Köpte nytt AMD Radeon™ HD 7770 å behöver hjälp!

Permalänk
Medlem

Köpte nytt AMD Radeon™ HD 7770 å behöver hjälp!

HEJSAN, jag har läge haft problem med att jag fick "ditt amd kort har återställts" när jag spelade BF3, CSS.. så jag köpte ett nytt kort

: AMD Radeon™ HD 7870

å provade att Försöka spela igen, jag Startar upp battlefield å blir utkastad efter 5 sec, "lost connection, u have timedout" eller så kommer jag in å hinner springa några meter, sen fryser spelet, å jag måste starta om datan via knappen!. men det konstiga är att Diablo 3 fungerar perfekt..

är det någon som vet vad felet kan vara till att det fryser / datan säger att kortet har återställts?

ps.. jag har uppdaterat allt på grafik kortet å allt!

kan det vara BIOS? eller vad är det som är felet!

TILLÄGG: jag hade ett 6970 kort innan!

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Ceedlinz:

HEJSAN, jag har läge haft problem med att jag fick "ditt amd kort har återställts" när jag spelade BF3, CSS.. så jag köpte ett nytt kort

: AMD Radeon™ HD 7770

å provade att Försöka spela igen, jag Startar upp battlefield å blir utkastad efter 5 sec, "lost connection, u have timedout" eller så kommer jag in å hinner springa några meter, sen fryser spelet, å jag måste starta om datan via knappen!. men det konstiga är att Diablo 3 fungerar perfekt..

är det någon som vet vad felet kan vara till att det fryser / datan säger att kortet har återställts?

ps.. jag har uppdaterat allt på grafik kortet å allt!

kan det vara BIOS? eller vad är det som är felet!

TILLÄGG: jag hade ett 6990 kort innan!

Bara en fråga, om du hade problem med AMD, varför köpte du ett nytt AMD?

Visa signatur

CPU: Core i5 2500K @4,5GHz Kylare: Corsair H80 med 2st Enermax Magma i PnP Mobo: Asrock Z77 Extreme4-M Lagring: 2TB hdd + Samsung 830 128gb GPU: Asus R9 280x DCII Top @1150MHz/6800MHz RAM:16gb G.Skill Ripjawz Nätagg: Fractal Design Tesla 650w Chassi: Silverstone SG09 Lurar: Sennheiser PC360 G4ME Skärm: Samsung S23A700D Konsol: Xbox 360

Permalänk
Medlem
Skrivet av mr_svahn:

Bara en fråga, om du hade problem med AMD, varför köpte du ett nytt AMD?

Och varför ett såpass mycket sämre än det du redan hade...

Visa signatur

Quad-quad core med kvävekylning och kokvattenreaktor.

Permalänk
Skrivet av Ceedlinz:

HEJSAN, jag har läge haft problem med att jag fick "ditt amd kort har återställts" när jag spelade BF3, CSS.. så jag köpte ett nytt kort

: AMD Radeon™ HD 7870

å provade att Försöka spela igen, jag Startar upp battlefield å blir utkastad efter 5 sec, "lost connection, u have timedout" eller så kommer jag in å hinner springa några meter, sen fryser spelet, å jag måste starta om datan via knappen!. men det konstiga är att Diablo 3 fungerar perfekt..

är det någon som vet vad felet kan vara till att det fryser / datan säger att kortet har återställts?
!

Ja, det är FORTfarande fel på Battlefield 3

Permalänk

Du borde formatera om hela skiten och installera allt på nytt. Så gör
jag när jagh får problem som inte ger sej och det blir oftast bättre då, problemet försvinner oftast.

Permalänk
Skrivet av Ceedlinz:

HEJSAN, jag har läge haft problem med att jag fick "ditt amd kort har återställts" när jag spelade BF3, CSS.. så jag köpte ett nytt kort

: AMD Radeon™ HD 7870

å provade att Försöka spela igen, jag Startar upp battlefield å blir utkastad efter 5 sec, "lost connection, u have timedout" eller så kommer jag in å hinner springa några meter, sen fryser spelet, å jag måste starta om datan via knappen!. men det konstiga är att Diablo 3 fungerar perfekt..

är det någon som vet vad felet kan vara till att det fryser / datan säger att kortet har återställts?

ps.. jag har uppdaterat allt på grafik kortet å allt!

kan det vara BIOS? eller vad är det som är felet!

TILLÄGG: jag hade ett 6970 kort innan!

7770, 7870, 6970 & 6990, snacka om att bli lost!:P

Men är du säker på att det är grafikkortet och inte ditt internet som gör att du laggar ut från BF3?:)

Visa signatur

Tip: When vertices won't merge, check the normals.

Citera!

Permalänk
Medlem

jag tog lite fel på nummren först! ber om ursäkt för de, OCH ja jag har formaterat om allt redan, och jag har fiber 100/mbit.. å det är inget fel på de, har redan kollat allt de

Permalänk
Medlem

tyvärr så har BF3 väldigt mkt buggar fortfarande, och en av dem är just "Connection lost, connection timed out"
Det är Punkbuster som strular i dom flesta fallen.

Kan även vara routern... det problemet hade jag..

Sen att datorn fryser.. kolla temp på CPU... hur mkt ram minne har du?

Inte säkert att det är just grafikkortet det är fel på..

Och att D3 fungerar bättre kan bero på att det inte kräver lika mkt prestanda som BF3 gör.

Så.. kolla temps osv och utgå från det och återkom..

Visa signatur

[Nanoxia Deep Silence 1][Intel i5 2550K] [ASUS P8Z77-V [16Gb DDR3 G.Skill Ripjaws X] [OCZ Agillity 3 90GB] [WD Black 1.0TB] [XFX HD7970 DD GHZ-Edition] [LG 27" IPS] [BOSE 2.1 system] [BeQuiet Straight Power 680W 80+ Gold Modular] [Qpad QH-90 Headset]

Permalänk
Medlem

Stäng av UPnP i routern.. då kanske disconnect problemet försvinner

Visa signatur

[Nanoxia Deep Silence 1][Intel i5 2550K] [ASUS P8Z77-V [16Gb DDR3 G.Skill Ripjaws X] [OCZ Agillity 3 90GB] [WD Black 1.0TB] [XFX HD7970 DD GHZ-Edition] [LG 27" IPS] [BOSE 2.1 system] [BeQuiet Straight Power 680W 80+ Gold Modular] [Qpad QH-90 Headset]

Permalänk
Medlem

på mitt förra grafik kort så över klockade CPU'n så det var därför jag bytte, å det fungerar bra nu.

jag har en Thompson från Telia, hur stänger man av de då?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ceedlinz:

på mitt förra grafik kort så över klockade CPU'n så det var därför jag bytte, å det fungerar bra nu.

jag har en Thompson från Telia, hur stänger man av de då?

Hur menar du nu? CPU eller GPU?

Visa signatur

[Nanoxia Deep Silence 1][Intel i5 2550K] [ASUS P8Z77-V [16Gb DDR3 G.Skill Ripjaws X] [OCZ Agillity 3 90GB] [WD Black 1.0TB] [XFX HD7970 DD GHZ-Edition] [LG 27" IPS] [BOSE 2.1 system] [BeQuiet Straight Power 680W 80+ Gold Modular] [Qpad QH-90 Headset]

Permalänk

(windows) Jag hade samma problem.. Jag kollade runt lite och hitta hur man gör. Dock måste det göras varje gång datorn stängs av. Håll in knapparna: mellan Alt och Ctrl, och R så kommer in liten sida upp. skriv: services.msc och sen enter. då ska du markera SSDP Discovery och trycka avsluta tjänsten. Då kommer det upp att också avsluta UPNP Device Host, tryck ja och du är klar och kan spela...

Permalänk
Skrivet av Ceedlinz:

jag tog lite fel på nummren först! ber om ursäkt för de, OCH ja jag har formaterat om allt redan, och jag har fiber 100/mbit.. å det är inget fel på de, har redan kollat allt de

Hade samma problem som dig förut, laggade ut så fort man kom in i en match och jag kör också på fiber lina! Problemet låg i routern, efter att ha bytt router har jag inga problem alls:)

Visa signatur

Tip: When vertices won't merge, check the normals.

Citera!

Permalänk
Medlem

SHift! tack ska prova de,

svar för dig också där! GPU,n var de jag mena som över klockade och min temperatur är på 35% nu så det borde väl vara okej?

Shift föresten, får inte upp något när jag trycker ( alt, ctrl, r ) ?

försten mightymuffin? vad hade du för router innan du byta till en anna? för jag har hört att man kan ställa in saker i thompson för spel å grejer!

Permalänk
Medlem

du går in på whatsmyip.org sen skriver du in ip på ditt www. fält på internet då kommer du in på din router och sen så står det där var du ska ändra det.

Visa signatur

|| Amd Phenom II x4 955 @ 3,3ghz|Asus HD 7850 2gb DCII @ 1ghz|8gb|GIGABYTE 870|Corsair CX 500w |Seagate 320gb

Permalänk
Medlem

tack så mycket, nu gick jag in å ändra i thompson till

Universal Plug and Play
UPnP (Universal Plug and Play) är en teknik som gör att många spel och meddelandeprogram fungerar sömlöst.

Använd UPnP: Nej

Använd utökad säkerhet: Nej

så UPnP blev nej ocksåm

använd utökad säkerhet var redan nej så!

ska bara kolla så det fungerar nu också!

japp fungerar perfekt nu! tack! alla

Permalänk
Medlem

Vad har du för nätagg?

Hade exakt samma problem idag ^^ bytte från 300w till 580w och då försvann problemet för mig

Visa signatur

Ryzen 5 5600, Geforce 1080

Permalänk
Medlem

jag har ett 1000w så