Lurad på Blocket (grafikkort)

Permalänk
Inaktiv

Lurad på Blocket (grafikkort)

Så dum som man var. Ja någon gång måste man lära sig en läxa nu är bara att göra det bästa av situationen. Postar konversationen direkt här mellan mig (CH) och Säljaren Stefan.

Citat:

Korten har fortfarande inte kommit. Svara nu för helvete! Jag vill ha svar nu! Sista chansen...
Den 10 jul 2012 14:57 skrev "CH" <xxxx@gmail.com>:

Hej!

Har fortfarande inte fått korteen. Hade du kollinumret?
Den 5 jul 2012 16:04 skrev "CH" <xxxx@gmail.com>:

Tja! Har pengarna anlänt?
Den 4 jul 2012 00:35 skrev "CH" <xxxx@gmail.com>:

Tja!

Så nu är pengarna på väg. : )

Min adress är

xxxx
xxxx
xxxx
xxxx

Ha det!

On 2012-07-04 00:17, Stefan xxxx wrote:
> Hejsan Stefan
>
> Min Bank är Åtvidabergs Sparbank.
> En fristående bank inom Swedbank.
>
> Mvh. Stefan
>
> From: CH <xxxx@gmail.com>
> To: Stefan xxxx <xxxxstefan@yahoo.com>
> Sent: Tuesday, July 3, 2012 5:54 PM
> Subject: Re: Ang. Diverse bra grafikkort 1 & 2 Gb
>
> Tja!
> Vilken bank hade du?
> Tackar så mkt för att du bjuder på frakten, schysst!
> Den 3 jul 2012 16:07 skrev "Stefan xxxx" <xxxxstefan@yahoo.com>:
>
> Hejsan CH
>
> Nu har jag änligen slutat jobba
>
> Raderade annonsen av anledning att allt annat sålt redan.
> Bara dina kort är kvar.
>
> Mitt namn är Stefan xxxx
> Min address är:
> xxxx
> xxxx
>
> Tyvärr har min mobil badat så den är på reparation, om
> det nu går annars får jag fixa ny. Du kan dock om något inte
> är korrekt alltid nå mig här.
>
> Du betalar till Kontonummer xxxxxxx
> De fem forsta kan i vissa fall skrivas som clearing.
> Kontonamn: Stefan xxxx/Per xxxxx
> 2100.- blir okej. Frakten kan jag ta.
>
> Skicka mig ett mail när du gjort detta, samt din address också
> så jag vet vart det ska.
>
> Mvh. Markus
>
> From: CH <xxxx@gmail.com>
> To: Stefan xxxx <xxxxstefan@yahoo.com>
> Sent: Tuesday, July 3, 2012 11:46 AM
> Subject: Re: Ang. Diverse bra grafikkort 1 & 2 Gb
>
> Låter bra det! : )
> Den 3 jul 2012 09:17 skrev "Stefan xxxx" <xxxxstefan@yahoo.com>:
>
> Hejsan CH
>
> Jag tog ned annonsen då det bara är dina kort kvar.
> Allt annat sålt redan. Skickar dig betalning uppgifter i kväll när
> jag slutat jobba.
>
> Mvh. Stefan
>
> From: CH <xxxx@gmail.com>
> To: Stefan xxxx <xxxxstefan@yahoo.com>
> Sent: Monday, July 2, 2012 7:34 PM
> Subject: Re: Ang. Diverse bra grafikkort 1 & 2 Gb
>
> Vad hände med annonsen? Säljer du inte korten längre?
>
> On 2012-07-02 19:36, Stefan xxxx wrote:
>> Hejsan CH
>>
>> Ska jag skicka tar jag enbart betalning till konto innan, då allt annat bara tar jobb och tid.
>> Pf tar cirka en månad att få pengarna, och inernetgirot tar nästan 2 veckor att bli klart.
>>
>> Mvh. Stefan
>>
>> From: CH <xxxx@gmail.com>
>> To: Stefan xxxx <xxxxstefan@yahoo.com>
>> Sent: Monday, July 2, 2012 5:19 PM
>> Subject: Re: Ang. Diverse bra grafikkort 1 & 2 Gb
>>
>> Tja! Jag köper båda 7850 korten förresten. Bor i Örebro tyvärr så det är en bit. Så det blir nog Posten tyvärr om det är okej med dig? : )
>> Mvh!
>> Den 2 jul 2012 19:02 skrev "Stefan xxxx" <xxxxstefan@yahoo.com>:
>>
>> HejsanCH
>>
>> Både Asus Och Sapphire finns kvar.
>> Ska du hämta eller hur ska vi fixa det.
>>
>> /Stefan
>>
>> From: CH <xxxx@gmail.com>
>> To: xxxxstefan@yahoo.com
>> Sent: Monday, July 2, 2012 4:20 PM
>> Subject: Ang. Diverse bra grafikkort 1 & 2 Gb
>>
>> Hej igen! Om du mot förmodan redan har sålt Asus kortet så tar jag
>> Sapphire kortet istället. Mvh!
>>
>> Avsändarens telefonnummer är: xxxxxx
>>
>>
>> Annonsen finns på Annonsen kunde inte hittas | Blocket
>>
>>
>> ----------------------- Info från blocket.se ------------------------
>>
>> Du kan lägga till en film i din annons - just nu gratis!
>>
>> ---------------------------------------------------------------------
>> Brevet skickades via ett webb-formulär på Blocket.se - Sveriges största Köp & Sälj marknad angående
>> din annons "Diverse bra grafikkort 1 & 2 Gb".
>>
>> Personen som kontaktade dig känner alltså inte till din e-postadress
>> förrän du svarar på detta brev. Observera att vi inte kan veta
>> om avsändarens e-postadress (xxxx@gmail.com) är korrekt angiven.
>>
>> Utskicket gjordes från ip-nummer xxxxxxx klockan 18:10 den 02/07 2012.
>> ---------------------------------------------------------------------
>> Blocket.se - Sveriges största Köp & Sälj marknad | Sveriges största Köp & Sälj marknad

Finns det något mer att göra förutom polisanmälning, kontakta dennes bank och Blocket vilket jag redan gjort.

Tack på förhand!

Permalänk

Finns inte så mycket mer du kan göra ifall du inte har en fysisk adress att besöka för att möta upp personen. Det kan även hända, som jag tyvärr varit med om, att säljaren erfarit en olycka och därför inte kunnat göra något för tillfället, det enda du kan göra nu är väl att vänta och "hoppas" på att detta. Rör det sig om stora pengar?

Visa signatur

Enter the Wired, you'll like it here • Sönderbyggd ITX-låda: i5 3570, 8GB DDR3, GT1030 2GB GDDR5, 1TB CX500, BluRay-RW, världens knöligaste låda med extern PSU •

Permalänk
Medlem

Tråkigt, får hålla tummarna att det har hänt något på hans sida och det ordnar sig. Själv så håller jag mig enbart till Tradera pga omdöme systemet samt att man kan eventuellt polisanmäla också eftersom man måste ange sitt personnummer där.

Permalänk
Medlem
Skrivet av chaos_maniac:

Finns inte så mycket mer du kan göra ifall du inte har en fysisk adress att besöka för att möta upp personen. Det kan även hända, som jag tyvärr varit med om, att säljaren erfarit en olycka och därför inte kunnat göra något för tillfället, det enda du kan göra nu är väl att vänta och "hoppas" på att detta. Rör det sig om stora pengar?

Hade du läst så hade du sett hur mycket han betalade för det:) 2100. Själv har man blivit blåst på 16 lax för en månad sen då man DUMT NOG lånade pengar till en person jag "trodde" jag kände. Personen som blåst mig svara i telefon med jämna mellanrum och säger att den dagen och den dagen så får du dina pengar men som hela tiden forstätter så med 12000 ursäkter på varandra.

Alla ni som kommer kommentera hur man kan vara så dum att låna ut 16.000 kr så har jag ett svar, Jag har råd med det, nuff said.

Permalänk
Inaktiv

Tack för alla svar hittills! Jag tänker starta min egna lilla utredning vid sidan om, denna idiot ska åka fast! Detta är uppenbart att det är en bedragare jag har att göra med. Att det är en kille som går under flera pseudonym. Att avsluta ett mail med "Mvh Markus" när han i själva verket heter Stefan är inte normalt såvida man inte har en personlighetsstörning.

Permalänk
Inaktiv

Snabb fråga, varför insisterade du inte på att använda Internetgirot eller annan liknande tjänst? Förlåt, men att helt godtroget föra över pengar till någon annans bankkonto helt utan säkerhet är bland det dummaste man kan göra när det gäller köp över internet. Som tidigare talare sa så är det nog bara för dig att vänta och hoppas på det bästa i nuläget. Visar det sig om någon vecka att du helt enkelt blivit blåst så finns det inte så mycket att göra förutom att göra en polisanmälan (detta kan även vara bra att "påpeka" i dina mail till säljaren). Håller tummarna för att det löser sig

Permalänk
Medlem
Skrivet av dj christian:

Tack för alla svar hittills! Jag tänker starta min egna lilla utredning vid sidan om, denna idiot ska åka fast! Detta är uppenbart att det är en bedragare jag har att göra med. Att det är en kille som går under flera pseudonym. Att avsluta ett mail med "Mvh Markus" när han i själva verket heter Stefan är inte normalt såvida man inte har en personlighetsstörning.

Marcus är ett jävligt sexigt namn. Jag avslutar alla mina mail med det.

Visa signatur

Sex kärnigt på modermodemet och ett gäng 680s i hårddisken

Permalänk
Medlem

Du får nog acceptera att du är av med pengarna helt enkelt. Jag blev blåst på ett PS3 på blocket i en liknande historia (jag hade lika mkt information/uppgifter på säljaren som du har). Varken blocket eller banken som mottog pengarna kunde göra något och inte heller Polisen.

Efter sisådär 2 år så tkr jag att man borde hört något, men icket. Inte ens att "fallet" är nedlagt. Räkna alltså inte med några pengar tillbaka, tyvärr. Sen är det bara att beklaga sig över Polisens oförmåga att handla (oavsett anledning, min gissning är inkompetens).

EDIT: Kanske är samma snubbe rent av, han som lurade mig kallade sig "Markus Andersson".

Visa signatur

+++ Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

"Real stupidity beats artificial intelligence every time." - Terry Pratchett, Hogfather

Permalänk
Skrivet av Wibart:

Det är ungefär det dummaste du kan göra. Till skillnad från småskaligt bedrägeri så tar polisen väldigt allvarligt på olaga hot eller hur du nu räknar med att få några pengar tillbaka.

Ot lyssna inte på sånna dumheter och tomt prat. Det bästa man kan göra är att polisanmäla och lära dig av dina misstag. Låter priset för bra för att vara sant ska man vara väldigt försiktig och se till att åtminstone inte förskottsbetala. Tråkigt är det, men tyvärr kan man verkligen inte räkna med att få tillbaka sina pengar i sånna här situationer.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av dj christian:

Tack för alla svar hittills! Jag tänker starta min egna lilla utredning vid sidan om, denna idiot ska åka fast! Detta är uppenbart att det är en bedragare jag har att göra med. Att det är en kille som går under flera pseudonym. Att avsluta ett mail med "Mvh Markus" när han i själva verket heter Stefan är inte normalt såvida man inte har en personlighetsstörning.

Vet inte hurvida lagarna säger om utlämnande av sådan info men du kan ju kanske höra med Blocket om de kan ge dig en ip eller annan info? =P Bara en spontan tanke..

Och sen att ta en tripp till personen i fråga är ju en bra idé. Man behöver inte uppträda hotfullt för att göra ett skrämmande intryck! Finns absolut inget olagligt i det vad jag vet. Bara fråga om han kan ge dig "kolli-nr" eller nått ;).

Visa signatur

En ny signatur

Permalänk
Medlem

Hmm, har inte regeringen infört någon ny lag här i juli/juni så att det är lättare för polisen att ta reda på vem som är bakom en viss ip-adress. Dvs att operatörerna är tvungna att säga vem som är bakom adressen, även vid mindre brott. Har för mig att jag har läst någonting sådant, rätta mig om jag har fel

Permalänk
Skrivet av Grumie:

Vet inte hurvida lagarna säger om utlämnande av sådan info men du kan ju kanske höra med Blocket om de kan ge dig en ip eller annan info? =P Bara en spontan tanke..

Och sen att ta en tripp till personen i fråga är ju en bra idé. Man behöver inte uppträda hotfullt för att göra ett skrämmande intryck! Finns absolut inget olagligt i det vad jag vet. Bara fråga om han kan ge dig "kolli-nr" eller nått ;).

Att komma hem till någon och göra ett skrämmande intryck kan mycket väl klassas som så väl olaga hot som hemfridsbrott, ja. Så nej, jag skulle inte kalla det en bra idè. Risken att åka dit för något av detta är minst lika stor som chansen att få ut några pengar av det och påföljderna är bra mycket värre.

Permalänk
Medlem

Är bara hajja läget tyvärr, Jag skulle köpa en laptop från gotland för ett bra tag sen.. Då jag var lite handikappad vid tillfället och inte kunde köra till oskarshamn när han väl var där och inte fick tag på någon annan som kunde, valde jag att föra över pengarna till han efter att jag fått kopia på ett körkort. Har inte fått datorn än händelsen är polisanmäld sedan två år och inte ett ända samtal/brev från polisen.

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk

Tyvärr. Du kan nog glömma pengarna eller att polisen gör något. Men.. anmäl ändå.

Kanske någon hos polisen vaknar upp efter 10+ anmälningar.

Permalänk

Anmäl.
Om inte annat är det bra för statistiken.

Visa signatur

"There are strings in the human heart that had better not be vibrated." -- Charles Dickens

Permalänk
Avstängd
Skrivet av P!ngv!N:

Hade du läst så hade du sett hur mycket han betalade för det:) 2100. Själv har man blivit blåst på 16 lax för en månad sen då man DUMT NOG lånade pengar till en person jag "trodde" jag kände. Personen som blåst mig svara i telefon med jämna mellanrum och säger att den dagen och den dagen så får du dina pengar men som hela tiden forstätter så med 12000 ursäkter på varandra.

Alla ni som kommer kommentera hur man kan vara så dum att låna ut 16.000 kr så har jag ett svar, Jag har råd med det, nuff said.

Wow, du "har råd" att låna ut 16 lakan!! Värsta förmögenheten juhh!

Svennigt till MAX. Nuff said.

Permalänk
Medlem
Skrivet av P!ngv!N:

Alla ni som kommer kommentera hur man kan vara så dum att låna ut 16.000 kr så har jag ett svar, Jag har råd med det, nuff said.

Och med det så ville du berätta hur rik du är eller vill du låna ut mer?

Visa signatur
Permalänk
Avstängd
Skrivet av whiskerer:

Att komma hem till någon och göra ett skrämmande intryck kan mycket väl klassas som så väl olaga hot som hemfridsbrott, ja. Så nej, jag skulle inte kalla det en bra idè. Risken att åka dit för något av detta är minst lika stor som chansen att få ut några pengar av det och påföljderna är bra mycket värre.

Fast det är okej att prata med människor som har stulit ens saker, faktiskt.

Vad är det för land man bor i där medborgarna har den inställsamma attityden till att bli förnedrade?

"Nej asså tjuven kan bli riktigt rädd av att du vill ha tillbaka dina ägodelar och det kan man åka in på lång tid för faktiskt så det så, man får inte skrämmas sådär då får man ta det via mejl det är inte säkert att tjuven har tid att prata direkt på telen vem vet han kanske har barn som behöver nattas ska inte behöva gå ut över hans familj eller hur?????? ".

Inte konstigt att ni blir blåsta gång på gång på gång på gång.

Permalänk
Skrivet av GalenStork:

Fast det är okej att prata med människor som har stulit ens saker, faktiskt.

Vad är det för land man bor i där medborgarna har den inställsamma attityden till att bli förnedrade?

"Nej asså tjuven kan bli riktigt rädd av att du vill ha tillbaka dina ägodelar och det kan man åka in på lång tid för faktiskt så det så, man får inte skrämmas sådär då får man ta det via mejl det är inte säkert att tjuven har tid att prata direkt på telen vem vet han kanske har barn som behöver nattas ska inte behöva gå ut över hans familj eller hur?????? ".

Inte konstigt att ni blir blåsta gång på gång på gång på gång.

Det var aldrig en moralisk fråga. Om du provade att faktiskt läsa igenom posten som du citerar så skulle du inse att jag rekommenderade honom att inte själv bryta mot lagen eller att försöka ta den i egna händer eftersom risken är större att han själv får problem med polisen än att han får ut något av det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av GalenStork:

Wow, du "har råd" att låna ut 16 lakan!! Värsta förmögenheten juhh!

Svennigt till MAX. Nuff said.

Och att du tog dig tiden och kommentera tyder bara på en sak som båda du jag och jag vet om.

Permalänk
Medlem
Skrivet av P!ngv!N:

Alla ni som kommer kommentera hur man kan vara så dum att låna ut 16.000 kr så har jag ett svar, Jag har råd med det, nuff said.

Ok och denna tråd då;)

http://www.sweclockers.com/forum/125-geforce/1123686-nytt-gra...

Visa signatur

Amiga 500 + Amiga CD32 + Game & Watch 😊

Permalänk
Inaktiv

Ahaha, det där gjorde min dag. Vad är värre än att skryta om pengar? Jo, att skryta om pengar trots att man egentligen inte har några. Eller ja, maskera sin egen dumhet med att "man hade råd" placeras väl ganska högt upp på den listan med...

Permalänk
Medlem

haha en till XD får jag gissa på att du skulle kolla efter ett galleri med en väörstingdata? XDhaha Istället sitter du och letar fel och brister I 84 trådar XD DET gjorda Min Dag!

Sen finns det flera sätt att bli blåst på pengar än 16k i kontanter mannan över här. som att stå som ansvarig på ett lån.

Permalänk
Medlem
Skrivet av P!ngv!N:

haha en till XD får jag gissa på att du skulle kolla efter ett galleri med en väörstingdata? XDhaha Istället sitter du och letar fel och brister I 84 trådar XD DET gjorda Min Dag!

Sen finns det flera sätt att bli blåst på pengar än 16k i kontanter mannan över här. som att stå som ansvarig på ett lån.

Där hade du rätt, ville se din dator, sen var det bara en koll ner så såg jag din tråd som man såg när man tryckte på din profil;)
den är tredje eller fjärde uppifrån så den var verkligen tuff att hitta;)

Visa signatur

Amiga 500 + Amiga CD32 + Game & Watch 😊

Permalänk
Medlem

Jag blev blåst med på blocket, (eller ja jag var nog den som är blåst som helt godtyckligt sätter över pengar till en främmande person) skulle köpa en PS3 för 2k och efter lite mailande så satte jag över pengarna. Sen hörde jag aldrig av han igen, haha

Iallfall, han uppgav givetvis någon annans namn och personnummer(som han hade snott från någon stackare eftersom att den riktiga ägaren till personnummer hade gjort en polisanmälan ang identitetsstöld) samt email var random skapad på gmail. Det enda som dom kunde gå på var IP adress från blocket annonsen och ev mail samt kontonummer.

Jag gjorde en polisanmälan och gav uppgifterna jag hade etc.
Fick hem ett brev i brevlådan några veckor senare att fallet har blivit nerlagt i brist på bevis. Jag ringde upp han som hade beslutat och frågade vad fan dom höll på med? Ni hade ju kontonummer och IP adresser nåt måste ni väl kunna luska ut?! Fick till svar:
De kollade upp vem som ägde kontonummer och det var en såkallad "målvakt", pengarna landade där och försvann lika snabbt igen till nåt annat konto osv. Polisen sa att dom hade spårat så långt dom kunde och att pengarn hade skickats utomlands, italien eller kanske afrika och nu kunde dom inte göra mer

Du kommer förmodligen aldrig se/hitta personen som lurat dig eller pengarna tyvärr

Visa signatur

Ryzen 3600 | RX6800

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av P!ngv!N:

haha en till XD får jag gissa på att du skulle kolla efter ett galleri med en väörstingdata? XDhaha Istället sitter du och letar fel och brister I 84 trådar XD DET gjorda Min Dag!

Sen finns det flera sätt att bli blåst på pengar än 16k i kontanter mannan över här. som att stå som ansvarig på ett lån.

Haha har råd att låna ut 16 men inte råd att betala en räkning och måste sälja ett grafikkort? Hahaha gjorde min kväll.. Allvarligt, skärp dig!

TS: Polisanmäl och kontakta alla berörda (Polis, vänner, släkt, blocket osv) Det är nog tyvär allt du kan göra.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av P!ngv!N:

Hade du läst så hade du sett hur mycket han betalade för det:) 2100. Själv har man blivit blåst på 16 lax för en månad sen då man DUMT NOG lånade pengar till en person jag "trodde" jag kände. Personen som blåst mig svara i telefon med jämna mellanrum och säger att den dagen och den dagen så får du dina pengar men som hela tiden forstätter så med 12000 ursäkter på varandra.

Alla ni som kommer kommentera hur man kan vara så dum att låna ut 16.000 kr så har jag ett svar, Jag har råd med det, nuff said.

Jag skulle nog säga att du borde köpa hjärnceller för pengarna istället. Ingen är så dum oavsett om man har råd eller inte att låna ut pengar.
Jag skulle aldrig låna ut pengar till någon även om jag kände dem eller inte, har dem inte råd med det dem ska köpa ska dem inte ha det.

Man lånar inte ut pengar till folk under några omständigheter, man låter dem göra som alla vi andra och spara ihop själva.

Permalänk
Medlem
Skrivet av whiskerer:

Det är ungefär det dummaste du kan göra. Till skillnad från småskaligt bedrägeri så tar polisen väldigt allvarligt på olaga hot eller hur du nu räknar med att få några pengar tillbaka.

Ot lyssna inte på sånna dumheter och tomt prat. Det bästa man kan göra är att polisanmäla och lära dig av dina misstag. Låter priset för bra för att vara sant ska man vara väldigt försiktig och se till att åtminstone inte förskottsbetala. Tråkigt är det, men tyvärr kan man verkligen inte räkna med att få tillbaka sina pengar i sånna här situationer.

Skickades från m.sweclockers.com

nja, att bedragaren skulle kunna anmäla han och hans vänner för att han blir rädd när dem knackar på funkar inte riktigt... Om du blir rädd för pizzabudet som ringer på så kan du anmäla honom för olaga hot? Nej

Olaga hot är ett brott i svensk rätt enligt 4 kap 5 § Brottsbalken.

Ett olaga hot är antingen att:

- hota någon med vapen eller att

- hota att utöva brott mot annan.

Att personen sedan Efter själva hotet känner en fruktan eller inte är inte ens nödvändigt men att bara knacka på dörren och fråga om bedragen vet ifall bedrägerier är olagligt klassas knappast inte som Olaga hot. Du vet alla kanske inte tänker i samma banor som du som troligtvis handlade om misshandel eller muntliga hot utan istället bete sig civiliserat för att undvika kommande konflikter

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av P!ngv!N:

nja, att bedragaren skulle kunna anmäla han och hans vänner för att han blir rädd när dem knackar på funkar inte riktigt... Om du blir rädd för pizzabudet som ringer på så kan du anmäla honom för olaga hot? Nej

Olaga hot är ett brott i svensk rätt enligt 4 kap 5 § Brottsbalken.

Ett olaga hot är antingen att:

- hota någon med vapen eller att

- hota att utöva brott mot annan.

Att personen sedan Efter själva hotet känner en fruktan eller inte är inte ens nödvändigt men att bara knacka på dörren och fråga om bedragen vet ifall bedrägerier är olagligt klassas knappast inte som Olaga hot. Du vet alla kanske inte tänker i samma banor som du som troligtvis handlade om misshandel eller muntliga hot utan istället bete sig civiliserat för att undvika kommande konflikter

Vänta nu. Du är alltså en fattig student som låtsas vara rik OCH till råga på allt en fattig student som vill ge sken av att läsa juridik i någon form? Självkänslan är inte helt på topp va? Du kanske kan redogöra lite mer djupgående för rekvisiten som du räknar upp? Kumulativa/alternativa?

En fråga till från "mannan ovan här": menar du alltså att du hade råd att stå på ett lån motsvarande 16´ men inte råd att betala dina egna räkningar utan att stycka upp din dator? Du går inte riktigt från klarhet till klarhet i den här tråden, men det var väl knappast din avsikt från början heller?

OnT: som alla redan sagt, anmäl om det går ytterligare några veckor utan svar. Gå dock inte och hoppas på pengarna tillbaka, utan gläds istället åt att ha bidragit till statistiken=)

Permalänk
Sötast
Skrivet av malm1987:

Vänta nu. Du är alltså en fattig student som låtsas vara rik OCH till råga på allt en fattig student som vill ge sken av att läsa juridik i någon form? Självkänslan är inte helt på topp va? Du kanske kan redogöra lite mer djupgående för rekvisiten som du räknar upp? Kumulativa/alternativa?

En fråga till från "mannan ovan här": menar du alltså att du hade råd att stå på ett lån motsvarande 16´ men inte råd att betala dina egna räkningar utan att stycka upp din dator? Du går inte riktigt från klarhet till klarhet i den här tråden, men det var väl knappast din avsikt från början heller?

OnT: som alla redan sagt, anmäl om det går ytterligare några veckor utan svar. Gå dock inte och hoppas på pengarna tillbaka, utan gläds istället åt att ha bidragit till statistiken=)

Haha, oh sheit... Detta var inte en bra tråd för pingu...

OT:

Det fanns en hel del varningstecken i konversationen och det enda du kan göra är att lära dig från det som hänt.

Fel namn, generös säljare bjuder på frakten, händelsevis så råkar hans telefon vara sönder just vid tillfället då han använder fel namn och bjuder på frakt.

Om inte säljaren har tiden/orken att bry sig om att använda paypal/internetgiro osv som gör köpet säkrare, så bör du inte ha ork att bry dig om oseriösa säljare heller.