Android 4.1 "Jelly Bean" redo för nedladdning

Permalänk
Melding Plague

Android 4.1 "Jelly Bean" redo för nedladdning

Google rullar ut källkoden till Android 4.1, och gör därmed systemet tillgängligt för utvecklare. Det öppnar upp för både inofficiella och officiella uppdateringar.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Kan någon förklara vad skillnaden är på min mobils Android 2.3 och Android 4.1? Kunde verkligen inte bry mig mindre om operativsystem på mobiler

språket...
Visa signatur

Projektlogg: Vector Qlimax

X APEX, 8700K @ 5200MHz, Trident Z 16GB @ 4133MHz CL16, RTX 2080 Ti, 970 M.2 SSD, RM1000x, EK A240

Permalänk
Medlem

Så jävla gött med Google att dom släpper källkoden så att man kan utveckla systemet längre än vad den "officiella" versionen går!

Olikt äpple företaget...

Visa signatur

Min YouTube kanal: http://www.youtube.com/downhillproductions5
"Kan vi nu sluta skylla ifrån oss på piratkopiering när vi gör skitspel" -LeafBox (Sweclockers)

Permalänk
Inaktiv

Finns dock ingen färdig image för galaxy nexus än, dock för nexus 7.

https://developers.google.com/android/nexus/images

Permalänk
Medlem
Skrivet av zhrooms:

Bice

Kan någon förklara vad skillnaden är på min mobils Android 2.3 och Android 4.1? Kunde verkligen inte bry mig mindre om operativsystem på mobiler

Värdelösa funktioner som att du kan låsa upp mobilen genom att blinka, annat gränssnitt, annat tangentbord, snabbare etc. Finns massor att läsa på http://www.android.com/whatsnew/

Permalänk
Medlem

Kan dom inte få till en version för Samsung Galaxy S efter som det ska finnas en för Nexus S = i grund och botten samma telefon...

Visa signatur

[ Tt Core V21 | Ryzen 5900X | Noctua NH-D15 | MSI MAG B550 Mortar | 64GB Ballistix 3600Mhz CAS 16 | MSI PCIE5 850W |
RTX 4080 | 980 Pro 2TB SSD ]

Permalänk
Medlem
Skrivet av zhrooms:

Bice

Kan någon förklara vad skillnaden är på min mobils Android 2.3 och Android 4.1? Kunde verkligen inte bry mig mindre om operativsystem på mobiler

Varför fråga om du inte bryr dig? Största skillnaderna är väl "Project butter" och Googles motsvarande Siri för Android.

Permalänk
Medlem

Factory Image för Jelly Bean finns bara för Nexus 7, inte Galaxy Nexus.

Permalänk
Medlem

Får hoppas att HTC är lika snabba med att uppdatera sin One serie som de var med att uppdatera sin Sensation till ICS.

Visa signatur

Main Rig FD Define R4 |Intel C2Q Q9650@3.6GHz|Asus P5Q-E|OCZ Reaper 4GB@800MHz|WD6400AAKS|HD6850|Corsair HX650
HTPC HDPLEX H1.S |Intel Core i3 4330|ASRock Z87E-ITX|8GB|128GB mSATA
Work Dell Vostro 3360 |Intel Core i5-3317U|8GB|Samsung 840 Pro 256GB

Permalänk
Medlem

Hoppas jag får det snabbt till min Sgs2!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

- Xbox One Series X -
- Mac Mini M1 -
- MacBook Pro 14 M3 Pro -
- iPhone 15 Pro -

Permalänk
Medlem
Skrivet av Qw3rty:

Varför fråga om du inte bryr dig?

+1

OnT: I övrigt kul med nytt, även om det inte gäller alla enheter..!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Synd bara att många av dom funktioner och tjänster som Google lanserar inte funkar, eller funkar mycket sämre, här i Sverige än i USA.

Visa signatur

FD Torrent | Z690 Formula | i7 12700K | 32GB DDR5 | GTX 3080 Ti | STRIX 850W | PG279Q

Permalänk
Medlem

Meh, istället för klassiska "Sonyericson" vid uppstart får man nöja sej med "Sony" - annat gränssnitt annars helt värdelöst.

Visa signatur

|| Intel Core i5 2500K || Corsair Cooling Hydro H60 || Asus Maximus IV Gene-Z || Asus GeForce GTX 570 DirectCU II || Corsair 8GB 1600Mhz VENGEANCE || Corsair HX 650W || Fractal Design Define Mini || 500GB WD Caviar Black || OCZ SSD Agility 3 60GB || Windows 7 Premium 64-bit [thread="1004219"][/thread]

ASUSMaximus IV GENE-Z Owners Club

Permalänk
Inaktiv

Alltid lika härligt när Sweclockers postar Androidrelaterade trådar!! Hoppas personligen på att en framtida portad version av Jelly Bean 4.1 eller vad den nu kan komma att få för benämning blir betydligt stabilare än vad den nuvarande buggiga 4.0.4 till min Xperia X8 är idag!!

Permalänk

Factory images för Galaxy Nexus finns ej ännu, men dock finns OTA-patchar att ladda ner för den intresserade.
Kolla in på Android Central för närmare info.

Har inte prövat själv ännu. Får bli ikväll.

Visa signatur

Asrock Fatal1ty Z370 Gaming ITX/ac | 8700K | 32GB | MSI RTX 3080 Suprim X
Corsair SF750 | Noctua NH-U12A | NR200P || G603 | G915 TKL | T16000 | TWCS

Permalänk
Skrivet av Toxid_Fox:

Så jävla gött med Google att dom släpper källkoden så att man kan utveckla systemet längre än vad den "officiella" versionen går!

Olikt äpple företaget...

Det är inte som om de har något val.

Permalänk
Avstängd

Vi kommer antagligen att få vänta på Jelly Bean kortare än vad vi fick/får vänta på Ice Cream Sandwhich.

För skillnaden mellan ICS och Gingerbread är större än skillnaden mellan Jelly Bean och ICS.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av zhrooms:

Bice

Kan någon förklara vad skillnaden är på min mobils Android 2.3 och Android 4.1? Kunde verkligen inte bry mig mindre om operativsystem på mobiler

Säkerhetsfixar, GPU-acceleration, nytt notifikationsfält, fixar för att göra Android mindre laggigt, nytt system för att anpassa widgets, Google Now (liknande Siri) och mycket mer.

Visa signatur

Asus Maximus IV Gene-Z - Intel Core i7 2600K - Corsair Vengeance 1866 MHz 4x4 GB - Asus GTX 670 DirectCU II
BenQ XL2410T - Zowie AM - Zowie Swift - Qpad MK-85

iPhone 5S - iPad Air

Permalänk
Medlem
Skrivet av asphyxie:

Synd bara att många av dom funktioner och tjänster som Google lanserar inte funkar, eller funkar mycket sämre, här i Sverige än i USA.

Google now! funkar bättre här

Visa signatur

NZXT H440 - MSI Z97 Gaming 5 - Intel core i5-4690K - Noctua NH-D15 - 2x Gigabyte r9 280x Windforce 3X - Corsair XMS3 DDR3 4x2GB - Corsair TX850M - Samsung evo 840 1TB - 4x Seagate Constellation ES 2TB
HTC Legend> LG Optimus 2x> Nokia Lumia 800> HTC One X > HTC one > LG G2 > Motorola Nexus 6 > Samsung galaxy S7
Surface pro 3 i3 64GB
Hellre att det aldrig fungerar än att man öppnar instruktionsboken!

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Nisse977:

Kan dom inte få till en version för Samsung Galaxy S efter som det ska finnas en för Nexus S = i grund och botten samma telefon...

Samsung vill att du ska köpa ny telefon istället

Visa signatur

Asus Maximus IV Gene-Z - Intel Core i7 2600K - Corsair Vengeance 1866 MHz 4x4 GB - Asus GTX 670 DirectCU II
BenQ XL2410T - Zowie AM - Zowie Swift - Qpad MK-85

iPhone 5S - iPad Air

Permalänk
Avstängd
Skrivet av zhrooms:

Kan någon förklara vad skillnaden är på min mobils Android 2.3 och Android 4.1? Kunde verkligen inte bry mig mindre om operativsystem på mobiler

Animationer ska va smoothare, för dom går från 30 fps till 60 fps.
API är nog antagligen utökat med nya funktioner vilket gör att man kan utveckla mer avancerade appar.

  • Vsync timing across all drawing and animation done by the Android framework, including application rendering, touch events, screen composition and display refresh

  • Triple buffering in the graphics pipeline

  • Enhanced accessibility

  • Bi-directional text and other language support

  • User-installable keyboard maps

  • Expandable notifications

  • Ability to turn off notifications on an app specific basis

  • Shortcuts and widgets can automatically be re-arranged or re-sized to allow new items to fit on home screens.

  • Bluetooth data transfer for Android Beam

  • Offline voice dictation

  • New interface layout for tablets with smaller screens (closer resembling that of a phone)

  • Improved voice search

  • Improved camera app

  • High resolution contact photos

  • Google Now

  • Multichannel audio

  • USB Audio (for external sound DACs)

  • Audio chaining (also known as gapless playback)

http://en.wikipedia.org/wiki/Android_version_history#Android_...

Permalänk
Avstängd

Hoppas detta kommer till Min Samsung s2.. för 4.0 iCS gjorde touchskärmen segare buggigare...

Visa signatur

Cherry MX Brown:Compaq MX 11800, Cherry MX Blue: Razer Blackwidow, Cherry MY: Schneider g81, Black ALPS : Delll AT102W Black, Buckling Spring: IBM Model M, IBM Model N2, Rubber Dome: Keytronic ErgoForce....Senast aktiv Idag

Permalänk
Medlem
Skrivet av snozan:

Meh, istället för klassiska "Sonyericson" vid uppstart får man nöja sej med "Sony" - annat gränssnitt annars helt värdelöst.

Va?

Visa signatur

:: Cooler Master HAF 932 :: 5600x :: 6800xt :: Corsair TX 750W ::

Permalänk
Medlem
Skrivet av LoCK:

Sony köpt upp Ericssons andel av företaget och SonyEricsson som företag existerar inte längre.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SebboD:

Säkerhetsfixar, GPU-acceleration, nytt notifikationsfält, fixar för att göra Android mindre laggigt, nytt system för att anpassa widgets, Google Now (liknande Siri) och mycket mer.

Det är framförallt skillnaderna mellan 4.0 och 4.1.

Har stora förhoppningar för 4.1, alltid så gött att få uppdateringar före alla med de senaste topp-klass mobilerna när jag sitter med min 2 år gammla Nexus S för 1500kr.

Permalänk
Medlem
Skrivet av adzer:

Sony köpt upp Ericssons andel av företaget och SonyEricsson som företag existerar inte längre.

Det vet jag, men hans inlägg är sådär lagom förvirrande. Vad är det som är så värdelöst med att det inte står SonyEricsson och har det verkligen så jättemycket att göra med att Jelly Bean är redo för nedladdning?

Visa signatur

:: Cooler Master HAF 932 :: 5600x :: 6800xt :: Corsair TX 750W ::

Permalänk
Medlem
Skrivet av snozan:

Meh, istället för klassiska "Sonyericson" vid uppstart får man nöja sej med "Sony" - annat gränssnitt annars helt värdelöst.

Skrivet av LoCK:

Sony Ericsson Xperia med 2.3 visade en "Sony Ericsson"-logga när man startade.
Efter uppdateringen till 4.0 så står det bara "Sony" och samma sak gäller säkert när de släpper JB också.
Lite vemodigt att Ericsson-biten försvann så fort.

Jag hoppas att de kan föra över lite prestanda-förbättringar från JB till Sony's version av ICS. Telefonerna har ju inte så mycket minne så allt som kan hjälpa till där är extra välkommet.

Visa signatur

Det var enklare förr att skilja Asus moderkort åt:
Asus A7V -> Asus P5Q Pro -> Asus M4A88TD-V EVO/USB3

Permalänk
Skrivet av Toxid_Fox:

Så jävla gött med Google att dom släpper källkoden så att man kan utveckla systemet längre än vad den "officiella" versionen går!

Olikt äpple företaget...

Det är ju värdelöst att alla som har android inte kan uppdatera för samsung, htc, sony etc. måste göra det möjligt först. Om detta hade vart iOS så hade alla med iPhone haft det installerat nu...

Färska äpplen är godare än gammal pepparkaka!

Permalänk
Medlem
Skrivet av HerrNi|sson:

Det är ju värdelöst att alla som har android inte kan uppdatera för samsung, htc, sony etc. måste göra det möjligt först. Om detta hade vart iOS så hade alla med iPhone haft det installerat nu...

Färska äpplen är godare än gammal pepparkaka!

Dock får man ju tänka på att mycket handlar om att Apple inte tillkännager något förrän de fixat det till alla sina lurar. Visst går det enklare att porta det till äldre lurar när de är så lika, men Apple kunde sannolikt få ut sina grejer lite snabbare till toppmodellen om de hade löpande utveckling och utgivning.

Dessutom är ditt uttalande inkorrekt eftersom alla med Nexus-mobiler inte behöver vänta på tillverkarna, samt att det är meningen på ett helt annat sätt att folk kan lägga in andra romar. Där Apple försöker kontra alla försök att låsa upp iPhones så kör Google open source och vissa tillverkare har ju t.o.m. visat kunderna hur man gör för att skapa egna versioner.

Att äta det man vill ha är roligare än att bara få äta Granny Smith, om man nu ska hålla på med billiga poänger.