win 8.1, Skärmar: LG 55" FullHD & Dell 23'' UltraSharp U2312HM.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Forsberg1:

Är det så? Det hade jag ingen aning om!

IR-siktet var för OP.

Permalänk
Medlem

Kommer inte in på någon server alls. Stannar på "waiting for character to create"

Visa signatur

Windows 10 | AMD Ryzen 9 5900x | RTX 3070 8 gb | 32 GB RAM | 720 GB SSD | 1 TB HDD

Permalänk
Medlem
Skrivet av lolflakes:

Kommer inte in på någon server alls. Stannar på "waiting for character to create"

Har samma problem sedan 2 dagar tillbaka. Patchen förstörde tom så jag inte kan spela vanliga Arma2.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design R6 | Moderkort: ASUS ROG STRIX Z370-H GAMING | CPU: Intel Core i7 8700K | Minne: Corsair Vengeance DDR4 2400MHz 16GB | GPU: Palit GeForce GTX 1080 Ti 11GB Jetstream | OS Disk: Samsung 960 EVO 500GB | PSU: Corsair RM750x 750W | Skärm: BENQ XL2720T@120hz
Kylning: Corsair H150 RGB (Vattenkylning)

Permalänk
Medlem

Om ni är har någon sorts skin förutom den man börjar med, så gå in på en 1.7.1.5 server och leta upp civilian clothing och ta på er den så kommer ni troligtvis inte förlora någon gear (om ni inte har en L85a, för den kommer försvinna)
Tycker det va löjligt och ta bort det vapnet, speciellt utan förvarning och dom ger inget vapen som placeholder tex en m16a2 så man iaf kan försvara sig. Riktigt dåligt gjort även fast det är en alpha, man ska skriva med allt i patchnotesen, annars är det ingen mening att ha med dem öht. (Jag har min kvar, men det är på min andra char som jag nu måste leta upp ett annat vapen till)

Jag kommer lira på 1.7.1.5-servrar tills vidare då de fixat allt, dom skriver ju tom på twitter:
"Nope, just the website and forums. Gameplay continues. 1.7.2 is a bit dicey, but 1.7.1.5 is still going strong."
och nästa inlägg:
"Sorry to hear that hopefully we can get 1.7.2 fixed ASAP"

Jag skulle avråda alla att spela på nya servrarna tills de är fixat, men alla gör vad de vill, min server som förhoppningsvis kommer upp om några dagar kommer köra den äldre versionen och jag kommer inte patcha upp den förens allt är fixat! (om jag inte blir tvungen för att den ska bli whitelistad)

Permalänk
Sötast

1.7.2 Är awesome....

Zombies med IR sikten, ser en igenom 12 hus... fast bara vissa dock. c:a var 10e zombie kan se/höra till vad som verkar vara obegränsad längd.

Permalänk
Medlem

heheh skulle byta server och när det va på loading stog det ***** has died.... Blev av med typ 48 timmars speltid på 1 character med ganska fet EQ ;/

Visa signatur

6600k Asus z170 16gig ddr4| Custom vatten loop | Corsair HX750 Gold | xl2411 | U2711 | Corsair Carbide Air 540 | Corsair force 3 ssd | Creative Sound Blaster Z | Sh 650hd | Røde Podcaster
Ducky Mini/ Razer DA 2013

Permalänk
Medlem

Jag vågar inte gå in på nån server som det är nu.

Permalänk
Skrivet av Sasha:

IR-siktet var för OP.

Det kan jag iofs hålla med om, kunde se allt och alla i princip.

Permalänk
Sötast

Tydligen så kan man ha hur mycket otur (tur?) i detta spel som helst.

På två dagar har jag hittat 2 bra vapen, 3 tält och diverse gottis.

Däremot så har jag _fortfarande_ på två dagar INTE hittat en kompass... dvs jag kan inte sätta naviga och sätta ut tälten eller spara gearen.

Helt galet.