Permalänk

6870 dubbelskärm!

Hej!
Ett företag har beställt snabba datorer av mig och då undrar jag om ett 6870 kan driva 2st Benq G2450?

Mvh: Eric

Visa signatur

Intel i7 2700k, 7970 3GB, 12GB Dominator GT, 2TB Seagate.

Permalänk
Medlem

Beror ju på vad vad de ska göra med dem? är det bara Desktop grejer funkar nästan vilket kort som helst, ska det vara spel grejer eller visa något speciellt?

Visa signatur

"One is always considered mad, when one discovers something that others cannot grasp."
- Ed Wood

Permalänk
Skrivet av Ferrat:

Beror ju på vad vad de ska göra med dem? är det bara Desktop grejer funkar nästan vilket kort som helst, ska det vara spel grejer eller visa något speciellt?

Det ska vara för ett företag som inte ska spela troligen mejla någon video på youtube vanligt användade
Du verkar kunna detta så du kan kolla på listan också: http://www.inet.se/kundvagn/visa/2005992/foretag
Den ska vara snabb var enda kravet

Mvh: Eric

Visa signatur

Intel i7 2700k, 7970 3GB, 12GB Dominator GT, 2TB Seagate.

Permalänk
Medlem

Grafikkortet funkar. Ta ett svagare nätagg och större SSD.

Visa signatur

Intel Core i5 4690k | ASUS Z97I-PLUS mITX | PowerColor Radeon HD 7970 3GB OC | Corsair Vengeance LP 8 GB 1600MHz | Corsair Force GT 120GB | Crucial v4 256GB | Corsair CX 600W v2 | Fractal Design Node 304 Svart

Permalänk
Medlem

jag har själv ett 6870 och de klarar av 2 skärmar gallant, kan tom spela 2 olika spel på dom så ja.

Visa signatur

|Intel i7 8700k|ASUS Prime Z370-A| 16 GB RAM @ 3000Mhz | GTX 1080 | SteelSeries Rival 310 | Razer BlackWidow Chroma |
DieMudda™

Permalänk
Medlem

Corsair Cooling Hydro H60 onördig samt andra prudukter på din lista om det e till ett företag då duger det gott och väl med standard kylare,sedan när du skriver snabb då undrar jag snabb på vad ???

Visa signatur

i5 2500k,,,,asus p8z77-v pro

Permalänk
Skrivet av husqvarnaff:

Grafikkortet funkar. Ta ett svagare nätagg och större SSD.

Okej tack

Skrivet av Mundii:

jag har själv ett 6870 och de klarar av 2 skärmar gallant, kan tom spela 2 olika spel på dom så ja.

Tack för svar

Skrivet av itkoll:

Corsair Cooling Hydro H60 onördig samt andra prudukter på din lista om det e till ett företag då duger det gott och väl med standard kylare,sedan när du skriver snabb då undrar jag snabb på vad ???

Nja det känns som att det är bättre med en H60
Snabb i sig alltså uppstart internet uppstart inte hänger sig osv

Mvh: Eric

Visa signatur

Intel i7 2700k, 7970 3GB, 12GB Dominator GT, 2TB Seagate.

Permalänk
Skrivet av husqvarnaff:

Grafikkortet funkar. Ta ett svagare nätagg och större SSD.

http://www.inet.se/produkt/6900491/xfx-core-edition-550w-80-b... fungerar det bra?

Mvh: Eric

Visa signatur

Intel i7 2700k, 7970 3GB, 12GB Dominator GT, 2TB Seagate.

Permalänk
Medlem

Antar det är någon släktings jobb som ska ha den?
Helt ärligt skulle jag säga att det där är lite overkill, helt ärligt skulle jag gå på ett AMD system iom att du inte jagar prestanda, kolla om AMD A8 X4 3870K, troligen behöver du inte ens ett grafikkort extra och du kan trycka ner allt i en liten låda, skulle även inte köra på den SSDn utan ta pengarna från grafikkortet och kör på en Samsung 830 SSD 256GB eller så, skulle även byta ut nätagget mot något i 400-500W klassen 750W är bara onödigt försök istället hitta ett svagare med väldigt bra reviews.

Här är ett alternativ
http://www.inet.se/kundvagn/visa/2018971/alternativ

Detta kör en lite större låda men borde inte bli varmt för 5öre och lådan är ljuddämpad och nätagget är det troligen det tystaste på marknaden.

Visa signatur

"One is always considered mad, when one discovers something that others cannot grasp."
- Ed Wood

Permalänk
Skrivet av Ferrat:

Antar det är någon släktings jobb som ska ha den?
Helt ärligt skulle jag säga att det där är lite overkill, helt ärligt skulle jag gå på ett AMD system iom att du inte jagar prestanda, kolla om AMD A8 X4 3870K, troligen behöver du inte ens ett grafikkort extra och du kan trycka ner allt i en liten låda, skulle även inte köra på den SSDn utan ta pengarna från grafikkortet och kör på en Samsung 830 SSD 256GB eller så, skulle även byta ut nätagget mot något i 400-500W klassen 750W är bara onödigt försök istället hitta ett svagare med väldigt bra reviews.

Här är ett alternativ
http://www.inet.se/kundvagn/visa/2018971/alternativ

Detta kör en lite större låda men borde inte bli varmt för 5öre och lådan är ljuddämpad och nätagget är det troligen det tystaste på marknaden.

Nej det är ett företag
Njaa är faktiskt lite nono till amd prollar :/ men budgeten är skit samma!

Mvh: Eric
Ps: 100/100 lina internet om ni vill veta det av någon anledningen:P

Visa signatur

Intel i7 2700k, 7970 3GB, 12GB Dominator GT, 2TB Seagate.

Permalänk
Medlem
Skrivet av lillen99:

Nej det är ett företag
Njaa är faktiskt lite nono till amd prollar :/ men budgeten är skit samma!

Mvh: Eric
Ps: 100/100 lina internet om ni vill veta det av någon anledningen:P

Varför anti AMD CPU? AMD CPUs är bra, folk här på SWEC tror dock bara att gaming prestanda är allt oavsett konstnad m.m. kör både AMD och Intel och som normal användare är det ingen skillnad alls.

Anledningen till att jag undrar är att du bygger ihop något åt ett företag på uppdrag men vet inte vad som funkar? för vad man bygger beror ju lite på vad exakt den ska användas till.

Visa signatur

"One is always considered mad, when one discovers something that others cannot grasp."
- Ed Wood

Permalänk
Skrivet av Ferrat:

Varför anti AMD CPU? AMD CPUs är bra, folk här på SWEC tror dock bara att gaming prestanda är allt oavsett konstnad m.m. kör både AMD och Intel och som normal användare är det ingen skillnad alls.

Äsch kör i5 om den är snabb då
det här blir väl bra? http://www.inet.se/kundvagn/visa/2018902/2012-07-12

Mvh: Eric

Visa signatur

Intel i7 2700k, 7970 3GB, 12GB Dominator GT, 2TB Seagate.

Permalänk
Medlem
Skrivet av lillen99:

Äsch kör i5 om den är snabb då
det här blir väl bra? http://www.inet.se/kundvagn/visa/2018902/2012-07-12

Mvh: Eric

Om du vill hänga med i generations bytet så skulle du lika gärna ta en 3570k, ungefär samma pris på dem.

Lycka till!

Visa signatur

Chassi:Phanteks Enthoo Evolve | Moderkort: Asus Matx | SSD: Crucial m4 128Gb, Samsung 256Gb | CPU: Intel Core I5 9600k | Kylning:Noctuna NH-U12S | Ram: Corsair Vengeance 16GB | GPU: Gigabyte 2080ti | PSU: Corsair RM750 80+ Gold | Skärm: 27GL| Lur: Motorola Edge 30 Pro

Citera för respons!

Permalänk
Medlem
Skrivet av lillen99:

Äsch kör i5 om den är snabb då
det här blir väl bra? http://www.inet.se/kundvagn/visa/2018902/2012-07-12

Mvh: Eric

ta ett http://www.inet.se/produkt/5409197/xfx-radeon-hd6570-1024mb-p... eller liknande, ska de inte spela är det ingen mening att ha ett så starkt kort som genererar onödigt med värme och extra ljud, ett passivt low end kort är mer än nog för 2 skärmar + diverse filmer och sånt, så länge de inte ska spelas på de

Visa signatur

Maximus X Hero - 8700k @5.1GHz - H115i - 32GB LPX@3466MHz - MSI 980Ti Gaming - EVGA SuperNova 750 G2 - Asus vg248qe - FD R5

Permalänk
Skrivet av Mikkey:

Om du vill hänga med i generations bytet så skulle du lika gärna ta en 3570k, ungefär samma pris på dem.

Lycka till!

Tack tack

Mvh: Eric

Visa signatur

Intel i7 2700k, 7970 3GB, 12GB Dominator GT, 2TB Seagate.

Permalänk

Nej, det där är inte bra för en företagsdator alls. Företag köper ofta färdiga lösningar från Dell och liknande för att få en sak du inte kan erbjuda med det där, nämligen riktigt bra garantier.

"Den kompletta IT-lösningen
Utnyttja IT-support som är tillgänglig dygnet runt. Dell ProSupport™ hjälper dig igång igen per telefon, via nätet eller genom besök. Välj att få hjälp på plats nästa arbetsdag efter fjärrdiagnos."

Kan du erbjuda det? Kan du erbjuda ett nytt grafikkort dagen efter om spelkortet du stoppar i den där burken går sönder? Företag behöver inte några Define r3-chassin eller vattenkylningar. Dom behöver robusta grejer som inte går sönder och när dom väl gör det så behöver dom support och snabbt utbyte av trasiga/felaktiga komponenter.

Edit: G400 gaming mouse... Trollar du bara med oss eller?

Visa signatur

Argaste

Permalänk
Medlem
Skrivet av lillen99:

Tack tack

Mvh: Eric

Visst, den klockar väl inte lika bra som 2500k pga värme problem. Men det kanske inte spelar så stor roll här. Men du kan ju få upp den runt 4,0 ghz utan problem.

Visa signatur

Chassi:Phanteks Enthoo Evolve | Moderkort: Asus Matx | SSD: Crucial m4 128Gb, Samsung 256Gb | CPU: Intel Core I5 9600k | Kylning:Noctuna NH-U12S | Ram: Corsair Vengeance 16GB | GPU: Gigabyte 2080ti | PSU: Corsair RM750 80+ Gold | Skärm: 27GL| Lur: Motorola Edge 30 Pro

Citera för respons!

Permalänk
Skrivet av Mikkey:

Visst, den klockar väl inte lika bra som 2500k pga värme problem. Men det kanske inte spelar så stor roll här. Men du kan ju få upp den runt 4,0 ghz utan problem.

Känns rätt så värt att klocka en kontorsdator, så utskrifterna går lite snabbare

Visa signatur

Argaste

Permalänk

Eric, vad ska ett företag med som inte skulle spela med gaming tangentbord och mus till?

Visa signatur

__________________
| Corsair Carbide 400R | i5 3570k@3,4GHz |Intel Stockkylare|
| ASRock Z77 Pro4 | MSI Radeon HD7850 |
| 8Gb Corsair VENGEANCE 1600MHz |
| Seagate Barracuda 500gb | Fractal Design Tesla 650W 80+ |

Permalänk
Skrivet av Cruelirony1:

Eric, vad ska ett företag med som inte skulle spela med gaming tangentbord och mus till?

Hej, jag gav det som förslag
Jag kommer nu strax med en komplett lista!

Mvh: Eric

Visa signatur

Intel i7 2700k, 7970 3GB, 12GB Dominator GT, 2TB Seagate.

Permalänk

Varför ens ge det som förslag när du i tråden själv nämnde att de troligtvis inte skulle spela på datorerna?

Och tror överhuvudtaget inte ett företag skulle köpa datorer av en 12 åring eftersom de oftast köper kompletta datorer av företag såsom: Dell, Hp osv.

Visa signatur

__________________
| Corsair Carbide 400R | i5 3570k@3,4GHz |Intel Stockkylare|
| ASRock Z77 Pro4 | MSI Radeon HD7850 |
| 8Gb Corsair VENGEANCE 1600MHz |
| Seagate Barracuda 500gb | Fractal Design Tesla 650W 80+ |

Permalänk
Skrivet av Cruelirony1:

Varför ens ge det som förslag när du i tråden själv nämnde att de troligtvis inte skulle spela på datorerna?

Och tror överhuvudtaget inte ett företag skulle köpa datorer av en 12 åring eftersom de oftast köper kompletta datorer av företag såsom: Dell, Hp osv.

Här är den kompletta listan, vad tycker ni?
http://www.inet.se/kundvagn/visa/2019071/2012-07-12

Mvh: Eric

Visa signatur

Intel i7 2700k, 7970 3GB, 12GB Dominator GT, 2TB Seagate.

Permalänk

Större ssd, onödigt med vengeance minne, en cpu med inbyggd grafik.
Behöver inte ens en gpu.

Visa signatur

__________________
| Corsair Carbide 400R | i5 3570k@3,4GHz |Intel Stockkylare|
| ASRock Z77 Pro4 | MSI Radeon HD7850 |
| 8Gb Corsair VENGEANCE 1600MHz |
| Seagate Barracuda 500gb | Fractal Design Tesla 650W 80+ |

Permalänk
Skrivet av Cruelirony1:

Större ssd, onödigt med vengeance minne, en cpu med inbyggd grafik.
Behöver inte ens en gpu.

Nja säker på att det behövs? Okej ska byta! Dem ska köra dubbel skärm

Mvh: Eric

Visa signatur

Intel i7 2700k, 7970 3GB, 12GB Dominator GT, 2TB Seagate.

Permalänk
Medlem

En kontorsdator skall vara tyst, pålitlig och snabb vid vardagliga situationer, det du håller på och bygger är någon speldator med tanke på k-serie processorer och grafikkort menade för spel.
Kontorsdatorer behöver inte grafikkort eller några extra processorkylare och allra minst nån processor som går på över 4 GHz.
Om detta värkligen är sant så gör företaget det som någon välgörenhet eller så är det någon snäll släkting. Inget företag tar en 12-åring på allvar och "beställer" datorer för över 10.000kr

Permalänk
Skrivet av grafit:

En kontorsdator skall vara tyst, pålitlig och snabb vid vardagliga situationer, det du håller på och bygger är någon speldator med tanke på k-serie processorer och grafikkort menade för spel.
Kontorsdatorer behöver inte grafikkort eller några extra processorkylare och allra minst nån processor som går på över 4 GHz.
Om detta värkligen är sant så gör företaget det som någon välgörenhet eller så är det någon snäll släkting. Inget företag tar en 12-åring på allvar och "beställer" datorer för över 10.000kr

1 Jag vet dock bar det inget krav.
2 Jag vet inte varför jag valt k serien jag har säkert suttit i andra tankar
3 Hur kopplar man då två skärmar utan Grafikkort?
4 Detta är borttaget från listan
5 Hur i Helvetet vet du det? Är du seriöst totalt blind? Ser inte du att jag skapat en tråd då jag undrade om ett Grafikkort passade med två skärmar då jag inte är 100% på sådant!
Jag skapade den för att dessa datorer ska till ett företag som vill ha två skärmar!

Mvh: Eric

Visa signatur

Intel i7 2700k, 7970 3GB, 12GB Dominator GT, 2TB Seagate.

Permalänk

Modell Intel, kräver processor med inbyggt grafikkort
DVI-utgång Ja
VGA-utgång Ja
HDMI-utgång Ja

Där har du ditt svar.

Visa signatur

Argaste

Permalänk

Jag kör med inbyggd Intel HD3000 grafik på min HTPC, den funkar alldeles utmärkt medtvå skärmar.

Om det är en företagsdator: Tyst burk, passivt kyld (om möjligt bara en rejäl chassifläkt), 16gb ram, snabb processor (i7:a), stor SSD.

Skall datorn vara uppkopplad på ett nätverk? Extra närverkskort eller ett moderkort med dubbla ethernet.

Skall du ha ett grafikkort i? Enkelt, tyst, gärna passivt och ordentligt med minne.

My two cents

EDIT: Kunde inte låta bli.
Byt ut de medföljande fläktarna, hitta en passiv processorkylning.
Till ett kontor

EDIT2:

Benq skärmarna är inte att rekommendera till en kontorsdator. Sitta och glo på en blank TN panel i 16:9 är inget vidare. IPS och 16:10 är något som man använder på kontor.

EDIT3:

Skulle jag kunna skippa grafikkortet skulle jag gjort såhär.

Utan grafikkort helt tyst

Visa signatur

[Bärbara]: Steam Deck | SteamOS, Lenovo A275 | Win10
[Stationär1]: i5 4590s | RTX3060 | Win10
[Stationär2]: MacMini | M1 | Sonoma
[Stationär3]: AMD A10 | R7 | Kbuntu
[Foto]: FreakyLeo on Flickr

Permalänk
Avstängd
Skrivet av lillen99:

Hej!
Ett företag har beställt snabba datorer av mig och då undrar jag om ett 6870 kan driva 2st Benq G2450?

Mvh: Eric

så ett företag beställer datorer genom en privat person? då får dom ju betala moms, verkar inte vidare eftertänkt.

Permalänk

Gissar på att det är någon släkting eller dylikt som bara vill ha en inköpslista så köper dom det själva. Eventuellt att han får hjälpa till och sätta ihop den. Verkar hur som helst helt befängt.

Visa signatur

Argaste