Steam Greenlight låter användarna välja framtida speltitlar

Permalänk
Medlem
Skrivet av anders190:

Det fungerar bra för många kunder men inte alla, mig blandannat.

Att Valve sedan arbetar med att skapa ett monopol för spel på PC gynnar heller inte mig som konsument.

Hur fungerar det inte bra? Tycker det är sjukt smidigt att ha alla spel samlade på ett och samma ställe och alltid uppdaterade.

Köp ett spel på skiva -> registrera på steam -> det finns alltid där. Till skillnad från EA's missar genom tiderna. Och deras Origin kan lägga sig.

Men du kanske menade att du inte VILL ha det så?

Visa signatur

Köp ny mus för 800:- JA, du kommer bli GRYM på cs och sätta huvudskott hela tiden. Du får heller ALDRIG ont i leder.
Eller är det bara så att e-pen*** förlängs om du har en dyrare mus?

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av zillio:

Hur fungerar det inte bra? Tycker det är sjukt smidigt att ha alla spel samlade på ett och samma ställe och alltid uppdaterade.

Köp ett spel på skiva -> registrera på steam -> det finns alltid där. Till skillnad från EA's missar genom tiderna. Och deras Origin kan lägga sig.

Men du kanske menade att du inte VILL ha det så?

Klienten är seg, både att använda samt överföringshastigheterna. Spel krånglar ofta med att starta "Your game is unavailable". Sedan gillar jag inte att samla alla spel på ett konto heller, samt att man inte kan göra sig av med spel man tröttnat på.

Jag vill själv kunna välja om jag vill köra mitt köpta spel såväl DRM-fritt eller med DRM (aktivera spelet med exempelvis Steam, Origin eller annan DRM-tjänst) likt hur man kan göra med Humble Bundle. Upp till användaren hur den gör, alla får som de vill.

Permalänk
Medlem
Skrivet av rektor:

id Software måste ha tjänat grovt på moddar och det kommunitit som byggts runt Quake.
Valve måste ha tjänat stora pengar på Counter Strike, Team Fortress, etc.
Blizzard måste ha tjänat grovt på Defense of the Ancients (DOTA) till Warcraft III.

Jag menar självklart inte mods som företagen själva gör -.-

Permalänk
Medlem
Skrivet av anders190:

Klienten är seg, både att använda samt överföringshastigheterna. Spel krånglar ofta med att starta "Your game is unavailable". Sedan gillar jag inte att samla alla spel på ett konto heller, samt att man inte kan göra sig av med spel man tröttnat på.

Jag vill själv kunna välja om jag vill köra mitt köpta spel såväl DRM-fritt eller med DRM (aktivera spelet med exempelvis Steam, Origin eller annan DRM-tjänst) likt hur man kan göra med Humble Bundle. Upp till användaren hur den gör, alla får som de vill.

Jojo, håller med. Det är en fördel med att ha alla spel på samma ställe men det är ju mer nackdelar. Du kan inte sälja begagnade pc spel som är Steam/Origin spel. Om ditt konto blir "hackat" så förlorar man alla spel man betalat för om man nu inte får tillbaka sitt konto.
Och ifall det händer något med Steam/Origin (dvs krashar eller buggar och liknande) så kan du oftast inte spela något av spelen förens Valve/EA fixat det.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Waowt:

Jag menar självklart inte mods som företagen själva gör -.-

Inte jag heller.
Ingen av dessa har utvecklats av företagen själva.
Dock så köpte Valve upp Counter-Strike, men det var ju först en community mod.

Permalänk
Medlem

Very good, now give us voting access to game content making decisios.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Odessy:

Very good, now give us voting access to game content making decisios.

No thanks.
Varför ska man förstöra spel genom att berätta hela innehållet i förhand?
Eller för den delen erkänna spels innehåll så att spel blir mindre attraktiva för potentiella köpare och därav så förlorar utvecklarna på att ens försöka utveckla ett spel som folk redan vet vad det innehåller och slutar.

Säg om du spelat Deus Ex HR eller säg Portal 2, tänkte du när du började spela "det skulle vara perfekt om jag visste hela spelet och hur det slutar innan jag ens börjat spela!".. ? Nej, trodde väl inte det.

Permalänk
Medlem

Not quite what I meant, take BF3 for example.

Clan support: Y/N
Larger maps: YN/
Battle recorder: Y/Y

etc..

Permalänk
Medlem
Skrivet av Odessy:

Very good, now give us voting access to game content making decisios.

"decisios"

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Det där med att sälja spel man köpt och lagt på konton kan nog bli lite knepigt. Om jag köper ett spel på DVD, lägger in det på steam och sedan säljer det, vad händer då? Det känns ju som att man borde kunna sälja spelet två gånger, en gång över steam och en gång som DVD.

Visa signatur

Om du vill att jag ska se ditt svar så tryck på Citera.

Permalänk

Om Valve hade menat allvar med detta så hade de redan släppt HL2 Episode 3 vid det här laget..

Visa signatur

MSI K9N Neo V2 || AMD x2 5200+ || 3 GB DDR2 || XFX nVidia GTS 250 512 MB || Samsung F3 1 TB || Antec Sonata III || Logitech Illuminated || Logitech G500 // WinXP sp3