catalyst control center spökar!

Permalänk

catalyst control center spökar!

tjena swec! har köpt mig ett xfx radeon hd 6870 double dissipation idag och håller på att installera det, men när jag ska klicka upp Catalyst så startar det inte. jag märker att den laddar lite i ca:4 sec sen slutar den ladda och inget fönster kommer upp... det startar helt enkelt inte. har googlat lite men hittar inge vettigt.

drivrutinerna är verision 12.6 och jag har testat dom äldre som följde med på cd skivan. samma resultat.

jätte tacksam för svar och tips om hur jag kan få det att fungera som det ska!!!

//Patricottosson

Permalänk

Formatera om datorn det är troligast nåt som stör drivrutinerna.

Permalänk
Medlem

Du hade ett nvidia innan. Avinstallerade du det riktigt med driversweeper/formatering?

Visa signatur

i5 750 @ 3.9 GHz | NH-D14 | P7P55D |GTX 960 | Vulcan 8GB | Seagate 600 480 GB | Newton 650w | P280 | Dell U2515H

Permalänk

omformatering hjälpte. kortet skickade jag däremot tillbaka pga skada och satte då tillbaka mitt nvidia. så jag passade på att testa driversweeper och det fungerade de med. enda nackdelen sen jag stoppade tillbaka nvidiakortet är att jag får bluescreen och datorn rebootar, men när jag får mitt nya 6870 ska jag köra en ny formatering. men tackför svar!