webhallen har olika priser :S

Permalänk
Medlem

webhallen har olika priser :S

jag skulle beställa ett bf3 premium på webhallen så skulle jag skapa ett konto till tjejjen som tur va, för när jag logga in på hennes konto så är det helt olika priser, blir fett sne och det är samma Artikelnummer "156298"

( klicka för större bild )

Visa signatur

CPU: i7 9700k GHz |GPU:GTX 2070 ROG |Moderkort: ASUS ROG Strix Z390-F |Kylning: Corsair H115i PRO |RAM: Corsair ddr4 32GB 3000 mhz |SSD:m.2 90 evo plus |OS: windows 10 Pro
Online:| Overwatch(master) | CS:GO | APEX | VR-SPEL | PUBG |
Bredband | Fraktfritt Inet | hemsida| swec bb-koder

Permalänk
Skrivet av oi-bastard:

jag skulle beställa ett bf3 premium på webhallen så skulle jag skapa ett konto till tjejjen som tur va, för när jag logga in på hennes konto så är det helt olika priser, blir fett sne och det är samma Artikelnummer "156298"

( klicka för större bild )
http://i.imgur.com/cQkiq.jpg

Hmm, har hänt mig förut!

Det brukar vara så att när man loggar in med sitt konto på Webhallen, ser man lägre priser.

Men när man ska betala så blir det samma pris som det var innan man loggade in!

Pröva logga in och ut vid någon vara, så får du se vad jag menar!

Du kommer att få betala 499:-. inte 400:-

Mvh Sebbe.

Visa signatur

i7 3770 @Stock | Corsair H80i | 2x Gigabyte GTX 680OC | 16 GB kingston HyperX Genesis 1600 @1600MHz|
ASUS P8Z68-V PRO/GEN3 | Intel X-25M 80GB] | 1 TB Samsung Spinpoint F3 HDD | Corsair TX750 750W |
Fractald Design Define R3 |

Permalänk
Medlem

Det kallas moms.

Visa signatur

Ryzen 3700X | Asus X570-F | 32GB Kingston Fury Renegade | RX 7800 XT | Fractal Design R6C | Noctua NH-D15 | Corsair RM650x | 6TB SSD av varierad kvalisort | Asus VG279QM | Ducky One 2 | CM MM720

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av twit:

Det kallas moms.

Svårt för ungdomarna nuförtiden att hålla reda på alla vuxenbegrepp

Visa signatur

|| SWECLOCKERS.COM ||
|| Självutnämnd Silverstone FT02-riddare ||
|| Silverstone FT02B-WRI "Limited Edition" No. 0743 & 0640 ||
|| Sweclockers officiella FT02-tråd ||

Permalänk
Medlem

Står faktiskt att den ena är utan moms, och den andra med..

Visa signatur

Acer Predator Helios 300

Permalänk
Avstängd

Bara för att hon är tjej. Få mindre lön och betala mer

Visa signatur

i5 3570K @4.9GHz | XFX Radeon HD7970 Ghz Edition | ASRock Extreme 4 | Corsair Vengeance DDR3 1600MHz, 2x4GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av twit:

Det kallas moms.

antagligen, fattar ju vem som helst. men varför står det moms på ena och inte andra :S det jag inte fattar, jag brukar inte handla på webhallen

vad smart du måste vara twit, helt sjukt

Visa signatur

CPU: i7 9700k GHz |GPU:GTX 2070 ROG |Moderkort: ASUS ROG Strix Z390-F |Kylning: Corsair H115i PRO |RAM: Corsair ddr4 32GB 3000 mhz |SSD:m.2 90 evo plus |OS: windows 10 Pro
Online:| Overwatch(master) | CS:GO | APEX | VR-SPEL | PUBG |
Bredband | Fraktfritt Inet | hemsida| swec bb-koder

Permalänk
Medlem
Skrivet av oi-bastard:

antagligen, fattar ju vem som helst. men varför står det moms på ena och inte andra :S det jag inte fattar, jag brukar inte handla på webhallen

Du har väl lyckats ändra, eller hon. Klicka på inkl moms i varukorgen och du kan ändra visning till inkl eller exkl.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Danzle:

Du har väl lyckats ändra, eller hon. Klicka på inkl moms i varukorgen och du kan ändra visning till inkl eller exkl.

jo jag såg det när jag gick vidare va så jävla trött när ja skrev så ja bara skicka och la mig helt galet vad folk ska vara smarta... moms pff

Visa signatur

CPU: i7 9700k GHz |GPU:GTX 2070 ROG |Moderkort: ASUS ROG Strix Z390-F |Kylning: Corsair H115i PRO |RAM: Corsair ddr4 32GB 3000 mhz |SSD:m.2 90 evo plus |OS: windows 10 Pro
Online:| Overwatch(master) | CS:GO | APEX | VR-SPEL | PUBG |
Bredband | Fraktfritt Inet | hemsida| swec bb-koder

Permalänk
Medlem

400kr exkl moms blir 500 SEK jämnt inklusive moms. Så det är en gåta för mig hur webhallen får det till 499... Någon som har en lösning på det?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dz2:

400kr exkl moms blir 500 SEK jämnt inklusive moms. Så det är en gåta för mig hur webhallen får det till 499... Någon som har en lösning på det?

Öres avrundning?
Kan vara så att de tar 80öre mer av företag än av privatpersoner? Då det inte finns någon regel att de måste ha samma pris för alla.

Visa signatur

Fractal Design Tesla 650W 80+ > Asus P8Z77-I Deluxe > BitFenix Prodigy (Vit) > Intel Core i7 2700K > Crucial 16GB 1600MHz > Scythe Mugen III > Gigabyte GTX 660 > 640GB WDB > 120GB OCZ Agility 3

Permalänk
Medlem

har inte en aning ,men ser här att innan jag kickar på linken till bf3 premium står det 499 när jag klickar på url'n så står det 400. nu när jag kollade så står det 399,2 kr

har någon koll på vad som är skillnaden mellan
Bf3 premium limited 499 kr
Bf3 premium 395 kr

Visa signatur

CPU: i7 9700k GHz |GPU:GTX 2070 ROG |Moderkort: ASUS ROG Strix Z390-F |Kylning: Corsair H115i PRO |RAM: Corsair ddr4 32GB 3000 mhz |SSD:m.2 90 evo plus |OS: windows 10 Pro
Online:| Overwatch(master) | CS:GO | APEX | VR-SPEL | PUBG |
Bredband | Fraktfritt Inet | hemsida| swec bb-koder

Permalänk
Medlem

Mitt antagande är att de olika konton har olika inställningar, "visa priser med moms" etc. Så det högre priset är högst troligen med moms inräknat.

Permalänk
Medlem

jag handlar ganska ofta online, har aldrig sätt detta innan men brukar inte handla på webhallen

Visa signatur

CPU: i7 9700k GHz |GPU:GTX 2070 ROG |Moderkort: ASUS ROG Strix Z390-F |Kylning: Corsair H115i PRO |RAM: Corsair ddr4 32GB 3000 mhz |SSD:m.2 90 evo plus |OS: windows 10 Pro
Online:| Overwatch(master) | CS:GO | APEX | VR-SPEL | PUBG |
Bredband | Fraktfritt Inet | hemsida| swec bb-koder

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hypno-Toad:

jag skulle beställa ett bf3 premium på webhallen så skulle jag skapa ett konto till tjejjen som tur va, för när jag logga in på hennes konto så är det helt olika priser, blir fett sne och det är samma Artikelnummer "156298"

( klicka för större bild )
http://i.imgur.com/cQkiq.jpg

Jag har ett liknande problem som dig. Det är nämnligen såhär att jag har inga vänner och tänkte därför köpa mig ett par låtsaskompisar från webhallen men problemet är att priset på är olika trots att de har båda samma artikelnummer. Bifogar en printscreen nedan så förstår ni kanske lite bättre.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hypno-Toad:

jag handlar ganska ofta online, har aldrig sätt detta innan men brukar inte handla på webhallen

Det är ganska vanligt faktiskt även om du inte tänkt på det förrän nu.

Permalänk
Webhallen

http://www.webhallen.com/se-sv/medlem/profil/

Där kan man växla om man ser moms eller ej.
Normalläge om man inte själv ändrar något är att priserna visas inklusive moms.

Ett annat alternativ är om man råkat trilla in på vår Business to Business site:
http://www.webhallen.com/se-sv/
Där visas det utan moms.

Det där med låtsaskompisen är helt klart bara att den ena lagt i varukorgen inloggad och den andra inte skulle jag tro.
Är man medlem får man den för 99, är man inte medlem kostar den 129.
(Vanligaste scenariot är att man läger något i varukorgen, loggar in först när man kommer till kassan och sen väljer att lägga till ytterligare en grej)

Vill man se alla ens erbjudanden (olika beroende på vilken "nivå" man är på) kan man gå hit:
http://www.webhallen.com/se-sv/medlem/erbjudanden/

Däremot kan det ju finnas buggar som om ni inte känner igen att det gått till som beskrivet ovan så dra gärna ett PM eller skriv här i tråden så kan vi se om det går att kolla i loggarna vad som hänt (och förhoppningsvis täppa till buggen).

Hoppas det skänker lite klarhet

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch