AMD flaggar för minskad omsättning

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Swetalian:

Enligt vissa rykten så ska AMD tillverka grafikdelen till både PS4 och Xbox 720. Om detta är sant så ligger dom ju extremt bra till för man kan ju räkna med minst 60miljoner sålda enheter.

Rykten är rykten, jag skulle lika gärna kunna påstå att de kommer sätta i Intels grafikchip och dubbla Ivy Bridge-E CPU'er i Xbox och PS och sprida det på nätet så finns ytterligare ett rykte, det finns inget officielt om dem så det är bara att vänta

Visa signatur

I am no more human then you are, I see my reflection as I look at you

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Absurd:

Varför det? Det är väl bra att det kommer fram

Tror inte Ivy Bridge behöver en idiotförklaring, men det är trots allt fortfarande både bättre och håller mer vad de lovat än vad Bulldozer gör/gjorde

Självfallet... IB var dock ett misslyckande ur ett par aspekt. Bla. så skulle den enligt Intel själv, vara utmärkt att överklocka och skulle dessutom klockas över SB.. Problemet är väl att så fort man börjar fiffla med volten på processorn så skenar temperaturerna iväg. IB är en kompetent processor JA, men inte för de som helst vill överklocka. Även om IB oftast landar på 4,5ghz. SB däremot finns ett par på detta forum som fått över 5ghz.. IB presterar bättre än SB per klockcykel men SB klockar betydligt bättre. Bulldozer var ett totalt misslyckande från AMD.

Skrivet av Swetalian:

Enligt vissa rykten så ska AMD tillverka grafikdelen till både PS4 och Xbox 720. Om detta är sant så ligger dom ju extremt bra till för man kan ju räkna med minst 60miljoner sålda enheter.

Får se hur det blir med det.. Enligt vissa rykten ska Xbox 720 ha en AMD processor.. Angående vilken så spelar det roll vad du har hittar ryktet.. Vissa säger ur AMDs HD7000 serie.. Andra HD5000.. Finns även rykten om att Xbox 720 inte kommer att ha GPU från AMD i huvudtaget..

Skrivet av RaBlack:

Ja, jag är tillbaka. Jag vart avstängd för "dom" ansåg att jag startat ett "AMD vs NV" bråk (många inblandade), anser att alla företag vill åt våra pengar bara. Sedan såg jag att många faktiskt valde NV(GTX670,680) före AMD(HD7970) ändå, så helt onödigt var det inte att ta upp vissa frågor och svar. Men tack för ditt fina välkomnande.

?, förstår inte vad du vill komma fram till. Menar att AMD inte lyckats i dagsläget pga IB och sedan KEPLER. Vore bra om dom kom igen nu efter storstryk, så vi konsumenter får se lite nyare tekniker framöver, kanske GPUer med realtids raytrace i spel eller CPUer med minst 5770 grafik....

Nej.. du skapade tråden för att trolla.. Bla. satt du och skrev att det inte fanns några som helst orsaker att köpa HD7970 trots att vid tidpunkten så kostade GTX670 och GTX680 betydligt mer. Och du blev helt riktigt även avstängd för det. Att påstå att IB hade något med i att AMD lyckas i dagsläget är inte heller sant.. Snarare så att de inte kunde rå på SB i kombo med Bulldozer gör att de inte ser ljus i slutet av tunneln. Problemet med att lägga in en för kraftig GPU i en CPU är flera.. Bla. så är ytan för liten.. det krävs betydligt fler transistorer för att gå ut mer prestanda och dessa genererar värme och kräver större CPU:er.

Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||
Software is like sex, it's better when it's free. - Linus Torvalds

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Tumnus:

Nej.. du skapade tråden för att trolla.. Bla. satt du och skrev att det inte fanns några som helst orsaker att köpa HD7970 trots att vid tidpunkten så kostade GTX670 och GTX680 betydligt mer. Och du blev helt riktigt även avstängd för det. Att påstå att IB hade något med i att AMD lyckas i dagsläget är inte heller sant.. Snarare så att de inte kunde rå på SB i kombo med Bulldozer gör att de inte ser ljus i slutet av tunneln. Problemet med att lägga in en för kraftig GPU i en CPU är flera.. Bla. så är ytan för liten.. det krävs betydligt fler transistorer för att gå ut mer prestanda och dessa genererar värme och kräver större CPU:er.

Alltså är du korkad, jag fick ett meddelanden om varför, så snacka inte strunt nu ditt lilla troll. Dessutom har jag aldrig skapat en tråd. Du är ju BLIND dessutom. Sant eller inte sant, IB slår i alla fall AMD på fingrarna ändå, eller hur...
Sedan att du säger att det inte fanns några orsaker att köpa 7970 är för att du vill bråka, tycker du kan hålla dig till ämnet på tråden istället. Sa hela tiden att jag ville upplysa om dem problem AMD haft med 7970 sedan om man köper det så får man görat, det finns ingen som köper något bara för att ett forum säger köp, eller köp ej. Handlar mer om vad kompisar har osv, eller hur.... Kommer inte svara på dina dumma frågor angående trollanden eftersom man kan se sådant från olika vinklar. Och ja jag blev avstängd pga att dom ansåg att jag startade ett amd vs nv bråk. Du skulle bara veta hur många som tackat mig och sagt att mina ord var sanna, så vissa tjänade på infon som kom ut, då dom researchade mer pga det. Men så är det finns negativa och positiva, för och emot i allt, även detta "RaBlack" ämnet tydligen.

OBS: LÄGG NER SNACKET TUMNUS och håll dig till ämnet framöver.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av RaBlack:

Alltså är du korkad, jag fick ett meddelanden om varför, så snacka inte strunt nu ditt lilla troll. Dessutom har jag aldrig skapat en tråd. Du är ju BLIND dessutom. Sant eller inte sant, IB slår i alla fall AMD på fingrarna ändå, eller hur...
Sedan att du säger att det inte fanns några orsaker att köpa 7970 är för att du vill bråka, tycker du kan hålla dig till ämnet på tråden istället. Sa hela tiden att jag ville upplysa om dem problem AMD haft med 7970 sedan om man köper det så får man görat, det finns ingen som köper något bara för att ett forum säger köp, eller köp ej. Handlar mer om vad kompisar har osv, eller hur.... Kommer inte svara på dina dumma frågor angående trollanden eftersom man kan se sådant från olika vinklar. Och ja jag blev avstängd pga att dom ansåg att jag startade ett amd vs nv bråk. Du skulle bara veta hur många som tackat mig och sagt att mina ord var sanna, så vissa tjänade på infon som kom ut, då dom researchade mer pga det. Men så är det finns negativa och positiva, för och emot i allt, även detta "RaBlack" ämnet tydligen.

OBS: LÄGG NER SNACKET TUMNUS och håll dig till ämnet framöver.

Fel av mig.. Du skapade inte tråden men du satt och påstod att det inte fanns några som helst anledningar att köpa Radeon kort.. Vilket i sig är ganska långt ifrån sanningen. Att gå till personangrepp är barnsligt. Sedan så bryr jag mig egentligen inte vilka som sagt att de uppskattar det.. Att sitta och skriva sådan smörja som du gjorde i den tråden är ju komiskt. Hur vore det om du läste mina kommentarer ordentligt? När IB kom på marknaden så hade redan AMD lanserat Bulldozer och redan insett vilken flopp CPU:n var.

Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||
Software is like sex, it's better when it's free. - Linus Torvalds

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Tumnus:

Fel av mig.. Du skapade inte tråden men du satt och påstod att det inte fanns några som helst anledningar att köpa Radeon kort.. Vilket i sig är ganska långt ifrån sanningen. Att gå till personangrepp är barnsligt. Sedan så bryr jag mig egentligen inte vilka som sagt att de uppskattar det.. Att sitta och skriva sådan smörja som du gjorde i den tråden är ju komiskt. Hur vore det om du läste mina kommentarer ordentligt? När IB kom på marknaden så hade redan AMD lanserat Bulldozer och redan insett vilken flopp CPU:n var.

Enda anledningen vore att den var billigare vid denna tidpunkt och att folk inte orkade vänta på keplern.
Bra, du får tro på vad du vill. Är vi klara med detta ämne nu? Sluta skriva om du tycker det är smörja, dessutom skulle jag inte ens läsa vidare om jag vore du och tyckte att det som skrevs endast bestod av smörja, för lite sanning i det fanns det om du läser ordentligt....
Kan ju säga att jag själv väntade på Bulldozer först och sedan Ivy Bridge men efter alla tester som dem genomgick, så valde jag Sandy Bridge i slutändan.

Permalänk
Hedersmedlem

RaBlack får tre dagars avstängning för sitt tilltag.

Visa signatur

Rocking hard !!!

Kontakt: malo@sweclockers.com eller skicka ett PM