Permalänk
Medlem

Billiga klockor på nätet?

Hallå!

Undrar om det är någon här på forumet som har tips på någon sida man kan beställa billiga klockor på?
Min tanke är märken som Casio och Seiko. Är inte på jakt efter Omega och liknande då de ligger aningen över min budget...
Men skriv gärna om ni har nån sida med klockor av kända märken för en hyfsad peng

Visa signatur

"Lite väl många muttrar över att en androidtelefon för 1500 laggar och köper sen en iPhone för 6000 och tycker den är bra och android är skit." -mr_sQuinty

SweC Fraktfritt @ Inet

Permalänk
Medlem

Jag köpte min Casio på engelska Amazon sist. Billigt och bra tycker jag

Visa signatur

- Katt åt programmerare - kunde inte C

Permalänk
Medlem
Permalänk

Jag har köpt lite olika brittiska butiker, så slipper man tull och moms. Ska jag har riktigt billiga men snygga slit och släng klockor så kör jag på ebay.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

[i7 2600k @ 5GHz| NH-D14, fläktar utbyta mot ljudlösa 120mm SySS 800| Asus P8P67| HD6870 DirectCU| Corsair 4x8GB (32GB) 1600MHz DDR3| Moddat Corsair 550VX | Mac Pro / G5 Chassi| 2x120GB raid0 Intel 520 sys+ 2x3TB slask & home (riktig lagring på 12TB ZRAID NAS som även home backuppas/rsyncas till) ] - Helt ljudlös om man inte lägger örat intill chassit
[ MacBook Pro Retina 13 | 16GB ram | 256GB PCIe SSD | OS X(main), Arch ]

Permalänk
Medlem

Seiko hittar du nog billigast på ebay. Annars har du klockimport.com som säljer Seiko.
Skulle för övrigt välja Seiko över Casio alla dagar i veckan!

Permalänk
Medlem

Kolla tradera. Fanns några säljare från asien som sålde väldigt billiga seiko när jag köpte min för nått år sedan.

Visa signatur

Intel i7 2700k | Asus P8Z77-V PRO | Noctua NH-D14 | Gigabyte GTX 670 | Corsair 8GB LP | Samsung 830 128GB | Define R3 | Corsair HX 650W
Thinkpad X41 | Thinkpad X200 - RIP | Thinkpad X220 | Thinkpad T480s | Fri frakt - Inet.se | Dagens fynd

Permalänk
Medlem

Se upp för billiga Seiko från Asien då de ofta är kopior.

Permalänk
Skrivet av Recall:

Kolla tradera. Fanns några säljare från asien som sålde väldigt billiga seiko när jag köpte min för nått år sedan.

Skrivet av SUMITOMO:

Se upp för billiga Seiko från Asien då de ofta är kopior.

han svarade troligen på dit uttalande...

jo som sagt om nånting med ett känt märke kommer från asien och är vääldigt billigt finns ganska överhängande risk att det är en kopia även om den ser identisk ut med orginalet.

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk
Medlem

Visst finns det kopior. Har inte hittat något alls som tyder på att det är en kopia. Kostar klockan 399kr där och i Sverige 3999kr så kanske man ska fundera lite.

Kopia eller inte? Vem vet?
http://www.tradera.com/diver-klocka-seiko-skx007j1-rek-2690kr...

Visa signatur

Intel i7 2700k | Asus P8Z77-V PRO | Noctua NH-D14 | Gigabyte GTX 670 | Corsair 8GB LP | Samsung 830 128GB | Define R3 | Corsair HX 650W
Thinkpad X41 | Thinkpad X200 - RIP | Thinkpad X220 | Thinkpad T480s | Fri frakt - Inet.se | Dagens fynd

Permalänk
Medlem

Som jag skrev i någon annan tråd för väldigt längesedan - ickeswissare (och då menar jag inte swiss som Certina etc) är oftast helt lugnt att handla på nätet. Kvalitetsur från några av de mer renommerade tillverkarna skall man handla över disk från certad återförsäljare.

Granskar du affären som du vill göra kritiskt så bör du inte bli lurad.

Visa signatur

Dekadens